Kirjutaks siis mõne uuenduse ja lõppu ka mõned küsimused mootori kokku paneku kohta.
Üle eelmisel nädalavahetusel võtsin siis Tallinna tee jalge alla, kuna oli ka kaks põhjust sinna minemiseks.
Esimene siis see, et sain siis lõpuks pakkumise 1,8 16V plokile (ja nagu nuhtlus, peale tavalise ploki ostu
) ja igasuguse aretamise asemel on see kindlasti odavam ja kiirem variant:
Nagu pildilt näha, on juba plokile hobujõude juurde värvitud. Tegemist siis tagasihoidlikuma sinise plokiga, mis on 5 hobujõudu lahjem, kui punaseks värvitud plokk
Esimese suurema asjana otsisin siis suurema kasti, kuhu ka plokk ära mahuks ja uputasin ta siis pesuainega segatud tulikuuma vette:
Lahti võtmisel nägin aga kohati mingid metallset puru ja kohe ei saanud aru, kus see sinna tekkida võis.
Hiljem, kui kõik puhas oli, siis nägin, milles asi.
Nimelt olid abivõlli saaled väga nutuses seisus:
Üldiselt rikkus see koostöös teise faktiga, et mu igapäeva sõidukile Audile jooksis laupäeva õhtul kits ette, igasuguse pühapäevase garaazituju ära. Seda siis sellepärast, et ma esialgu ei teadnud üldse, kui keeruline nende saalede vahetamine olla võib ja ülejäänud pühapäev kulus mul siis Audi esitule kõrvade lappimisele (õnneks siis kogu laupäevase õnnetuse tulemus)
Esmaspäeval aga lähevad igasugused ebaõnnestumised meelest ära uuel nädalal muretsesin siis uued saaled ja ka plokikaanele uued väljalaske tikkpoldid ja mutrid.
Abivõlli saalede vahetamiseks vajaminevad tööriistad siis nägid välja sellised:
Vaja oli siis kahte paraja mõõduga puksi ja üht võlli, mida siis löökriistana kasutada (minu puhul siis seesama 16V oma, kuna sedea oli seal kohati tuunitud ja käiku see niikunii ei lähe).
Üldiselt tulid need saaled ilusti välja ja sisse läksid samuti ilusti. Vaatama pidi ainult seda, et õlitus augud kohakuti jääksid.
Teise asjana, miks Tallinnas tuli käia, oli siis plokikaan.
Tõin ta siis ise Windorfist ära ja sain ka siis tehtud tööde tutvustamise kõrval kaasa ka mõned näpunäited tegijalt mehelt Tiidult endalt.
Üldiselt nägi siis asi välja nagu uus:
Erilist huvi polnud küll head tööd kuidagi hakata oma peaga paremaks tegema, aga Tiit soovitas siiski natuke korrigeerida üleminekuid masinaga lõigatud ja mu enda lihvitud osaga. Seda ka siis ettevaatlikult tegin.
Klapipesad nägid siis välja sellised ja natuke on ka näha seda, mida siis korrigeerima pidi:
Kuna klappidel olid olnd mingid vigastused (ei teagi, kas mul enda tehtud või olid juba eelnevalt) siis kokku panemisel üritasin olla igatahes ettevaatlikum:
Nukkvõlli panen siis hiljem. Praegu panin vana tihendiga klapikambrikaane peale, igasugused augud kinni ja kaane peistin ära kasti:
Kuna hoonimisse pole plaanis plokki viia (ei näe mõtet, kuna pole uued kolvid, pole puuritud plokk jne.) siis soetasin omale sellise tööriista:
Proovisin siis vana ploki peal, kuidas asi toimib.
Enne:
ja peale umbes 10 korda üles alla lihvimist:
Pildilt siis näha, et randi all on must osa, mida see hoonimine nagu ei puuduta.
Kuna ma täpselt ei tea, milline see pind olema peab, siis eeldan, et mingist 5-6 korda kiiret üles alla laskmist peaks vist piisama, et mitte väga liiale minna.
Ülejäänud puhapäev kulus siis ploki puhsatamisele:
...ja värvimisele:
Nüüd aga mõned küsimused, kuna plaanis siis ehk järgmine pühapäev alumine ots enamvähem kokku ära panna.
Raamsaalede pakud (nimetatakse vist nii)
Kas peaks kasutama algse, ehk G60 ploki omi või siis käivad need pakud ikka plokiga koos ja peaks kasutama 16V omi?
Kolvirõngaste asetusKui plokk risti ette võtta, siis surverõngad peaksid olema kella 9 ja 3 asendis, ning õlirõngas näiteks 12 või kella 6 asendis?
KepsupoldidPoldid ammu ostetud, aga hiljuti sain siis väljatrüki Autodatast, kus siis pingutusjõudude juures kirjas see:
Main bearings - renew bolts/nuts - NO
Big end bearing - renew bolts/nuts - NO
Ei teagi, kas peaks siis seda uskuma ja jätma vanad poldid või asendama need uutega, mis pole küll mingid performance jupid.
KolvidKui leidub kolvidel mingeid teravamaid nurki vms, kas oleks nagu mõistlik neid mingi peene liivapaberiga natuke töödelda?
Kolvide järjekordKuna asjad pole uued, siis kas kõige mõistlikum oleks kasutada algset järjestust, ehk siis teisest plokist esimene kolb läheb uue ploki esimesse silindrisse jne. kui nüüd otseselt mõõtude järgi pole kavas neid paika hakata ajama?
Tänud ette, kel viitsimist vastata!
arx