TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Chevrolet Corvette C5 5,7 - Maik
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=5051
2. leht 28-st

Autor:  Mihkel [ 29.01.2009 12:52 ]
Teema pealkiri: 

Eks see termostaadi vahetus on jälle USA tarkade väljamõeldis.
Suvalises autofoorumis pasundatakse pidevalt termostaadi vahetusest kui esimesest mod-ist.
Kas USA-s mitte keskmine temp paljudes kohtades üle 25 kraadi pole, erinevalt Eestist, kus kord aastas 25 kraadi on juba ime.
Lisaks palju õnne kui on vaja mõne autoga ka talvel sõita, Eestis ei ole see termostaad vahetus IMO otstarbekas.
Ja mulle on oluline ka õlitemperatuur. Eks iga inimene ehitab enda tõekspidamiste järgi autot.

Autor:  Maik [ 29.01.2009 12:57 ]
Teema pealkiri: 

Arvan,et jätan siis originaali, asi selles,et mul on kompressori kinnitus termostaadi korpusel ees - seega on seda päris tülikas pärast vahetada. Peaasi,et ventikatega mingi jebi ei teki.

Mul pole eestis kellegi tõekspidamiste järgi eriti ehitada kahjuks. Kõik corvetid on sisse ostetud siia mis on ülelaetud või kittidena.
Eks subarute ehitamisest loed ju ka välismaa foorumitest,eriti kui pole know-how-d.

a tahaks julmalt sõita juba :badgrin: 110kw masuudipress ei ole põnev :x

Autor:  Mihkel [ 29.01.2009 13:07 ]
Teema pealkiri: 

Kui ma nüüd päris aus olen, siis ma ehitan enda kogemuste ja tõekspidamiste järgi.
Tundmatute lambiinimeste juttu ma kullana ei võta.
Nö. esmapilgul head foorumites leiduvat know-howd ei tasu mitte alati kullana võtta.

90% Subarust on mul omalooming, mitte teiste know-how.
Esimene ämber oli turbo ost nö. hea soovitusliku know-how järgi.
Samas on see ämber mulle boxermootorite olemuse palju selgemaks teinud.
Üks asi on netiõpetuste järgi autot ehitada, teine asi on asja reaalselt vallata.
Subaru on olnud samas väga hea õppeprojekt.

Kui ma vaatan netist näiteks Sierra turbotamise õpetusi, siis kohati läheb süda pahaks.
Kõik korrutavad kuskilt lambi venna projektist leitud tõekspidamisi.

Soovitan sul lihtsalt väga ettevaatlik olla neti know-how järgi ehitades ja ise ikkagi asjade sobivuses veenduda.
Külge saab tükke igale poole keerata aga kas nad seal ka maksimaalselt effektiivselt töötavad on juba iseasi.

Autor:  Astrona [ 29.01.2009 15:32 ]
Teema pealkiri: 

Minu seisukoht on, et jahutus-radikas ja ventikad olgu kui suured tahes, aga kui termostaat ei vasta maximum võimsusele ja veepumba tootlikusele arvestades ka kinnise ringi mahtu, siis mootor lendab enne kui radikas vesi liikuma hakkab.

Kui veepump ajab ringi 25-50L/min ja kui väike-ring on 2.5-4L, siis teeb vesi 6-20 ringi minutis. 20sekiga täisvõimsusel jõuaks teha 2-7 väikest-ringi ja temp tõuseb +30C (60-90C).
* iga vee-ringiga tõuseb halvimal juhul vee-temp +15C. Et kui kinnine 90C-termostaat nägi 89C vett, siis 10sek pärast jõudis tagasi see vesi juba 104C'na. Sellele järgneb juba jahedam vesi, kuna termostaat avanes. Kui aga avanemine võtab kah vaikselt 5sek aega, siis jõuab mootorisse minna ka juba 95C vesi, mis väljun 110C'na, ehk 20C kõrgem kui termostaat :!: Mootori kuumenedes võib paar poolikut-detot kah vahele tulla ja lõpus kuumenemine kiireneb ja võib ka 120C ära käia.
* Heal case puhul, kus maht väiksem ja pump võimsam, oleks max temp jõudnud 100C'ni.
* Ja näiteks ilma termostaadita arvatavasti tõuseks temp 20seki lõpuks 60C pealt 70C'ni, ja võiks julgelt startida 85C'ga, kuna maht 3x suurem ja jahutus radikas jahutab 10x rohkem kui väikseringi soojuskadu.

