Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 18:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 04.04.2012 10:42 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Natuke on jälle aega mööda läinud, aga kuna 2 nädalavahetust on läinud niisama mööda, ilma, et garaazi oleks saanud, siis toimunud niipalju jälle vähem.

Aju viisin ära Hr. Kaaki kätte, kes selle kokku siis peaks panema. Sellega ise tegelema ei tahtnud hakata.
Senimaani pole aga saanud ta käest mingit vastust, kaugel asi on. Eks siis helistan mingi aeg...

Arutasin temaga ka natuke andurite teemat ja tema jutu järgi oli kõik lihtne, sest kõige kohta oli pea sama vastus: "Võta mingi suvaline!" :-D

Tellisin siis suvalised andurid, mis meil siin rohkem levinumad, kui need MS'il kasutatavad GM andurid:
Pilt

Kõik tellisin kataloogist oma äranägemist järgi.
VR anduril oli peamiseks kinnitus, juhe tuleks välja nurga all ja et juhtme otsas oleks mingi tavaline pistik.
IAT anduri võtsin samuti pistiku ja keerme järgi. Pistik on Bosch tüüpi ja keermeks M14.
TPS andur on BMW oma ja see on ainuke mille sain lammutusest ja kasutatud. Pidin tellima alguses uue, aga läksin lihtsalt vaatama, et kas saaks füüsiliselt korra käes hoida. Leidsingi täpselt sellise anduri, nagu otsisin ja kui küsimuse peale "Palju läheb?" vastati "Ah, võta niisama!" (just nii....lugesid õieti! :-D ) siis arvasin, et tasub ju proovida. Alati saab ju pärast uue osta :)
Eile saabus ka coilpack.
Kui saan kogu kompoti tõrgeteta käima, siis saan ka avaldada andurite koodid. Praegu pole veel mõtet.

Triggerwheeli sain kah kohe Hentsi käest kätte, kui teda esimest korda külastasin. Selgus, et sobib kohe selline ratas, mida temagi oma projektidel kasutab.
Pilt

Kohe treipinki ja saab hakata juba õiget asendit rattale otsima:
Pilt

Viimasel nädalavahetusel tõstsin ka mootori uuesti maha, et saaks paremini siis mõned asjad ära teha.
Samuti võtsin siis ka vana aju maha, koos juhtmestikuga.
Pilt

Teha siis vaja:
-Wastegate'i varras reguleeritavaks (hetkel on liiga vabalt ja tundub et võiks paremini klappi väljalaskes kinni hoida)
-Õlituse äravool ümber teha (hetkel jookseb pooltelje alt ja kui läheb pooltelg, siis läheb ka....)
-VR, TPS, ja IAT andur paika panna
-karteri õlituse leke (tundus et oli mingi, aga tahakski üle vaadata)
-juhtmestik
-Originaal plastikust pihustilatt asendada siis universaalse alumiinium latiga, mille siis saab Hensti käest.

Küsimusi:
Kas VR andur tuleks panna selle põhimõtte järgi?
Pilt

Andur võiks olla kuigipalju ka liigutatav?

Kuna hetkel ei tea veel aju hingeelu, siis kas TPS anduri puhul on ka oluline, kuidas ta tööle jääb?
Mõtlen nagu seda, et kas ajus saab määrata anduri takistuse näiteks. St äkki andur jääb mul tööle nii, et gaasi vajutades takistus vähenem, selle asemel, et suureneda? Kas saab keegi mu mõttele pihta? :-D

Kus oleks kõige õigem koht IAT andurile? Kohe ennem segusiibrit torustikus?
Korra mõtlesin ka selle peale, et miks ta ei võiks kohe sisselaske kollektoris olla, aga selle teooria kohta pole nagu leidnud miskit, et seda oleks nii tehtud.

Tänud ette!

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.04.2012 12:47 
Eemal

Liitunud: 16.03.2009 0:25
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
Ma paneks IAT kaugemale motost, et andur ise ei kuumeneks ja siis nt. koha peal seistes korralikult puitu näitama ei hakkaks.

E: Mootorist kaugele, ehk siis mitte moto kohale, vaid kuskile kohe pärast IC'd näiteks vms. Mis stangekülge me siin räägime ?

_________________
ECI


Viimati muutis ValgeKotkas, 05.04.2012 13:26, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.04.2012 13:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 30.10.2008 15:29
Postitusi: 168
Asukoht: Tallinn
Meil on IAT seal punase ringi sees. Sõidu ajal isegi valetab paari kraadiga. Kohapeal seistes on täitsa košmaar.

Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.04.2012 18:11 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Kui mootor ei tööta, siis sisselaske temp kuumeneb. Kui mootor töötab, siis imeb jahetat õhku ja temperatuur ka alaneb. Anduri enda soojenemine eriti mõju ei avalda.

