Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 2:32

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Nissan 200SX 1992 murjam
PostitusPostitatud: 26.06.2010 3:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Riputan ka enda masina siia üles, ehk saab selle raames foorumlastega paar asjalikku ideed vahetatud või on niisama hea vaadata.


Saamis- ja muidulugu

Tegemist on passi järgi 1992 väljalaskeaastaga Nissan 200SX-iga, S13 kere, CA18DET mootor, 132kw (pole siiani aru saanud, miks talle 132kw tavapärase 124kw asemel passi on märgitud - nagu oleks JDM mootor). Mina olen teda omanud alates märtsist 2008, ostetud sai ta kui rahulik pereauto talveks :D - tol hetkel sai ta olema ainus neljarattaline sõber hoovil.

Eelnevast olenemata oli autot valides kriteeriumiteks (tähtsuse järjekorras):
* manuaalkäigukastiga
* pigem kergekaaluline
* tagavedu, võib-olla koos esiveoga
* piisavalt võimsa mootoriga

Teiste kõrval jäi viimasele sõelale veel näiteks lapsepõlveunistus Porsche 944, Honda CRX, Subaru Justy :D jm masinad. Oma valikut ei kahetse.

Tegemist on siiani mu igapäevakulguriga ning esialgne plaan teda lihtsalt heas stock seisukorras hoida pole ka päris luhta läinud, võib-olla hästi väheke. Auto on olnud pidevalt sõidus ja vähehaaval ka korrastatud - peaaegu iga detaili remondiga on kaasnenud oma stoori, kuid ei hakka neid kõiki tagantjärele kirjutama. Ilmselt 'if it's broken, tune it' suhtumise tõttu on üht-teist võrreldes stock seisukorraga muutunud. Annangi väikese ülevaate, mis temaga teinud olen ning seejärel viin teid kurssi tulevikuvisiooniga. Olgu mainitud ka see, et masin pole olnud kunagi mõeldud ülikenaks bling-bling poleeritud sõidukiks, vaid kaldub väheke lohaka ratstyle'i poole. Võiksin pajatada pika loo, kuidas mul selline mitte-liiga-korraliku stiili armastus tekkis, kui äsja siledalt värvitud täisgondlis bike kogemata ümber vajus. Usun, et on vähem muretseda ja lihtsam elada, kui masinal siin-seal paar kriimu, väheke roostet, mustust, mõlke leidub. Okei, roostet võiks tegelt mitte olla.


Remont ja tjuuning käivad käsikäes

Remonttöid ja tuuningut olen teinud nii ise kui lasknud teha väga paljudes erinevates kohtades. Eelistan alati ikka ise teha, kui aeg ja tööriistad võimaldavad. Endal pole kuigi head võimalust keevitustöödeks ega ka auto alla pääsemiseks.

Üks esimesi asju, mis masinalt eemaldasin, oli kellegi poolt kapoti alla paigaldatud Webasto eelsoojendussüsteem, mis niigi (sel hetkel) küllaltki paksult täitunud kapotialuse veelgi tihedamalt täis tikkis. Kuigi masin on mul kasutusel igapäevaselt, ka talvel, ei tundnud ma selle eelsoojenduse järele vajadust ja arvasin, et asi ei sobi kuidagi auto iseloomuga kokku.

Mulle on alati meeldinud ka driftimine, kuid ajendiks kruttida kohe alla visko-siduriga piiratud libisemisega differentsiaal, oli parklasse 5cm lumme kinni jäämine. Viskolukk töötab hästi. Kuna uuel difril ei olnud ABS-anduri kohta, sai sellest alguse ABS-i eemaldus. Mõni aeg hiljem sain vahetatud väsinud tagasilla tala kinnituspuksid Driftworksi omade vastu, mispeale hakkas kostuma salongi väga hull differentsiaali urin. Differ sai remonditud.