* Sellises worst-case olukorras kui oleks 70C termostaat, siis maksimaalselt oleks väljunud plokist 91C vesi.
Stock termostaadiga peaks turvalisuse huvides stardis alati termostaat lahti olema. Parem tõuseb suur ring 90-100C kui väike ring 60-120C.

Küsimus on selles, et kas sul tuleb selline olukord :) Enda mootori peal 2 korda seda proovida ei taha.

Üks S13 vend sõidab üldse ilma termostaadita ja 2. nissani vend 65C termostaadiga - mõlemad on rahul.

Tundamtu lambimees :)

Autor:  Mihkel [ 29.01.2009 17:03 ]
Teema pealkiri: 

Ühe inimese rahul ei pruugi teise inimese rahul olla.
Ja enne umbe tallamist võiks ikka mootori näidud ka üle vaadata, mitte suurest võistlushooost ulmeekstaasi sattuda.
Samas kui raha on, siis miks mitte, saab oma lollused ilusti kompenseerida.

Minu autol näiteks ~2x rohkem võimsust kui stockis aga terve jahutussüsteem ikka stock.
400m ka keset suve paugutatud korduvalt, siiani 0 probleemi.
Lisaks mul on veel kõige jubedam variant üldse, ehk 20a vana termosiduriga vent.

MS näitab küll maanteel 102 kraadi veetempi aga keema pole kordagi läinud.
Ilmselt kuskil mingi väike kala näitudega.

Tuleb vahet teha auto otstarbel ja arvestada, et mitut suunitlust korraga on väga raske saavutada.

Me räägime antud hetkel 82 kraadi termostaadist, mis Eesti kliimasse on IMO isegi madal.
Arvate, et mingitel RS Audidel on 70 kraadi termostaadid sees, ma ei usu eriti.

Autor:  Raceboy [ 29.01.2009 17:13 ]
Teema pealkiri: 

No kui OT, siis juba.
Mu iseturbotatud 924-l on tehasest 85 kraadine termostaat ja see on seal sellepärast, et selle mootori (ja 95% ottomootorite) suurim efektiivsus on sellise temperatuuri juures. Autol on 100% enam võimsust kui tehasest tulles, kogu jahutussüsteem on stock v.a. uus õhuke vent ja guess what. Keema pole ta läinud mitte kordagi, ei veerandmiilil, kilomeetril miilil ega ringrajal. Seejuures ei jahuta ma mootorit lahtise kapotiga sõites (nagu seda paljud teevad) ega lükka autot käe kõrval stardirivis, sest jahutussüsteem on piisav selle combo jaoks.
Kui ettenähtud termostaadiga kuumeneb üle, siis vaheta radiaator ja/või ventilaatorid paremate vastu. Termostaadi vahetamine on asja valest otsast parandamine. See käib umbes sama teema alla, kui lahja segu korral kütuserõhu pealekeeramine.
Termostaadi vahetus õigustab ennast vaid siis kui auto viiakse ühest kliimavööndist teise ja välisõhu kõrge temperatuuri tõttu on jahutusvee temperatuur kõrgem.

Autor:  Astrona [ 29.01.2009 18:21 ]
Teema pealkiri: 

IMO jahedam termostaat aitab siis, kui startida soovitakse jahedama mootoriga (s.h. kapotialusega). Tänaval ja maantee masinal tähendab aga see seda, et kütusekulu kasvab, ja kui eriti madal termostaat, siis võib ka mootori kulumine jms jamad kasvada. Kui tegemist on stockist 100% võimsama masinaga, siis kütuse kulu ja väike mootori kulumise kasvamine pole vist ammu enam argument.

