TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Nissan 200SX S13 'Astrona
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=3600
60. leht 61-st

Autor:  Datsunimies [ 12.08.2013 19:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

kui saad tehnilise poole korda siis soovitan seadistama minna Soome selle tegelase juurde, üks parimaid nissani seadistajaid. Seadistab nii chipe kui Nistunei http://www.z-power.fi/yhteys.php

Autor:  Astrona [ 12.08.2013 23:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

turbonissan kirjutas:
kui saad tehnilise poole korda siis soovitan seadistama minna Soome selle tegelase juurde, üks parimaid nissani seadistajaid. Seadistab nii chipe kui Nistunei http://www.z-power.fi/yhteys.php
Teda soovitati mulle juba 5a tagasi, kui SX'i ostsin, olen temaga suhelnud. Paraku pole enam ei chip ega Nistune ja seadistamises pole küsimus.

Vaheapeal palju muud muutunud pole, sai eemale hoitud, aga uue kasti (MXs käest) sain eile peaaegu enne ööd alla... Natuke jäi veel teha, täna sadas, ja toimetan väljas - jätkan, kui on ilma, vihmaga niikuinii ei sõida. Jätsin selle Xtreme Motorsport siduri - tegin seekord korraliku tuulutuse (eelmisel töösilindril läks nippel pooleks jne), aga kuidagi lõdva tundub 2-3 KORDA kergem pedaal kui ORC korviga. Samas, enne kasti lendamist vähemalt pidas ja tal on pedaalil lihtsalt lahutus-maa kah 3x pikem. Peale keerasin ikka B&M shortshifteri mille 1. SX'iga Janno pärandas, aga kui kellelgi huvi, siis 1 short-shifter on veel üle.

Autor:  Astrona [ 28.09.2013 23:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Pihustisignaal. Alla poole on pihusti avanemine, ehk 12V tõmmatakse massi.
Pilt
Pilt
Pilt
Tundub, et kala pea paistab :D

Pigem kaob 12V vahepeal ära, ei tahaks uskuda, et aju tõmbab lambist vahepeal pihusti hetkeks taha.
Signaalist tundub ka, et pihusti avanemine on ~1.7ms, ime pole et tühikäigul 1.7ms on hea, aga iga 0.01ms muudab segu juba liiga palju.

Vahepeal mõõtsin ka süütesignaali ja ühtegi pauku vahele ei jääta. Testisin ka kõik 20 süütepooli üle. Audi omad andsid 15mm tulekera, Nissani omad 6-9mm peene kaarleegi.
Peale läksid tagasi Audi/VW 115R, millest 1 oligi läbi (andis ~3mm max) õnneks Audidel 1 silinder ülearu, nii et komplektist oli kohe võtta :lol:
Netist saadud andmed dwell kohta 4.0ms cranking, 3.0ms running on ilmselgelt liigapalju. Mul 1 setting ajus, ja hoidisin seda 3.5 peal. (vs NisCOP 1.7-2.2ms) Keerasin nüüd aina vähemaks ja isegi 2.0ms peal anomaaliaid ei täheldanud, nüüd ka käivitub enamasti starteri ajal. Süütesignaalist lugesin välja, et see dwell setting on tal täispöörete jaoks, ja madalal pöördel mõtleb ta ise sinna natuke otsa. Vedas, et ainult 1 pooli sedasi läbi küpsetasin. Need muidu kutsuti vist isegi tehasse tagasi oma töökindluse pärast vms.
Trigger erroreid 0, aga IAT errorit paneb mehiselt ~90% ajast on veaseisundis, võimalik et andur ise õhtal või tahab uut juhet, kuigi ekraanil ja datalogis numbrid ikka vahetuvad loogiliselt. Kui vähe sõita kah, siis viskab mõne sekundi ka CLT ja vahel harva ka TPS vigasid. 1 asjana ikkagi pihusti signaal heaks.
Aju ja releebloki poolt tuleb aegajalt ka mingit kahtlast laulmist/pininat, nii, et homme vaatan üle ja vean pihustitele ajust ja akust kõik uued juhtmed.

