TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW e36 325i
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=4503
23. leht 26-st

Autor:  Sulev [ 27.04.2014 18:47 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Et näeks mis käik sees on :)

https://www.youtube.com/watch?v=VvqEzflUVKw&feature=youtu.be

Autor:  ivar [ 01.05.2014 23:45 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Nüüdseks masin peaaegu sõidetav.
Sidur on endiselt pedaaliga. Liigub kergelt nagu mõnel väikeautol. :)
Ainult et n-ö haakumise koht muutub temperatuurist sõltuvalt üsna suures ulatuses.
Eks näis kas leiab seadega mingi kompromissi, või tuleb ajul ka temperatuuri mõõtma hakata.
Tegemist tahavad veel:
-õli rõhk osakoormusel madalamaks tõmmata
-neutraalilt käigule lülitus käib jõnksuga (rõhu regull ehk lahendab)
-lisada süütekatkestus, õli radiaator
-ülekanne kiirema vastu vahetada

Autor:  ivar [ 01.06.2014 12:53 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Rõhu juhtimine toimib ja võimaldab käike pehmemalt lülitada.
Töötab nüüd skeemis oleva kolmanda jõutransistori pealt pwm-ga.
Transistorid muidu kolisid plaadi pealt ära eraldi radika külge ja vahetusid ka võimsamate vastu.
Skeem:
Pilt
Sisendid sinised, väljundid rohelised, S1p-S4p kahvlite asendid, V2-V10 hüdraulika solenoidid.

Lisandus rahulikuma käiguvahetuse reziim. Täiskiirusega käiguvahetus on ülekandele väga karm ja rajasõidul pikalt kasutada poleks vast mõistlik.
2,93 differ läks alla.

Testisõit: http://www.youtube.com/watch?v=4mrYlFsxyIE

Autor:  Kummitus [ 01.06.2014 16:06 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Väga bro tulemus!

Autor:  mar6 [ 02.06.2014 18:29 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Miks sa solenoidide juhtimiseks releesid kasutad?
Mega pingeregulaator kuumaks ei lähe kui kõik koormused taga?

:car

Autor:  ivar [ 02.06.2014 21:14 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Kui planeerimist sai alustatud, siis tundus releedega lihtsam.
Uuesti teeks juba teisiti.
Pingeregulaatorit pole katsund, aga rohkem kui ühe relee koormust on korraga vaid lühiajaliselt.

Autor:  ivar [ 22.06.2014 19:46 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

EDRA Drag Race 2014

Võistlus algas purunenud poolteljega ja lõppes pooldunud kardaaniga.
Tundub, et siduri haakumine on väga jäik. Tuleb veel kasti programmi täiendada.
Lisaks kiirem differ teeb kardaani elu natuke raskemaks.
Muidu muu osa töötas hästi. Eliminaatoris jõudsin finaalini ja tuli ka auto parim veerandmiili aeg: 11,82.
Burnout ja pilpad.
12,1 külma rehviga.

Sisevaade:
http://youtu.be/xbzR6qFHGVw

Autor:  Sulev [ 25.07.2014 9:04 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Viimased ettevalmistused Speedest Nightraceks :)

Pilt

Autor:  ivar [ 25.07.2014 21:00 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Lisaks pildil nähtavale tegevusele toimus ka turbo vahetus.
Uus väliselt küll pisem, kuid komressori sisendava on vanast tervelt 8mm suurem.
Igaljuhul 1,6 bar hoidis lõpuni ja tundub et varuga.
Pihustid on nüüd lõpus, kolmekümnekraadise palavaga näitas duty 96%.

Kasti programmi muutsin nii, et esimesel käigul hoiab sidurit väiksema jõuga.
Tunde järgi on stardid pehmemad küll, aga eks näis.

Autor:  ivar [ 29.07.2014 16:11 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Seekord siis nõnda

Autor:  ivar [ 12.10.2014 12:34 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Uus turbo HX40 super. Nii võimekas ei ole kui eelmine, aga käib kah.
Mingi hetk vahetub kuumkoda, siis saab ehk rõhuläve oluliselt paremaks.
Natuke spidovärki:
https://www.youtube.com/watch?v=uxyGXS3abi8

Autor:  ivar [ 19.04.2015 19:57 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Peale kasti vahetust pole ühtegi korralikku veerandmiili sõitu kirja saand ja ei õnnestund ka eile.
Kuna rahvast jõle palju siis sai ka ainult 2x proovida.
Esimene võimalus läks kehva lõdviku klambri nahka, teisel korral saadeti lekke tõttu stardist minema.
Pole pärast küll tilkagi õli maha kukkund, aga peab veel korralikult üle vaatama.
Suurem jama on et kasti aju teeb tihti restarti viimasel ajal. Ainult käiguvahetustel. Alguses ei teinud üldse.
Kui keegi targem elektroonik lugema juhtub, võib soovitusi jagada.

