Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.04.2024 1:14

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 86 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 18.11.2010 11:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Hetkel ikka KKK K24 peal jah. Kusjuures Ranz-i auto läks pinki kohe peale minu autot ja KW graafikud olid meil enne minu ära minemist veel täpselt üksteise peal.
Audil oli algul pöördemomenti veidi rohkem aga kukkus jälle võrdselt. Mootorist oleks Audi numbrid ilmselt suuremad, kuna 4wd kaod suuremad aga rattast olid graafikud väga sarnased.
Audil oli veidi rohkem boosti ning piiraja 1500rpm kõrgemal. Tundus, et ega sealt K24-jast suurt rohkem midagi võtta pole ka.

Aa TIP-i logisin ka ajju aga selle näidu õigsust pean kellaga veel kontrollima minema. Kui näitu uskuda siis hoidis kuni piirajani ~1:1 suhet.

Mis puudutab dynode võrdlust, siis ma üldse ei imestaks, kui Kostiveres oleks ehk isegi suuremad numbrid tõmmanud, kuna seal jahutus parem.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2010 12:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Seega savi need teised pingid ega Mihkel lõppvõimsust ei otsi :-D :-D . Tal on lihtsalt parem kiirendus kui audil :-D
Tegelikult tahaks ma lõppkiirust ka võrrelda näiteks miilil.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2010 17:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Ma kardan, et Sierra ei püsi nii kaua teepeal, et seda lõppkiirust kätte saaks. :lol:
Isegi kui lõppkiirus kiirelt kätte tuleb jõuab ilmselt enne veel kiiremini kraavi.
Üks asi on stock mootoriga 200km/h sõita, teine asi on jõud taga 200km/h sõita, mis pilli "meeldivalt" ujuma paneb.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2010 13:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Mees ära jukerda selle gaasiga vaid hoia põhjas :-D. Ma sain 92a universaaliga 220kmH kätte ja oleks veel tulnud aga sirge sai otsa ja kurvi ma ei riskind minna põhjaga, kuna pill oleks otse ujunud :-D (taga oli veel neli rehvi ka koos velgedega). Enne kurvi oli mahapidurdamine päris õudne, kuna vahepeal pidi pidurit järgi andma muidu ei kuulanud sõna enam (Jube kuidas ujus):-D :-D .
AGA TIPPKIIRUST SEE EI MÕJUTA !!
Tegelikuses oled jälle väga hea tööga ühelepoole saanud ja eks see kestvus tuleb ka asjale sellisena lähenemisest nagu sina seda teed.
Aga mis plaanid edasi? Rõhku enam pole mõtet tõsta nagu aru sain graafiku võrdlusest? Piiraja tõstmisel pole ka just erilist mõtet.
Kas Mihkel tapab Sirje talvel ära või tuleb kevadel sõitma kiirendusele.??
Kas Mihkel ei taha suuremat turbot ja kärtsumat kütet järgmine kevad,et saaks veelgi jõudu juurde või ei ole väga mõtet kuna Sirje ei hinga ülevalt otsast enam.
Kangemat nukka?? Portida??


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2010 13:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Edasi minekuks oleks mõtekas: kangem nukk, suurem turbo ja korralikult remonditud alumine ots (uued rem. mõõtu kolvid).
Eile käisin maanteel veidi seadet kontrollimas ja näppimas ning klappidest tundus, et kolvid kolisevad silindrites juba soojalt ka. :-D

Igatahes K24 setup tundub selle mootori otsa loodud, paremaks asja vist enam ei saa.
Eile sai mõõdetud summuti backpressure 3" dp ja 2.5" otseläbi summutiga (3 Simonsi pütti), mis oli 1.4bar boostiga maks 0.2bar.
Järelikult hetkel all olev summuti on igati adekvaatne antud jõunumbri tarbeks ning vuhisev heli auto tagant ongi normaalne nähtus.
Lisaks mõõtsin MAP+manuaalne kell ära TIP-i, mis oli piirajas ~1:1-1:1.2 (~1.3bar boost), mis peaks samuti olema ideaalne.
MAP-i näidud TIP-i logimisel on õiged nagu võrdlusest selgus, lihtsalt tuleb sirget joont lugeda mitte pulse.

