TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=5892
4. leht 15-st

Autor:  Martinez [ 03.06.2010 13:54 ]
Teema pealkiri: 

Hetk tagasi sai suksu endale uue esiklaasi ja kojamehed.

Viimane, juba tagasihoidlikuma sõidustiiliga kulgetud paagitäiega tuli linnas lühikesi otsi sõites keskmiseks 17,4l/100km.
Õlikulu hetkel 1l/1000km.

Autor:  Rain573 [ 03.06.2010 14:08 ]
Teema pealkiri: 

Martinez kirjutas:
Hetk tagasi sai suksu endale uue esiklaasi ja kojamehed.

Viimane, juba tagasihoidlikuma sõidustiiliga kulgetud paagitäiega tuli linnas lühikesi otsi sõites keskmiseks 17,4l/100km.
Õlikulu hetkel 1l/1000km.


:shock: 17.4 on kül väga jõhker number!

Autor:  Martinez [ 03.06.2010 14:49 ]
Teema pealkiri: 

Rain573 kirjutas:
:shock: 17.4 on kül väga jõhker number!


Praktiliselt sama mis mu täpselt 3x suurema kubiatuuriga a8 neelas, veits kahtlane aga 230km ja 40l.
Enne seda 2 paagitäit tulid 12,5 50:50 maantesõiduga ja 15l 70:30.

Autor:  Rain573 [ 03.06.2010 16:30 ]
Teema pealkiri: 

Martinez kirjutas:
Rain573 kirjutas:
:shock: 17.4 on kül väga jõhker number!


Praktiliselt sama mis mu täpselt 3x suurema kubiatuuriga a8 neelas, veits kahtlane aga 230km ja 40l.
Enne seda 2 paagitäit tulid 12,5 50:50 maantesõiduga ja 15l 70:30.

No siis peab midagi ikkagi viga olema. Mul võttis maanteepeal 6,6l 100km ja linnas ~10-11. Mõtlesin siis ka veel, et linnas võtab palju. Keskmine kütusekulu tuli ~8l 100 km. Sinna siis on nii maanteed kui ka linna ja ka päris palju peenestamist.

Autor:  Martinez [ 06.06.2010 21:28 ]
Teema pealkiri: 

Auto vasaku tule alla rändas Apexi kuiv koonus ja Green sai maha müüdud.
Kahjuks täna tõstukile ei saanud, et kaeda põhja alt rõhulekkeid - kell näitab vaevalt 0,2 bar'i.

Autor:  Martinez [ 12.07.2010 15:59 ]
Teema pealkiri: 

Boosti ei näita see auto vist juba 2 nädalat. Sai vahepeal vaakumvoolikud nipukatega kinni tõmmatud kuid midagi ei muutunud. Peale seda läks ka kohe gaasitross puru ning auto jäi pühade ajal nädalaks seisma.

Lõpuks õnnestus saada 1.2 Punto gaasitross ja plastikpaak kõige juurde kuuluvaga:

Pilt

Gaasitross oli veits lühem ja kinnitus erinev kuid väikese modimisega sain hakkama.

Eelmine reedel sai paagivahetus ette võetud.
Eestis vist eriti palju GT'sid ei liigu aga kui kellegil peaks tekkima soov bensupaak välja vahetada plastikust paagi vastu siis läheb vaja ainult tavalise punto paaki, kinnitus vitsasid, kummitihendit ja keermestatud rõngast pumba kinnitamiseks.
Töökoda kust lõpuks jupid sain väitis, et tuleb ära vahetada ka pumba raam mille küljes on nivoo andur. Plastik paak on mahult natuke väiksem ja seega ma ei tea kui täpselt hakkab vana nivooandur uues paagis näitu kuvama. Fakt on aga see, et GT kütusepump on suurem ja NON GT oma ei sobi:

Pilt

Uusi kütusetorusid ei ole vaja - metallpaagil on samasugused plastiktorud.
Tegelikult ei ole vaja vahetada pumbaraami aga kuna minu omal oli plastik piisavalt rabedaks muutunud murdus üks "tila" ära.

Pilt

Siinkohal tuli kasuks, et 1.2 raami paagiga kaasa ostsin. Tõstsin ülemised osad lihtsalt ringi:

Pilt

Vana paak on suht mäda ja lekkis korralikult päris mitmest kohast:

Pilt

Pilt

Plasti paagi monteerimiseks tuleb enne ära lõigata metallpaagi kornsad, üks mõlemalt poolt

Enne:

Pilt

Pärast:

Pilt

Pilt

Vahetasin peale jaani välja ka paar tagumist pirduritoru ja sain lõpuks kogu süsteemi ära õhutada ning kõik neli ratast pidurdama.

Põhja alt vaatas vastu aga juba päris ohtralt pindmist roostet ja sai ajastatud korrosioonidtõrje ja paagivahetus ühele ajale.

Korrosioonitõrje tegin Näituse 27 http://www.samautoremont.ee/ mis üldkokkuvõttes osutus negatiivseks kogemuseks. Kuid sellest veits hiljem.

