TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=7329
1. leht 6-st

Autor:  Mihkel [ 18.04.2010 13:10 ]
Teema pealkiri:  Ford Sierra 2.0 8V 'ROTIKAS' ::: 1988 ::: Mihkel

Keegi siin mingis teemas kurtis, et TurboClubis ei ole piisavalt rotikaprojekte.
Üritame siis nüüd otsa lahti teha.

Sai Sierrapuumi käigus ~1.5a tagasi endale rallitamiseks odavalt üks isend soetatud.

Tegu siis 1988a isendiga, millel stockis 2.0 74kw karburaatoriga mootor.
Kere oli enamvähem, stanged tahtsid kohendamist ja üks tagatiivaserv veidi tuunimist, et viisakam välja näeks.
Samas selle raha eest on vast autot küll. Oli samas hinnas valikuid teisigi aga sellel vähemalt bodykit ja valuveljedki.
Auto väärtus ostes 5500.- eek.

Veidi peale ostmist tekkis plaan mootorit veidi järgi aidata ja kaasmaalaste BMW-sid linnavahele hirmutama minna.
Teiste autodega ei olnud enam huvitav sõita.

Algne plaan oli mootrile wet nitrokit abiks installida (mis hetkel sahtlis vedeleb) aga aja pikku see plaan kandus hoopis turbotamiseks üle.
Enamus detailid on mu teiste projektide ülejäägid.
Näiteks summuti on Vectra alt tulnud summutist ringi ehtiatud, turbo Corrado aegadest, cooler ja torustik jälle Vectralt, aju on sõbra Corradolt laenatud jne.

Hetkel siis järgnev konfiguratsioon autol.

Mootor ja sellega seonduv:
* Algne mootorikood NEJ (CR 9.2:1)
* Teostatud elementaarne mootoriremont
* Kõik taaskasutatud tükid üle mõõdetud ja tolerantse kontrollitud
* IS-i kergelt porditud, tuunitud (raadiusega klapipesad) ning remonditud plokikaas (uued klapisääretihendid, klapipesad lõigatud, juhtpuksid kontrollitud)
* Uus AE nukkvõll
* Uued AE nukasaaled
* Uued Febi nookurid
* Standard mõõdus kulumata 2.0 kolvid
* Keskmiselt kulunud ja tõukuris hoonitud (suure kiviga) 2.0 mootoriplokk (kahetsen hetkel, et rem. mõõtu kolbe ei ostnud)
* Uued KolbenSchmidt kolvirõngad
* Uued AE kepsu- ja raamsaaled
* Uus Victor Reinz kaanetihend ja kaanepoldid
* Uus Graf veepump
* Uus Gates mootoririhm ja INA pingutusrullik
* Kõik uued Elring simmerlingid ja mootori tihendid
* Kergem hooratas
* Sachs Race Engineering 215mm 4-ja labaga siduriketas
* 215mm Saab 900 Turbo sidurikorv (600kg clamp load)
* Bosch 440cc/min@3.0bar pihustid (Bosch)
* MegaSquirt II V3.0 programeeritav juhtaju
* Innovate MotorSports LC-1 wideband lambdakontroller + andur
* Uus custom mootorijuhtmestik
* Uued GM ECT ja IAT andurid
* 63mm segusiiber (BMW M20B25)
* Bosch kütusepump
* Uus EFI versiooni kütusepaak + tihendid + vits
* Kõik uued Gates kütusevoolikud + ABA voolikuklambrid
* EFI conversioni tõttu tuli vedada ka uus pealevoolutoru (10mm vask)
* AEM DryFlow 3"x5" koonusfilter
* Uus paisupaagikork
* DOHC-i paisupaak
* Custom 2.5" Simons summutijooks
* KKK K24/7000 turbo (Audi 200 20VT)
* Audi 20V 35mm wastegate (Audi 200 20VT)
* 37.2mm runneritega custom turbokollektor (FEB)
* 3" RV downpipe
* Audi TT originaal by-pass
* 60mm RV cooleri torustik
* 550mmx230mmx63mm kärjega intercooler
* DB-HP & AutoBahn88 silikoonlõdvikud

Veermik:
* Uued pidurikettad ja klotsid ees
* Uued pidurikettad ja klotsid taga
* Kõik uued pidurivoolikud
* Uued tagumised piduritorud alates juhi jalgadest
* Kilen/Lesjöfors -40mm "jäigad" madaldusvedrud
* Monroe Original Sport amordid (Eesti kataloogi järgi Sport, originaal kataloogis juures rallilipud ja märge jäigemad)
* Ruville esimesed amordipadjad
* INA esimesed amordi tugilaagrid
* Ruville esimesed amordi läbilöögipuksid ja tolmukatted
* Ruville käigukasti padi
* Febi tagasilla tala puksid
* Uued tagumised kummipuhvrid (juba pooleldi surnud)
* 3.91 LSD (originaalis Visco) differentsiaal (uus õli aga lukk ei toimi, nüüd kemppi)
* Type 9 käigukast (simmerid vahetatud, uus õli)
* Shortshifter
* Tagumised sillatala kinnitused uued keevitatud
* Scorpio jämedam tagumine stabikas

Muu:
* Uus aknapesuvee paagi mootor
* Shiftlight armatuuril
* Launch control
* Shift cut
* Nitro juhtimine armatuurilt + läbi aju + WOT lüliti

