Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 22:49

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 12.10.2010 14:02 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Tervitused Turboklubi rahvale!

Kuna auto ehituse juures olen jõudnud etapini, kus peaks kapotialust hakkama sättima, siis otsustasin oma auto teemaga ka siia foorumisse kolida, sest asjakohasemat foorumit vist teist sellist eestikeelset ei leidu.

Mootorite ehitusega väga nagu kogemusi ei ole, kuna esiteks on mu sõprus ja tutvus ringkondades rohkem keretöö mehi, kui mootori ja teiseks veel lihtsalt asjaolu, et enamus mu autod on olnud väikse litraasiga bensukad või siis diislid. Neid aga polegi olnud põhjust näppida, kuna nende peamine ülesanne on olnud hommikul käima minna ja mitte keset sõitu kuskil seisma jääda.

Seega pole ma suurt mootoritega tegelenud, seetõttu vabandused ette, kui mõne liialt totra küsimuse esitan! Selle mootori projekti eesmärgiks on rohkem kogemuste kogumine, kui kohe täiesti uute juppidega 500 hp mootori ehitamine.
Arvan, et esialgu pean tegema kogemuste saamiseks ühe nö. säästu projekti ja kui pisik külge jääb, siis vaatame tasapisi edasi.

Esialgu siis pisut autost.
Tegemist siis VW Golf kahega, mil originaalis siis 1,8 L 66 kW mootor.
Ostes nägi ta välja selline:
Pilt
Pilt

Autoga oli siis sõidetud Saksast Eestisse, aga ostma minnes oli starteri juhe puru ja seega ostsin ta niimodi, et ei teinud ühtki proovisõitu ja ei kuulnud ka auto hääli.
Põhimõtteliselt siis sai treiler järgi kutsutud ja auto kohe sõbra juurde garaazi transporditud ja pilbasteks kistud.
Pilt

Üldiselt läks auto üleni värvimisse ja värviks tuli must matt.
Pilt

Auto siis sai valmis eelmise aasta suve lõpuks ja kuna korteri ostmise eesmärgil müüsin maha oma Golf nelja, siis sai sellest autost mu igapäeva liikur.
Talvega õnnestus muidugi palju liiga teha igausgustele plastikutele ja ühteist on vaja sellel talvel üle käia.

Selle suve alguses vahetasin enne suverehvide alla panekut ka ära suurema osa veermiku juppidest.
Pilt
Pilt
Pilt

Praeguseks hetkeks näeb siis auto välja selline:
Pilt

Paar nädalat tagasi õnnestus soetada omale aga uus igapäeva liikur ja seetõttu on see auto praegu äraootaval seisukohal:
Pilt

Kes tahab rohkem keretööde kohta pilte uurida, siis neid leiab siit:
http://t-lab.planet.ee/g2project-2/

Aga nüüd siis teema juurde, kus siinsete foorumlaste nõu ja näpunäited on teretulnud.
Pool aastat tagasasi sai kasutaja Jans käest soetatud Corrado G60 mootor, millel siis oli puudu kompressor.
Sooviks ja plaaniks on see asendada turboga, nii et see töötaks ka linnaliikluses, mitte ei ärkaks suurte pöörete juures.
Alustuseks panin siis mootori kohe pukki ja esimese tööna tegin ära mootorile korraliku pesu.
Peale seda võtsin maha kaane ja näha oli, et pole ikkagi tegemist uue mootoriga ja kulumisrant oli täiesti olemas.
Arvan aga, et esialgseks ehituseks on seal veel natukene varu küll.
Turbo sai ostetud foorumist ja selleks on Nissan 200 oma. Ostes teadsin, et turbo vajab kuigi palju remonti, kuid kui asja kätte sain, siis oli selge, et see vajab põhjalikku remonti. Lendasin sellega kohe Hr.Kruuvi juurde, kes vaatas asja üle ja väitis, et sellest peaks veel asja saama küll, kuna võll on vähemalt sirge. Remondi summa pidi aga jääma sinna 3000 kanti.
Praegu pole seda aga veel remontida lasknud, vaid sobitanud seda mootori külge.
Esialgu vaatasin, et see ei tahagi kuidagi sobida, aga praeguseks hetkeks on kollektor valmis punktitud ja mootor on tõstetud mu teise projektika peale.