Mõttetu on ka panna sisselaske tempi andur stange peale. Näed küll head madalat numbrit, aga reaalselt mootorisse jõuab ikka sisselaskes oleva temperatuuriga õhk.

Kohe enne drosselit on hea lahendus.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.04.2012 9:22 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Tänud!

Nagu ennem olen maininud, siis ei tegele igapäevaselt mootoritega, ainult oma hobiautoga ja nädalavahetustel. Seetõttu ka sellised kohati imelikud küsimused :)
Korra nagu mõtlesingi, et sisselaskes on ju kõige reaalsem näit õhu temperatuurist, mis läheb mootorisse, aga ei teadnudki, kas seal on mingi muu argument, mis sellele vastu räägib.
Eks panen siis kuskile seguklapi lähedale, nagu plaanis ongi olnud.

to hents99: Mul su number olemas ja kuna nädalavahetus on seekord pikem, siis tahaks ka TriggerWheeli paika ära saada. Ära siis ehmata, kui mingi hetk tüütan mõne küsimusega :-D

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.04.2012 12:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Ideaalis ei peaks andur reguleeritav olema - paned baassüüte lambiga 1x paika ja ei liigu paigast ära, isegi, kui peaksid mõne vidina korra lahti-kokku keerama. Reguleeritavaks tehakse lihtsalt selle pärast, et custom lahenduse puhul võib hea pööretesignaali jaoks anduri liigutamine vajalik olla (et leida kohta, kus pöörded kõige paremini ajuni jõuavad).

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.05.2012 22:01 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Pole siia vahepeal midagi kirjutanud, aga see ei tähenda, et ma midagi teinud pole.
Üldiselt olen vist pea iga nädalavahetus nüüd garaazis istunud, et auto ikkagi käima jälle saada ja talvel niisama mökutatud aeg tagasi teha. Siis nagu tundus, et aega küll ja suuremaid asju lükkasin järjest edasi:)

Tegin oma esimese TIG keevituse ja selleks oli siis VR sensori kronstein:
Pilt
Keevitus töötab nö. puutele ja sellega on päris raske kohe asjale pihta saada. Üks vale liigutus ja põletab kohe elektroodi materjali külge ja lahti kah ei saa, kuna vool ju jääb peale :-D
Välimine külg tuli kohe ilusti välja, aga sisenurka pidin 2 korda tegema, kuna see natuke keerulisem. Paar õhu auku jäi ikkagi sisse, aga kuna see pole nuud teab mis eluline detail, siis ei näinud selles probleemi.

Kronstein sai küll hetkel selline, mida liigutada väga ei saa, aga seda saab ka hiljem muuta, kui selleks peaks vajadus olema:
Pilt

Hiljem siis keevitasin ka ratta ära paika, nii nagu oma eelnevatest joonistest olin aru saanud:
Pilt

TPS andurile oli vaja siis samuti leiutada mingi kronstein ja sellega nägin kah päris pikalt vaeva, kuna üritasin andurit ka altpoolt mingil moel ära tihendada. Ilma tihenduseta oleks suhteliselt lihtne olnud, aga vaevalt, et see andur siis seal väga kaua kestaks:
Pilt

Samuti tegin ümber turbo äravoolu, mis nüüd siis jookseb üle pooltelje ja ei ole enam klamber ühendustega. Seda siis igaks juhuks, kui poolteljega midagi peaks juhtuma ja nüüd pole ka õlitust vaja lahti lasta, kui mootorit vaja maha tõsta:
Pilt

Kuna autol on nüüd alla punktitud ka uus summutisüsteem, siis suure keskmise püti tõttu pidin ka kütusepumba lahenduse ümber mõtlema.
Rahule ma sellega ei jäänud ja see peaks olema ajutine lahendus. Lihtsalt ei meeldi see plastikust vahepaak seal põhja all, aga kuna ka suur paak on plastikust, siis tahab mingi parema võtturi süsteemi välja mõtlemine pisut rohkem nuputamist ja seega peab antud lahendus asja ära ajama.
Pilt

Kapoti alt aga lendas minema originaal plastikust pihustilatt ja asemele läheb Hentsi Elbe Engineering MB kütuselatt. Siinkohal tänud ka Hentsile abi eest aukude puurimisel, mille endal tegemisel polnud erilise mõõduga puuri puudumisel suurt pointi:
Pilt

Mõned asjad siis said ka kerge aerosool musta tuuningu:
Pilt
Hetkel ei näe veel pointi põhjalikumal värvitööl, kuna paljusid asju olen juba uuesti ümber teinud ja võibolla on ka veel vaja teha..

