TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Nissan 200SX 1992 murjam
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=7656
2. leht 2-st

Autor:  Astrona [ 02.08.2010 10:28 ]
Teema pealkiri: 

SharkRider kirjutas:
Skeemi vaadates silub C14 pihustite mosfet driveri toitepinget, küllap see konde põles lühisesse ja driver ei saanud enam toidet, mistõttu pihustid ei toiminud.
Mul oli kunagi sama keiss. FET driver lõpetas lambist töölepingu.

Autor:  murjam [ 03.03.2011 20:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX 1992 murjam

Nonii. Kuna olen juba mõned nädalad vahelduva eduga jälle ülerõhku nautida saanud (on tekkinud pidamine), panen kirja, mis vahepeal toimunud on, enne, kui meenutamine liiga raskeks muutub.


Roostele molli

Suve lõpus sai küljekarpide ja põhjaaluse augud kinni keevitatud. Roostet masinal leiab ikka, aga hetke seisuga äralagunemise ohtu enam ei ole. Kõige rohkem häirib rooste kapoti all amordikannude juures.


Veere veere, kakukene

Millalgi sügisel lasin veermikku remontida, sest auto oli kahtlaselt tee peal ujuma hakanud. Samuti ostsin lõpuks ära coilover'id: Tein Basic. Need on siis sellised, millel saab timmida vaid kõrgust; vedrude jäikus on nii ees kui taga 6kg/cm kohta. Ise olen väga rahul. Ei ole üldse liiga jäik, samas on tunnetus oluliselt parem kui varem. Veider on vaid see, et ülevaatuspunkti stendi väitel on amortisaatorite summutusjõu erinevus suurem kui lubatud. :-/ Ei teagi, kas peaks nüüd midagi ette võtma sellega.. Sõites küll ei tunne, et midagi valesti oleks. Vanad amortisaatorid olid stendi järgi korras, muide :S

Talve-seades on coiloverid loomulikult kõige kõrgemas asendis, mis peaks olema tolli võrra madalam originaalist, aga auto oli enne nii kõrge, et eelnevat seisu mitte näinutel on raske uskuda, et on madaldatud. Suveks laseb sutike kindlasti madalamale, kuid mitte nii madalale, et lamavad politseinikud ohtu hakkaks kujutama.

Suveveljed on praegu just tegemises - vanast jamast puhtaks ja uus värv peale. Olen elevil :D


Opeli tühikäiguklapp on täitsa pandav

Olen seda auto küljes olevat tühikäiguklappi igal nurgal kiruda jõudnud, kuid mõne aja eest võtsin käsile ja proovisin teda paremini tööle panna enne prügikasti viskamist. Ei läinudki palju aega, kui leidsin, et kasutasin täiesti valet PWM väärtuste vahemikku. Nimelt on see klapp 0% PWM-iga pooleldi avatud (mootoripöörded umbes 1500rpm) ning umbes 35% peal täiesti suletud ja vahepealsed väärtused (10-25%) käituvad väga viisakalt täpselt soovitud vahemikus, nagu ette võib kujutada. Closed loop juhtimisega polegi viitsinud enam jännata, töötab warmup režiimis ja töötab väga hästi.


Boost control

Kui elektroonilise ülerõhuregulaatori tööle rakendasin suvel, mõtlesin seadistades, et boost peab üles tulema ikka võimalikult kiiresti igas asendis. Alles talvel sõites, kui märkasin, et turbost vähimatki kasu pole - gaasiklapp oleks kui on-off lüliti olnud -, taipasin boost'i ümber seadistada. Nüüd suureneb ülerõhk vastavalt gaasipedaali asendile ja peab ütlema, et uskumatult sujuv ja mõnus on sõita niimoodi. Täis-boost'i saab ainult täisgaasiga ning olen selle seadnud 0.75bar juurde.


Plaan B

Plaanin suhteliselt soiku jäänud summutiehituse ikka ette võtta kevadel; teha turbost alates kõik uus 2.5" peale. Selle taga ootab ka dünostendi külastus. Ei ole veel kellegagi käsi löönud, niiet võite pakkumisi teha.

Midagi jäi mul kindlasti praegu ütlemata, mis toimunud on.., aga ju see pole siis praeguses hetkes nii oluline.

Mul talvisest olust pildimaterjale eriti ei ole - ei saanud kordagi kapottigi millegi muu kui niisama passimise eesmärgil avatud -, aga riputan kõigi rõõmuks ühe üle-eelmise aasta pildi, et oleks selge, kuidas tagavedu talviti käib :)

Kõrget boost'i ja kena kevade saabumist!

