Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 14.05.2024 12:51

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 26.02.2011 2:00 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Ei tahaks küll midagi halvasti öelda, aga kui väljalaske kollektor juba suht nutune välja näeb, mispärast sa kaane kallale läksid? VW kohta ei tea, aga üldiselt on insenerid tehases voolavuse mõistlikult heaks disainind.

Kõigepealt tuleks tegeleda pudelikaelade võrdustamisega, siis nende suurendamisega.

Rohkem polegi nagu väga norida, hea et entusiasmi jätkub ja tehakse õiget asja.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 27.02.2011 2:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
hents99 kirjutas:
Ei tahaks küll midagi halvasti öelda, aga kui väljalaske kollektor juba suht nutune välja näeb, mispärast sa kaane kallale läksid? VW kohta ei tea, aga üldiselt on insenerid tehases voolavuse mõistlikult heaks disainind.

Kõigepealt tuleks tegeleda pudelikaelade võrdustamisega, siis nende suurendamisega.

Rohkem polegi nagu väga norida, hea et entusiasmi jätkub ja tehakse õiget asja.

VW esimese 16v kaanekohta kuskilt lugesin, et see oli paras õnnetus ja persekukkunud projekt (võrreldes Opeli ja Cossu kaantega), seal midagi läks viltu, aga marketing nõudis kiirelt toodet ja inseneridel ei jäänud muud üle :) 8v peaks olema paremini välja kukkunud, aga parandamis ruumi on kindlasti. Windorfi Tiit näitas tehtud VW 1.6L 8v kaant, mis hingab a la 250hj (loe ~700hj @ 2 bar).

Kollektori ja portimise poole pealt olen natuke teisel arusaamal. Nimelt saan aru, et kõige olulisem on klapipesa voolavus, siis klapikõri-säär-pea, siis alles pordi-väljund ja peale seda alles kollektor...
Riho 1.8T 430+ dünomaxi whp'd stock nukkide ja kaanega oli nimelt kollektoriga, millel on 2 lühikest ja 2 veel poole lühemat runnerit. Ega see kasuks ei tule, aga pole ka eluline nii väikeste võimsuste juures.

Portimise vajalikkus ise on pikem teema, ja portimine ise suht lõputu teema. Aga lühidalt, hiljem kui kaas juba porditud masin liigub jne siis kollektori vahetamine on märksa lihtsam kui portimise ette võtmine.

Murjami teksti oleksin justkui kuulnud, et enamus voolu on pordi laes, et ärge selle põhja peale aega veetke. Ma ütleks, et kui teed põhja sujuvamaks, siis pordi laes liikuv vool hakkab liikuma madalamalt, ilma nii suurt "ülerõhku" kurvis tekitamata... see rõhk tekib sinna tagasipõrkest, mis on otseselt vihje takisusele. Ülesanne ongi takistusi vähendada sujuvdada ja samas vool suunata takistustest mööda.
Kolvi pealt tulev vaakum-impulss peab kah selle takistuse läbima ja põrkab kah n.ö. sealt kurvist silindrisse tagasi, selle asemel et kohe õhu vorsti sisse hakata tõmbama. Ses mõttes püstisem port on parem.
Eelmine talv natuke mõtlesin sellele ja tekkis ka 1 mõte, mida võiks proovida... Nimelt ega pordi lakke materiali selle kurvi sujuvamaks tegemiseks ju juurde keevitama üldiselt ei hakata. Siis kas pole 1 variant tekitada sinna sellised keerised, et põhi-õhuvool võtaks seda turbulentset piirkonda justkui pordi laena (sellest läbi ei voola) - ja too keeraks siis sujuvamalt õhuvoolu otse klapile. Pordi põhja peaks siis selle võrra õgvendama. Kui endal bench oleks siis võibolla viitsiks katsetada.
Saan aru, et 1 põhjus, miks portimised ebaõnnestuvad on see, et võetakse õhuvoolu kui veevoolu, jättes arvestamata, et õhk on kokkupressitav - keeruline.
2. asi on see, et avardatakse nii palju, et gaasi liikumise suunda muutub järsemaks, ja suurel kiirusel oma suunda nii kergelt ei muuda ning tekitab sisekurvi keerised, mis muutuvad pirdurdavaks tropis, ja gaas pressib end siis väliskurvi kokku.

Edu!

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.02.2011 10:45 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Eelmises postituses on juba kõik minu mõtted ära öeldud :)

Olen hetkel arvamusel, et isegi minu "kodukootud" kolletori puhul on pudelikaelaks ikkagi kanalisse ulatuv juhtpuksi pesa.
Minu viga on see, et ei teinud algsest seisust pilti. Siis oleks võibolla mu kanalite töötlus üritus paremini õigustatud.