Õhtul tuleb ilmselt boost 0.4bar peale tagasi keerata, et naeltega üldse kuidagi sõita saaks.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2010 18:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.09.2009 10:18
Postitusi: 403
Asukoht: Tln Vilj
Jah ja ega selle kerega vist on tükk tegemist,et teel püsida"pommikindla" mootoriga kuid see on teine teema. :-D
Mihkel aga nüüd oleks siis ju projekti kogumaksumus teada? Tänese seisuni kus mõõtsime kestva mootori ära või hoopiski arvad,et ei kesta? :-D
Too kogu aja ja kulude kohta arvestus:):) Pane lõplik aeg tundides paika,et meil oleks hea vaadata järgmises sinu postituses. :help :bb
KURADI VALE ASJAGA TEGELED :-D :-D :-D .

Lähme 26 Nov hoopis sinu sileda Sirjega pärnu rajale libedaga kihutama :?: :?: Saaksime kõigil lasta kätt harjutada:):)
Tegelt võiks sinuga võidu kihutada,et sina oma Sierraga ja mina oma audiga A4 avant TDI 81KW automaat :-D :-D
:car kaks ringi
Mõõdame kütusekulu ka ära :-D :-D


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2010 22:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
Hetkel ikka KKK K24 peal jah....
...
Aa TIP-i logisin ka ajju aga selle näidu õigsust pean kellaga veel kontrollima minema. Kui näitu uskuda siis hoidis kuni piirajani ~1:1 suhet.

Mul oli 2876 hübriidiga kah 1:1 <300hj, 350 peal 1.5:1 ja <400 2:1. See 1:1 TIP näitab mulle vaid seda, et selle võimsuse jaoks võiksid väiksema turbiini panna, võidaksid spoolis ja ei kaotaks võimsuses, või siis hingamist parandada nii et spool jääb samaks, aga kõrgemal pöördel saaks powerit juurde. Piltkult kui saaksid 110kmh peal 2. käiguga sõita ja ka kuival asfaltil 100 peal veel pidamise piiril tõmmet nautida, selle asemel et 3. käiguga sõites samal kiirusel unistades 2. käiguga mööduvatest autodest... ;) :lol: Võib muidugi juhtuda, et sul kompressor hakkab suuremal kiirusel helikiirust ületades, piiraja-kombel boosti kukutama... Ja oleks hübriidi vaja.
Kuhu sa selle kärreti panid siis? Liiga kallis Rotika jaoks?

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2010 22:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Erinevalt sinust Astrona, kes enne igat üritust auto algosadeks võtab ja terve ürituse öö autot võimsamaks üritab ehitada, üritan mina ikka toimiva setupiga funni kätte saada (loe: üritus=TALV). :-D :-D

No mida kõrgem on TIP seda kõrgem on ka EGT ehk siis pikalt peenestades (loe: piik + jää) peaks mootoril tunduvalt kergem/ohutum elada olema madala TIP-iga.
Lisaks kui TIP on üle 1:1 siis hakkab reaalselt ju mootor ise endale vastu töötama, kuna sisselaske rõhk on väiksem kui väljalaske rõhk.
Ehk siis sama boosti juures sama turboga aga madalama TIP-iga võiks ju saada rohkem võimsust?

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.11.2010 16:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3421
Asukoht: tln
Mihkel kirjutas:
Erinevalt sinust Astrona, kes enne igat üritust auto algosadeks võtab ja terve ürituse öö autot võimsamaks üritab ehitada, üritan mina ikka toimiva setupiga funni kätte saada (loe: üritus=TALV). :-D :-D

