TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Chevrolet Corvette C5 5,7 - Maik
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=5051
1. leht 28-st

Autor:  Maik [ 17.01.2009 17:16 ]
Teema pealkiri:  Chevrolet Corvette C5 5,7 - Maik

Tere,


Kahjuks eestis kompressorautode foorumit pole,seega teen siia teema ka,et vastu pead aeg ajalt saada .

Sai endale eelmine kevad üks auto soetatud:

Väljalaske aasta 97.
5,7V mootor, 254kw stockis
LSD loomulikult
manuaal kast

Pilt
Veljed alla

Pilt
Ja tiib läks ka külge

Pilt

Sai ka aktiivwoofer lisatud ja sellega on asi siiani piirdunud .
:roll:

Miskipärast olid vist raha ülejäägid ja sai soetatud ebayst kompressor 800 daalaga. Tutikas remanufactured.
Paxton Novi 2000 http://www.paxtonauto.com/superchargers_novi_2000.html
Pilt


Peale seda oli tükk aega vaikus aga nüüd talvel olen asja kokku panema hakanud.

Olen lasknud valmis teha kompressori kinnitusklambri,
treiali käest on uus rullik tehtud 3,5"
valmis on pingutisüsteem (manuaalne tuleb),
mootoriplokist on väljavõtt olemas kus saab survestatud õli,
karterisse on tehtud õli tagasivoolu stuts ära

keisest on tulemas ja osaliselt käes sellised asjad:

Autogauge Smoke seeria Vac/Boost kell
Innovative X-16 WB kit
Tial 50mm BOV
Catch Can
Siemensi 630cc pihustid x8
A piilarisse 2 kella hoidik
Lõdvikud ja torud sain db-hp -st

Intercoolerit ei pidanudi valmistama customit,kuna ligi 100k kiti soetanud inimene jõudis auto eestis enne maha kanda,kui käiku sai panna ja sealt sain endale corvetile sobiva intercooleri, ideaalne :) Samast kitist sai ka ilusa kroompõlve.

IC pilt http://www.amiflex.ee/pilt/main.php?g2_itemId=11342

Valmis on tehtud ka intercooleri kinnitused, kogu radika ja konditsioneeri asukohta tuli allapoole tuua ja altpoolt ettepoole samuti. Üsna suure nurga alla jäävad ja sel autol ju erilist õhuvõttu tegelt eest pole , tuleb stangesse udukate kõrvale augud lõigata ,et lisa saada. Muidu kogu õhk tuleb üldiselt altpoolt sisse tänu tuuletammile. Radika peale ehitan katte,et kõik käiks ka läbi radika.

Kütust jagab väikese paagisisese pumba asemel nüüd väline bosch 044 pump. Arvan,et piisab.

Kahjuks pilte albumist? img-na panna ei saa,seega lihtsalt lingid galeriidele:

http://www.amiflex.ee/pilt/main.php?g2_itemId=11284 1
http://www.amiflex.ee/pilt/main.php?g2_itemId=11395 2


Preagu auto juba käib (pihustid peal uued ja pump toimib).
Hetkel ootan Amercian Beautyst uut vända ratast ,sest vana viskas ja kulutas rihma ära kuu ajaga , samuti tuleb vända otsa teha kiil ja uute originaal seibi samuti, et ringi ei tõmbaks. kompressor teadaolevalt võtab ca 20% mootori jõudu ära maksimumi peal. Ja selle taga seisab kõik muu ka,sest roolilatt on kõik väljas ja enne selle tagasipanekut ei saa ka kompressorit jäädavalt kinni ära keerata.

Auto on Maf-iga ja ecu tehakse mul usas (see on ka sinnapoole juba ära saadetud) . BOV tuleb enne IC-d natukene. Kõik vaakumimajandus alles vaja mõelda ja palju asju nipida enne suve,aga vast järgneva kuu jooksul valmis ma ise loodan :)

masendavalt vähe ruumi on õhufiltri jaoks,see on ainuke negatiivne asi. Mul on suurem IC kui muidu c5-ele pannakse ja ruumi pole eriti.
Usas on samasugusel kitil asi nii ,preagu vahin erinevaid filtrid ja mõõte. Aga samas on see üks viimastest asjadest mis külge läheb.

http://www.eastcoastsupercharging.com/P ... 0Pics.html

Kindlasti tuleb suurem probleem ka pidamisega ja siduriga peale seda ,kui pidamine saavutatud on . Tulevikus oleks ideaal 12" lai velg ja 335 rehv :badgrin: preaguse 275 asemele.

