Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 17:57

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 246 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 08.11.2009 10:49 
Eemal

Liitunud: 22.12.2004 10:17
Postitusi: 570
Asukoht: Pärnu
Tere Asjaosalised..

Pidasin küll pikka aega pausi igasugusest hobiautondusest ja arvasin et see pisik on seest välja läinud aga võta näpust tundub ikkagi et tegu veidi ravimatu haigusega. Kui päris aus olen siis Evot omades sai mulle selgeks milline valem on südamelähedasem praegu. Midagi ei ole teha aga tundub et ikka mootor "õiget pidi" ja tagavedu on rohkem minu teema. Evokas oli küll jube kift auto, kunagi see kindlasti mu garaazis koha leiab aga hobiautoks ja maanteel cruisamiseks on oluliselt paremaid valikuid olemas.

Nüüd kui veel ajaloos tagasi minna sinna aega kus minu jaoks hakkas hobiautondus midagi rohkemat tähendama (loe tekkis raha et osta endale päris oma masin) siis mu elu esimeseks masinaks oli Opel Omega 3000....aasta siis oli 1999. Vist siis samal ajal tekkis Ascarisse müügile minu tolle aja absoluutne lemmikauto Lotus Omega. Maksis see auto toona astronoomilised 450 000 krooni (vs 35 000 krooni minu omega 3000 eest) mäletan veel kuidas noore autohuvilisena seda ikka mitmeid kordi seal passimas käisin..hõbekett suunurgast väljas :)..aastaid läks aga mööda ja autosid igasuguseidki omatud ja nüüd 10 aastat hiljem õnnestus mul toosama Ascaris müügil olnud masin endale soetada. Olen eestis teine omanik, peale ascarit liikus see masin ühele eesti ettevõtjale kes temaga siiani sõitis...õigemini 2009 jaanuarini..

Kui auto kaubad koos olid siis auto oli selleks hetkeks juba pea 8 kuud seisnud..väidetavalt siis elektroonika ja veel paari muu kala tõttu. Olles päris mitut hobiautot omanud võin öelda et eelmine omanik viitsis ikka veel eriti kaua seda masinat pidada ja minu õnn et see nii on olnud sest auto täiliku hooldusajaloo kohta on märked olemas.

Tänaseks päevaks on siis tegu ainukese Lotus Omegaga eestis (teine auto oli kunagi Siivo Silvese ja siis Urban Erkssoni oma kes selle rootsi edasi müüs.

Mõningased pildid ka hetkeolukorrast.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Ajalugu (wiki):
The Lotus Carlton (in mainland Europe, the Lotus Omega) was a Vauxhall Carlton saloon upgraded by Lotus Cars to be a 177 mph (285 km/h) sports car.[citation needed] Like all Lotus vehicles, it was given a type designation — Type 104 in this case. The external differences were minimal to the five seater with only the rear spoiler, air intakes on the bonnet, Lotus badges on the front wings and bootlid, and considerably wider wheel arches telling it apart from any other Carlton. The car was only sold in one colour, a shade of British racing green called Imperial Green, a very dark green that in anything but direct light appears black.

Lotus' modifications included an upgraded engine, which was stroked from the standard Vauxhall 2969 cc 24v straight six unit, used in the GSi, to a capacity of 3615 cc. Lotus then added twin Garrett T25 turbochargers to give 377 hp (281 kW). A six-speed manual ZF transmission from a Chevrolet Corvette ZR-1 was used to transfer this power to the rear wheels. The car was capable of 0-60 mph in 5.2 seconds and had 12.5 in (330 mm) AP ventilated disc brakes with racing calipers all round. The car was reported to be capable of nearly 190 mph (310 km/h) but was governed by a limiter on 6th gear reducing the top speed slightly. The car could hit nearly 60 mph (97 km/h) in first gear and achieve 0-100 mph and back to a complete stop in less than 15 seconds. The Lotus Carlton held the title of the fastest four door saloon car for some years. The cars are now starting to become modern classics as low mileage, well looked after examples become rare.

