TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=7924
1. leht 3-st

Autor:  pilsner [ 01.09.2010 13:26 ]
Teema pealkiri:  Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Tere turboclub !

Kaks aastat tagasi sai ostetud omapärane Mazda 6 MPS, mida kohtab suhteliselt vähe Eesti teedel (minu hinnangul kuni 20 6 MPS-i).
Ostu idee tekkis siis, kui üritasin 2008.a. Mazda 6-ga järjest 20km Tallinn-Tartu maanteel mööduda ees põristajatest, kuid tulutult. Tallinna jõudes sai auto24.ee lahti löödud ja otsitud midagi natuke äkilisemat. Kuna minule sobilik isend oli Eestis parasjagu müügis, siis saigi soetatud uus auto 2008.a. suve lõpus.

Tsiteerin 2005.a. äripäeva Mazda 6 MPS artiklist:
"Mazda MPS on alternatiiv Imprezale ja EVOle igal juhul. Sest kõik lihtsalt ei ole rallimehed. On ju ka palju selliseid peresid, kes tahavad niisama kiiresti sõita ja kogeda aeg-ajalt seda tunnet kõhus, mida pakuvad kapoti all peituvad 260 hj. Ja siis taas rahulikult töö-kodu-lasteaia vahet sõita ilma, et maanteeaugud suus hambaid lahti logistaks ja et kindlustusfirma poolesaja tuhande kroonini küündivat aastast kindlustusmakset küsiks."

Taustinfo

"Mazda 6 MPS" on toodetud nelja erineva versioonina : Euroopa 260 hp, Austraalia 260 hp, Jaapani 272 hp (Mazdaspeed Atenza) ja USA 274 hp (Mazdaspeed 6).

Mazda 6 MPS vs Mazdaspeed 6

1. Mazda 6 MPS-l on juhiistmel kolm mälunuppu, Mazdaspeedidel vastav funktsioon puudub.
2. Mazda 6 MPS-l on pardakompuuter, Mazdaspeed 6-l mitte.
3. MPS mootor on "downtuned", et vastaks rangematele keskkonna nõuetele. Kuna hobujõude mõõdetakse erinevalt (SAE, BHP, jne.), siis ei saa jõunumbreid 1:1 kõrvutada (260 vs 274). MPS kiirendab ametlikult 0-60 miili 6.6 sekundiga, Mazdaspeed 6 6.1-ga.
4. MPS-l on väiksem värvivalik.
5. MPS esi-ja lähituledel on CE sertifikaadi markeering, Mazdaspeedidel puudub vastav markeering.
6. MPS spidomeeter on kilomeetrites, Mazdaspeedidel miilides :-D

Mootor ja käigukast:

Jõuallikas on vana tuttav 2,3-liitrine, mis turbolaaduri (Hitachi-Warner K04-22X, 15,6 psi stock boosti) ja põlemisõhu vahejahutiga varustatult annab välja 260 hj ja 380 Nm. Vahejahuti asub otse mootori peal ja seetõttu tuligi tavalise kapoti asemele uus “küürakas”. Impreza stiilis väljaulatuvast õhukogujast aga loobuti – jahutusõhk jõuab autoninast vahejahutini kanalite kaudu mootorikatte alumisel küljel.
Käigukastis on kuus käiku, nelikvedu sarnaneb 2,3-liitrisel universaalil kasutatavaga. Nelikveo südameks on tagasilla ees asuv arvutijuhtimisega keskdiferentsiaal. Heades teeoludes suunab see kogu veojõu esiratastele, teiseks äärmuseks on 50:50 jaotus. Kolme tööstrateegia (normaal, sport, lumi) valikul võetakse arvesse rooli asendit, lengerdusnurka (auto pöördumist ümber vertikaaltelje), külgkiirendust ja mootori töörežiimi. Tagadiferentsiaal on parema haardumise huvides piiratud libisemisega.