Usas saavad selle kitiga 600mootori hp,eks kevadel näha on mis mina selle "safe" ülemere tehtud tunega saan eestis.






:roll:

Autor:  Rommi [ 17.01.2009 17:29 ]
Teema pealkiri: 

palju jaksu ja närvi:D
aga tekkis küsimus miks paned blow offi enne ic'd?Imo pannakse see enne sisselaskekollet?Või siis kompressor autodel ei käi see nii?

Autor:  Maik [ 17.01.2009 17:32 ]
Teema pealkiri: 

Esiteks enne mafi-i väga ei tahaks panna, usa foorumites kirjutakse,et võib keeriseid tekitada (kuna mul ic-sisselaske vahel ainult 30cm? jupp vist. Teiseks pole ju mõtet IC-d kütta kompressori poolt kuumaks aetud õhuga . Ja kolmandaks peaks ma ta siis kroomtoru külge panema , mida ma eriti rikkuda ei taha.

siin videos on umb samas kohas kuhu ma panna tahan
http://www.youtube.com/watch?v=yKAZdIEHCJo

btw: seda juttu ei maksa hakata ajada,et PEAB kasutama bypass klappi - saab ka bov-iga. Igatepidi ja igatmoodi saab. ;) Lihtsalt mainin ära :)
Esimene ülelaetud auto mul ja kõik knowhow võtan netist ja msnist.

Autor:  Mardo [ 17.01.2009 18:38 ]
Teema pealkiri: 

vinge, mulle meeldib selle masina olek ja välimus :evil:

Autor:  Maik [ 28.01.2009 17:34 ]
Teema pealkiri: 

Oijah, ecu tehtud ja pidi eestisse tagasipoole juba liikuma.
Vända ratast mida arvasin saavat jaanuari 2 -sel nädalal pole õrnalt ka veel näinud nii,et projektiauto ikka täiega... suvel nii oodata oleks hullumaja :) Selle taga seisab ka kõik muu.

Keiseist sain just teada,et innovative kell ja tiali bov peaks vast järgmiseks nädala alguses kohal olemas õnneks. siis on peaaegu kõik jupid olemas enamvähem,et kokku panema hakata.

Kahjuks unustati usas vist pakki panna 160F termostaat - kuna see on koos kojaga ja eestis nagunii kohapeal võtta pole, kui halb mõte oleks termostaati teha väikesed augud,et mootor jahedamalt (ja odavamalt) käima panna?

Tean,et kunagi tehti nii ka vene autodega? originaal termostaat 180F .

Autor:  Mihkel [ 28.01.2009 17:46 ]
Teema pealkiri: 

Ma ei näe hetkel põhjust, miks originaal 82 kraadi termostaat halb on ja miks seda oleks vaja 72 kraadi termostaadi vastu vahetada.
Ära unusta, et me elame EESTIS, mitte USA-s, kus mõnes kohas 40 kraadi suvel.

Autor:  Maik [ 28.01.2009 18:55 ]
Teema pealkiri: 

see on üks esimesi mode- mis tehakse ka täitsa stock ls1/lt1 mootoritel . Parem detonatsioonikindlus ja samuti peaks olema mul ka ecu tunes arvestatud sellega,et mootor käib nüüd jahedamalt ja ventikad lülituvad varem järgi. Seega jättes originaal teremostaadi käiks mul ventikad vist koguaeg.

ette nähtud absoluutselt kõikides superchargeri/turbo kittidel milles analoogsed mootorid. 90C on sisuliselt ju selleks,et heitgaasid põleks paremini ära ja mootorid läbiks teste paremini.