Pilt

Autor:  Mihkel [ 03.03.2011 22:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX 1992 murjam

Tegid Opel-i IAC klapi kohta sama avastuse nagu minagi. :-D
Mina tegin Sierra puhul veel nii, et keerasin klapi kinnise PWM peale ja siis segusiibrist parajalt peale, et soojalt tühikäik IAC kinni toimiks.
Siis ei ole ohtu, et gaasi maha lastes mootor välja sureb. Külmana avan klappi lihtsalt lisaõhu juurde laskmiseks.
Sierra puhul muidugi olenevalt nädalast sõitis tühikäik utoopiliselt ringi, seda ilmselt lekkiva piduri vaakumvõimendi tõttu.

Autor:  murjam [ 02.05.2011 0:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX 1992 murjam

Auto on ülevärvitud veljed alla saanud, muud vist huvitavat ei olegi toimunud. Kui värvitud velgi maalri juures esimest korda nägin, laususin saatuslikult: "need on ju nii kenad, et ei julge allagi keerata". Veel samal õhtul neid kuuri mõneks ajaks seisma paigutades juhtus äärmuslik äpardus ja üks velg kukkus nägupidi teisele otsa - paar-kolm sõrmeotsasuurust tükki lendas värvist välja. Selle peale lasin neil natuke kuuris seista, lootes, et nägin seda õnnetust unes, aga tuli välja, et oli ikka ilmsi. Õnneks üldilme on neil ikkagi selline nagu loodetud ning nende veidi räbaldunud olek on mitmel korral ära tasunud (rehvide peale ajamine).

Lasin auto ka umbes 3cm madalamale, kogu madaldus peaks originaaliga võrreldes olema ligemale 5cm; coiloverid lubaks lasta veel umbes 3cm, aga hetkel suudan end tagasi hoida. Ega muidu ei saaks arugi, et madal on, kui vanu pilte poleks.

Värvitud velgedega ei ole veel õnnestunud normaalset pilti saada, sest kipub olema kas velg ülevalgustatud või auto liiga vähe valgustatud.

Pilt
Pilt

Autor:  murjam [ 06.05.2011 16:02 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX 1992 murjam

Käisin täna silda reguleerimas (madalduse tõttu tõmbas rooliots kokkujooksu paigast) ning sõitsin rõõmsalt ringi, kui järsku kadus üks silinder ära. Aimasin, et viga on süütepoolis - originaalaju põletas neid konstantselt 2tk aastas läbi, mistõttu oli see tunne tuttav. Samas wasted sparki ja ainult 1.8ms laadeajaga polnud juba poolteist aastat ükski järele andnud. Igatahes.. Viga oligi 1. silindri süütepoolis, aga süütepool polnud lihtsalt tavapäraselt läbi, vaid tema plastikust korpus oli laiali sulanud :shock:
Õnneks oli uus süütepool kohe võtta ja õnneks leidsin ka põhjuse, miks asi üldse juhtus. Nimelt Megasquirti korpuse küljes süüteväljundite tarbeks mu enda pandud DB9 pistiku kinnitusmutter oli lahti tulnud ja eksles rõõmsalt mööda Megasquirti sisu ringi. Ühe süüteväljundi pin-i oli kenasti mustaks lühistanud. Ühesõnaga, mutter pani poolile pideva voolu peale 15 minutiks (senikaua, kui 3 silindri jõul koju sõitsin).

Tarkusetera: mutrid tuleb panna korralikud ja kinnitada korralikult, soovitav on seibidki vahele panna.

Autor:  Astrona [ 07.05.2011 1:10 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX 1992 murjam

COP on küll suht std asi lendama, aga mul näiteks pole ühegi COP'iga probleemi olnud! Võibolla on sul seal veel midagi valesti :? Mis sul aku pinge on? Mul SX'id hoidsid vist 14.0-14.2V. Kas mitte 1.9 pole Nissani COPi jaoks palju? Ise küll kasutasin enamasti 2.2 ja lõpus 1.9ms, kuni Audi COPid võtsin ja 3.x pidi panema. Mul oli kah wasted, mis peaks keskmist pool küttevõimsust oluliselt kasvatama. Aga soovitan see ikka nii väikseks timmida kui võimalik. Kas ta mitte ei töötanud ka 1.3ms'iga? Ega sa katet seal keskel kasuta? Võibolla seepärast ka vähe soojem, aga samas tehasest nad kõik katetega ja päris nii tihti ikka vast COP'e ei vahetatud.
Ja võibolla oleks mõteks üldse MS üle lakkida, siis nagu niiskusekindlam kah.

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/