Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 8:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 28.06.2011 23:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.01.2005 19:26
Postitusi: 246
Kas mitte ei tulnud ennem ja pärast ka mootori rpm 3 korda üle 2500 lasta. Esimene kord,siis et aju läheb mingisse reziimi ja pärast,et tuleb välja sealt. Märke jah pea võimatu näha. 0 märk jääb nullasendis suht peitu,ainult nulli alumist äärt nägi. Kriips,ehk siis 6 kraadi märk sellest u. 1cm vasakul. Ise võõpasin 6 kraadi juurest hammasvöö hamba valgeks,muidu ei näe sealt küll midagi stroboga.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.06.2011 8:54 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Mul on see G60 manual olemas, kus ma lasin silmad sellest süüte osast üle ja seal oli tõesti vaja ka andur lahti ühendada jne.
Viimane kord märke vahtides nagu tunduski, et kriipsu taga oli ka 0 olemas, aga nüüd siis vaja ainult see teine kriips kah üles leida ning tõenäoliselt neid ka kuidagi nähtavamaks teha.

Selle jagaja protseduuri võtan täna vist ette ja olen isegi mõelnud selle kuhugile kaugemale vimise peale.
Üks probleem ongi see, et seal on ruumi nii vähe ning andurid mahuvad ainult külge ühes asendis. Seega kinni jääb see jagaja näiteks risti plokiga (edasi keerates on prõks), aga andurid mahuvad külge ainult paralleelselt plokiga.

Kusjuures seda jagajat nägingi ma Jansi auto küljes, ning seega arvasin, et asi toimib :-D Praeguseks on see ainult mulle lisaprobleeme tekitanud.

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.07.2011 17:10 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Viimasel ajal autoga natuke tempot maha tõmmatud ja tuleb ka suvel millegi muuga natuke tegeleda.

Plaanis on aga tellida mõned asjad kokku, et kui tekib jälle ehitushoog peale, siis on kõik vajalik juba kuskil olemas.

Kokku vaja osta siis sellised asjad:
-Uus standard radiaator
-Õhuke el.ventikas radiaatorile
-WB Lambda kit näidikuga
-Oil Catch Can

Viimane siis plaanis USAEikki käest tellida ja selline:
http://www.estperformance.com/products/Black-Oil-Catch-Can-.html

Aga ennem võibolla hunnik lolle küsimusi:
Kuidas see ühendatakse? Mis need kaks toru on, mis sinna lähevad? Üks on karterituulutus ja teine on klapikambrikaane tuulutus või ühest läheb karterituulutus sisse ja teisest välja?
Tahaks ennem ikka selgeks saada, kuidas ta panema peab ja kas üldse saan seda kasutada või on mul veel miskit vaja?
Mis selle õliga pärast saab, kui sinna midagi juba kogunenud on? Kallad mootorisse tagasi? :-D

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.08.2011 11:11 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Üle tüki aja oli nüüd üks nädalavahetus, kus midagi väga teha polnud ja oli võimalus jälle jalad garaazi poole seada.

Kuna auto nagu põhimõtteliselt käis, siis avastasin, et ikkagi on mingi kollektori leke kuskil mootori taga, mida oli ilusti ka käega tunda.
Alguses arvasin, et kollektori pingutamise viga, kuid täpsemalt altpoolt uurima hakates selgus aga tõeline põhjus.
Kuna kollektori panin külge siis, kui mootor oli juba peale tõstetud, siis kõhtupidi mootori otsas ukerdades olin ma vana lammas ühe kollektori tihendi tagurpidi pannud ja see sealt välja ajaski.

