TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Lada 2101, 1971, Valdz
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=3678
18. leht 19-st

Autor:  Mihkel [ 02.11.2009 14:23 ]
Teema pealkiri: 

Mis siin ikka mõelda mis edasi saab, õige auto sõidab TÄNAVAL! :-D
OK, see on ikka osaliselt naljaga pooleks öeldud aga mõte pole ju väga paha.

Varsti hakkab Eestisse ka tekkima normaalne Rootsi ja Norra teema, kus sellised autod ka tänaval sõidavad.

Variant on ju kõikidest EMV välistest üritustest osa võtta.
Saad vähemalt seda investeeritud raha ja vaeva veidigi nautida.

Kas mitte lõunanaabritel ei ole päris palju sarnaseid autosid, mis Eestis sarnase klassi probleemi ees seisavad.
Ühena meenub see kesk/tagamootoriga Mini, mis soovis vähemasti esimesel võistlusel A klassis sõita aga pandi hoopis Outlaw klassi.

Iseenesest käigukasti probleemid pole mulle kaugeltki võõrad :) aga sul ei ole ju nö. margi põhist kasti mis veidigi kestaks kuskilt võtta.
Kas näiteks kasti sisu vahetamine tugevama aga mitte algupärase disaini vastu on lubatud?
Stiilis Quaife või mõne muu tootja sisu.

Autor:  Fog [ 02.11.2009 14:28 ]
Teema pealkiri: 

Mihkel kirjutas:
...Kas näiteks kasti sisu vahetamine tugevama aga mitte algupärase disaini vastu on lubatud?
Stiilis Quaife või mõne muu tootja sisu.


Keelatud see olla ei tohiks, kuna ka THxxx kastidel vahetatakse ju pool sisu aftermarket kola vastu.

th350 vahetuse papp läheks korstnasse, aga ülejäänud autoga saaks sõita.

Autor:  Astrona [ 02.11.2009 14:41 ]
Teema pealkiri: 

Aga kas need reeglid on nüüd siis ikkagi kinnitatud?
Kas Ferrari kast oleks margipõhine?
OT: aga kui panen Camarole fiati kere :), kas siis on käigukast margipõhine? "Margipõhine" mai ääss, hea et "jätkusuutlik" vms ei pea olema :lol: Ei tea kas tahetakse rõhuda sellele, et käigukaste peab kah tuunima hakkama, sest paljudel autodel stock kasti ei kesta.
Samas, PS'is oleks sul vastas ikka suht samad vastased (viljar+markel) + paar konkurenti lisaks :) Ja ikka oleksid väikestest kõige kiirem :)
Mihklil pole kah paha mõte.

Autor:  valdz [ 02.11.2009 15:26 ]
Teema pealkiri: 

Tänaval oleks muidugi tore sõita ;)

Sellele mini-le tuli ka eraldi reegel et vedu ei tohi muuta.
Ma kuulsin ka mis omanik oli väitnud et outlaw-sse ei läheks. Paljudel on mootor 10cm tahapoole viidud, tal on ainult natuke rohkem ~ 1.5m :D


Aga jah sisu asja natuke uurin, kasti ümberehitamise kohta reegleid ju ei ole.


Reeglid peaksid jah paigas olema, kinnitatud versioon peaks tulema ka varsti. Millal täpselt ei tea öelda kahjuks.

Autor:  Fog [ 02.11.2009 15:36 ]
Teema pealkiri: 

Üldiselt, PS oleks areng edasi, oem kasti tugevdamine samm tagasi.

Ära unusta, et võrreldes B klassiga on ka miinimumkaal 816kg võrreldes 1100-ga. Kaaluvähendamine on ka teatud maani suhteliselt odav lõbu.
See kaaluvahe on umbestäpselt 1,05 sekundit veerandmiilil ilma võimsust muutmata 11-10 juures.
Võid ka naerugaasi poole vaadata lisaks, kuna PS-is on olenemata ülelaadimis(t)est 816kg.

Võta pits ja pea aru enne kui püssi nurka loopima hakata.

Autor:  Fog [ 25.04.2010 19:26 ]
Teema pealkiri: 

Asjade käik vist on olnud selline, nagu hooaja lõpetamisel rääkisime:) BHRA soosiv vastus taskus nagu naised saunas rääkisid:)

Autor:  valdz [ 25.04.2010 23:01 ]
Teema pealkiri: 

Saunanaised on sul hästi informeeritud. :)

Tõesti BHRA tuli meile vastu ja andis positiivse vastuse erandi taotlusele. Selle üle muidugi väga hea meel.

Rajale plaanime küll see aasta tulla, aga kindlasti mitte esimesele etapile. Teha veel omajagu ja ressursid väga piiratud.

Autor:  valdz [ 25.08.2010 9:55 ]
Teema pealkiri: 

Lõpuks sai siis dünos ka käidud. Seekord Kostiveres, väga supper koht ja operaator.

Mootorijõus on graafik selline (20% on pandud transmissiooni kaoks)

Numbriks saime siis 574Nm@3700 pöördel ja 420hj (350rwhp)@5800 pöördel, see siis ilma nitrota. Düno arvutab mootori pöördeks Hub rpm/reduktor/käigukasti ülekanne, ehk turbiini läbilibisemist ei arvestata. Lõpupöördel oli MS datalog vs düno ~500 pööret.