Teisena asjana, kui peaksin jõudma kunagi arvamusele, et olen kollektor tegemisel ikkagi rohkemaks võimeline, siis oleks nagu kaant maha võtma hakata juba tunduvalt mõtetum töö.

Nädalavahetusel vedasin aga garaazi siis uue ploki, mis siis sai soetatud tagasihoidliku 30 EURiga.
Sain ka igasugu muid pakkumisi, mis olid summalt oluliselt suuremad, aga jäin nagu arvamusele, et pigem 30 EURi kooliraha eest, kui 200 EUR'i.
Pilt

Öösel ennem järele minekut oli isegi plaan juba peas olemas, et kuidas need õli pihustid saaks sinna teise plokki paigutada ja kuidas augud teha jne.
Lahti võttes, aga selgus, et ploki valanud mees oli ikkagi selle tükikese materjali õhtul kummikutes omale kodu vedanud, sooviga kunagi oma ploki valamis bisnesi püsti seada :)

Selline on siis G60 plokk ja õlipihusti:
Pilt

..ja see siis tavaline 1,8 plokk, kus pole kohtagi, kuhu seda pihustit paigaldada:
Pilt

Alustasin siis ka mootoridetailide puhastamisega.
Siinkohal tänud Mihklile, kes siis soovitas, millist pesuainet selleks tööks kasutada.
Pilt

Alguses ei saanud ma küll kuidagi pihta, kuidas see toimima saada, aga see pesuaine kuuma vega ja nõudepesu hari tegid lausa imet:)
Kolm hobust vannis:
Pilt

Suurem osa väiksemaid detaile saigi siis kõik ära puhastatud.
Pilt

Kuigi oli isegi plaan, et seekord värvimise peale eriliselt aega raiskama ei hakka, siis päris niisama ikka kokku kah ei raatsi panna.
Suurema rooste ikka võtan maha ja mingi värvikiht tuleb ikkagi peale.
Pilt

Samuti alustasin sillatala puhastamist ning järgmine nädalavahetus saab võibolla olema värvimise ja eeltöö lainel.
Pilt

Lisaks soetasin omale lõpuks ka roolivõimendi süsteemi, ohjeldamaks neid meeletuid hobujõude ning taltsutamaks laiasid rehve ja väikest rooli.
Seda luksust pole veel ühegi oma Golfi puhul tunda saanud :D
Pilt

Lisaks pean tänama oma kannatlikku naist, kes pole keelanud mul nädalavahetustel garaazis aega veeta.
Vastutasuks pean siis nädala sees olemas saatja ühel kosmeetika esitlusel ning järgmisel nädalal on tulemas üks teatriõhtu:D
Olge tugevad!

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 28.02.2011 11:13 
Eemal

Liitunud: 07.04.2010 12:32
Postitusi: 23
Asukoht: Tallinn/Soome
Esiteks, Vw kaheksaklapiline on k6ige halvema voolavusega klapipesast kuni klapi juhtpuksini. See mis pärast seda tuleb nt. väljalaske kanalis, see on puhas luksus. Kanal on ovaalne ja v6rreldes klapipesa läbilaskvusega peaaegu poole suurem. Väljalaske kollektor on väga hea tehtud ju, väljalaske gaase seal kyll midagi piirama ei hakka, sest gaaside temp. jahtub piisavalt ja nende ruumala väheneb.
Portida ise ei kannataks, sest kui ei tea mida teha siis v6ib asja halvemaks saada kui originaalis.
Sisselaset ei oleks yldse kannatanud näppida, sest sisselaske kollektor on juba nii peenike et anna abi.

_________________
MTW-Garage
Plokikaante portimine, sportnukad, kaanetööd, hoorataste kergendamine ja lihv, silindrite hoonimine/puurimine jne. R-Koneistus OY Kerava Soome. Tel.+358449880091


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.03.2011 0:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2009 0:49
Postitusi: 485
Asukoht: Tallinn
ehk valgustaksid ka meid mis pesuainega oli tegu?

ja see et seda õlipihusti kohta pole, tõesti seda seal ei ole.. aga õlikanal jookseb ju samast kohast minuteada.
mõni osavam treial laseks sul selle pinna seal siledaks ja puuriks need 2 auku sinna probleemideta.
tehases tehakse samamoodi... :)

_________________
"fast , cheap and reliable...you can only pick two" Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.03.2011 10:01 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Selle pesuaine ütlemise au ja kuulsuse jätaks Mihkli teha.
Äkki talle meeldib rohkem, kui ta käest otse küsitakse :-D

Üldisel tekkis mul hiljuti just sellistele küsimustele vastuste leidmisel idee, et võiks olla mingi foorumi teemade kogum, kus on kokku kogutud foorumis laiali olevad teemad, nagu näiteks, millist pesuainet kasutada mootoridetailide pesemisel, kuidas mingeid asju mõõdetakse ja palju muud sellist üldist. Foorumist reeglina ei õnnestu kohe mingit konkreetset vastust leida ja ennem tuleb tüdimus peale, kui oma vastuse leiad. Aga see selleks..