Kuna plaanis oli ka paar muud asja veel ümber teha, siis otsustasin mootori maha uuesti tõsta:
Pilt

Ja siin siis peamine kurjajuur:
Pilt

Teine põhjus, miks mootori maha võtsin on see, et plaanis üks lisa flants veel summutitorule vahele teha, mida auto alt parem lahti võtta oleks.
Lisaks sain kätte ka ühe USA mehe käest Innovate MTX wideband lambda kiti, mis siis näeb välja umbes selline :-D :
Pilt

Nüüd aga loodan jälle Turboclubiliste abile, kuna vaja leida sellele õige koht, kui toru näeb välja selline:
Pilt

Pilt

Olen lugenud erinevaid juhendeid ja ühes on ühte ja teises teistpidi jutt.
Minu arvates oleks kõige parem koht kohe peale turbot, suunaga ülespoole, sest minu projekti puhul ei tohiks see temperatuur vist nii suur olla, et anduri ära peaks rikkuma.
Bosch ise kirjutab, et tuleb paigaldada kõige kuumemasse kohta.

Teine asi, et kas kaasas olev keevitatav punn peab jääma nii pikaks, nagu ta on või tohib seda ka lühemaks teha?
Originaal pikkusega jääb anduri pea natuke puksi sisse ja seinte varju nö.

Küsimusi on ka mõnede teiste asjade kohta, millest natuke hiljem.

Tänud abi eest ette!

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.08.2011 11:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2005 0:16
Postitusi: 589
Asukoht: Võru
Pilt kuidas WB pea peaks jääma toru sees
Pilt

Minumeelest oleks see koht kõige mõistlikum WB jaoks kuna
kõik gaasid jooksevad sealt "väliskurvist" kenast läbi ;)
Pilt

Siit näeb ka mingisugust stiilinäidet:
Pilt

_________________
- KKD Motorsport - EstPerformance -


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.08.2011 8:58 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Tänud!

Arvatavasti sinna ma ta kuhugile vist panengi. Võibolla natuke kõrgemale.

Sellest keevitatavast puksist saab igatahes siis küll 2 tükki teha, sest see ulatab kõvasti üle selle anduri otsa.
Innovate'i enda juhendis on sellest paigaldamisest üldiselt ikka suht vähe juttu. On ainult öeldud, et kella 3 kuni 9 vahele ei tohi panna ja kõige parem on torus kella 11 - 2 vahel.

Netist natuke otsides leidsin aga küll mitmeid pilte, kus oli pandud kella 3 asendisse torusse ja minuarust ka alla selle veel ning muidugi siis suur tark jutt asjal kõrval :)

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.08.2011 19:14 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Kella 11-2 kanti ikka jah. Muidu pidi kondents andurisse sattuma.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.09.2011 9:10 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Kell on nüüdseks armatuuris oma koha leidnud.
Tekkis aga paar küsimust ühendamise kohta:

Kui ma esialgu hakkan kasutama originaal aju, siis mis oleks mõtekam:
-kasutada kahe lambda andurit, ühte kellale (wideband) ja teist originaali ajule?
-kasutada siis widebandi kella väljundeid ja ühendada need ajusse, nii et jääks ainult 1 lambda andur?

Mihklilt u2u kaudu küsides, arvas tema, et jätta 2 andurit, aga hetkel on need andurid üksteisest eemal. Üks siis kohe turbo järel ja teine sellest 30-40 cm kaugemal.

Võibolla peaks ära proovima mõlemad variandid.

Teine küsimus on see, et kui G60 kasutab originaalis ikkagi narrowband lambda andurit, siis kumb väljund kellast oleks õigem ühendada? Mina saan aru, et õigem on ikkagi 2 variant.
Manualist:
The default analog outputs are as follows:
Analog output one (yellow) is 0V = 7.35 AFR and 5V = 22.39 AFR.
Analog output two (brown) is 1.1V = 14 AFR and .1V = 15 AFR. This is a simulated narrowband signal.

Hiljem on manualis seda ühendamist pisut rohkem lahti seletatud, aga siis jääb nagu mulje, et õigem on hoopis esimene variant, sellepärast küsingi.

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.09.2011 17:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 11:51
Postitusi: 342
Asukoht: Tln 53 814 024
Jäta kaks andurit, säästad ennast peavalust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.09.2011 9:47 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Kuulan targemaid ja jätan siis 2.