Mingi teise asja remontimise käigus jäi silma, et originaal intercooler'i ribid on konkreetselt muda täis. Mitte grammigi õhku sealt läbi ei käinud enam. Selle peale võtsin ette, liigutasin radikat tahapoole, panin anduri ja elektrilise ventilaatori ning tema ette mahtus 200 krooni eest :D soetatud Saabi intercooler. Siiani parim bang for the buck! Spool'ima hakkas kiiremini ning tõmme läks tuntavalt paremaks, eriti maanteekiirusel. Kuna cooleri installiga tuli veidi ka lõdvikuid ümber teha ning sain lõdviku hinnaga BOV-i, läks ka see peale, loomulikult.
Pilt

2009 suvel ei tahtnud enam töötada mootori kaane tihend. See oli omaette saaga, mis kestis terve kuu ning mille käigus käis kaas 3x maas. Lootsin esialgu pääseda kaane remondi ja lihviga, aga uued tihendid ei jäänud pidama just ploki tihendpinnal olevate ebatasasuste pärast. Kogu plokk käis lahti, vänt oli okei, kolvid-silindrid enam-vähem, saaled said uued.
Pilt

2010 kevadel remontisin pidureid. Vahetatud kettad-klotsid ja kuna millalgi varem teostatud ABS-pumba eemaldamisest ei olnud kapoti all piduritorud just ilusad ning tagasilla juures kippusid torud "mädanema", sai veetud ka kõik uued torud ja pandud armeeritud pidurivoolikud. Kui seda kõike juba teha, oli loomulikult mõistlik ka natuke väsima hakanud käsipiduritross üldse eemaldada ning tagapidurite toruga korraks salongi põigata läbi uue käsipiduripumba :). Käsipiduri kangi plaanin jätta olemasoleva, et look ei kannataks.
Pilt

2010 kevadel ütles lepingu üles senini truult teeninud stock turbo, mis vahetus ennast sellise mootori peal tõestanud S14 T28 turbo vastu. Leidsin Ebayst ning lasin profülaktika mõttes remontida. Seoses turbovahetusega sai lõpuks eemaldatud ka stock õhufiltrikopsik koos ammu lahtiühendatud õhukulumõõtjaga, jess!
Pilt

Tehtud on loomulikult tohutult ka muid pudi-padi töid ja tuuningut (näiteks värvitöid, Pidurimeistri katetega sidur, vahetatud mootori rihmad, aku pakiruumi viidud, strutbarid, Walbro pump, veermik remonditud jne jne), kuid need ei vääri ilmselt tagantjärele täpsemat lahkamist.


Megasquirt ruulib

Peaaegu igas mõttes kõige olulisem vidin selle auto peal on Megasquirt. Megasquirt sai installitud, kuna:
* seoses BOV-i, sisselaskest lahtiühendatud karterituulutuse ja muu sellisega käitus mootor teatud hetkedel stock ajuga halvasti
* tahtsin kapotialust "lihtsustada"
* olen suur avatud lähtekoodi fänn
* tahtsin teha midagi uut, mida ma veel ei osanud ning üldse meeldib mulle elektroonikaga "mässata"
* tahtsin võimalust ise määrata erinevaid parameetreid (näiteks overrun fuel cut'i toimimise alumist pööretepiiri)
* tahtsin lahti saada õhukulumõõtjast, pihustite takistitest (juhtides neid PWM-iga), nukkvõlliandurist, süütevõimendist, 4jast erinevast tühikäiguklapist (stock'is: manuaalne kraan, bimetall klapp, konditsioneeri klapp, pisike PWM klapp closed-loop'i jaoks).
Seoses mainitud vidinate eemaldamisega eemaldasin ka umbes kaks tonni juhtmeid ninaosast.

Nii see plaan oli, sai soetatud Megasquirt-II v3.0 kit ning netiavarustes end haritud, et paigaldamine õnnestuks. Augustis 2009 käivitus mu esimene Megasquirti install esimest korda esimese proovimise ajal esimesest pöördest - ise ka ei tahtnud uskuda, et see nii lihtsalt võib juhtuda.
Pööretesignaali saab Megasquirt vändale konditsioneeririhma kohale paigaldatud trigger wheel'ist, ülejäänu kõik suht originaaljupid: stock süütepoolid wasted spark'is, stock andurid. Lisatud sai vaid mingi suurem PWM tühikäiguklapp ja sisselasketemperatuuri andur. No loomulikult ka stock lambda anduri asemel on AEM wideband lambda.
Pilt

Üks põhjuseid, miks ma autot varem siia üles ei ole pannud, on see, et sõitsin kuni 2010 kevadeni nende samade ajutiselt veetud juhtmetega :$ (vabandus: pole sooja garaaži), mida ei kannatanud fotografeerida: ärge kodus järgi tehke!

