Vahepeal pole palju muutunud kuna tööd on hirmus palju ja raha väga vähe.
Kere on pmt krundi all, uksed keevitatud, uksed ja luugid keretööde töökotta toimetatud ja ära otsustatud et metallikut ei tule....vaid tulebki tavaline RAL värv....sest värvida on hirmus palju (uksed, luugid ja kõik ruumid ka seest) ja ei tea ma ka selle värvija kvaliteeti. Teeme siis odavamate materjalidega asja võimalikult lihtsaks.
Mingit raha pole nagu välja käinud kuid minu omaks tahavad saada järgmised asjad mis enamuses mul juba garaazis
:
32mm high perf õlipump mu 1600sele mootorile.
Pumba teeb eriliseks see, et sellel on filtri kinnitus kohe kaane küljes ja saan eemaldada oma ehitatud porno mis koosnes voolikutest, klambritest, kronsteinist ja filtrikinnitusest. Suurim erinevus on tegelikult siiski selles et 26mm asemel on sellel 32mm hammasrattad mis tõstavad tublisti tootlikkust....ilmselt niipalju et ei jääturbo kunagi nälga ja saan mineraalilt sünteetilisele õlile minna
Garaazis on veel ka ühe vana mootori jagu osi kust lähevad käiku kolvid, genekas ja kunagi ehk ka kaaned.
Uued tuuled puhuvad aga teist tüüpi jõualikka suunas. Nimelt käivad mõtted type4 mootori suunas. (Enne tuleb muidugi korralikult 12nesse sõita oma stock 1600sega) Type 4 on 2-3x kallimate performance osadega kui type 1 ja osi on vähem saada kuid siiski on palju plusse mis mind selle mootori suunas kisuvad. Type 4 on samuti õhkjahutusega boxer kuid veidi uuem (reeglina 80nendatest) Pärinevad need T2 ja T3 bussidelt ja on originaalis 1700-2000cc töömahuga. Miks mulle type 4 mootor meeldima on hakanud?
Töömaht: 1600 vs 2000cc (totally high perf juppidega 2400 vs 3100 cc)
Plokk: alumiiniumplokk on tugevam ja vastupidavam kui magneesiumist type 1 plokk ja võib unustada kulunud vändaliini
Plokikaaned: ~
1cm suuremad klapid
ja palju suuremad pordid.
Hooratas: 1 vs 5 polti
Type 4ljal seisab asi loomulikult paremini koos.
Väntvõll: sellele mootorile on perf vändad väga kallid ja reeglina on need tehtud originaalidest (Keevitatakse peale suurema stroke nimel) AGA neil pole kombeks 5000 pöörde juures läbi painduda ja pooleks murduda. Vastuaalude lisamine on soovitatav vaid rinkaautodele mis pikalt üle 6000rpm käivad. Dragil vahel 7kni lasta pole neile probleemiks.
Kuna ühel inimesel juhtus vedelema selline hunnik:
siis sai sellest pool omale kaubeldud kuna 135 euri uue väntvõlli,kolbide, saalede jne eest pole palju
(Need on küll 1800se komplekt 66stroke x 93mm bore kuid alustuseks kõlbab sisse sulatada küll selle raha eest)
ja siis jõudis minu juurde selline mootor:
Sellel siis 2L töömahtu (71x94)
Seest suht samasugune kui mu praegune:
Loomulikult uus tihendisari:
Ja uued plokikaaned:
Tegelikult on eestis olemas ja täitsa müügis ka 103mm kolbidega 284kraadi nukaga mootor kuid püüan enne oma seni võetud kohustused likvideerida kui tolles suunas mõtlema hakkan
Stock Type 4lja mootor produtseerib sisemiste muudatusteta kuid korralike karpade ja väljalaskega isegi kuni 100hp mida on 40hp rohkem kui type 1
See mootor ühtib suuresti porsche 914lja mootoriga (kõik performance osad ühtivad) Õigemini laenas porsche oma mootori volkarilt ja muutis sellel vaid kaaned paremaks ja andis 100 hobuselisena neid tehasest välja.
Euroopas on 400+hp 2200cc type 4 millel on stock 914 plokikaaned, stock väntvõll, hooratas ja kepsud
See on meie maal veel ulme kuid näitab siiski et kõik on võimalik ka sellisest primitiivsest asjast kus vett sees pole. Saaks ise tulevikus sinna 300 kanti oleks juba väga hästi.
Eriti huvitavaks teeb asja see, et enne oli see see 400hp mootor suure strokega high RPN NA millel miski 200+hp kuniks 1 kepsu polt murdus ja see lõhkus ülikalli nikassil silindri serva ja kolvi seeliku....tükid kraapisid ja silindri pindu ja 2 klappi purunesid. Kallis keps purunes. Leidlik mees treis silindrid ringi ja pani mootorisse stock 66se strokega väntvõlli ja stock kepsud ning töömaht kahanes 2200ni. Hoonis kriimude kätte saamiseks silindrid suuremaks (lubatud max tolerantsini) ja puhus talle hx35ga ~20 PSI-d pähe...tulemus 418Hp ja 463Nm @ 19PSI
EDIT: Eriti huvitab see type 4 mind seepärast, et selle mootori otsa sobib 1:1 bussi kast millega saaks kasutada tavalisi pooltelgi (mitte toru sees võlle nagu minul) busside 091 kast peaks olema eestist leitav ja 2x tugevam kui minul kasutusel olev kast. Samuti on tal paremad käiguvahed ja sinna sidurikotta mahub 228mm kettale mõeldud hooratas. JA veel on midagi
Selle kastiga tuleks tagasillale keevitada juurde 2 õõtsharkide kinnitust ja saaks porsche stiilis tagasilla lahenduse mis ei aja rattaid lääpa ja ei lähe külgetõmmates rattad kõhu alla kokku ja auto katusele.