EU versiooni specid:
Mootor ... 2,3 MZR DISI Turbo
Võimsus ... 260 hj
Pöördemoment ... 380/3000 Nm/rpm
Kiirendusvõime ... 0-100 km/h 6,6 s (ilma DCS-ta kiirendus alla 6 s)
Tippkiirus ... 240 km/h
Käigukast ... 6 MT
Kütusekulu ... 100 km kohta
Linnas ... 14,1 l (16 l)
Maanteel ... 8,0 l
Keskmine ... 10,2 l (11,5 l)
Tühimass ... 1665 kg
Pikkus ... 4765 mm
Laius ... 1780 mm
Kõrgus ... 1420 mm
Telgede vahe ... 2675 mm
Kütusepaagi maht ... 60 l
Baashind ... 521 600 kr


MODS

HETKEL:
*PG K04 Reworked turbo
*ACT Racing Clutch 6 Puck Sprung + Prolite flywheel (...630nm)
*Versatuner ECU Remap http://www.versatuner.com / http://www.versatune.net
*Custom 3 "downpipe
*Custom 3" exhaust with 3" redback race cat
*PG Tubular Turbo Manifold V3
*Fujita cold air intake (customized)
*Boost cut killer module
*Greddy-RS BOV
*Dash mounted gauge pod
*DFI 52mm oil pressure & turbo pressure gauge
*Innovate LC-1 WB
*Denso Iridium ITV22 plugs
*Turbine Tech Rear Differential Front Mount
*AWR Transmission Mount
*AWR Right Engine Mount
*CP-E Wishbone Engine Mount
*Weitec lowering springs 30/30


TULEMAS:
*Custom FMIC (CXRacing Intercooler, overall size: 23"X11"X3", core size: 19,5"X6"X3", inlet & outlet 2,5")
*Fuel Pump upgraded prototype internals
*Tenzo R Type-M Black/Red lip 18"


Ajapikku kirjutan Teile ka siia perioodi 09/2008-09/2010 peavaludest, mis sellise autoga kaasnevad :)
Kindlasti saab täiendatud ka pildimaterjali.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
PG K04 reworked turbo (..330whp)
Pilt
PG tubular turbo manifold v3
Pilt
ACT Racing Clutch + Prolite Flywheel (..630nm)
Pilt
Pilt
Kahe 6 MPS jagu cooleri torustikke
Pilt
CP-E engine mount
Pilt
AWR transmission mount
Pilt
AWR right engine mount
Pilt
Turbine Tech rear differential mount

Zoom-Zoom

Autor:  Toomas [ 06.09.2010 23:20 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Ega see MPS meriväljal ei pesitse?
Kuidas MPS võrreldes tavalise 6`ga on? Juhitavus, ülalpidamiskulud jne.
Olen isegi aegajalt müügis olevaid mps`e jälginud aga siiamaani pole veel ostmiseni jõudnud.
Ootan huviga pikemat juttu selle 2 aasta kohta, mil sa sellega sõitnud oled.
Ahjaa, kas see jutt vastab tõele, et stockis kestab see auto enam vähem aga kui jõudu juurde pumpama hakata siis kast ei pea vastu?
Miskit on kõrvu jäänud, et sellel punasel on kaste või difreid juba mõned korrad vahetatud?

Autor:  Mardo [ 06.09.2010 23:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Kena igapäeva rakett :car
Väga hästi koostatud auto teema!

Autor:  pilsner [ 07.09.2010 10:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Toomas kirjutas:
Ega see MPS meriväljal ei pesitse?
Kuidas MPS võrreldes tavalise 6`ga on? Juhitavus, ülalpidamiskulud jne.
Olen isegi aegajalt müügis olevaid mps`e jälginud aga siiamaani pole veel ostmiseni jõudnud.
Ootan huviga pikemat juttu selle 2 aasta kohta, mil sa sellega sõitnud oled.
Ahjaa, kas see jutt vastab tõele, et stockis kestab see auto enam vähem aga kui jõudu juurde pumpama hakata siis kast ei pea vastu?
Miskit on kõrvu jäänud, et sellel punasel on kaste või difreid juba mõned korrad vahetatud?


Ei see ei ole sama MPS, seal seisis vähemalt varem küll stockina tunduv punane 6 MPS.
No arvestades MPS ülalpidamiskulusid, siis tuleks Mazda embleemid kiiremas korras küljest ära võtta :-D (kui auto oleks stock + ei kukuks lammutama, siis kulud võivad olla ehk ainult x2 tavalise 6-ga võrreldes). Kastiga on ka jah lood nii nagu nad on, osad lasevad laiali ja osad mitte (tavaliselt piirdub remondiga). Poolteljed- ning diffrikinnitus kipuvad pooleks murduma.
Veermiku ise tuleb kiita, vist ainult üks amort on vahetatud.