Pilt
Pilt

Esialgu pole musta Golffi plaanis laiali lammutada, niikaua, kui saan enamus asju oranzi Golfi peal valmis teha.
Järgmise detailina otsin omale intercoolerit, et saaks hakata seda kuhugile ära paigutama ja samaaegselt ka sisse ja väljalaske torustikku ehitama.

Uute juppidena on juba varutud kolvirõngad, standard plokikaane tihend ja plkokikaane poldid, kepsu poldid, klapikambri kaane tihend, rihm + rullik jne.

Üritan lähiajal mootorist mõned klõpsud veel üles panna, kuna hetkel on mu pildimajandus arvutis suht sassis. Kollektori tegemisest on pildid jällegi telefonis ja no ei õnnestu sealt neid kätte saada:)

Esialgu olekski alguseks kõik.

Lisaks lõppu siis ka kohe mõned küsimused:
Kas see Nissani turbo on sellele mootorile esialgu piisav? Kuskilt jäi silma, et see sobib pigem 1,6 liitristele mootoritele, kui seda ei kasutata Nissani peal.
Kas intercooleritest oleks sellise projekti puhul parem valik mõni OE (plastik vannidega) või DB-HP'st mõni järelturukas?

arx


Viimati muutis arxman, 12.09.2011 21:20, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.10.2010 14:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Palju sul silindrid ja kolvid kulunud olid?
Eeldades, et sa kolbe ei vahetanud ja silindreid üle ei puurinud, siis on sellest T25-est sinna küll.
Elu on näidanud, et ~200k km läbimisel on need G60 plokid üle tehase max tolerantside kulunud.
Süüdi selles 136mm pikk keps ja 86.4mm kolvikäik, mis päris kiiresti silindrid ovaalseks kulutab (väga suur kepsu nurk).

Samas ei olnud mu Sierra plokk ka just tuitkas aga ilmselt mitte nii kulunud nagu G60 plokid tavaliselt on.
Aga viimati liikus edasi piisavalt hästi arvestades ploki seisukorda.

Juhtima plaanid asja hakata G60 ajuga?

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.10.2010 16:11 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Kulumist vaatasin esialgu silmaga.
Ma pole veel midagi mõõtma hakanud ja ausaltöeldes ei teagi täpselt millega seda mõõdetakse. Pean töökojast, kus autot teen uurima, et kas on selle jaoks mingi mõõduriist kuskil olemas. Nihikuga päris vist ei mõõda:)

Pole veel uusi kolvirõngaid kah sisse proovinud ja kolvirõnga vahe vaadanud. Igatahes rant oli olemas ja kolvid loksusid sees.

Ajuna on esialgu plaanis originaali kasutada. See tuletabki mulle meelde, et peab Jansi juurde juhtmestikku minema kunagi maha kiskuma. Aga ega ma ennem vist lähe, kui maa valge ja väljas miinus 20 kraadi:) Mõtekas minna kunagi siis, kui on seda ka kuhugile juba peale panna. Kui asjad vedelevad kuskil pool aastat, siis ei mäleta enam midagi, kus ja mis.

Puurima ei ole esialgu küll plaanis midagi hakata. Kui ma selle käima saan ja süües isu kasvab, siis võib juba edasi vaadata. Mul 9A 16V kaan ootamas kuuri all jne. Esialgu proovib aga selle 8V kaanega, muidugi natuke tahaks ka sellega vaeva näha ja pisut kanaleid suuremaks ning sujuvamaks teha.

