Näide on tõesti halb...see on esimene mis ette juhtus.
Seal lingil mis andsin on aga näha et kiiremad autod kaotavad jahutusse vähemalt 2 kümnendikku ja aeglasemad pool sekundit. Siit tuleb ka see välja mida astrona rääkis.
jah ülekannet muudetakse.....aga siis üldjuhul selles suunas, et vendile rohkem pööret anda ja võimsamaid mootoreid piisavalt jahutada. Vendi turbiin on tehasest üsna lopergune ja kuidagi imelikult kokku pressitud. Viimseni balansseeritud mootoritel keevitatakse ka vendi turbiin üle....pinnitakse see viimseni sirgeks ja tasakaalustatakse. Eeldan, et sellest võiks isegi kasu olla aga pole kellegi konkreetset tulemust näinud.
welded fan:
UUE Stock mootori elueaks enne kapitaalremonti on nähtud 100k miili
suurema töömahu peale minnes kuid pöördeid tõstmata jääb eluaeks reeglina 20-30k miili sest jahutus pole piisav.
suurema töömahu + kõrgema pöörde mootorid saavad otsa 15-30k miili kandis.
See otsa saamine ja eluiga tähendab neil mootoritel seda, et kolvid + silindrid on saanud piisavalt kuuma ja kulunud hõredaks sest liig kuumal pinnal õli enam ei määri. Plokikaaned on teinud läbi teatud hulga tsükleid kuumenemist/jahtumist ja neisse on tekkinud mõrad. Tasakaalustamata või highrev mootoritel on ka vändaliin loperguseks kulunud pehmes magneesiumplokis. Nii et äärmiselt sitt mootor....ameeriklased ei lase end sellest aga segada sest kap rem komplekt tuleb kokku odavamalt kui muudel autodel (saaled 10 + 25$, kolvid + rõngad + silindrid 160$, nuka saaled + tihendisari 8+8$ ja ploki + vända mõõtu lõikajaid paistab igal nurgal olevat ja mootori totalrebuldi tööd maksavad kokku alla 100$
Igasugused elukad, mis ise tagasi ei sõida on täiesti puuduliku jahutusega sest nende loetud sekundite jooksul metalli söödetud kuumus hakkab jahutuse mõjul sealt eralduma alles sõidu lõpuks.
Jussi nurmi kasutas tavalisi väikseid elektri vente (nagu salongi vendid) kummagi silindripaari kohta 1 ja sisse lülitas vaid tagasisõiduks.
Mina tahan aga ka tänaval sõita millalgi nii, et esialgi jääb stock jahutus. Esimene eesmärk on 11nendaks kokku saada kuid nö dragi tarbeks piisavalt kokku ja tänavale jõudmisega läheb veel veidikene aega.
Järgmise ehk siis type 4 mootori tahaks küll jahutuseta teha sest siis saaks turbo kenasti mootori peale ja equal lenght kollektori teha...2+ liitri korral leiaks juba parema turbo kui selle madalapöördelisele 1,6 sele ......mõningase jahutuse tagaks hoopis vastupidi...tuuletaskuga kõhu alt püüdes ja üles silindrite vahele suunates....kuigi seal on teatud hõrendus siis saab sealt ikkagi õhu kätte.