Auto on jah muidu originaalis üsnagi mugav, samuti kiire tavaauto mõistes.
Praegu käib custom FMIC ehitamine koos custom intakega ja auto saab 2 nädala jooksul kangema racing siduri alla.
Mõned näidispildid Corksport FMIC KIT-st, lahendus tuleb samasugune:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Eesmärgiks on korraliku graafikuga tõmmata ca 350 hp ja 500 nm, seda siis pm-lt lagi vabalt.

Autor:  Astrona [ 08.09.2010 11:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Tsiteeri:
Kiirendusvõime ... 0-100 km/h 6,6 s (ilma DCS-ta kiirendus alla 6 s)

Kas see "ilma DCS"ita 5.x sek kiirendus on ametlik või spidomeetri järgi ja tänavarehviga?

Autor:  pilsner [ 08.09.2010 11:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Astrona kirjutas:
Tsiteeri:
Kiirendusvõime ... 0-100 km/h 6,6 s (ilma DCS-ta kiirendus alla 6 s)

Kas see "ilma DCS"ita 5.x sek kiirendus on ametlik või spidomeetri järgi ja tänavarehviga?

Ametlikult on ka mõõdetud 5,X aegasid. Ise mõõtsime 5,8XX sek stock autoga, sealjuures üsnagi halva pidamisega (60ft 2.1XX).
Hea pidamisega on see auto stockis võimeline kiirendama ka 5.6XX sek kanti :)

Autor:  Astrona [ 08.09.2010 12:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

pilsner kirjutas:
Astrona kirjutas:
Tsiteeri:
Kiirendusvõime ... 0-100 km/h 6,6 s (ilma DCS-ta kiirendus alla 6 s)
Kas see "ilma DCS"ita 5.x sek kiirendus on ametlik või spidomeetri järgi ja tänavarehviga?
Ametlikult on ka mõõdetud 5,X aegasid. Ise mõõtsime 5,8XX sek stock autoga, sealjuures üsnagi halva pidamisega (60ft 2.1XX).
Tänavarehviga <2.3s 60ft on imo pigem hea pidamine (eeldab tagaveolisel juba head rehvi, diffrilukku), <2.1 eeldaks juba pehmemat vedrustust. 4wd'sid pole väga uurinud.
Kas see ametlikult 5.xx tähendab 5.01 või 5.99 - see on suuur vahe.
Tühimass 1665kg on kataloogi järgi? Need 20 MODSi lisavad kah väheke, pealegi sõltub varustusest, palju masin on ja kui veel helissüteeme vms kah panna siis isegi 1750kg võiks reaalne tühimass olla.
Tsiteeri:
Eesmärgiks on korraliku graafikuga tõmmata ca 350 hp ja 500 nm, seda siis pm-lt lagi vabalt.

Koos juhiga 1750-1850kg 5.x sekundiga sajani tõmmata.... Ma ütleks, et ~350hp peaks sel juhul juba kasutusel olema.

Autor:  pilsner [ 08.09.2010 19:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Selle 5.X all mõtlen 5.7-5.8 sekundit. Kui autol oleks 2ne käik pikem (käiguvahetus hetkel ca 90-95 km/h pealt), siis ei oleks vist probleemiks ka alla 5,5 sekundi sõita.
USA-s sõidavad isegi stock autodega stabiilselt 1.8 60ft aegu, seda siis liimirajal. Lisakaalu pole autol, pigem hetkel on kergem stockist.
Näiteks: ragziga mõõtsime minu autot varem sellel aastal, sidur libises tervenisti 1.käigu vältel ning osaliselt 2. käigu vältel ja g-tech näitas 5.9 sekundit (60ft oli miskine 2.1XX)

350hp/500nm sõidavad 6 MPS-d 0-100 km/h alla 5 sekundi ja veerandit 12.9-13.2 peale :)
Igatahes kui auto koos ja kõik seades, siis võib huvi pärast ära mõõta..

Autor:  tehnic [ 08.09.2010 21:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

pilsner kirjutas:
Toomas kirjutas:

Praegu käib custom FMIC ehitamine koos custom intakega.


FMIC peaks olema siis ees asetsev IC aga sul ju piltide peal TMIC ehk TOP mount...ees oleks muidugi parem 8)

Autor:  pilsner [ 08.09.2010 22:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

tehnic kirjutas:
pilsner kirjutas:
Toomas kirjutas:

Praegu käib custom FMIC ehitamine koos custom intakega.