Aga eks ma uurin natuke ,võibolla tõesti pole vaja teha...

Autor:  Raceboy [ 28.01.2009 19:04 ]
Teema pealkiri: 

Suurima efektiivsusega (enim jõudu) on mootoril töötades 82-86 kraadise jahutusvedelikuga. See sõltub veidi ka mootorist, aga 72 kraadi see kindlasti pole.

Ajudel on ettenähtud temperatuur, millest alates ta on normaal-režiimil ja kõik sellest madalamatel temperatuuridel töötab ta warm-up režiimil.

Autor:  Mihkel [ 28.01.2009 21:26 ]
Teema pealkiri: 

Tegelikult on õli normaalne töötemperatuur ~80 kraadi.
VW kompressormootoreid näiteks ei soovitata alla 80 kraadi üldse tallatagi.

USA-s ilmselt probleem selles, et kuna ilm nii kuum, siis ei suuda radikas ja vendid kuumenemise korral mootorit piisavalt kiiresti jahutada.

Autor:  uzzac [ 28.01.2009 21:31 ]
Teema pealkiri: 

minu ringraja auto ei taha jälle üle 70C sooja absoluutselt näha..sama see NA ka..vb on seal vahe sees

Autor:  hents99 [ 28.01.2009 22:00 ]
Teema pealkiri: 

uzzac kirjutas:
minu ringraja auto ei taha jälle üle 70C sooja absoluutselt näha..sama see NA ka..vb on seal vahe sees



Vahe on selles, kas ei taha või ei lähe üle 70C. Mõnes mõttes hea, ei pea ventilaatorite peale kaalu raiskama.

Autor:  Maik [ 28.01.2009 23:31 ]
Teema pealkiri: 

http://forums.corvetteforum.com/c5-forc ... -cars.html

kellel igav siis siin igasugust juttu poolt ja vastu. Tunerid poolt, safem on samuti. Eks on tõsi vist ka see kliimavahe. Nüüd on aint,et tobe olukord kui tune on madalama termostaadi jaoks tehtud, siis suht tihedalt käivad ventikad vist ees...? Peab üle küsima.

Lingerferlter soovitab samuti madalamt.. hundi 500 hepasel corvetil samuti ilmselt madalam termostaat oli sees...

Autor:  Astrona [ 29.01.2009 0:50 ]
Teema pealkiri: 

samas kui auto poole võimsam kui stock, aga muidu jahutussüsteem on suht sama, siis hea kui algul 72 ja vajutamise lõpus 92C - keskmine ongi siis kõige effektiivsemas alas.
Ega eesti suve 25C on sama kui usa 25C ja miil on meil kah sama pikk :) Mu Nissani ajul lõpeb külmkäivitus 80C pealt.
Eks kapotialune kah siis mingi 3C jahedam ja sealt peaks mingi 0-0.5% võimsuse lisa tulema. Tuleb arvestada ka et kütust läheb siis rohkem.

Autor:  uzzac [ 29.01.2009 10:30 ]
Teema pealkiri: 

hents99 kirjutas:
uzzac kirjutas:
minu ringraja auto ei taha jälle üle 70C sooja absoluutselt näha..sama see NA ka..vb on seal vahe sees



Vahe on selles, kas ei taha või ei lähe üle 70C. Mõnes mõttes hea, ei pea ventilaatorite peale kaalu raiskama.


läheb aga ei taha et läheks

Autor:  Raceboy [ 29.01.2009 11:25 ]
Teema pealkiri: 

Termostaadi otstarbest kiputakse valesti aru saama. Termostaat on mootoris ettenähtud temperatuuri hoidmiseks, mitte jahutussüsteemi temperatuuri alandamiseks. Kui ettenähtud temperatuuril ei tekivad jahutussüsteemis "kuumahood", ja miilil või kus iganes jahutusprobleemid, tuleb parendada/vahetada radiaator, mitte termostaat.
Sõit ei ole ainult (veerand)miilipikkune, huvitav, kuidas ringrajal tunde ja päevi kestvaid sõite teha saaks kui kõik üle kuumeneks?

1. leht 28-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/