Probleemiks pihusti puhul ongi just see, et seal, kus pihusti olema peaks ei ole piisavalt materjali.
Õli kanal on muidugi samas kohas olemas ja aukude tegemise kohta oli mul isegi plaan juba olemas, aga pinnast jääb puudu.
Kusjuures hea tahtmise juures õnnestuks võibolla teha ära õlituse auk, aga antud pihusti kinnituseks, ehk kruvi auguga on juba reaalne oht hülss tuksi keerata.
Seda ploki ja pihustite teemat vaatas mul garaazis mitu vanakooli remondimeest ja ka treimisega tegelevad mehed. Kõik jäid suht nõutult vaatama :)

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.03.2011 10:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.03.2006 14:54
Postitusi: 273
Asukoht: Tallinn
Endal sai pandud raamsaale alla suunaga kolvi poole see pihusti ja sai kasutatud bmw omi.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.03.2011 12:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Sama lahendust nagu Reimo kasutab kasutan ka mina enda ex M10 turbomootori puhul.
Nende pihustite paigaldusega saab sind Tiit Windorf-ist aidata. Tema on neid omajagu paigaldanud.
Selleks peab sul plokk täiesti tühi olema, et temaga mugav toimetada oleks.
Iseasi kas sa tahad nii palju raha sinna ploki alla panna, kuna need pihustid koos paigaldusega maksavad vast ühe tundmatus korras 8v mootori hinna.
Tasuta lõunaid ei ole paraku olemas. Pihustid ise 4tk olid viimati tutikana ~1000 komplekt vanas rahas.
Saan sulle isegi pilti vast pakkuda asjast, kuna hetkel on M10 mootorist üks kolb välja võetud.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.03.2011 12:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.03.2006 14:54
Postitusi: 273
Asukoht: Tallinn
sellel pildil pole veel ainult auku saale sisse puuritud
Pilt
sellised on nad ise
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.03.2011 14:41 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Peast praegu ei mäleta ja enda piltidelt ei saa kah aru, kas seal kannataks sellist lahendust kasutada.
Ehituslikult tunduvad näidisena toodud plokk ja minu plokk erinevad.
Ei kujutagi ette, kas minu omasse oleks neid üldse võimalik niimodi panna.
See osa, kus raamsaale asub on külje pealt minuarust täiesti sirge ja sile. Siis peaksid need mingi meeletu nurga all kuidagi olema.

Hommikul sain aga just pakkumise ühele 1,8 16V plokile, mille peab vist kah veel omale kodu ära lohistama.
Asub see kuskil Tallinna lähedal ja ei maksa nagu samuti midagi meeletut (ei saaks ma neid pihusteidki selle raha eest :-D ).
Hommikul tekkiski küsimus, et millesse oma tagasi saadud tulumaks investeerida :-D
Võibolla tulebki Tallinna tripp ette võtta nädalavahetusel ja tuua ära nii plokk, kui ka kaan Windorfist, kui seal üldse laupäeviti kedagi on (pole veel uurinud).

arx


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.03.2011 20:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Need pihustid käivadki nurga all raamipaku sees.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.03.2011 21:26 
Eemal

Liitunud: 13.04.2009 22:19
Postitusi: 109
Asukoht: Pärnu
Aga kas lihtsam ei oleks kasutada selliseid kepse millel õlikanal sees?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.03.2011 13:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
kuno666 kirjutas:
Aga kas lihtsam ei oleks kasutada selliseid kepse millel õlikanal sees?



Selliseid kasutatakse ka ja vägagi edukalt. Mitmel autol on selline lahendus juba tehasest kaasas.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.03.2011 13:44 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Raceboy kirjutas:
kuno666 kirjutas:
Aga kas lihtsam ei oleks kasutada selliseid kepse millel õlikanal sees?



Selliseid kasutatakse ka ja vägagi edukalt. Mitmel autol on selline lahendus juba tehasest kaasas.



Kui mitte öelda enamikel. Väntvõlli õlikanalist läbi kepsu ja kepsu peal auk, kust siis kolvi alla õli pritsitakse. Ühtepidi on eelis, et vahet pole, mis asendis on kolb, õlitus on alati samas kohas.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.03.2011 13:59 
Eemal

Liitunud: 03.03.2011 13:51
Postitusi: 1
Kas see õlikanal ei ole mitte pigem kolvisõrme õlituseks?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 129 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 32 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11