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.10.2010 17:29 
Eemal

Liitunud: 25.08.2008 12:44
Postitusi: 256
Asukoht: Tartu
Mõõteriista vast eriti soetada mõtet selleks üheks korraks ei ole. Ise jalutasin blokiga Astromotosse, kus vanem härra ära mõõta aitas. Tema ka soovi korral puurimise või hoonimisega abiks olla saab. Viimase võiks vast ära teha, kui uued rõngad ikka sisse panna plaanid.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 13.10.2010 0:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
siuke lahendus endalgi tehtud.
G60 aju juhib seda täitsa okeilt.
kui aga üle 1 bar tahad rõku, siis tuleks ant MAP sensor välja vahetada..

mootori timmi saad, hakka mõtlema kuidas sa selle 4 või tagaveoks teed ;)

nii sirgete plekkidega G2-te polegi ammu/kunagi näinud..

mille kaant ja SL kollet kasutad?
meil oli g60 plokk end ise 2. või 3 kolmandasse remontmõõtu puurinud.. sealt oli ka pmtselt terve kompressor läbi käinud.. mõned kompressori tihndi traadid leidsime ICist , üks oli isegi tühikäigu mootorisse jõudnud..

plokk iseenesest peaks 1:1 olema teiste golfide plokkidega erinevus on see, et g60 omal on õlipihustid. treial peaks saama tavalisele plokile need pihustid sisse panna.

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.10.2010 12:23 
Eemal

Liitunud: 05.02.2010 12:56
Postitusi: 20
Asukoht: Tallinn
http://www.daham.org/16vt/technical/vw16vt/ Veidi kirjandust kah sellekohaselt.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.11.2010 15:23 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Leidus pisut on aega, et autoga tegeleda.

Sain kätte intercooleri ning hakkasin otsima kohta, kuhu see siis ära mahutada.
Intercooleri ostsin pisut varuga, kuigi oleks võinud ka mõne väiksema soetada.

Pilt

Esialgne plaani kohaselt, mis ma peas igatahes välja mõtlesin, pidin intercooleri mahutama võimalikult madalale ja kuhugile stange taha. Mis sellest, et mul on Golfe olnud juba vist 10 aasta kanti, tuli alles siis meelde kui stange ära võtsin, kui väike ikka see stanges olev ava on.
Sinna paigutades oleks õhk peale jooksnud umbes ühele neljandikule kärje pinnast :)
Pilt

Pilt

Erilist huvi polnud ka teha mingit UFOt stanget pärast ette, mis rikuks auto originaali lähedase välimuse.

Seega, ainuke kuhu see ära mahuks, oli võre taha ja tulede vahele.
Kuna selleks aga oli vaja tulede kandurit päris palju ümber teha, siis otsustasin selle üldse päris ise teha ja kuna mul vedelevad ka Rallye tuled juba mitmendat aastat garaazis, siis miks mitte juba ka Rallye ninaga.
Pilt

Materjalina tundus sobima 10x10 mm nelikant materjal, mida on hea lõigata, painutada ja keevitada, ning mis ei kaalu samuti suurt midagi.
Pilt

Muidugi ei ole selle materjali seina paksus piisav, et seda radikat kandma hakata ja selleks tuleb veel midagi toekamat välja mõelda.

Kõige lihtsam oleks olnud ümarate tulede puhul panna cooler sedasi, et torud jäävad ülesse, aga kuna Rallye tuled on pikemad, siis tuleb see panna ikkagi teistpidi.

Õnnestus leida ka natuke roostevaba toru, mis siis algselt oli selline detail:
Pilt

Päris niipalju ei ole, kui vaja läheks, aga ühtteist saab siit ära kasutada.

Üldiselt ootan juba järgmist nädalavahetust :)

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.11.2010 16:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 17.06.2007 17:32
Postitusi: 212
Asukoht: Soome
Liiga raske pole see toru, et sisselaske torustikus kasutada?

_________________
BMW M52 328i turbo


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.11.2010 17:01 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Ei ole ta midagi.

Seina paksus on 1mm ringis võibolla ja rohkem õhem ei saakski ta väga olla.
Näeb ainult maru massiivne välja, aga tegelikult on hästi kerge.
Läbimõõt on umbes 60mm, mis mulle nagu sobis väga hästi.