Selle lambdamajandusega avastasin muidugi ka selle, et tõenäoliselt puudus originaalil eelnevalt üldse peale tulev vool ja seetõttu mul andur tõenäoliselt ka ei töödanud.
See viga tuleb kah likvideerida ja vaatab siis, mis edasi saab.

Üldiselt mõlgutan juba mõtteid MS suunas, aga hetkel tahaks ikkagi korra käima ära saada ja ka natuke esialgsest tööst rõõmu tunda.
Pärast vaatame edasi.

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2011 21:16 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Paari viimase nädalavahetusega tehtud siis järgmist:

Tegin summutile vahele veel ühe liitekoha
Pilt

Pilt

Seda siis peamiselt sellepärast, et turbo külge minev flants on koonusega ja seda on pika toruga suhteliselt keeruline sirgelt sinna külge saada, et see pärast ei lekiks. Seega on nüüd võimalik torujupike turbo külge panna ja hiljem ülejäänud summuti juba poltühendusega ühendada.
Lisaks siis sai koha ka WB lamda andur:
Pilt

Kuna originaal radiaatori ventilaator enam mingi väega ära ei mahtunud, siis soetasin ühe õhema Spali imeva ventilaatori:
Pilt

Ventikale tegin praegu eraldi raami ja radiaatori vahetasin samuti uue vastu välja:
Pilt

Olen muidu näinud ka sellist varianti, kus ventilaatori poldid vist pannakse läbi radiaatori ribide, aga see tundus mulle kuidagi kahtlane. Ei raatsinud uut radiaatori kohe lõhkuma kah hakata.
Jahutusradiaatori ribid on muidugi suhteliselt õrnad ja ma olen sellist lahendust näinud vist rohkem intercoolerite puhul.

Vana AutoGauge A/F näidik läks müüki ja loovutas oma koha Innovate MTX kellale:
Pilt
Samuti paigaldasin oma autost autosse rändava Raid sportrooli, mis on küll igati juba ära kulunud, aga tunduvalt meeldivam asi kui see originaal paranka.

Üks viimasemaid suuremaid töid oli siis karteri tuulutuse ja õlipüüduri paagi ehitamine.
Originaal karteri tuulutus jumpstükk sai siis täienduseks ühe stutsi, millest edasi läheb kummivoolik:
Pilt

Paagi ehitamiseks kasutasin siis esialgu juppi veoauto summuti torust, stutse ja plekki.
Kuna kaalu otseselt hetkel taga ei aja, vaid pigem on asja mõte teadmisi koguda, siis ei tundunud need lisakilod hetkel liiga koledad olema. Hiljem võib ju uue ja parema teha alumiiniumist jne.
Pilt

Pilt

Pilt

Viimase Laupäeva õhtuks said kõik suuremad mootoripoolsed asjad tehtud:
Pilt

Pühapäeval puudus telefoni akust piisav särts, et pilte teha, aga edasi toimetasin siis muu esinina detailide paika sättimisega. Teha jäi veel natuke elektritööd, et tuled põlema saada ja suunatuled külge panna jne.
Kuna järgmine nädalavahetus pole tööreisi tõttu auto kallal aega toimetada, siis otsustasin esimese proovisõidu teha garaazist koju.
Ennem muidugi tegin autole auväärse pesu, et aastaga garaazis tekkinud tolmust lahti saada. Kohati oli isegi ühest ruumist teise sõitmisel oht kanalisse sõita, sest klaasid lihtsalt ei paistnud läbi :-D
Peale pesu istusin siis rooli ja suure põnevusega alustasin oma esimest kilomeeter pooleteisest proovisõitu ning peale esimesi katsetusi gaasipedaaliga pidin oma lahtisest valepoole istmest peaaegu välja lendama, mis ma sinna garaazis istumiseks olin eelmine talv pannud :lol: Igatahes tõusis adrenaliin küll lakke, kui esimene "oravapoiss gaasipedaali lahti lastes kapotialt plehku pani" :-D Vot selliseid saunde ei osanud isegi oodata, sest sealt pidi ainult "rumm ja psssss" tulema :)