Võib muidugi muud möla ka ajada, kuidagi monoloogiks kipub see teema minema. :)

Autor:  jeff01 [ 19.04.2015 21:46 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Ära pane tähele, kui lugeja tunneb end teemaalgatajast rumalamana hoiabki end veidi tagasi ja läheb loeb ja kommenteerib mõnd teist teemat :D See ei tähenda, et su teemat ei loetaks :)

Autor:  murjam [ 20.04.2015 1:32 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

Automaatkastid on minu jaoks must maa, ära pahanda, kui mõni järnevatest küsimustest väga rumal on.
Mida Arduino siis täpselt teeb, kui sellele lisaks on veel mingi kasti aju? Seda aju ei saaks täielikult välja vahetada?

Kas käiguvahetust rooli taha labade peale ei ole mõelnud teha - ei peaks kätt roolilt tõstma vahetamise jaoks.

Kas kast oskab ka suhteliselt kiiresti näiteks 3. käigu pealt vabakäigu peale lülitada?
Olen viimasel ajal tegelenud sellise masinaga nagu Impreza STI Type-Ra ning sel on huvitav võimalus keskdiffer täiesti lukku keerata salongist (toimib kuidagi elektromagneetiliselt). Eriti huvitav on asja juures see, et käsipidurit rebides lastakse lukk hetkega lahti (et kässar mõjuks ainult tagaratastele) ning kässar vabastades lükatakse jälle lukk peale.

Ükspäev panin lihtsalt mõttes kokku sellise kässarisüsteemi ning Sinu käigukasti ning mõtlesin, et ideaalne driftiauto ei peagi tegelikult üldse manuaalkastiga olema, peab olema lihtsalt funktsioon, et kässarit tõmmates paneks kast end hetkega vabakäigu peale ning kässar vabastades lükkaks endise käigu sisse.
Kas oleks teostatav Sul selline asi implementeerida? Iseenesest ju midagi keerulist ei ole, Imprezal toimib kogu süsteem näiteks tavalise kässari tulukese lüliti abil; küsimus pigem selles, kas kast võimaldab hästi kähku vabakäigule lülitust või siduri lahutamist.

Kui saladus ei ole, mis kombo rauast Sul praegu mootoris on? Eriti huvitab just, et mis kaanega tehtud, aga ka muu info oleks huvitav. Olen mitut turboga M50t timminud ja mõtlen, et kuidas neist rohkem jõudu saaks.

Autor:  jeff01 [ 20.04.2015 9:25 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 325i

murjam kirjutas:
Olen mitut turboga M50t timminud ja mõtlen, et kuidas neist rohkem jõudu saaks.

Mis jõude sa M50nest saada soovid? Selles mõttes et stock bemmi juppidega koostatud tihedas vähemalt 2.8 töömahuga M50 mootoirs tuleb ju vaid 1 bariga 500hp ära sh ka stock kaanetihendiga ja kusagil 650-700ni pushida pole mingi probleem kuid sealt edasi on probleem juba kepsus mitte kaanes :roll: (Võimalik et eksin sest tegelikult olid ka pihustid otsas kui kepsud paindusid ja boost üle 250nese mapi läks ja segu läks lahjaks) Väidan seda sellele tuginevalt, et kui 2.8 M50 tegi 1.1 bariga 550hp mootorist ja siis seisis koos ka kuni 1.6 bariga mõistlikult kasutades (Rinkal suri, drifti kannatas) kuid Suurem probleem on pigem jahutusega kui bensiiniga sõita. Minumeelest on probleemiks nende juures see, et pannakse liiga väikseid turbosid peale. Hx40nega on 4k pealt 1bar aga vahet pole sest 3000 pealt on 0,3 ja ratas juba ringi. 7000ndega saagimist talub hommikust õhtuni ja õhtust hommikuni. 4000 pööret ikka mõnusalt sõidetavat ala on täiesti piisav. Kui nüüd täiesti stock 2.5L 10+ surveastmega M50nest rääkida siis 400hp bensiiniga ja tänavaautol ka hiina T3/T4ga on juba suht tore. Sotini teeb kenasti külksi kui mööda vaja sõita vms ja siit edasi pole niikuinii paljudel mune....või on liialt mõistust :D
Mida rohkem tagasi mõtlen nähtud autodele seda müstilisem tundub, et siin foorumis pani 1 härra TDSi turbo sellele mootorile :? 4-6tk neid ehk olnuks piisav.

Kui nüüd teemasse tagasi tulla siis julgen kahelda automaatkasti kasutatavuses drifti juures.....ma lihtsalt arvan, et see õli keeb peale kaht minutit kuid võin ka eksida....pole automaadi mees ja ei tea. Miski 2 siduriga robot manual oleks ehk OK aga arvan, et see käkiks päris paljud asjad ära sest driftis on pmt millisekundi küsimus kuna järgi lasta või gramm juurde vaja ja kui wheelspeed miskil põhjusel muutub olenemata gaasiasendist on asi veidi halb.

23. leht 26-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/