Mul on ta juba ära juppideks lõigatud, mille käigus oleks kah vastu näppe peaaegu saanud. Teadsin, et tal võivad olla pinged sees, aga õnneks ei olnud väga palju.

Sisselaske puhul saab kasutada, aga summutina vist oleks maru lärmakas, sest see võib vist päris metallset kõla tekitada.

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.11.2010 18:35 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Seinapaksus peaks olema kas 1.5mm või 1.6mm - standard paindetorud.

Metec teeb neid samu raudasid ja pakun, et väga paljud Tartu autod sõidavad just Metec`i jääkidest tehtud torudega :)
15-20EEK/kg RV toru eest(pea igat mõõtu x1.5/1.6mm) ei pane hetkekski mõtlema alumiiniumi peale.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.01.2011 11:31 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Pisut nõudu ja jõudu.

Vahepeal on pisut nokitsetud nii summuti kui ka kõige muu kallal.
Kuna aga pildimaterjal hetkel puudub, siis sellest natuke hiljem, kui ka midagi illustreerivat lisada.

Meelehärmi põhjustab aga hetkel mootoriplokk ja alumine osa. Tundub, et kulumine on ikkagi randi järgi liialt suur ja tuleks alumine osa üle mõõta, et kindlust saada. Mul peaks olema mõõteriistad olemas ja peaks nädalavahetusel mõne kogenuma mehe kõrvale võtma ja asjad üle kaema. Mis kõik üle tuleks mõõta? Hülsid, kolvid, väntvõll...?

Tulemused panen siis samuti üles, kui kõik mõõdetud.

Samas juba olen mõelnud igaks juhuks asendus ploki peale, mille valik silindri läbimõõdu järgi vaadates peaks küll lai olema. Üks vahe on ainult õli pihustites, mis G60ne plokil on olemas ja teistel ei pruugi olla. Eks peab ka seda uurima, kui raske oleks need mujale ümber tõsta.

Võibolla aitab keegi muude parameetrite suhtes, mis peaks üle vaatama või mõõtma? Väidetavalt on G60ne sisuga mootoritel aluseks võetud erinevaid plokke, küll 2E jne.

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.01.2011 13:24 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Proovi otsida mõne auto remondimanuaal "Service manual", kui võimalik, siis enda mootorile mõeldud, kuid ka teised sobivad. Seal on kõik kirjas, mida mõõta ja kuidas mõõta, lisaks on loetletud vajalikud mõõte- ja tööriistad.

Siia üles lugemine läheks liiga pikale:

1.Väntvõll
1.1. Väntvõlli viskumine igal kaelal
Pilt

1.2. Väntvõlli raamlaagri ja kepsulaagri kaelte ovaalsuse mõõtmine kasutades mikromeetrit
Pilt

1.3. Väntvõlli raamlaagri ja kepsulaagri lõtkude mõõtmine kasutades Plastigauge'i
Pilt
............

2. Keps.
2.1. Kepsu sirgsus
2.2. Kepsu pikkus
Pilt
.....

3. Silinder
3.1. ..............
Pilt

jne

Netis ka juttu:
http://www.garage411.com/EngineOverhaul


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.01.2011 20:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
On kellelgi tartu kandis sellist kepsu sirguse mõõtmise seadet?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 14.01.2011 11:00 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Lisan siis natuke pildimaterjali, mis siis vahepeal tehtud:

Avastain oma jupikogust ühe passati radiaatori kanduri ja avastain, et see sobib Golfi oma asemele suuremaid ümberehitusi tegemata. Vahe siis selles, et Passati radiaator on sirgelt ees ja Golfil nurga all.
Pilt

Väikesed modifikatsioonid ja kannatas juba külge kruvida.
Pilt

Intercooleri alumine kinnituse aretasin nelikant materjalist. Natuke muret võivad aga hakata tekitama cooleri lõdvikud, mille pöörde nurk tuleb liialt suur. Aga peaksid siiski ära mahtuma ja ei tohiks väga hull jääda.
Pilt