No mida kõrgem on TIP seda kõrgem on ka EGT ehk siis pikalt peenestades (loe: piik + jää) peaks mootoril tunduvalt kergem/ohutum elada olema madala TIP-iga.
Lisaks kui TIP on üle 1:1 siis hakkab reaalselt ju mootor ise endale vastu töötama, kuna sisselaske rõhk on väiksem kui väljalaske rõhk.
Üldiselt asjad ise algosastuvad nende 100% ekspluateerimisel... :)
Tsiteeri:
Ehk siis sama boosti juures sama turboga aga madalama TIP-iga võiks ju saada rohkem võimsust?
Kui kõik on sama, siis, jah, TIP töötab vastu. Aga kui TIP aetakse millegagi madalamaks, siis see võib võimsust vähendada ju rohkem kui TIPi mõju - näiteks liiga varajane süüde, sitt-kütus, deto, vale nukiajastus, lahja segu. Ja kui rääkida keskmisest võimsusest, siis TIPi vähendamine väiksemaks kui 1.5:1 suurema turbiini valimisega oleks kah FAIL.

IMO, kui TIP ei tõuse max-boost max-rpm peal, on tegemist liiga suure turbiiniga (t-ratas, mitte niivõrd koja A/R), ja seetõttu kannatatakse spooli arvelt.
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt28_images/750330-1&2turb_e.jpg
Nii palju kui ma turbiini mäppidest aru saan, siis kui turbiin on 50% oma läbilaske võime juures (loe: hj), hakkab TIP alles ületama 1:1 näitu. Tollest punktist on võimalik veel sealt turbiinist läbi ajada ligi topelt kogus gaase ja TIP tõuseb alles 2:1 ja peale seda võimsuse suurendamine on võimalik põhimõtteliselt vaid WG'ist hobuste läbi ajamisega.
Kui panna väiksem 2x väiksem turbiin, millega sama max-rpm max-boost juures TIP on näiteks 2:1, siis, jah, võimsus selle KPa x RPM juures on TIP'i arvelt madalam, aga mitte väga palju (näiteks 10%). Ja spool lõpeks piltlikult 3000RPM asemel 1500RPM peal (praktikas nukid värgid nii madalalt ei ole oma nominaali juures, ja 1500 avaldub näiteks 1900na). Keskmine võimsus 1000-4500rpm vahemikus kasvaks oluliselt.
Kui nüüd võtta 75% suurusega turbiin, siis sama hj=kpa x rpm juures TIP oleks ~1.5:1 näpistades lõpust 5%, spool koliks 2300 peale, keskmine võimsus 1000-4500 oleks kehvem kui 50%turbiiniga, aga 2000-4500 oleks kõva veerandi jagu kõrgem kui suure turbiiniga. Kui nüüd kasutada tollega 5% kõrgemat boosti, siis saab ka sama väljundvõimsuse kätte.
Ära isiklikult võta, et nagu ma üritaks õpetada, avaldan lihtsalt oma algaja arvamust turbovalikute suhtes.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.11.2010 22:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Teooria ei käi tihti praktikaga 100% kokku.
Kogu selle kuumaosa teema valikul on ju oluline, et saaks ka maksimaalselt seda tootlikust ära kasutada.
Subaru puhul ei saanud lõpu otsa boosti enam kasutada, kuna TIP oli üle 2:1 ja EGT ronis sinna, kus mootor hakkas algosanduma.
Ehk siis spool versus lõpuotsa võimsus versus EGT on ka teema. Ehk siis kogu see jama on üks suur kompromiss.
Hetkel tundub, et on suhteliselt umbkaudse ja käepärase turbo valikuga päris hästi üldine kompott välja kukkunud.
Spool on suht madal, kestab ilusti lõpuni ja eeldatavasti on EGT ka veel mõistuse piires.

Täpsemalt julgen muidugi kommenteerida siis, kui Sierra EGT väärtusi ka näinud olen aga see ilmselt enne järgmist aastat ei juhtu,
kuna lumi tuleb enne maha, kui saaks EGT võimendi külge ja WOT-i ning full boostiga run-e logida.