Production of the Lotus Carlton began in 1990, four years after the original Carlton went on sale. General Motors (the parent company of Vauxhall, Opel and - at the time - Lotus) had hoped to build 1,100 cars in total, but owing to the recession of the early 1990s, the £48,000 cars were not selling as well as anticipated and production at Lotus was halted in December 1992. Only 950 cars were completed: 320 Carltons and 630 Omegas, 150 short of the original target.

The Lotus Carlton and Omega were never federalized for sale in the USA, but as of 2007 the Lotus Omega is allowed to be imported into the USA under the DOT's "Show and Display" exemption.


Natuke tehnilist infot

Engine: Lotus-GM
Cylinders: 6
Fuel supply: Electronic MPFI (GMP4),
Twin Garrett T25 turbochargers
Water/Air Charge cooler
Bore × stroke 95.00mm × 85.00mm, 3.74 in × 3.35 in
Bore/Stroke ratio 1.12
Displacement 3615 cc (220.601 cu in)
Unitary capacity 602.5 cc /cylinder
Compression ratio 8.20:1
Max. output 382.2 PS (377.0 bhp) (281.1 kW) @5200 rpm
Max. torque 568.0 Nm (419 lbft) (57.9 kgm) @4200 rpm
Maximum rpm 6253 rpm
Specific output 104.3 bhp/litre 1.71 bhp/cu in
Specific torque 157.12 Nm/litre


Max power (bhp/rpm): 377/5,200
Max torque (lbs ft/rpm): 419/4,200
Transmission (ratio/mph per 1,000rpm)
1st 2.68/8.2, 2nd: I .80/12.2
3rd: 1.29/17.0, 4th: 1.00/22.0
5th: 0.75/29.4, 6th: 0.50/44. I
Reverse: Final drive ratio: 3.45:1


Wheels & Tyres (F/R): Alloy, 17x8.5ins 235/45ZR17 Alloy, 17x9.5ins 265/40ZR

Offset ET 28mm Front, ET 7mm Rear

Brakes(F/R): I 2.9/11.8ins ventilated discs. ABS
Steering: Re circulating ball, power-assisted.

Lock-to-lock: 2.6, Turning circle (ft): 32.6

Measurements (ins)
Length: 187.7
Width: 76. I
Height 56.5


Wheelbase: 107.5
Track (F/R): 57/58
Ground clearance: 7
Kerb weight (Ibs): 3,641

Front Independent, MacPherson struts, coil springs,twin-tube dampers, anti-roll bar Rear Multi-link,
semi-trailing arms, progressive rate coil springs, twin-cube dampers, self-leveling

Performance figures (mph/secs)
0-60: 4.8
0-100: 10.1
1/4-mile (secs): 13.5
Max speed (mph): 186
Average mpg: 22.3

Käigukast

ZF6-40
The ZFS6-40 is a constant-mesh parallel-axial fully synchronized synchromesh transmission. The design incorporates an input/main shaft, a countershaft, and the output/main shaft. The input shaft and main shaft are located on the same axis. The counter shaft is on a parallel axis with the main shaft at a 95mm separation distance. The 1st, 2nd and 3rd idler gears are assembled on the mainshaft. 4th gear is part of the input shaft and is the driving gear. The 5th and 6th idler gears are assembled on the countershaft. All forward and reverse gears are fully synchronized. 1st and 2nd have dual cone clutch synchronizers. 3rd through 6th and reverse have single cone synchronizers.


[/list]

_________________
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 11:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 02.10.2008 18:22
Postitusi: 249
Asukoht: Rakvere
Väga vinge masin, mis plaanid temaga teha?

Kapotialusest pilt ka paha ei teeks. ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 11:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 04.02.2005 22:50
Postitusi: 387
Asukoht: Tartu/Tallinn
cthen kirjutas:
Väga vinge masin, mis plaanid temaga teha?