Megasquirti install tasus end muidu täiega ära: auto käivitub, sõidab, kiirendab paremini. Isegi kütust võtab tuntavalt vähem (keskmiselt võtab 9-10l/100km). Hea on ka võimalus kõiki asju oma äranägemise järgi muuta/täiendada. Ainus koht, kus ma pole veel nii palju jõudnud timmida, et saaksin stock aju maha laita, on tühikäik - praegu kipuvad tühikäigupöörded kohati natuke rohkem kõikuma. Kasutan closed loop juhtimist.

Hetkel kulgen veel T28 wastegate acutator'i poolt määratud ülerõhuga (0.3-0.4bar), kuid õige pea saab lisatud Megasquirt'i poolt juhitav elektrooniline boost control.


Tulevikus driftin sajaga ehk edasised plaanid

Rooste-eemaldus - nagu ilmselt kõikide talvel soolastel teedel liikuvate masinatega juhtuma kipub, on ka minu oma paari aastaga nii palju rooste läinud, et vaja siit-sealt keevitada ja kratsida. Mingit prillikivi ei plaani teha, peamine, et päris läbi ei mädaneks.

Veljed - vaieldamatult üks olulisemaid elemente auto välimuse juures on veljed. Olen juba ammu välja valinud, mis mõõtu nad olema peavad ideaalselt: 16"x7.5" 205/55 rehv. Selline tagasihoidlik, aga mulle meeldib - mõnus on odavalt ketsi lasta :D. 2009 soetasingi juba selliste mõõtudega veljed, kuid ei olnud nende välimusega päris rahul ning sai maha müüdud. Küll leian ka õiged.

Summuti - originaal-summutil pole midagi häda, kuid nüüdseks olen juba aru saanud, et tahaks veidi rohkem hobuseid välja ajada - ei midagi ulmelist, mingi tagasihoidlik võimalikult vaikne 2.5" toru otsast lõpuni.

Coilover - parajalt läbi on juba pea kõik amordid. Ei, sõita veel kannatab, kuid profülaktika mõttes tuleks neid varsti vahetada ja plaan on seda ka teha. Jälgin naela kurssi ja pole raatsinund lihtsalt väljavalitud coilovereid veel ära tellida: HSD TT.

Stanged - talvel sai stange kitse. Kits puhaku rahus. Stange jäi küll terveks, kuid aasta eest tehtud värvitööl pole enam jumet ja suunatuli on ka katki. Samas pole mulle kunagi meeldinud 200SX-i esiratastest veel pool meetrit ettepoole ulatuv terav klapptuledega esiots - kopikas ja E30 pemmid on minu silmis õige kujuga tagaveolised masinad. Siit sai tuult tiibadesse plaan esiosa täielikult lühemaks ümber teha, klapptuled kaotada jne. Hetkel pole esimene prioriteet see töö, aga küll ma sinnani jõuan. Väike Gimp-i tuuning, et saaksite mu ideest aru :P 1. pilt on praegune seis ja teine on visioon.
Pilt
Pilt

Salong - omaette teema on auto salong. Arvestan salongi tuunides sellega, et suurema osa ajast vaatan mina autot ikka seestpoolt ning hea oleks, kui see vaatepilt meeli paitaks. Natuke olen juba ka keskkonsooli ümber teinud, kuid plaanis on: integreeritud makk, paremat külgtuge pakkuvad istmed.
Hetkeseis salongis:
Näidikud on wideband, sisselaske rõhk, õlirõhk. Tehtud kõrvaklapiväljund, kust tuleb läbi pisikese 0.5W võimendi detonatsiooniandurist pärit heli. Originaal valge-roheline-punane-kas-unustasin-veel-mingi-värvi kirjude tulukeste asemel on (võimalik, et olin lummatud eelnevalt omatud BMW oranžist salongist) kõik näidikud ja tulukesed punase valgusega ning kõik ülearused valgustused (a la tagakojamehe nupu) eemaldatud. S13 mehed mõtlevad pilti vaadates kindlasti, et "oot, oot, midagi oleks nagu teisiti" - salongituulte reguleerimispaneel on ümber paigutatud (selle käigus, muide, on kõige suurem probleem soojaklapi trossi pikendamine 2cm võrra).
Pilt

