Mihkel kirjutas:
Erinevalt sinust Astrona, kes enne igat üritust auto algosadeks võtab ja terve ürituse öö autot võimsamaks üritab ehitada, üritan mina ikka toimiva setupiga funni kätte saada (loe: üritus=TALV).
No mida kõrgem on TIP seda kõrgem on ka EGT ehk siis pikalt peenestades (loe: piik + jää) peaks mootoril tunduvalt kergem/ohutum elada olema madala TIP-iga.
Lisaks kui TIP on üle 1:1 siis hakkab reaalselt ju mootor ise endale vastu töötama, kuna sisselaske rõhk on väiksem kui väljalaske rõhk.
Üldiselt asjad ise algosastuvad nende 100% ekspluateerimisel...
Tsiteeri:
Ehk siis sama boosti juures sama turboga aga madalama TIP-iga võiks ju saada rohkem võimsust?
Kui kõik on sama, siis, jah, TIP töötab vastu. Aga kui TIP aetakse millegagi madalamaks, siis see võib võimsust vähendada ju rohkem kui TIPi mõju - näiteks liiga varajane süüde, sitt-kütus, deto, vale nukiajastus, lahja segu. Ja kui rääkida keskmisest võimsusest, siis TIPi vähendamine väiksemaks kui 1.5:1 suurema turbiini valimisega oleks kah FAIL.
IMO, kui TIP ei tõuse max-boost max-rpm peal, on tegemist liiga suure turbiiniga (t-ratas, mitte niivõrd koja A/R), ja seetõttu kannatatakse spooli arvelt.
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt28_images/750330-1&2turb_e.jpgNii palju kui ma turbiini mäppidest aru saan, siis kui turbiin on 50% oma läbilaske võime juures (loe: hj), hakkab TIP alles ületama 1:1 näitu. Tollest punktist on võimalik veel sealt turbiinist läbi ajada ligi topelt kogus gaase ja TIP tõuseb alles 2:1 ja peale seda võimsuse suurendamine on võimalik põhimõtteliselt vaid WG'ist hobuste läbi ajamisega.
Kui panna väiksem 2x väiksem turbiin, millega sama max-rpm max-boost juures TIP on näiteks 2:1, siis, jah, võimsus selle KPa x RPM juures on TIP'i arvelt madalam, aga mitte väga palju (näiteks 10%). Ja spool lõpeks piltlikult 3000RPM asemel 1500RPM peal (praktikas nukid värgid nii madalalt ei ole oma nominaali juures, ja 1500 avaldub näiteks 1900na). Keskmine võimsus 1000-4500rpm vahemikus kasvaks oluliselt.
Kui nüüd võtta 75% suurusega turbiin, siis sama hj=kpa x rpm juures TIP oleks ~1.5:1 näpistades lõpust 5%, spool koliks 2300 peale, keskmine võimsus 1000-4500 oleks kehvem kui 50%turbiiniga, aga 2000-4500 oleks kõva veerandi jagu kõrgem kui suure turbiiniga. Kui nüüd kasutada tollega 5% kõrgemat boosti, siis saab ka sama väljundvõimsuse kätte.
Ära isiklikult võta, et nagu ma üritaks õpetada, avaldan lihtsalt oma algaja arvamust turbovalikute suhtes.