FMIC peaks olema siis ees asetsev IC aga sul ju piltide peal TMIC ehk TOP mount...ees oleks muidugi parem 8)

Ei, CXRacingu IC tuleb ikkagi ette. Piltide peal paistab custom Airbox, mis on originaal IC kohapeal.
Pilt

Autor:  Astrona [ 09.09.2010 0:09 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

pilsner kirjutas:
Selle 5.X all mõtlen 5.7-5.8 sekundit. Kui autol oleks 2ne käik pikem (käiguvahetus hetkel ca 90-95 km/h pealt), siis ei oleks vist probleemiks ka alla 5,5 sekundi sõita.
USA-s sõidavad isegi stock autodega stabiilselt 1.8 60ft aegu, seda siis liimirajal. Lisakaalu pole autol, pigem hetkel on kergem stockist.
Näiteks: ragziga mõõtsime minu autot varem sellel aastal, sidur libises tervenisti 1.käigu vältel ning osaliselt 2. käigu vältel ja g-tech näitas 5.9 sekundit (60ft oli miskine 2.1XX)

350hp/500nm sõidavad 6 MPS-d 0-100 km/h alla 5 sekundi ja veerandit 12.9-13.2 peale :)
Igatahes kui auto koos ja kõik seades, siis võib huvi pärast ära mõõta..

No liimirada liimirajaks, mul on kah dragi rattaga 3.x sek sajani :lol: Aga maanteel kiirendus tänavarehviga on see, mida saab teistega võrrelda, ja see on ikkagi ligi seki jagu pikem. OK, see 5.9 on juba reaalsem selle massi kohta :)
350hp 13.2s on siis liimirajal jälle? Eestis siis heal päeval 13.9 ja s.t. et enamus sõidud keskmine 14 ;)
Õnnitleme siis, kui 13.x käes :) Ilmars vist sama suure turbomootoriga sõitis muidugi 5sek kiiremini :lol:
Laena 10-5% suuremaid rattaid, siis saad 2. käiguga 100 sisse, ja pole vaja oletada, või siis selle versaTuneriga piirajat 5-10% kõrgemale tõsta...

Autor:  MazdaGTI [ 09.09.2010 19:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Lõpuks siis ka siin auto teema. Anna siis teada kui taas liikuma saad, tuleks ka tunnetaks seda nelivedust. Muide mis vanast vurrist saanud on?

Ja kas teed stanges ka mingeid muudatusi et IC vabamalt õhku saaks?

Sven.

Autor:  pilsner [ 09.09.2010 21:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

MazdaGTI kirjutas:
Lõpuks siis ka siin auto teema. Anna siis teada kui taas liikuma saad, tuleks ka tunnetaks seda nelivedust. Muide mis vanast vurrist saanud on?

Ja kas teed stanges ka mingeid muudatusi et IC vabamalt õhku saaks?

Sven.

Vana turbo seikles USA-sse. Stanget ei ole plaanis rätsima hakata, peaks jahutatud saama küll ja küll. Eks praktika näitab :)

Autor:  MazdaGTI [ 10.09.2010 6:58 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

Millal kastid omale uue tugevama sisu saavad?Viimati kaebasid et 2. käik pole nagu enam elavate kirjas :roll: Ja Rapla rajal jäigi meil sellel aastal käimata. Eks järgmisel aastal üritame uuesti, siis punasel punnil ka uus mootor peal ja mul paras koht katsetada kaalujaotuse muutuse mõju juhitavusele. Aga eks millalgi suhtleb messais taas. Ega sa Suurestale ei tule laupäeval golfi toksima?

Autor:  Ultron [ 14.09.2010 16:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Mazda 6 MPS 2,3T 2006 -=pilsner=-

1,8s 60ft liimirajal on isegi stock 4wd kohta kuidagi vähe ikkagi. Viimasel AC sügis Dragil lasid ka mõned 14s quattrod 1,8x 60ft starte Kiltsil, mis liimirajaga kuidagi võrdlust ei kannata. Eks 6MPS on korraliku kaaluga ja see kuni 50% jõudu tagatelge võiks kiire stardi jaoks olla suurema numbriga asendatud. Üldiselt kui USA versioonis stock pill sõidab 13,6-13,7 liimirajal, siis pakun 300+ whp kanti järgi aidatud kodumaine võiks Kiltsil 13 sisse kenasti jõuda. Eriti arvestades, et ise sain 13,7 ja seda kitsa 225 lamelli 2,25s 60ft stardi, lahtise akna ning nagu neljandale vahetades kuulda ka libiseva siduriga :lol:

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/