Autor:  Mossemeez [ 30.09.2013 18:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

huvi pärast küsin,et mis ossi kasutad?

Autor:  Astrona [ 30.09.2013 19:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Mossemeez kirjutas:
huvi pärast küsin,et mis ossi kasutad?

Olen sellest vist enne kah juba kirjutanud.
Vaesemehe ossi, seda mis meil kõigil olemas on. 44...192KHz ja 2ˇ16 või 2ˇ24 eristusega Analog Digital Muundur (ehk läpaka helikaart). Mingi 10k takisti on vahel + 10k potekas, millega signaali massi keerates volüümi saab regullida.


Väike update kah, eile panin uue pihustite juhtmestiku ja takistipaki - mitte muhvigi ei muutunud. KMS'ist üritati väita, et need on korrektsiooni pulsid, et raudselt TPS peksab segast. Tõmbasin TPS ja IAT kah lahti, ei miskit. Aga kui MAP põhise kiirenduspumbaeffekti välja lülitasin siis masin enam eriti käia ei tahtnud ja spooli lõpus hakkas ikka korralikult leeki välja sülitama - tundub, et too oli liiga tundlik, ja enamus kütuse kaardist on üksi juba valeks timmitud ja vaja kenasti ilma korrektsioonita paika timmida. Tuleks ka uuesti teist aju proovida. Ning kui see kah ei aita, siis tuleks juba 2. tüüpi aju panna lõpuks.

Aga vähemalt turbo-flantsi lekkest sain jagu ja MBC kah puhtaks tehtud - liigelda on suht ok, enam ta ei mölise niisama ja hoiab boostikest.

Autor:  Astrona [ 30.09.2013 22:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Tundub, et nüüd on küll kalaga ühel pool. Oligi MAP-pump parameetrite viga, solkisid pihusti signaali ära.
Kruttisin need 3x nõrgemaks ja selle peale kadusid need "spaigid" signaalist, aga vahele jätmine läks tiba hullemaks ja 5x valjemaks. Kruttisin kütusetabelile juurde ja iga tõmbega läks asi paremaks. Nüüd nagu alles allus otseselt seadistusele. Väiksed vahelejätmised on veel sees, aga noh 2.ga enam pidamist ei saanud ja kolmandaga kisub (peab tee keskele ikka sihtima) ning rebib kenasti piirajani (8200) ja spaik isegi tõusis selle peale 1.45 pealt 1.65 barile.
Homme teen täppishäälestuse ja usun, et saab ka nendest viimastest augukestest lahti ning vaikselt järgmiseid boosti leveleid proovima hakata, sest no üle 1.6bar oli enne NO WAY 100% vahelejätmist

Autor:  murjam [ 01.10.2013 21:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Hea töö! Võiksid ka välja kirjutada, kui kaua selle kala väljajuurimine aega võttis :P
Seda muidugi juhul kui saad tast ikka lõplikult jagu.

Ma tean, mis tunne see on, kui saab varasemalt hädise tõmbe puhtaks - nii räigelt hakkab edasi käima..
Ära boostiga üle pinguta :D

Autor:  Mihkel [ 01.10.2013 22:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Elementaarne on ju vea otsinguks igasugu korrektsioonid ja enrichmentid välja lükata.
Ilmselt sul muidugi MAPdot signaali ei logi, muidu oleks logist see näha olnud aga antud KMS-il pole ju vist tehasest logimise funktsioonigi.

