TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW 330iT -90.a. e30 Coupé 'Mardo
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=4976
9. leht 9-st

Autor:  flm [ 25.08.2019 23:42 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 330iT -90.a. e30 Coupé 'Mardo

E39, e90 jne on täiesti arvestatavad ja kompaktsed lahendused. Näiteks e39 sild on täis alumiinium, kõik kinnitub sillatala külge(lihtne paigaldus), võimaldab jämedaid pooltelgi, katsetamiseks ei maksa asjad midagi jne.
Samas ei saa päris nii võtta, et semi trailing arm vedrustusega ei oleks võimalik rajal sõita. Sõidetakse ka lehtvedru ja talasillaga väga edukalt. Asju teevad maha peamiselt need, kes ei suuda nagunii ühegi lahenduse potentsiaali lõpuni ära kasutada. Geomeetria muutused toimuvad kõigi tehase sildade puhul ja on taotluslik. Mutilink võimaldab loomulikult lihtsamalt geomeetria muutumist kontrollida, aga saab ka semi trailing armi muuta reguleeritavaks, muuta camber gaini jne, aga lihtsalt enamikel ei hakka mõistus peale. Võib ka vabalt ehitada õõtsa ja sillatala nii ümber, et üldse mingit camber gaini ei oleks. Õige on muidugi see, et kui nõuded ei piira ja ehitamiseks nagunii läheb, siis on mõistlik kasutada tehniliselt kõige täiuslikumat lahendust.

Autor:  hents99 [ 26.08.2019 9:40 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 330iT -90.a. e30 Coupé 'Mardo

E30 puhul võiks ehk küsida L.Sootsi käest...nad on minuteada üle 10a e30 dragi sõitnud, orig sillaga suures osas.
Poolteljgedega või siis otsadega oli probleeme...PPF’st sai nn kõige tugevamaid otsi ikka lõhutud ja rootslased sõitsid ise nendega liimirajal probleemideta.
Nr1 asi on ehk löökkoormus, mitte palju väänet. Automaatkastiga seda ei juhtu.
Ma ise panin siduri silindrite vahele ühesuuna klapi, kus tagasi surutakse vedelik läbi düüsi (tegin 0.75mm) ja pärast seda poolteljed katki ei läinud...
Ehk siduri täisrakendamise ajaks on nn lõtkud kokku surutud kui pauk ülekandesse jõuab.
Sootsile sai muidugi Liberty kast alla, kus siduri endaga libisemine paika aeti.
Sootside puhul teame, et sillas vist pole ühtegi aftermarket juppi, kui siis kodukootud.
Siinkohal Suur au ja kiitus härra Soots seniorile! :bb

Autor:  k0ll [ 27.08.2019 10:26 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 330iT -90.a. e30 Coupé 'Mardo

muidugi saab semi trailing arm silla disani ka suhteliselt lihtsalt parandada. Minu mõte oli pigem see, et e30le e34 silla alla panek on suhteliselt mõtetu töö kuna need on täiesti sama põhimõttega ja ikka poolteljed pead nagunii leiutama. Ainuke asi on tõesti t210 diffri kinnitus. ma täpselt ei tea, aga suure mootoriga e28/e23/e24 210 differ peaks olema samade sillatala kinnitustega mis t188, kaane kinnitused tuleb nagunii tugevdada. Mis iganes uuema 3se sild oleks siis juba palju mõistlikum.

Autor:  hents99 [ 27.08.2019 11:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 330iT -90.a. e30 Coupé 'Mardo

Ega keegi(hr Lill kindlasti ka ise kokku puutund) e30 dtm sildade lahendust pole uurind lähemalt, mida seal kasutati.
Teinekord huvitav vaadata, kuidas toona tehti, praegu on ca 30a möödas, võiks tollesama baasiks võtta ja tänapäevast teostust kasutada ?
Vaevalt keegi oma isikliku ressursiga tipp-insenere ületab.

Autor:  jeff01 [ 27.08.2019 11:34 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 330iT -90.a. e30 Coupé 'Mardo

Tegelikult on vaja vaid teada mida sa soovid, ning seejärel on teostuse poolest kõik võimalik ka siin samas eestis.
Kui on kindel soov mingi kindla sillaga edasi minna siis tasuks selle punktid arvutisse kanda ja oleks võimalik öelda kui hea või halb see on ning kas midagi saab muuta, et asi oleks parem. Tihti jääb asi ka selle taha, et tegelikult ei tea väga paljud mida nad täpselt soovivad et nende sillageomeetria teeks. Võibolla on teema minust mööda jooksnud kuid ma pole siit välja lugenud isegi põhisuunda et kas sild peab hästi kohalt võtma, kurvis hea olema või mugav sõita olema...kõiki kolme korraga saavutada pole võimalik.

Autor:  k0ll [ 27.08.2019 11:41 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 330iT -90.a. e30 Coupé 'Mardo

bmw kataloog on ikka lahe asi. isegi võidusõidu autod sees.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=33_1948

9. leht 9-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/