Üks märkus veel, et peale vesijahutuse külge ühendamist on turbo ka flat shifte päris palju ilusti ära talunud.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 09.12.2010 1:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Mis puudutab K24-jade lagunemist siis nüüd julgen juba 99% kindlusega väita, et kogu probleemi põhjustaja oli ühendamata vesijahutus.
Seega soovitan soojalt kõigile alati veisjahutus kohe ära ühendada, kui ei soovi varsti turbot vahetada.
Hetkel on peal 3-mest K24-jast kõige kulnum ja see on probleemideta 1.4bar peal piitsutamist juba mitu tuhat km talunud.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.01.2011 9:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.07.2009 23:47
Postitusi: 5
Asukoht: Pärnu
Lihtsalt sportlikust huvist, et palju see kompott siis kütet ka peale turbotamist võtma hakkas :) ?

_________________
Nõukogude liidus ei Jeep mudasse kinni, vaid muda jääb Jeep-i kinni =)
Minge metsa!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.01.2011 9:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Suvel tallates ~15 sajale nagu ikka keskmine 2.0 turbokas. Selles suhtes midagi müstilist ei ole.
Eks see kütusekulu sõltub ka sellest kui ära optimeerida light load ala viitsib ja päris palju ka külmkäivituse seadistusest, kui on lühikesed otsad nagu mul väga tihti.
Sellise autoga ei suudagi väga rahulikult sõita.
Eelmine talv vabalthingavana sain maanteel -25 kraadi ilmaga ~7 ja natuke peale liitrit sajale 90-nega sõites.
Samas tasub arvestada, et silindrid ei ole tutikad ja see võtab ka oma osa, kuna mootor ei tööta nii effektiivselt kui võiks.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.01.2011 15:13 
Eemal

Liitunud: 22.12.2004 10:17
Postitusi: 570
Asukoht: Pärnu
Väga hästi öeldud.

Tsiteeri:
Erinevalt sinust Astrona, kes enne igat üritust auto algosadeks võtab ja terve ürituse öö autot võimsamaks üritab ehitada, üritan mina ikka toimiva setupiga funni kätte saada (loe: üritus=TALV).

No mida kõrgem on TIP seda kõrgem on ka EGT ehk siis pikalt peenestades (loe: piik + jää) peaks mootoril tunduvalt kergem/ohutum elada olema madala TIP-iga.
Lisaks kui TIP on üle 1:1 siis hakkab reaalselt ju mootor ise endale vastu töötama, kuna sisselaske rõhk on väiksem kui väljalaske rõhk.
Ehk siis sama boosti juures sama turboga aga madalama TIP-iga võiks ju saada rohkem võimsust?



Krt milleks asja nii keeruliseks ajada ja teoretiseerida. Alati ei ole ju teemaks max hp/Nm turbo kompressori/turbiini AR ja jumal teab mille taga ajamine vaid enamasti on oluline toimiv süsteem ja mis olulisem max numbritest on minu arust vastupidavus. Autosid tootvad firmad kulutavad miljonid uurimistöödele kuidas mingi asi võiks toimida..loomulikult vajab oma setupi kokku panemine mingit algteadmisi aga mulle on mulje jäänud et mihkli setup on TEMALE sobiv ja toimiv.. Loomulikult konstruktiivne arutelu ei ole paha aga seda miks osad süsteemid toimivad osad mitte ei saa alati turbo kaela ajada, seal on miljon erinevat tegurit/teooriat mille põhjal arvata mis toimub ainuke võimalus vastuseid nendele küsimustele saada on järgi proovida kas nuka turbo, kolle, klappide, kaane, mootori, aju, seadistaja jne vahetus aitab :). Tavaliselt tehakse muudatusi süsteemi siis kui on mingi probleem ja auto omanik ei ole rahul, tavaliselt on selleks rahulolematuseks et puudub ühtlane minek kogu pöördevahemikus mis omakorda on seotud miljoni erineva teooriga (boost EGT, vale süütenurk, vale tihend rooli ja istme vahel jne)

_________________
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.02.2011 0:22 
Eemal

Liitunud: 20.04.2009 16:27
Postitusi: 14
Asukoht: Tallinn
tänases autolehes ka juttu masinast


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 86 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 56 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11