Kuna üritasin teha ühe kere peal palju eeltööd ära, ennem kui teise pean laiali lammutama, siis tegin ka cooleri kinnituse oranzi peal valmis. Hiljem selgus, et kõik asjad ei ole keredel ikka päris samasugused.
See siis 87 aasta kere ja esimene pukseerimise silm näeb välja selline:
Pilt

Must on aga 91 aasta ja see on hoopis teistsugune:
Pilt

Üldiselt arvasin, et mul ei lähe seekord selle nina paika saamise ja kronsteinide tegemisega väga kaua, aga Golfi puhul on see ikka päris raske. Pole nagu lihtsalt ühtki väga konreetselt paigas olevat detaili, mille järgi teisi asju sirgeks ajada.
Pilt

Rallye Golfi tuled istuvad reeglina üleüldse tavalise Golfi ees suhteliselt kehvasti, sest Rallye Golfi tiivad on hoopis teistsugused. Olen vist piltide peal näinud kah ainult paari isendit, millega võiks nagu rahule jääda. Seega arvan, et minu iseehitatud tulemus ei olegi lõpuks kõige hullem
Pilt

Kollektori tegin kah peaaegu valmis ära.
Esialgu arvasin, et lasen mõnel keevitajal lõppprodukti kokku keevitada, aga lõpuks otsustasin ikka ise teha ja oma kätega.
Pilt

Pindasid üritasin sees saada ikkagi võimalikult sildeaks ja et ei jääks ka sinna mingeid rante, mida silm ei näe. Põhimõtteliselt keevitasin kõik jupii haaval kokku ja katsusin kogueg nii, et ei jääks mingeid teravaid servi vms.
Pilt

Ploki poolseid torusid sai pisut soojendatud ja flantsiga sobivasse kujusse aetud
Pilt

Üldiselt sain kollektori oma praeguse turbo jaoks juba valmis ja siis põhimõtteliselt nullisin oma kogu töö sellega, et sain uue ja hoopis teistsuguse turbo. Veel ei ole jõudnud täpselt järgi uurida, aga tõenäoliselt tuleb kollektor jällegi uus teha

Vana summutisüsteemi kakkusin kah kõik alt ära ja alustain siis uue ehitamist.
Materjal on tavaline, mitte roostevaba ja mõõduks 64mm. Tegelikult oleks võinud teha 60mm materjalist, aga 64 tuli seetõttu, et hakkasin torusid varuma viimase püti läbimõõdu järgi.
64mm võib aga kohati natuke probleemiks osutuda, kuna ei taha üle tagasilla väga hästi mahtuda :)
Pilt

Täpselt pole veel ka paigas, mis kohad ma kinni keevitan ja kuhu tulevad klambritega kinnitused.
Pilt

Olen aga aru saanud, et turbomootoritel ei ole summuti vastusurve nii oluline, kui tava mootoril, seega pole sellest läbimõõdust vist eriti lugu.
Pilt

Niipalju siis veel, et saabus ka kuskilt Tsehhimaalt HKS'i Blow Off, mida ma siis projekti värvile vastavalt üritasin saada musta :)

Praegused suuremad asjad, mis kohe meenuvad ja mida veel juurde vaja:
Kütusepump
Rõhuregulaator
Pihustid

Kindlasti ka veel hunnik pisipahna.

Eelmises teemas oli just juttu sellest, et odavam oleks osta soovitud auto, kui ise ehitada, aga no midagi peab ju olema, millega nädalavahetusel tegeleda ja mida oodata :D
arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.01.2011 19:26 
Eemal

Liitunud: 19.01.2011 12:10
Postitusi: 1
Tublit tööd oled teinud! Aga kas sa ei karda, et sul ei tule mootorile enam piisavat jahutust(kuuler katab liiga suure osa jahutusradikast kinni)?
Üks põhimõtteline mõte veel: ka vabalthingav neljataktiline mootor ei vaja mingit sumbutaja vastusurvet;)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 52 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11