Kapotialusest pilt ka paha ei teeks. ;)


pigem see, mis sellel karul kõhus on, võiks rääkida tunduvalt rohkem, kui pilt:)

_________________
NisMo history: 3x 200sx S13, 1x Pulsar GTiR , 1x S14A ...to be continued


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 23.08.2007 12:56
Postitusi: 273
Asukoht: Harjumaa, Kose
Kui saladus pole, siis kas hind oli väga krõbe?
Aga super näha, et sellises korras omega lotusi siin veel liigub ;)

_________________
Ford Taunus
430 cid V8 Twin Turbo
1500hp
Best ET 8.5@264km/h with low boost

Ford Mustang GT500 Shelby
427cid V8 Twin Turbo
3000+hp
Best ET 5.9@400 km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 13:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.07.2006 10:37
Postitusi: 155
Asukoht: Kuressaare
Oi oi, see on küll kena :-D

Aga kas seest see käigukangi ümbrus peabki selline olema?

_________________
Aitan Ebay'st asjade tellimisega või maksmisega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 13:58 
Eemal

Liitunud: 22.12.2004 10:17
Postitusi: 570
Asukoht: Pärnu
Väike Ülevaade ka kuidas jõuda Omega 3000st Lotus Omega-ni
:o
Omega 3000>
Audi 80 1.8S (ärge küsige kuidas see siia nimistusse eksis aga)>
BMW 325 ix (e30)>
Opel Senator (3.0 24 valve)>
BMW 318 Touring>
Mercedes Benz 190 cosworth (3.2 24 valve)>
BMW 335 (e30)>
Mitsubishi GT3000 VR4 (twin turbo 4wd)
Subaru Legacy 2.5 GX >
Porsche 951 (3.0 16V turbo)
Audi S6 (2.2 turbo)
Audi A4 1.8T quattro
BMW 530 lifestyle
Porsche 968 tiptronic
Mitsubishi lancer Evo 6
Mercedes benz CL500
Lotus Omega (twin turbo)

Mõned võibolla on vahelt ära jäänud aga nii see rivi umbes läheb..mõned on paralleelselt ka olnud kõige võimsam ilmselt on olnud Porsche 944 turbo ja kõige hädisem ja kõige vähem olnud auto on audi 1.8S (monopritese)

Aga mis temaga esmajärgus teen on keretööd..ärgem unustagem et tegu ikkagi opeli kerega mida rooste armastab..

Põhja alt on asi päris kobe aga rattakoopad ja nipet näpet veel vajavad tegemist. Kuna poolkõva taastamist ei ole mõtet teha siis ilmselt võtan ta esialgu täiesti algosadeks ja siis keretöödesse. (kui teate soovitada kõvasid keremehi siis andke teada)

Mootori poole pealt saab esialgu kõik lekked kõrvaldatud (esimene simmer vms jookseb) ja auto normaalselt tööle pandud.

Kuna ta on kaua seisnud siis on seal tööd küllaga (näit turbo wastegated on kinni oksüdeerunud) + hunnik vaakumvoolikuid vahetada. kõik 4 uut piduriketast vaja (originaalid on 600 naela paar :) uus vedruring jne jne.

Plaanin kõik elementaarsed asjad kevadeks valmis saada.

Modifitseerimise kohapealt väga hullult midagi teha ei plaani kuna antud auto väärtus on originaalkorras oluliselt suurem kui modifitseerituna ja olgem ausad ta on juba originaalis päris kiire...

Rauda ma esialgu vahetada ei plaani eelmine omanik jõudis mootorile 20 000 km remondi teha mille käigus sai autole paigaldatud ka uus komplekt Switcher/Garrett hübriidturbod (T.Lehtimäki tehtud).

Nii palju kui ma netis tuhnides välja uurisin on Originaal T25 midagi sellist

Compressori Inducer
1.66"/42mm

exducer
2.14"/54.4mm

CFM
405 max

Praegu on autol peal mingisugused hübriidid mille spec-i mul kahjuks ei ole. Nii palju kui kapoti alt mõõta sain siis inducer nendel konkreetsetel föönidel on sinna 47-48mm kanti ehk siis midagi T28RS-i Sarnast (47.2mm ja 535 CFM max) Konservatiivne oleks arvata ca 300 hp per turbo aga ma ise kipun arvama et veid vähem kuna kuumaosad saavad siin takistuseks.

