TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW e36 325i
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=4503
24. leht 26-st

Autor:  murjam [ 20.04.2015 10:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

jeff01 kirjutas:
Mis jõude sa M50nest saada soovid?

Tahaks pööret keerata sama palju kui käesoleval masinal. Hetkel oluliselt üle 7000 ei taha/julge minna. Küttetabelist näha, et kaane hingamine hakkab ka pisut enne 7000 korralikult langema, aga põhihirm on muidugi, et klapp saab kolviga kokku. Olemasolevad jõunumbrid on hetkel tegelikult tagasihoidlikud - ca 400hp -, aga eks süües kasvab isu, seepärast uuringi. Masinad on erinevad, kuid üldistades käib jutt M50B25 treitud kolbidega, muu kõik stock. Olen kuulnud mingeid jutte topelt sisselaske- või väljalaske nukkadest, mis pidavat hästi juurde andma.
Kindlasti tahaks, et isegi rinkal ei lendaks laiali.

Autor:  ivar [ 20.04.2015 18:56 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

murjam kirjutas:
Mida Arduino siis täpselt teeb, kui sellele lisaks on veel mingi kasti aju? Seda aju ei saaks täielikult välja vahetada?
Kasti aju all sedasama Arduinot mõtlesingi.

murjam kirjutas:
Ükspäev panin lihtsalt mõttes kokku sellise kässarisüsteemi ning Sinu käigukasti ning mõtlesin, et ideaalne driftiauto ei peagi tegelikult üldse manuaalkastiga olema, peab olema lihtsalt funktsioon, et kässarit tõmmates paneks kast end hetkega vabakäigu peale ning kässar vabastades lükkaks endise käigu sisse.
Peaks piisama ka ainult siduri lahutamisest. Kuna oma programm ja sisendeid varuks küllaga, siis on üsna lihtsalt teostatav.

murjam kirjutas:
Kui saladus ei ole, mis kombo rauast Sul praegu mootoris on? Eriti huvitab just, et mis kaanega tehtud, aga ka muu info oleks huvitav. Olen mitut turboga M50t timminud ja mõtlen, et kuidas neist rohkem jõudu saaks.
Enamus modifikatsioone on siit teemast läbi käind ja alguses on ka väike nimekiri. Paraku kasu on teadmata, sest dünosse pole juba kaua aega sattund. Esimene variant on jah töömaht kohe 3l kanti tõsta.

Autor:  murjam [ 20.04.2015 23:28 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Okei, Arduino restartimine tuleneb väga suure tõenäosusega ikkagi elektroonilisest probleemist, mitte koodi probleemist. Ma kõigepealt üritaks kuidagi toitepinget logida lihtsalt. Aga võib olla ka midagi sellist, et mõnesse sisendisse lööb liiga palju pinget peale.

Seda Arduino koodi kuskile Github-i üles pole mõelnud panna? Saaksid teised ka vaadata ja täiendusi pakkuda. Endal just valmimas Arduino baasil boost controller.

Autor:  Moss [ 28.04.2015 0:21 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

murjam kirjutas:
Seda Arduino koodi kuskile Github-i üles pole mõelnud panna? Saaksid teised ka vaadata ja täiendusi pakkuda. Endal just valmimas Arduino baasil boost controller.


Tahaks kasvõi sedagi osa koodist näha, mis RPM signaali Arduinole arusaadavaks teeb :help

Autor:  murjam [ 28.04.2015 1:38 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Moss kirjutas:
Tahaks kasvõi sedagi osa koodist näha, mis RPM signaali Arduinole arusaadavaks teeb :help

RPM signaali tuleb lugeda protsessori katkestustega: http://www.arduino.cc/en/Reference/AttachInterrupt
Mingi analoogne kood teeb selle töö ära:
Kood:
volatile int rpm = 0; // viimatimõõdetud RPM väärtus.
volatile int revCount = 0; // loendab pulsse viimasest arvutamisest
volatile unsigned long lastTime = 0; // viimase arvutamise aeg

void setup() {
   attachInterrupt(RPM_INPUT_INTERRUPT, rpmInterrupt, RISING);
}
void rpmInterrupt() {
   revCount++;
   if (revCount == RPM_COUNT_COLLECT) {
      unsigned long thisTime = micros();
      rpm = (double) revCount
            / (((double) thisTime - (double) lastTime) / (double) 60000000);
      revCount = 0;
      lastTime = thisTime;
   }
}

Autor:  mar6 [ 29.04.2015 22:45 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Murjam, ilus oleks RPM_INPUT_INTERRUPT ja RPM_COUNT_COLLECT defineerimised ka välja tuua ;)
See interrupti kasutamine sellises kohas pole minuarust kõige parem mõte. Kui süütepoolilt/poolidelt signaali võtta siis ka 7000rpm juures on signaal piisavalt aeglane, et loop tsüklis seda vabalt lugeda saaks. Ka trigger wheelilt lugemisega peaks hakkama saama muude toimetuste kõrval.

Ivarile soovitaks mingi aeg solenoidide releed asendada võimsate transidega - ei pea kartma, et vibratsioon või g-jõud lambi hetkel kontakte kinni/lahti lööks..
Koodi loeks isegi huviga.