Üldine eesmärk pole autol paari aasta jooksul muutunud: pean teda endiselt igapäevasõidukina, üritades millalgi ka rajale ning dünosse sattuda. Hobuseid on mul pidevalt silme ees umbes 250.
Muud tarka ei oskagi praegu kirjutada, eks püüan teemat värskena hoida. Lisan veel ühe pildikese praegusest kapotialusest ja väljast ka.
Pilt
Pilt

Linnavahel näeme, raisk!
Mikk

_________________
Lauda nitro


Viimati muutis murjam, 27.07.2010 14:11, muudetud 3 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.06.2010 9:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Väga lahe ülevaade!

IMO võiks sellest teemast nii mõnigi autoomanik šnitti võtta, kuidas auto puhul õigest otsast alustades ja mõistusega asja võttes igati korralik tulemus saada (=pidevalt sõitev auto, mida jõudumööda parendatakse/parandatakse).

Jõudu edaspidiseks!

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 26.06.2010 12:35 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Ülevaade on väga mõnus ja positiivne.
Ei olegi pealkiri: "s13 MS2 triggeri ja kõik muud jamad" :-D
Väga raske on hoida sellist projekti igapäevasõidukina, tahab palju aega ja/või kõva tööde planeerimist.
Ainuke asi, mis häirib on see paintituuningu nina.
SX driftib pika ninaga ka :-D
Pilt


Kindlat kätt, kannatlikku meelt ja palju pappi !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27.06.2010 14:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Pikk nina ftw!

Väga lahe projekt ja kapotialuse oled ilusaks teinud. Oli ka aeg :)
Jõudu ja jaksu!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27.06.2010 16:07 
Eemal

Liitunud: 04.12.2006 13:57
Postitusi: 236
kui su auto nr on 060 azv siis oli mul kunagi au seda autot omada :-D

_________________
s14 underconstruction


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.06.2010 0:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Selle pika nina eemaldusega seoses pole kunagi lootnud suurt poolehoidu leida, aga endale see idee ja ka välimus selliselt meeldib. Kui vaatan näiteks stangedeta sõitvaid drifti-pille, tekib minus kohe tunne, et stangeta ongi lahedam. Ühtlasi meeldiks mulle ka lühem tagastange ja see plaan sai täna hoogu juurde.

Sõitsin kodupoole ja vaatasin, et tühikäik ikka kipub liiga kõikuma (olen seda viimasel ajal sättida püüdnud) - leiab küll õiged pöörded üles, aga enne käib 3-4 korda 600-1000 RPM. Tühikäiguklapp tundub käituvat niimoodi, et 0%PWM on kinni ning 100%PWM on lahti, samas on ta täiesti kinni ka 40%PWM-iga ning täiesti lahti juba 60%PWM-iga.
No tegin ühes bussipeatuses väikese peatuse, et tühikäiku veidi ikka õigemaks saada. Seisan juba oma 5min ja proovin erinevaid väärtuseid.. Järsku käib ilge mats!

Ma ei tea, kuidas sel jorsil täpselt õnnestus seisva auto pihta sõita rolleriga: "Ei võtnud kurvi välja". Midagi väga hullu ei ole, number tuli koos kõigega lahti, stange ülevalt plekk sai muljuda ja tagaluuk ka pisut. Õnneks suutsin tegelaselt pika jauramise peale sularaha "välja pressida" ning järgmisest aastast on kõikidel rolleritel juba kindlustus.