Pilt

Kas tegelt ka pöördemoment kukub mootoril, kuidas selle turbiini kordaja siit välja saaks võtta?

Ja boostiga on ikkagi probleem, manual boost kontrolleriga saime spoolupi küll oluliselt paremaks, aga ikka boost järjest tõuseb mida rohkeim pöördeid. Kas tõesti see hiina wg ei suuda piisavalt läbi hingata?

Autor:  Raceboy [ 25.08.2010 10:03 ]
Teema pealkiri: 

Kas turbiini mingist pöördest/kiirusest alates lukustada ei saa?

Muidu lõppkiiruse järgi (oli vist 192 km/h Legendsitel?) on jõudu ilmselt siiski veidi rohkem, kui ~400 hj, eeldusel, et auto kaalub koos sinuga 1200 kg või enam.

Autor:  valdz [ 25.08.2010 12:15 ]
Teema pealkiri: 

Turbiin on jah ilma lukuta, sinna midagi teha kahjuks ei saa. Lõppkiiruse saime 189, 2.2s 60ft ajaga, ET 12.2.

Auto võistluskaal (koos minuga) oli täpselt 1250kg.

Autor:  Fog [ 25.08.2010 14:30 ]
Teema pealkiri: 

valdz kirjutas:
...Kas tegelt ka pöördemoment kukub mootoril, kuidas selle turbiini kordaja siit välja saaks võtta?


Ise pead arvutama välja.

2 varianti:
1: (täpsem) Logisid kindlasti ka ajuga seda tõmmet, vaata sealt rattakiirus vs rpm ning kasutades rattakiirust "ühise nimetajana" tee excelis tabel HJ(graafikult) - rattakiirus - rpm

2: (ebatäpsem) Kui aju rattakiirust ei oma, siis saad sama tulemuse aega võrreldes, aga selleks küsi Vanaseljalt selle sama tõmbe datafail 250rpm kaupa. Seal on ka pöördele jõudmise aeg tõmbe algusest olemas.

Mõlemal juhul saad rpm - hj tabeli
Sealt torque on arvutatav:
hj * 5252 / rpm = lb/ft

Autor:  KaroK [ 25.08.2010 16:24 ]
Teema pealkiri: 

Fog kirjutas:
....2: (ebatäpsem) Kui aju rattakiirust ei oma, siis saad sama tulemuse aega võrreldes, aga selleks küsi Vanaseljalt selle sama tõmbe datafail 250rpm kaupa. Seal on ka pöördele jõudmise aeg tõmbe algusest olemas.....

Dünopink mõõdab ka ilmselt rattakiirust ?

Autor:  pr8 [ 25.08.2010 16:59 ]
Teema pealkiri: 

Turbiin mitte ainult ei libise, vaid ka võimendab vastavalt sisendi ja väljundi pöörete suhtele.

Väga lihtsustades, et on nagu variaator. Stardis võimendab 2x, mis väheneb kuni stall-speedi 1:1.

Kasulik ka teada, palju kõrgetel pööretel läbi libiseb. Arvuta välja palju lõppkiiruse juures (190 km/h vms) peaks mootori pöörded olema ja palju tegelikult oli. Arvesta, et slikid kasvavad.

Ja rattadüno jaoks imevalemeid ei ole, kui tahad täpselt seadistada, siis mootoridünost pääsu pole. Ja ka need näitavad igaüks eri numbreid.

Autor:  valdz [ 06.09.2010 14:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Lada 2101, 1971, Valdz

Kahjuks on väga kurvad uudised, "käigukasti needus" on tagasi.

Eile käisime Audiclubi dragil ja juba enne võistlust testides saime teada et käigukastil puudub teine käik. Tõmmates esimeselt teisele ei muutunud mitte midagi, nii esimese kui teisega kohaltvõttes oli minek samasugune. Helistasin Fog'ile ja jõudsime arusaamale et katki see super tugevdatud racing jupp. 750hp my *ss.

Kuna esimene ja kolmas töötasid testides veel korralikult, proovisime ikkagi startida. Stage's transbrake vajutades oli olukord küll teine, masin hakkas tagurdama. Kadunud oli selleks momendiks ka need käigud.

Olen viimasel ajal tundnud ennast nagu papa Kiir Suve filmis, et nüüd kus oleme nii palju kahju saanud, ei saa enam pooleli jätta. Aga järjest ja järjest tuleb uusi jamasid ja see mäe tipp mida ületada oleme proovinud, mis siiani on tundunud kohekohe tulemas on silmapiirilt üldse ära kadunud. Praegu küll löövad kokku hetke emotsioonid, aga tundub et järgmisi hooaegu enam Kopikal ei tule.

Igatahes super suured tänud kõigile sponsoritele, toetajatele, inimestele kes on nõu ja jõuga aidanud ja kõigile neile kes on projektile kaasa elanud ja raja ääres pöialt hoidnud.

Autor:  RFL [ 06.09.2010 15:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Lada 2101, 1971, Valdz

valdz kirjutas:
Praegu küll löövad kokku hetke emotsioonid, aga tundub et järgmisi hooaegu enam Kopikal ei tule.

Pane aasta lõpuni auto silma alt ära ja siis uuel aastal uue hooga ;)
Auto müük hakkaks ükspäev veel hullemini hinge kriipima, usu mind.

18. leht 19-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/