Põhi enne:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Põhi peale puhastamist ja matiksiga katmist:

Pilt

Pilt

Pilt

Uue paagiga:

Pilt

Nüüd peaks ehk meie teedel natuke kauem vastupidama.

Muidugi sai vahetatud ka kütusefilter ja ka sumpa trip.

Lambiga põhja all käies leidsin ka sellise huvitava nähtuse:

Pilt

Lapik kruvikas mahub ilusti vahele. See ära likvideerida peaks auto tunduvalt vaiksemaks saama.

Mis puudutab aga OÜ Sam'i siis alguses tundus asi ok. Auto vaadati üle, saime hinnas kokkuleppele ja järgmine hommik tõin auto töösse. Suhtumine oli positiivne, sain ise juures olla, pilte teha ja natuke ka käe külge panna.

Vana paagi maha võtt ja uue monteerimine käis hinna juurde.
Eelmisel päeval soovitati ka külejelaiendid maha võtta kuna siis parem madala autoga tõstukil jännata. Sai kokkulepitud, et need monteeritakse ka hiljem külge.

Esialgne prognoos oli, et peale lõunat saab valmis. Käisin kohal, öeldi et kolmeks peaks ikka valmis saama. Peale kolme läksin kohale öeldi et veel paar tundi läheb aega. Otsisin sumpale uue stripi ja läksin peale nelja sinna. Minu auto oli välja lükatud ja uus masin töösse võetud. Öeldi, et sumpa veel alla panna ja laiendid külge. Volvot sätiti just tõstukile ja sellega pidi nii 1,5h aega minema.

Läksin nördinult koju ja kui seitsmeks mingit kõnet ei saanud siis helistasin juba suht vihaselt omanikule. Viimane teatas aga rõõmsalt, et nende tööpäev on kella 6ni ja nad koju läinud. Autol sumpa all ja laiendeid hakkavad laupäeval 10st alla panema. Mul kiire, autot vaja ja keegi informeerinud ei olnud, et autoga ööseks nende hoovi jäätakse või mis seisus on. Nii mehaanik kui omanik/juhataja vms linnast väljas. Lõpuks tuli mehaanik ja peale kaheksat sain auto kätte.

Leppisime täna hommikuks aja kokku, et viin auto mõneks tunniks sinna ja nad panevad laiendid külge.
12st helistan, et autot vaja ja kaugel on - silikon ei olla pidama jäänud ja mindi poodi uue järgi. Enne poolt kolme sain kõne, et autole karpe alla ei saadud ja tulemuse saamiseks peaks minema ainuüksi liimile veel vähemalt 700kr ja auto peaks jääma 12-24 tunniks neile.

Läksin autole järgi, viskasin karbid salongi ja tulin tulema.
Ok, saan aru, et ei ole ehk olnud kokkupuudet antud mudeliga ja töödes ikka esineb ootamatusi kuid asjadele võiks ikkagi professionaalselt läheneda. Ei saa aru, kuidas sellise suhtumisega üldse äri saab ajada.

Nüüd siis plaan kuidagi ikkagi laiendid alla tagasi saada, väljalase vaiksemaks ja siis ülevaatusele.

Autor:  Martinez [ 12.07.2010 18:31 ]
Teema pealkiri: 

No jah, reedel sõitsin töökojast koju ja auto tõmbas 5km vältel 2 korda kiirendades korra hinge kinni.

Vahepeal auto seisis ja täna hommikul tööle sõites tõmbas päris mitmel korral hinge kinni ja jõnksutas korra kaks.

Õhtul koju sõites muutus juba asi välja kannatamatuks. Foori tagant minema ei saa..pöörded 700 peal põhjagaasiga, venitab vahepeal 2000ni välja aga kohalt ikka minema ei saa kuna poob kinni. Paugub lärtsub ja uputab üle.

Lasin paagi ka silmini täis, et vaadata palju keskmine tuleb järgmise silmini tankimiseni. Ja oh imet - maksmast tagasi tulles auto all bensiin lahmab ühest üleminekukohast ja pool tanklat on küttega üleujutatud - sitasti ühendatud.

Tanklast minema saada oli võimatu...lõpuks paukudes ja jõnksutades sain hoo üles ja enam vähem stabiilselt järgmise foorini kuhu jäin mingi 5-7 min keset ülekäigurada. Venitasin car stopi ära, et saaks diagnostika aja panna aga diagnostik veel 2 nädalat puhkusel. Teine vend kes sellest masinast sotti saaks (motohoovis) on samuti kuu lõpuni puhkusel.
Võtsin õhulugeja vahelt ja sain masina nii palju liikuma, et lasi pöördeid ka üle 2500, sain kuidagi paukudes ja jõnksutades koju ära.