Pildi pealt eriti midagi aru pole saadagi, kuna sõitsin ka veidi tolmust teed, aga panen ta siia ikkagi :)
Pilt

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.06.2010 0:32 
Eemal

Liitunud: 04.05.2008 23:42
Postitusi: 8
Asukoht: Kiili
sõitsin sinust mööda kui seisid seal bussikas, algul vaatasime et tutta auto, siis lähemale jõudes nägin mis oli toimunud, tundus igatahes et teil oli seal kõvem arutelu toimumas:D aga edu ja loodame et saad auto korda varsti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.07.2010 0:41 
Eemal

Liitunud: 07.01.2008 22:09
Postitusi: 11
Asukoht: Tln/Prn
Just my cup of tea... Edu!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.07.2010 8:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.01.2008 23:16
Postitusi: 259
Asukoht: Tallinn
Pean Sind kurvastama kuid kuna isegi pühapäeva rolleriga sõitja siis kahjuks kindlustus leidis, et roller ei ole mootorsõiduk.
Vähemalt mul on roller registreeritud mootorrattaks, ehk kindlustus, ülevaatus.
Nii, et olge ettevaatlikud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.07.2010 9:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Kuna mainisid midagi E30 vms lühema ninaga seoses, siis soovitan taguluugi alt see vahe-helkurplaat minema visata, ja number sinna panna. Stangele võid augutäiteks panna kleepsu "faaak da bumper plates" vms :lol: Tegin mingi photoshoppingu kah, aga ei leia pilti üles, ja jäi päris vinge u. nagu 1985a mudel oleks :)
Aga minumeelest 1 kenamaid sx'e on see
Pilt

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 07.07.2010 12:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Astrona kirjutas:
Kuna mainisid midagi E30 vms lühema ninaga seoses, siis soovitan taguluugi alt see vahe-helkurplaat minema visata, ja number sinna panna.

See väga halb mõte polegi, saaks stange teha ilusa "numbriauguta" tüki.
Pole kahjuks jõudnud selle mõlkis kohaga tegeleda, sõitmist see ka ei sega - luugi pealt lõin haamriga mõlgi välja, numbrilaua kinnitasin poltidega omale kohale.

Vahepeal on auto saanud Megasquirti poolt juhitava elektroonilise boost control'i, mis toimib väga hästi. "Keerasin" esialgu ülerõhku tagasihoidlikud 0.6bar, mis on praegu päris piisavalt, kuna olin juba harjunud vähesemaga. PWM klapp ei leidnud veel head kohta/kinnitust omale kapoti all ja välja näeb - loodetavasti ajutiselt - välja säärane:
Pilt

Soetasin ka endale väga meele järele olevad veljed - 16"x7", ET38, keskava 66, rehvimõõt 205/55. On kellegi poolt hiljuti värvitud, kuid enne värvimist pole korralikult alumine lakk ära puhastatud. Eks saab talvel neid liivaga pritsida ja üle värvida. Muidu on ikka väga bro'd ja sobivad valatult 8)
Mõni aeg tagasi oli mu kinnisideeks "randiga" veljed, kuid enam millegi pärast ei ole.
Pilt
Ei tea, kas mu kindlast soovist või sellest, et auto (eriti esiosa) kaalub originaalist mõned kilod vähem - igatahes karjub madalduse järele.

Panen pildikese ka Megasquirtist. Mitte, et ma selle vaatepildi üle uhkust tunneksin - võiks pisut kenam olla. Süütedraiverite juhtmed said valitud veidi liiga jämedad, peaks nad millalgi välja vahetama, kasutades ka termokahanevat isolatsiooni ning kuumliimi juhtmete fikseerimiseks. Pealtpoolt näeb Megasquirt välja nagu iga teine, ei hakka isegi pilti siia lisama.
Megasquirtile on mul lisatud praeguse seisuga 4 süütedraiverit originaal süütepoole wasted spark'is juhtimise jaoks, PWM tühikäiguklapi juhtimine, tahhomeetri väljund, PWM boost control.
Pilt
Pilt

Tühikäigu klapi olen pannud nüüd toimima ainult "PWM warmup" režiimis, mistõttu on mõnel hetkel tühikäigupöörded küll +- 100 rpm soovitust, kuid vähemasti ei kõigu.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.07.2010 0:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kust kohast boosti solenoidi soetasid?

Closed loop-is idle ei saanud piisavalt heaks?
IMO on selle closed loop idle juhtimine vähemalt MS1-ega paras PITA.
Warmup only on palju lihtsam ja üldjuhul täiesti piisav.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.07.2010 21:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Mihkel kirjutas:
Kust kohast boosti solenoidi soetasid?