Autor:  Moss [ 29.04.2015 23:21 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Tegelt võiks Arduino kohta eraldi üldteema teha nagu see on näiteks Megasquirtil. Tundub, et siin liigub inimesi, kes asjaga tegelevad kuid otsing annab uskumatult vähe vasteid.

Mind huvitaks pigem sellised lahendused, mis loevad signaali väntvõllilt või nukalt või vana diisli puhul nagu minuoma - "juhtmega pihustilt". SIIN on kindlasti vajalik kirjas aga ma olen too damn dumb ja täielik võhik alles koodi lugemisel/kirjutamisel et vajalik koht üles leida :roll:

Autor:  ivar [ 01.05.2015 11:52 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Pöörete lugemist mul kasti aju üldse ei teegi. Kuna täisautomaatset sidurit ja käiguvahetust pole vaja, siis suurt puudust sellest ei ole. Hetkel veel muud asjad olulisemad. Näiteks siiani pole sidurite iseloomust täpselt aru saanud. Kuigi vähemalt niikaugele olen nüüd jõudnud, et peale liikumise alustamist ei ole siduri pedaali vaja enam puutuda.
Kogenud programmeerijate jaoks on mu kood ilmselt väga primitiivne ja puine, tea kas julgengi näidata. :)

Autor:  ivar [ 11.05.2015 21:16 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Vahepeal läks uusi juppe külge. 3 tolli downpipe, 47mm avaga wg ja turbole tehtud selline asi, mida usakad nimetavad "anti-surge delete".
Rõhku on nüüd võimalik regullida ka alla 1 bari. Ehk siis auto peaks peale muudatusi olema nii aeglasem kui ka kiirem. :)
Viimast pole küll tunda eriti.
Pilt
Pilt

Autor:  kilplane [ 14.05.2015 19:40 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

milleks teha see anti surge delete?
mida sellega võidab?

minut aega googeldamist aindis niipalju vastuseks, et spoolimist muudab, aga paremaks/halvemaks sõltub kasutusalast,
jõukadu väidetavalt 1-2% (kasutades anti surge-i)

Küll aga oht surge tekkimiseks, millega kohe kindlasti kaotab jõudu... kui mitte otseselt siis pikas perspektiivis kindlasti, kui asi näpuvahel laiali läheb. siis pole jõudu ollagi. :-D

Ma suure tõenäosusega eksin, aga ma uurisin teemat vähem aega kui mul kulus kirjutamise peale...

ses suhtes et USA järgi ei tasu joosta.. neil on telekad ka veel mustvalged, mõõdavad tikupakkidega ja "mahlapakist" saadakse alla 100hp. :-D

aga iseenesest on korralikult tehtud.
Jõudu! :bb

Autor:  ivar [ 15.05.2015 20:59 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Kõik õige. Ajendiks oli asjaolu, et turbo rõhk lõpus kukub. Tundus sobiv asi, mida selle vastu katsetada. Mul suur kuum koda ja twin entry eralduseta wg torustik, surge oht seetõttu väike.
Tulemus midagi märgatavat paraku ei ole. Logi näitabki umbes 2% erinevust, aga see võib tuleneda ka mõõtmisveast ja muudest teguritest, kuna muudatusi oli mitu.
Kui boost kontrollerit üle 6000rpm juurde keerata, siis 1,6 bar saab lõpuni hoidma, küll aga ilmselt madala effektiivsusega.
Aga see selleks. Hetkel on tähelepanu suunatud madala rõhu seadele, et saaks pingevabalt OT-l tiirutada nädala pärast. :)

Autor:  murjam [ 15.05.2015 22:59 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Ma ei tea, mida Sa madala rõhu seade all mõtled, aga tundub nagu mõtleksidki eraldi rõhu madalale kruttimist.
Kindlasti pane rõhk sõltuma gaasipedaali asendist. See on parim mod, mis rajal sõitval turboautol olla saab. Sirgetel saad ikka fullboostiga sõita.
Jaksu!

Autor:  ivar [ 28.05.2015 20:40 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Madalam rõhk, et temperatuurid ja koormused väiksemad oleksid. Minu jaoks tal rajale jõudu piisavalt ka juba 1 bariga.
OT-l ajaparandust ei tulnud. Suuresti seetõttu, et erinevad dct iseärasused jm pisiasjad häirisid sõidule keskendumist.
Kasti õli temp tõusis 95 kraadini - sellise kuumaga polnud eelnevalt veel kogemust.
Järgmisel korral kindlasti paremini.

Paljuräägitud rooli labad on nüüd olemas. :)
Pilt

Autor:  ivar [ 23.08.2015 18:03 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Üle pika aja õnnestus mingisugust tulemust natuke parandada. Eilsel EDRA Finalsil tuli km peale kiirust 267.
Kiirendusel head pidamist ei leidnud. 11,9@209 jäi parimaks.
Enne üritust sai turbo uue 2mm suurema induceriga kompressori tiiviku. Rõhu langemise probleem sellega praegusel hetkel lahenes.
0-267

Edit: avapostitus täiendatud.

Autor:  erxx [ 24.08.2015 1:25 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Päris nobe, see käigukast on asja juures kõige huvitavam asi. :) Mootor hetkel 2,8?

24. leht 26-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/