Enamvähem hakkab juba looma ja selline oli seis pühapäeva õhtuks:
Pilt
Raua poolelt jäi veel Coilpacki kronstein lõpetamatta, mis siis tuleb plokikaane küljele.

Nüüdseks ka aju Kaak'i käest tagasi ja viimase juhendamisel sai tehtud siis eelnevalt mainitud ühendamise skeem pisut ümber:
Pilt
Kütusepumba relee jääb originaal, mis asub kaistmekarbis ja seda käivitava juhme peaksin originaal aju juhtmestiku skeemist kergelt üles leidma.
Kaak'i sõnul polnud vaja tühikäigu mootori releed ja see nüüd saab oma signaali otse ajust.
Coilpacki vool tuleb kütusepumbaga samast releest.

Üritangi nüüd nädala sees leida vajalikud tarvikud elektritöödeks, et hakata juhtmestikku tegema.
Homme peaks kätte saama tangid isoleerimata juhtmeotsikute jaoks, tellitud prooviks üks 3 klemmiga Bosch tüüpi pistik, mida sellisel juhul, kui see ka õigeks osutub, peab mõned veel juurde tellima.
Muude pistikute puhul saan vist ära kasutada vanu pistikuid, millele lähevad siis uued klemmid.

Mõte on igatahes hea, aga eks näiss kas see nädalavahetus garaazi üldse jõuab...

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.08.2012 9:34 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Pole tükk aega midagi kirjutanud, aga see ei tähenda seda, et midagi pole toimunud.

Suured tänud siis Jeffile, kes aitas masina käima saada ja praeguseks ka mingi esialgse seade paika panna.
Hetkel saab sõita, aga asi veel pooleli, sest mõned asjad vaja omal ümber või paremaks teha. Seoses aga suvise ajaga on nädalavahetustel ka igasugu muid asju teha ja seega ei liigu asi nii kiirelt, kui ennem :-D

Minu eelmise aasta tagasihoidlikust 0,5 barist sai ühtäkki 1,5 bari ja tänu sellele, et ma ei osanud sellise rõhuga arvestada sain omale esimesel korral Raadil lahti lennanud õhutorust väikese muhu kapotile :-D
Kohe sai oma viga parandatud ja tegin torudele ikkagi lõdvikute randid ning rohkem seda viga pole õnneks olnud.
Hiljem suutsin Raadil veel käiguhoovastikt trossi ära lõhkuda jne
Ühesõnaga tekkisid mõned sellised endale ootamatud probleemid.
Praegu on siis mõned asjad plaanis, milleks natuke rohkem vaja autot lammutada, kui vist ühe õhtuga jõuab ja kui need tehtud, siis eks tuleb uuesti Raadile minna.
Igatahes on see kogu õhtune seadistamine ja nõrkade kohtade otsimine päris põnev olnud :)

Uurida tahaks korra üht sellist asja, et kas kellegil kogemusi Autogauge kütusetaseme näidiku tööle saamisega originaal anduriga?
Eile õhtul nimelt üritasin seda tööle saada ja tulemuseks oli konstantne "Full tank" :kill
Originaalis läheb 1 juhe paagi andurisse, kus tuleb siis vool ja mina ühendasin kella teise juhtme vahele, kus siis peaks see signaal nö. paagist läbi reostaadi tagasi tulema.
Sai originaal reostaat ka ära mõõdetud ja minu mõõtmise tulemusena oli täis paak oli 36 ohmi ja tühi 234.
Üks asi on ka see, et juhendi järgi peaks andurist minema mass ka paagi külge, aga kuna mul plastikust paak, siis seda sinna kuhugile panna pole ja kella ühendatud tavalisse kere massi.
Ise nagu kardangi, et kas asi nüüd mingis takistuses või on mingi massi probleem äkki, aga hetkel pole veel välja mõelnud.
Äkki oskab keegi aidata või mõne vihje anda?

Vaja seda näidikut siis selleks, et üritan originaal kelladest lahti saada.

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.11.2012 10:17 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Selle autoga siis nii, et osteti pmts käest ära ja nüüdseks on juba uus projekt käsil.

Autot näen veel aegajalt, kui vaja nö. kas garantiilist hooldust teha vms :-D

Teemat veel kohe lukku pole mõtet panna, sest uus omanik pidi autoga minema Tartu dynosse ja ehk saab ka need tulemused siis siia kirja.
Huvitab ennastki, mis sealt siis lõpuks tuli.

Uus projekt siis esialgu siin: http://foorum.e30.ee/topic/4101-bmw-e30-coupe-87/
Kui aeg käes, siis teen ka siia teema, sest esialgne "plekk ja muu selline" siinseid lugejaid vist väga ei huvita

arx


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 59 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11