Igatahes, kui olin paigaldanud parema istme, siis käisin tegin mõned proovisirged veel, silmad pingsalt jälgimas segukella, aga esmamulje oli igatahes positiivne.
Välja näitasid muidugi ka mõned puudused, nagu natuke puudulik jahutus ning mingi summuti kolks.
Esimesega tuleb natuke tegeleda ja lahendusteks hetkel arvan olevat pisut õhu suunamist, ventilaatorile sund käivituse (ehk ei oota anduri järgi, kui juba temp üles hakkab minema), vajadusel ka veel puhuvad ventilaatorid intercooleri ette ning viimasete variantidena kapotti ava ja väiksema intercooleri.
Eks tuleb natuke uurida, milles veel asi.

Aga üldiselt võin lõpuks teema pealikirjaks panna Golf 1,8T ;)

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2011 22:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 19.06.2008 12:23
Postitusi: 725
Asukoht: Viljandi
Ventilaator tuleb lihtsalt suts varem tööle panna,enne kui juba 90c käes on.

_________________
ex V8 umbes 374kw/622nm @ 0,4 bar - aga uus on 318kw :( NA


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.09.2011 22:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2005 0:16
Postitusi: 589
Asukoht: Võru
kõige lihtsam oleks korraga 85 kraadi anduri taha vent tööle panna
+ lülitamis võimalus.

_________________
- KKD Motorsport - EstPerformance -


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.10.2011 9:08 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Nüüdseks siis natuke sõidetud ja seega ka vigu avastatud, mida kohapeal seistes ei avasta :)

Jahutusest siis niipalju, et uurisin natuke asja ja otsustasin teha ühe lisa õhu suunaja, kuna osa radiaatorist jäi kohe stange taha, ning stanges olevast avast jooksis õhk radiaatorist üldse mööda.
Pilt

Samal ajal otsustasin ka stange plastikust osa teha tala küljest ära käivaks, kuna stanget ja mootori esimest tala hoidvad poldid on ühed ja samad ning koguaeg on vaja mootor ära toestada, kui stanget vaja ära võtta:
Pilt

Lõpptulemus jäi siis selline:
Pilt

Õhu juhtimiseks sai siis esimest korda alumiiniumit selle auto puhul kasutatud ja selline "prügikühvel" välja mõeldud:D
Pilt

Nii kui ma selle aluumiiniumtahvli garaazi ära vedasin, tulid kohe Clarksoni sõnad meelde, kui nad oma elektriautot Jeff ehitasid:
"Aluminium...a beautiful material to work with....ja AIIII" :lol:
Igatahes on "prügikühvli" mõte midagi sellist:
Pilt
Hetkel pole ka mingit jahutuse muret nagu täheldanud, aga see võib ka olla tingitud järjest jahenevast ilmast :)

Pühapäeval tegin ka autole ühe pesu:
Pilt

Tegevust siis tulevikuks:
-Vaja oleks pisut nüüd targemate meeste nõu häälestusel, kuna see juba nõuab pisut kogemusi ning neid mul ausaltöeldes napib
-Tänasel õhtupoolikul minek sillastendi.
-Summutisüsteem sai "overkill" ja sellega on vaja midagi välja mõelda. Hetkel kollab kuskile vastu ja lärmab kah pisut liiast.
-Kojamees elab oma elu ja käib kuna ise heaks peab :? Peab elektriasju hakkama üle vaatama.
-Soojendusel on kah ainult 1 ja viimane aste (paar viimast asja nagu enda arust ennem mootori vahetust töötasid :-D )
-Generaatori rihm kriuksub ja ei teagi, kas asi rullides või kogu pingutuses. Geneka laagrid vahetasin juba ära, kuna needki olid vist kutud.

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.10.2011 16:30 
Eemal

Liitunud: 13.04.2009 22:19
Postitusi: 109
Asukoht: Pärnu
Seda tala mis hoiab ka mootorit sinna käib tegelt 2 väiksemat polti mis hoiavad seda mootori tala kinni kui sa stange eest ära võtad. Venna golfil sai ka sellega mingiaeg tagasi tegeletud.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 57 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11