Varuks on:
* Wet Nitrokit

Fotoseeria SR Opening ürituselt:
Pilt Pilt
Pilt Pilt

Posti lühendamise mõttes leiab kogu projekti pildid siit --> http://m-tuning.ee/galerii/Sierra

Youtubes on ka pooltosinat videot ehitamise eri etappidest --> http://www.youtube.com/user/MTechVideod#g/u

Hetkel sõidan 0.7bar boostiga ning sidur kohati libiseb.
Sooritusvõime PerformanceBox-iga hetkeolukorras 5.8s 0-100km/h ning 13.9s 400m lõppkiirusega 165km/h, 60ft 2.7s.
Seda siis 185/65/15 Dunlopi lamellrehvidega. :)

Ametlik SR Opening tulemus:
ET- 13,953s
60ft - 2,4087s
Lõppkiirus- 165,3 km/h

Autor:  sake [ 18.04.2010 14:30 ]
Teema pealkiri: 

Väga pull masin :)
Midagi pole öelda efekt on sigalahe,kui stock välimusega sierra väga nobedasti kohalt tuiskab :)

Autor:  Le Serpent [ 18.04.2010 16:12 ]
Teema pealkiri: 

Taha aknale võiks mingi mõttetu kirja panna, mis oleks noriv. Näiteks "Hahaha.." :lol:

Autor:  ivar [ 18.04.2010 16:24 ]
Teema pealkiri: 

SR avaürituselt:
http://www.youtube.com/watch?v=9HU0FOBjV6U&feature=channel

Autor:  digimarket [ 18.04.2010 17:38 ]
Teema pealkiri: 

Lihtsalt infoks, et Audi 20vt wastegate peaks olema 38mm.

Autor:  Mihkel [ 18.04.2010 19:24 ]
Teema pealkiri: 

Tore, et mulle endale kõige rohkem meeldinud sõit ka videosse saadi. :)
Iga päev ei ole võimalust kõige kangema 8-nda seeria BMW-ga (280kw) joonestada.
See oli nagu heaks kontrastiks autode vahel. :p

Autor:  Jaan [ 18.04.2010 19:37 ]
Teema pealkiri: 

Ebavõrdne sõit jah. See 850 on ju mingi sigaraske, kiiluks pressitud 7.-da seeria bmw, sul sportauto.

Autor:  cthen [ 18.04.2010 19:44 ]
Teema pealkiri: 

Jaan kirjutas:
Ebavõrdne sõit jah. See 850 on ju mingi sigaraske, kiiluks pressitud 7.-da seeria bmw, sul sportauto.


Jah, selle asja tühimassiks leitsin 1975kg

http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=33759

Autor:  Mihkel [ 19.04.2010 11:00 ]
Teema pealkiri: 

Kas mina käskisin Fordi inseneridel Sierra nii kerge teha? :)

Asja point ongi selles, et kui mootoril võimsust pole siis tuleb lüüa massiga.
Ebavõrdne sõit oleks olnud siis, kui mu Sierral oleks ka 280kw ja oleks sama massiga mis ta praegu on.

Ehk nagu Jaan ühes teises foorumis mainis, siis pauk peab tulema LUUAVARREST!

Fun-i on selle autoga olnud ilmselt sama palju kui mu kõigi ülejäänud autodega kokku.

Autor:  s3nder [ 19.04.2010 15:23 ]
Teema pealkiri: 

haige sierra :evil: äge oli vaadata kuidas 850 sai ära.!

Autor:  cthen [ 22.04.2010 19:01 ]
Teema pealkiri: 

Mis plaanid siis siduriga on?

Millise mootori sisselaske kollektorit kasutad?

Autor:  RKsilver [ 22.04.2010 20:00 ]
Teema pealkiri: 

Ahjaa, jäi mainimatta, et masin oli suht täislastis, ehk midagi ei oldud ära kruvitud :)

Autor:  Mihkel [ 22.04.2010 21:15 ]
Teema pealkiri: 

Sisselase on tavaline OHC EFI oma.

Siduriga mõtlengi praegu, et mis temaga teha.
Suurema hooratta sobivust sidurikotta peab veel proovima.
Võimalik, et katsetan 215mm edasi aga SAAB-i korvi ja labadega kettaga.

Autor:  Mihkel [ 24.05.2010 11:29 ]
Teema pealkiri: 

Sai FOG-ilt mingi hetk MT Drag slickid ka ligi võetud Sierra aja paranduseks.
Nüüd tuleb veel mingi siduri idee siiski välja mõelda asjale.
Kahjuks pole veel leidnud piisava materjalilaiusega Fordi hooratast, mis Pinto vända külge bolt-on läheks.
Mingi variant Transitist peaks vast sobima aga bensukat Transitit on suht raske leida.

Variant B oleks custom hooratas, mis samas on suht kulukas antud projekti suhtes.

Autor:  Mihkel [ 01.06.2010 21:56 ]
Teema pealkiri: 

Eile õhtul sai praegune sidur täiesti otsa, 0.4bar-iga juba libiseb rämedalt läbi.

Otsustasin, et proovin selle 215mm siduri piiri ära, sai selle tarbeks Sachs Race Engineering 4-ja labaga leevendusteta ketas soetatud ning
paaritab selle kokku 600kg clamp load-iga Saabi sidurikorviga. Seda siis juhul, kui Saabi korv kõrgusest sarnane Sierra omaga on.
Pole jõudnud veel korve oma vahel uuesti võrrelda, kunagi ammu sai seda korra tehtud.

1. leht 6-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/