Otsisin küll igalt poolt, aga kokkuvõttes tellisin ikkagi diyautotune.com'ist (ei oleks saanud kuskilt seda klappi alla 400-500 krooni). Kasutaja kaak poolt organiseeritud group-buy raames sain veidi soodsamalt kui muidu oleks diyautotune.com'i lehel + transport + toll.
Mihkel kirjutas:
Closed loop-is idle ei saanud piisavalt heaks?
IMO on selle closed loop idle juhtimine vähemalt MS1-ega paras PITA.
Warmup only on palju lihtsam ja üldjuhul täiesti piisav.

Ma olen teadlikult palju vaeva näinud, et closed loop juhtimise algoritmist ja parameetritest aru saada, kuid pean tunnistama, et olen hetkel natuke isegi alla andnud. Kusjuures vahepeal juba toimis täiesti hästi, peaksin ilmselt vaatama väärtuseid mõne kuu tagusest seisust.
Arvan, et mul on tühikäiguklapp liiga suur valitud.. Vahepeal proovisin ka Nissani originaal klapiga (st ainult sellega, mis PWM-iga juhitakse), kuid see tõstis täiesti avatud asendis pöördeid vaid ca 100rpm, millest jäi väheks. Ideaalne klapp oleks 100% PWM - 1500 rpm. Mul praegune on 100% PWM ~3000 rpm (kui vahepeal mingi väärtuse valesti panin closed loop'is, toimis kui cruise control :-D) ning samas 40% PWM - klapp täiesti suletud. Normaalne tühikäik 850 rpm on 44% PWM.

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27.07.2010 13:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
Ühel päeval, endalegi üllatuseks, pesin auto puhtaks :D
Pilt
Märgata võib sedagi, et tagaosa on vahepeal korda saanud rolleri muljutusest.

Käisin autoga ka väiksel Eesti tripil ja keset Otepääd hakkas mootor hullult jõnksutama (oli aru saada, et Megasquirt resetib kord sekundis). Jätsin seisma ja üritasin veast aru saada.. kapoti alt tundus kõik okei, sain mingi "labidaga" Megasquirti kaane lahti:
Pilt
Ilmselt kuumuse kaasabil (Megasquirt oli lämmis autos täielikult musta kummist jalamati all) lendas minema kondensaator C14. Põhimõtteliselt ei tahtnud Megasquirt rohkem sõita. Sain uue kondeka peale järgmisel päeval (probleem tekkis pühapäeval) kuskil Võru elektroonika paranduses, auto seisis senikaua Otepääl.


Tagantjärele tarkus on täppisteadus

* Megasquirti ei tasu ikka liiga "jahutus-vaesesse" kohta installida pikemaks sõiduks.

Pole netist praegu leidnud, et kellelgi teisel oleks C14 saba andnud ning manualist sain teada vaid, et tegemist "basic component"-iga. Kui kellelgi on kindel arusaam, mis see C14 teeb, andku märku.

Julgen kahtlustada, et see asi on kuidagi seotud PWM tühikäiguklapi juhtimisega - võin ka eksida, loomulikult. Varasemalt on mul erinevatel imelikel, justkui mitteseotud, põhjustel - ükskord tuli mootori massijuhe lahti kogemata, teine kord üritasin testriga midagi mõõta ja lasin aju pingeregulaatori jalad kokku hetkeks - läinud TIP122 2x läbi ning pole küll praegu täielikult veel asja testinud (igaks juhuks ühendasin tühikäiguklapi lahti), aga sisetunne ütleb :D, et ka seekord vist on TIP122 jälle läbi. Õnneks olen riiulisse neid varunud. Ma ei tea, kas probleem võib olla konkreetse klapiga, mis ei taha Megasquirtiga hästi koos töötada või mis värk nende transistoridega on, et nad läbi kipuvad minema..

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 27.07.2010 15:18 
Eemal

Liitunud: 25.01.2007 19:59
Postitusi: 45
Skeemi vaadates silub C14 pihustite mosfet driveri toitepinget, küllap see konde põles lühisesse ja driver ei saanud enam toidet, mistõttu pihustid ei toiminud.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 54 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11