Mul OMC'l oli masin ca 125% võimsam kui stock, aga radikas soojaks ei läinud, seega kui jahutussüsteemi süüdistada, siis esimesena jääb ette ikkagi termostaat. 65C termostaat oleks juba lahti olnud ja kinnise ringi kiiret kuumenemist poleks olnud.
Loomulikult tuleks mootor soojana hoida, aga mul näiteks OMC järjekord oli nii lühike, erinevalt teistest võistlustest, et mootor ei läind soojakski. Oleksin pidanud enne platsiääres aeg-ajalt soojendama. Samas ei näinud ma ka teisi mootorit soojendamas.
Pool rajast tegeled pidamisega jälgides WB, Boost ja RPM kellasid, ja kui pidamine tekib (kiirusel 150+), siis väga ei jõua veel lisaks jälgida ka EGT, CLT, IAT, OIL-T, OIL-P, CHT, Fuel P, backPressure, jahutussüsteemi rõhk jne - vaja on alarmidega süsteemi - hunnik LEDe, s.h. detonatsiooni-led, mis lähvad punaseks, kui mingi piir on lähedal.

Autor:  george16v [ 29.01.2009 19:32 ]
Teema pealkiri: 

No veel natuke OT-d , kui me lasime oma auto külmalt starti , siis peale burnouti käis pahh ja kõik veed väljas , töösooja mootoriga starti minnes selliseid jamasid ei olnud. Termostaat oli ka mingi 85 bõi sellist kraadi.

Autor:  Maik [ 30.01.2009 9:07 ]
Teema pealkiri: 

Nih, sain vastuse,et stock termostaat pole mingi probleem seega on see teema lahendatud minujaoks. :)

Auto tuleb muidu kuskil 50-55% võimsam ja on igapäeva autoks (või noh, õigemini see sõltub nüüd kütusekulust ;) , eelmine suvi sõitsin igapäev enamvähem).

Ootame siis juppe nüüd edasi.

Autor:  Mihkel [ 30.01.2009 10:40 ]
Teema pealkiri: 

Kui seade paigas ja ise ei talla, siis miks peaks kütusekulu märgatavalt suurenema?
Kütust läheb rohkem ikka boosti alas.

Autor:  Maik [ 30.01.2009 18:12 ]
Teema pealkiri: 

:lol: Siin see probleem ongi, ma suht raske jalaga enamuse ajast. :-D
Maanteel samas rahuliku sõiduga.

Eelmine suvi maantee 8,1 ca kulu ja linn 13,5(teh poolne), mul oli seal 16 kandis suve lõpuks...

Autor:  junsu [ 31.01.2009 18:33 ]
Teema pealkiri: 

nu vähemalt LT1 kone pidi "sihtotstarbelise" kasutamise tagajärjel suht kiirelt kuumenema ja sellepärast se termostaadi vahetus ka. rahuliku sõiduga ei juhtu ilmselt midagi. jutt siis eesti usaraua ehitajatelt/kiirendajatelt. niipalju kui ma ise kuulnud ja uurinud olen,siis vähemalt camaro radikast oń maa ja ilm, vettest ei tea.

selles suhtes usaldaks enne ikka usafoorumeid ja tegijaid,kellel reaalne kogemust, mitte eesti turboklubi kasutajate spekulatsiooni.

Autor:  Raceboy [ 31.01.2009 20:15 ]
Teema pealkiri: 

junsu kirjutas:
eesti turboklubi kasutajate spekulatsiooni.


Ahh ära plära. See on sinu asi, keda usaldad, aga nii mõnedki siinsed kasutajad omavad way suuremat kogemust autodega kui nn tegijad kuskilt välismaa foorumitest. Kes mootori ja selle lisaseadmete tööpõhimõttest korrektselt aru saab ja mõistab ühe või teise muudatuse tegemise põhjust ja tagajärgi, suudab väga hästi ilma "tegijate" nõuanneteta hakkama saada.
Nii et väike nõuanne minult kui spekuleerijalt: võta mõni erialane raamat kätte, loe mõttega läbi, mõtle asi selgeks kui ei saanud aru algul ja siis hakka kommenteerima teemal kes on spekuleerijad ja kes on "tegijad".

Autor:  Kill3rBMW [ 31.01.2009 20:17 ]
Teema pealkiri: 

USA foorumis räägivad lahendustest oma kliimas ja siinsed poisid lahendustest ja praktikast meie kliimas.

Autor:  Maik [ 16.02.2009 22:26 ]
Teema pealkiri: 

Siia saab pilte hästi panna
http://www.streetrace.org/foorum/viewto ... 397#p52397

siin foorumis nad ei teki kahjuks...

2. leht 28-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/