Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Eputa oma autoga :)

Moderaatorid: Mihkel, Ringo

Vasta
stryk3r
Postitusi: 198
Liitunud: 30.09.2006 1:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas stryk3r »

pastab kaane lihvimine oli astromotos :SSS pind pole sile silmaga näha (lainetab)
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

Astromotos jah, ei pannud alguses palja silmaga tähelegi.
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

Katsun lähiajal aega leida, et mootor uuesti vahelt võtta ja plokk ära kontrollida.

Vajan abi esialgse süütetabeli arvutamiseks.
Cylinder Bore: 86.4mm
Combustion Chamber Type: 4valv per cylinder
Fuel: 95
Compression Ratio: 10.5:1

Leidsin sellise kalkulaatori: http://www.useasydocs.com/theory/spktable.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tulemus kandituna Tunerstuudiosse (visuaalse pildi saamiseks).

Pilt
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
IvarR
Postitusi: 402
Liitunud: 26.07.2005 11:09

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas IvarR »

See ju NA süütetabel :o
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
ahto10
Postitusi: 461
Liitunud: 17.02.2008 1:28
Asukoht: tallinn

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas ahto10 »

See ongi ju na.
Opel kadett GSI 16v Turbo
Toyota MR2 Turbo
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

Just, 1.6 16v mootor sai hetkel vahele tõstetud ja nüüd vaja see kompott sellisena käima saada.
See auto jäi seisma ~1,5 aastat tagasi. Selle ajaga on sinna raha investeeritud üle 3000€ aga näha ei ole seda mitte mingisugusest otsast.
Tahan vabalthingavana ta hetkel sõitma saada, taastuda ja vaikselt turbotamiseks juppe koguma hakata.
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

Neljapäeval oli aega natuke autoga tegeleda. Plokk oli ka kõver ja sai käiakivi tunda.
Hakkasin mootorit kokku laduma ja juhe jooksis kokku.
Sellise asetusega peaksid välja nägema nuka märgid (sinised):

Pilt

Minu originaal märgid: (punasena märgitud nii nagu olid ja rohelised tähistavad märke mis peaksid olema):

Pilt

Kui panna paika väljalaske oma (parem pilt, vasem nukk, roheline märk) siis sisselase liigub eemale (punane). Kui ma liigutan sisselaske tagasi, et märgid kattuksid (roheline) siis eelnev nukkade suhe oleks totaalselt erinev (must).

Kuidas on see reaalne? Enne swappi mootor töötas rahuldavalt.
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas KaroK »

Võta siis klapikambrikaas maha ja pane nukkvõllide järgi paika rihm.
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

Ei olegi klapikambrikaant kui sellist. Nukk on korpuses ja ainus ava on alla klappide poole mis teeb asja veidi raskemaks.
Aga ongi aeg riidesse panna ja sõit töökotta ette võta.
Kui kuidagi ei saa siis kuidagi ikka saab.
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

Võtsin nukad maha ja mängisin laua peal veid :D

Kui on originaal märkide järgi siis esimene silindri väljalaske klapid hakkavad sulguma ja neljanda silindri sisselaske klappide avanemine on poole peal.

Eelmise remontija märkide järgi alustavad esimese silindri väljalaske klapid avanemist ja sisselaske klapid on poolel teel sulgumiseni.

Vända enda originaal märgid ei kattu millegagi.
Hooratta märk on nähtav kui 2 ja 3 silinder on üleval
Plokki ennast on hoonitud.
Kurat seda teab mis kemüüse siia kokku on keeratud :kill
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
KaroK
Postitusi: 656
Liitunud: 29.10.2006 15:56
Asukoht: Lõuna

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas KaroK »

Tavapraktikas peaks olema kuskil selline punkt, kus esimese silindri survetakti lõpul (ülemine surnud seis) väntvõlli märgid on kohakuti ja nukad võivad sõltuvalt pöörlemissuunast olla siis kas sissepoole või väljapoole ca. kell 10 ja 2.
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

KaroK kirjutas:Tavapraktikas peaks olema kuskil selline punkt, kus esimese silindri survetakti lõpul (ülemine surnud seis) väntvõlli märgid on kohakuti ja nukad võivad sõltuvalt pöörlemissuunast olla siis kas sissepoole või väljapoole ca. kell 10 ja 2.
Nii nad peaksid olema ka selle mootori puhul. Aga näed, ei ole.
Vändaratta originaal märgid on ~3cm nihkes kui esimene silinder on TDC asnedis. Nukarataste märgid ei kattu kohakuti olles. Ei kattu nende märkidega mis on rihmakattele tehtud (kella 12 peal mõlemad). Ei kattu ka originaal märkidega 10 ja 2 peal ning ei kattu ka nuka teises otsas olevad kiilukohad kuhu peaks käima spets lukustus riistad.

Osad "nukakorpuse" kinnituspoldid tulid välja koos keermetega. Need said üle puuritud ja keermestatud ning kümneste poltidega asendatud.
Kõige kiuste sain täna mootori kokku ja ka käima.

http://youtu.be/LCQlaG396R8" onclick="window.open(this.href);return false;

Süütetabel sai hetkel selline:

Pilt

Samas autot liigutada ei julgenud. Kuna vene strobo nullpunkti paikapanekuks selle auto puhul kasutada ei saanud.

Kuidas saaksin ma trigger wheel järgi nullpunkti enamvähem paika, et masin Tartu ära tuua?
Kasutusel 60-2 ratas.

Hetke seadistus:
TDC After The Trigger: 60 deg
Number Of Teeth On Wheel: 58
First Trigger Tooth: 4
Next Trigger Tooth (distance): 30

Samas selle järgi oleks TDC 14'l hambal (hall) aga tegelikult on 45ndal (punane).

Pilt

Jahutusvedeliku radika temp andur andis ka vist saba - ventilaator ei hakka tööle. Otse 12V peale anda siis on ok. Peab sellele ka ajutise lahenduse leidma seni kuni uue anduri sinna saab.
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
Kasutaja avatar
murjam
Postitusi: 689
Liitunud: 16.03.2008 13:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas murjam »

Light load alas võib süüde olla vabalt ±20 kraadi, ilma, et midagi katki läheks - vähemalt minu kogemus on selline. Kui on hiline, on mootor jõuetu, kui on varajane, jätab vahele. Ühesõnaga, pane tühikäigul kenasti tiksuma ja siis ülejäänud ala sellest numbrist sõltuvalt tunde järgi ja hästi rahulikult (a la alla 80 kPa) sõites saad vabalt ära kruisida. Kui mootorile koormust anda, on lugu hoopis teine, muidugi.
Lauda nitro
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

Hents99 abiga sai nullpunkt paika pandud. Enne oli ~40 kraadi asi mööda.
Hetkel läks jahutusvent sundrežiim ning õnnestus autoga ilma probleemideta Tartu ära sõita.
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
Martinez
Postitusi: 159
Liitunud: 30.11.2009 18:57
Asukoht: Tartu

Re: Fiat Punto GT 1.4 Turbo ´98 .:Martinez:.

Postitus Postitas Martinez »

Auto on hetkel liiga vali ja kogub ebavajaliku tähelepanu.
Oleks soov asja tunduvalt vaiksemaks saada.
All oli 50mm reso ja lõpupütiga väljalase:

Pilt

Ette sai lisatud universaalne katt seega ei jää vist väga muud varianti kui olemasolev reso millegi muu vastu välja vahetada.
On ehk soovitusi?
B4 -> A4 -> A8 -> e39 -> Punto GT & A4 TQ
Vasta