Illustreeriv pilt mootorist:
Pilt

_________________
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 14:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 08.07.2007 21:16
Postitusi: 72
Kunagi samas autos kõrvalistujana sõidetud. Väga mõnusa minekuga ja haruldane masin ikka. Loodan, et auto jääb sinu valdustesse ka pikaks ajaks ja ei müü seda viimastki järelejäänut välismaale :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 16:57 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Ahjaa, Markus, kas sillaosa on ikka tava obljäädiga sama? See on üpris oluline. Vaata kindlasti üle.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 17:23 
Eemal

Liitunud: 13.02.2007 11:30
Postitusi: 69
Asukoht: Estonia
Impressive.Kas mulle tundub, või tagumised uksepolstrid on beez-i värvi ja istmed on musta värvi?Kas see on mingi Omega Lotuse eripära?
Loodame sihtotstarbelist kasutamist tuleval hooajal(OT?-Lõppkiirus?-Drag?)

Palju õnne veelkord, both thumbs up!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 18:37 
Eemal

Liitunud: 22.12.2004 10:17
Postitusi: 570
Asukoht: Pärnu
Uksepolstrid on hallid ja istmed tumehallid mitte mustad..Nii on kõigil Lotus Omegatel ja Lotus Carltonitel.

Käigkangi ümbrus on tal jah väärispuidust nii peabki olema. Pildil on immo veidikene lahti aga lasen selle eemaldada enivei.

Autot müüa ei plaani see on hea pensionifond ja niiplalju kui ma euroopa automüügi saite vaadanud olen siis väga alla 20 000 euro ühtegi autot ei saa. Minu oma oli odavam kuna ta vajab päris kapitaalset tegemist..aga kui valmis siis kestab see veel aastaid. Mobiles olevad autod on ka kindlalt mingi roostega (see on opelite põhijama) + veel see et lotus ei viitsinud väga korrosiooni peale rõhku panna kui rattakoopad suuremaks ehitas...aga kõik on tehatav midagi hullu ei ole.

_________________
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 08.11.2009 20:43 
Eemal

Liitunud: 16.04.2006 22:16
Postitusi: 21
Asukoht: Tallinn
Väga hea ostu oled sooritanud.
Kas on plaan kere täitsa paljaks võtta ja korda teha ?

_________________
Alpina


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.11.2009 10:49 
Eemal

Liitunud: 22.12.2004 10:17
Postitusi: 570
Asukoht: Pärnu
Tsiteeri:
Väga hea ostu oled sooritanud.
Kas on plaan kere täitsa paljaks võtta ja korda teha ?

Kere saab jah molekulideks võetud klaasi eest ära jne. Täismäng ühsõnaga.

_________________
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.11.2009 11:48 
Eemal

Liitunud: 05.11.2006 10:04
Postitusi: 22
Asukoht: Viljandi
Audiophile kirjutas:
Tsiteeri:
Väga hea ostu oled sooritanud.
Kas on plaan kere täitsa paljaks võtta ja korda teha ?

Kere saab jah molekulideks võetud klaasi eest ära jne. Täismäng ühsõnaga.


Kui soovid keret väga korralikult teha ,siis võin sind ühe meistiga kokku viia.Tel:56663413
Üks tema paljudest töödest:http://pildid.audiclub.ee/liikmete_autod/robinson/2007_07_03_rs2


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.11.2009 12:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.04.2007 22:35
Postitusi: 103
Asukoht: Tallinn
Väga väga hea ost. Isegi olen selle autoga korra lähemalt tutvunud ja ikka väga :evil: masin on. Kui kere taastama hakkad siis loodan et väga suuri üllatusi ei tule kuna kindlustusajalugu räägib ca 113000 kroonist kahju. Igatahes edu sulle sellega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 09.11.2009 13:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
Äge aparaat!

------
113 tuhat kahju selle auto puhul võis tulla päris väiksest kõksust kuna juppide hinnad on vast suhteliselt müstilised.

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 246 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11