Närv nii must rsk :x

Autor:  Maik [ 12.07.2010 19:18 ]
Teema pealkiri: 

Suht keeruliselt kirjutatud tekst. Preagu loen välja,et sitasti ühendatud bensuvooliku tõttu on nüüd 2 nädalat ootamist dagnostiku järgi kes tuleks ja selle ära ühendaks õigesti ? (ja mis see õhulugeja asjasse puutub, mingi teine probleem lisaks küttele ?) Või oli lisaks õhulugeja probleemi ja olemuse kirjeldamise vahekohta lisatud lihtsalt lause bensupaagi ühendustest.. hmm.

Autor:  Martinez [ 12.07.2010 19:32 ]
Teema pealkiri: 

Vabandust kui end ebaselgelt väljendasin.

Jutt oli kronoloogilises järjestuses. Kehvasti ühendatud kütusetoru lasi lihtsalt osa kütet välja ja see kivi oli mõeldud OÜ Sam kapsaaeda ega olnud kuidagi seotud tõrkuva mootoriga.
See ühendus ei sega mootorile kütte andmist vaid lasi paagist teatud koguse kütet välja. Liides madalamal kui täispaagil bensiini tase.

Auto saaks hetkeks justkui liiga palju kütet ja tõmbab küünlad märjaks..samas kütuserõhk on ok (hiina kella järgi). Põhjagaasiga on pöörded 700 peal. Gaasi pikalt all hoides (kui üritada gaasiga mängida sureb välja) kerkib vahelduva eduga 2000ni ja see on lagi.
Auto jätab vahele, paugutab.
Algselt kui õhulugeja vahelt sai võetud midagi ei muutunud. Aga kui peale 5-6min põhjagaasi ja max 1000 pööret auto kohalt ei liikunud sai õhulugeja lahti ühendatud ja siis lasi pedaaliga mängides pöörded ka üle 2000 mis võimaldas kohaltsõitu.
Masin endiselt turtsus ja jättis vahele kuid võimaldas siiski koduni välja jõnksutada.

Autor:  Maik [ 12.07.2010 23:24 ]
Teema pealkiri: 

kui seda viga enne ei olnud äkki tõmbab bensupumbale õhku vahele kuidagi-midagi. ? Ehk paranda alustuseks see ära ? Aga eks sa tead ise paremini mis seal toimub sellega muidugi.

Autor:  Astrona [ 13.07.2010 12:49 ]
Teema pealkiri: 

Rahu!
Kuna probleem on ikka tõsine - "masin ei käi üldse", siis alusta vanakooli sammudest: kontrolli kas säde on korralik kõikidel püttidel. Kui säde on, aga küünlad kuivad ja ei käi, siis proovi pihustada siibrist korralikku kütust ja vaata mis teeb. Kui pöörded tõusevad, siis probleem väheses korralikus kütuses. Kui midagi ei muutu, siis võid juba pahandada.
Kui küünlad märjad, pane uued, keera kütust vähemaks ja vaata kas aitab. Rõhku mõõda mitte-hiina kellaga, eriti kui hiina-regulaator :).
Mõned küünlad ei kannata 5min "plärtsuvalt-rikast" segu, lihtsalt peale seda jälle uued küünlad sisse. Mul chevyga peale katkise temp-anduriga 3km garaazi juurde sõitu toimis 8'st küünlast vaid 1!
Mõõda ka sina temp-andur üle. Ja siis võib juba jätkata ajude vahetamise ja el-süsteemi kontrolliga või päris proffidele auto viia.

Autor:  Martinez [ 22.02.2011 11:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Veidi üle poole aasta masin seisnud ja nüüd siis hakkavad asjad loodetavasti ka vaikselt liikuma.

Eluvaimu ei ole hetkel veel sisse puhunud kuid loodetavasti teeb märtsi kuu lõpus juba häält.

Nii mõnigi läheb asi vahetusse ja seoses sellega plaanis ka kapoti allune juhtmestik välja vahetada. Kui kellegil on pakkuda elektriskeeme siis on need vägagi teretulnud.

Lähiajal peaks üle jääma siis näidikuga reguleeritav FPR

Pilt

Pilt

Ning manual boost control:

Pilt

Kui peaks minema bybassi teed siis jääb üle ka BOV mis teeb tegelikult väga mõnusat häält :evil:

Pilt

Autor:  Maik [ 22.02.2011 11:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

bypassi teed minemine ei sisalda ju bov-i ?

Autor:  Martinez [ 22.02.2011 11:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Maik kirjutas:
bypassi teed minemine ei sisalda ju bov-i ?


See oli mõeldud loeteluna asjadest mis jäävad üle. Ehk siis see bov on hektel peal ja juhul kui lähen bybassi teed siis jääb see ka üle.

Autor:  gena [ 22.02.2011 12:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Selle ostan tagasi kui üle jääb... Coupe küljest pärit ju...

Kätt pulsil hoides... Hoia mind ka asjade käiguga kursis..

Martinez kirjutas:
Maik kirjutas:
bypassi teed minemine ei sisalda ju bov-i ?


See oli mõeldud loeteluna asjadest mis jäävad üle. Ehk siis see bov on hektel peal ja juhul kui lähen bybassi teed siis jääb see ka üle.

4. leht 15-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/