Mõtlesin eile, et prooviks hakata mootorit kokku panema ja sain ikka maru vihaseks kui iga asi ebaõnnestus.
Valisin 16ne kepsu hulgast välja parimate silma puksidega kepsud....nendeks ostusid eelmisel aastal sees olnud kepsud. Kaalusin need ära....3tk 599g ja 1 oli 601g. Lihvisin asjad siis kõik ühe grammi piiresse ehk et ühelt kepsult 2g maha.
Panin kepsudele saaled sisse ja keerasin kepsud vända külge...tolerantsiks tuli 0,06mm....uskumatu aga sellise lõtku korral logisevad kepsud nagu saaled oleks läbi
Huvi pärast piilusin ka manuali mis neile ettenähtud tolerantsid on ja see ajas pehmelt öeldes muigele...
Uue mootori tolerantsid olid tehasest tulles 0,05-0,1mm ja remont on ette nähtud kui tolerants ületab 0,19mm Naljana võiks öelda et sõidad niikaua kuni remontmõõdus saale sisse mahub
Reaalsuses olen kohanud ka kordades suurema lõtkuga mootoreid millel kell enam õlisurvet ei tuvasta kuid mootorid sõidavad sest nukkvõll on õlitaseme piiril ja väntvõll kohe selle kohal mitte ei pumbata õli poole meetri kõrgusele plokikaantesse vaid aetakse see nukkvõlliga uduks ja kõik vajalik saab nii väikeste jõudude puhul määritud.
Eelmised raamsaaled olid sees 0,5mm ploki poole ja 0,25mm vända poole remont (kolmanda mõõduga ei hakka asja keeruliseks ajama)
Lasin väntvõllil raami kaaled 0,5 peale lihvida ja tellisin 0,5x0,5 raamsaaled.
Kepsusaaled olid eelmine aasta originaal mõõdus aga lasin vända 0,25 peale lihvida ja tellisidn +0,25 saaled.
Peale pesu hakkasin väntvõlli otsa kokku panema:
alt üles: Rõnga kujuline saale, Nukkvõlli vedav hammasratas, distantsi hoidev seib, kunagi jaganat käitanud seib ja lukustus splint. Hammasratas ja jagajaratas on kuumistuga ja need lasin ahjuroobi otsas ahjus kuumaks ja panin keevitus kinnastega vända otsa...suht kolksuga kukkus põhja ja jäi korralikult kinni. Ära võetakse neid asju spetsiaalse tõmmitsaga. Siis panin vända teise otsa samasuguse rõnga kujulise raamsaale ja kummagi plokipoole külge ühe poolkuu mis keskmise saale moodustavad.
Proovimise mõttes panin siis vända kahe plokipoole vahele ja keerasin kuue mutriga plokid kokku...vänt ringi ei käinud
Uuesti laiali ja keskmine saale vahelt välja et näha kas otsmised käivad....uuesti kokku ja tulemus sama Lisaks keskmisele saalele poos vända kinni ka hooratta poolne ots mis saale ellipsisse pigistasid. (Plokk on esimeses remondis...st et saale on väljapoole 0,5mm jämedam)
Imelik on selle asja juures see, et ennem ta oli ju välissuunas sama (+0,5) saalega koos ja töötas. Saalesid omavahel võrreldes ja käega pesasse proovides oli selgelt tunda et uued saaled on väljastpoolt siiski suuremad. Neid käega plokki vajutades jäid need üsna kõvasti kinni erinevalt eelmisel aastal sees olnud saaledest mis nii kinni ei jää. Kahjuks polnud mikromeetrit võtta mis 65mm sisse oleks mahtunud kuid vändaliin ei tundunud mitteliiga väike vaid ellipsis...Kahe plokipoole ühenduskoht pressis saalele liiga peale. Vana saalet plokis keerutades oli kohe näha kus probleem oli. Pmt. käsitööna sai vanade saalede ja liivapaberi abil üks saale enamvähem korda. See on porr aga mis teha...erilist pappi ei taha alla panna, et ühe suve sõita. kui 0,2mm tolerantsiga veel käib siis saan ka nii hakkama. Ideaalis tuleks leida inimene kes suudab vändaliini järgmisesse või ülejärgmisesse remonti lasta ja siis taaskord uued saaled tellida aga keegi seda teha ei taha ja ei viitsi ja ei garanteeri ka, et asi korralikult sirge ja ümar saab ja seejuures veel saalet tihedalt hoiab. Seda saaks teha ka alles siis kui uued saaled kohal sest nagu näha võib nende mõõt misiganes olla ja firmati erineda. See selleks nikerdan keskmise ava samamoodi käsitsi ümaramaks et poolkuude nurki vasta vänta ei suruks nagu praegu.
Järgmine suur ämber oli nukkvõlliga. Mõõtsin ära sees olnud ise lõigatud nuka ja ühe originaalnuka kaelad ja vahe oli 24 sajandikku ehk 0,24mm Selle järgi olin kindel et nukk on lastud 0,25 remonti ja tellisin 0,25 nukasaaled. Loomulikult on siingi kohal probleem ja nukk ei käi nende saaledega ringi KURAT. Otsisin üles eelmisel aastal sees olnud nukasaaled ja oh imet...soomes oli kokku pandud originaalist 0,24mm peenem nukk aga originaal saaledega
Kuna sel mootoril on tõesti suht suva et asjad loksuvad siis peaks vist vähem pead vaevama ja tellima std nuka saaled ja kokku panema nii nagu ta oli soomes kokku pandud. Nukaga eriline keberniit sest kui vända puhul on vastav mikromeeter olemas ja asi on minu viitsimatuses seda sebida siis nukkvõlli puhul ei kujuta küll ette mikromeetrit mis 24mm avasse mahuks.
Täielik ämber ühesõnga.
Sorry läks pikaks aga lühemalt seletades ei saa ehk kõigest aru kui sellist mootorit ise lahti ei ole kakkunud. Tegelikult ei peaks midagi imestama kuna soome meistrid olid ju ka 2 kolbi valet pidi pannud. (Väidetavalt ehitatakse seal kohas rallikrossi põrnikatele mootoreid)