Autor:  Astrona [ 02.10.2013 0:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

murjam kirjutas:
Hea töö! Võiksid ka välja kirjutada, kui kaua selle kala väljajuurimine aega võttis :P
Seda muidugi juhul kui saad tast ikka lõplikult jagu.
Ma tean, mis tunne see on, kui saab varasemalt hädise tõmbe puhtaks - nii räigelt hakkab edasi käima..
Ära boostiga üle pinguta :D
Kui sõidutunnid kah siis arvestada, kuigi ma järge pole pidanud, siis..... sitaks. Igastahes 2009 ostsin selle auto kalaga. Ja mitu sarnast kala on olnud samal ajal. See nii suur asi, et kindlasti teen kunagi kokkuvõtte.
Lõplikult pole ta juuritud enne kui teen 2bar tõmbe ja mitte üks pauk ei jää vahele. Näiteks täna paugutasin 3.5h ringi, tegin mitu uut seadet, aga asi läks aina sitemaks :D viimane foor enne kodu lasin rattad põrgatama ja edasi läks üldse 2 pütaga. Pidin kiirendusrajal Micrale teed andma :evil: Töristasin parklasse, ja selgus, et süütepoolid olid pealt jooksu pannud :oops: (enne pole juhtunud). Need krt ei ampsa uutest küünaldsest nii tugevalt kinni kui muidu. Peab selle 1. asjana ette võtma.
Tegin lõpetuseks veel eile-õhtuse seadega ühe ringi ja on ikka sama hea kui eile (kahtlustasin juba, et poolid või küünlad hakkasid lõppema).
Tõmme on hea, aga 2010 enne klapipesa kukkumist 6000-7400RPM (128-158kmh) võttis 1.69s ja eilne logi näitab 2.11s ehk tervelt veerand tõmmet on vähem! Boost oli siis 7% kõrgem, CR oli 8.5 praeguse 7.8 asemel ja mingi 80kg (~8%) ballasti on kah peal - mis kokku võtab ~18%, aga 270/10.2mm vs 256/8.5mm nukkide vahe kah. Ballasti saab maha visata, CR saigi selleks alla lastud, et boostiga seda rohkem kui kompenseerida, aga Tomeisid ei viitsi kohe hakata tagasi panema. Rahule jään siis kui mingi 0.55G kolmandaga (vaja paremat rehvi), ehk et 4. peab tõmbama nii nagu hetkel 3. käik.
Boostiga üle ei pinguta, aga juba kõige selle spooli taga oodatud aja nimel 750hj turbost 200hj võtmata kah ei jäta :evil:

Mihkel kirjutas:
Elementaarne on ju vea otsinguks igasugu korrektsioonid ja enrichmentid välja lükata.
Ilmselt sul muidugi MAPdot signaali ei logi, muidu oleks logist see näha olnud aga antud KMS-il pole ju vist tehasest logimise funktsioonigi.
Elementaarne jah, aga ma ei saanud ilma nende korrektsioonideta kohalt äragi, ja kuna viimasel ajal ei tõmmand kruusasel asfaltil enam kogemata kraapsugi, siis kruttisin sealt kiirelt peale ja läks heaks, ning unustasin asja.
Logimist jah ajul otse pole, aga toetab teoorias AIM loggereid/dashboarde, mis sinna poogitud, et KMS WB ekraanilt andureid näidata (teine seriali pin'i-paar) - kasutangi AIM signaali oma softiga logimiseks. Enrichmente ta üldse ei logi, ja ekraanil näitab ainult "total-enrich". Paras käkk on peab tunnistama. Vaata ja ürita aru saada, mitu mikrosekundit mingi number siin Throttle pump aknas DC muudab :lol:
Pilt

Autor:  murjam [ 02.10.2013 17:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Holy cow! Mul käivad külmavärinad üle turja, kui ma seda kasutajaliidest vaatan. Ja teades nüüd, et ka logimine on raskendatud - ma oleks vist juba ammu switchinud Megasquirt-i või VEMS-i peale.

Mis asi see sensitivity alumistes kastides on?

Autor:  Astrona [ 02.10.2013 19:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

murjam kirjutas:
Holy cow! Mul käivad külmavärinad üle turja, kui ma seda kasutajaliidest vaatan. Ja teades nüüd, et ka logimine on raskendatud - ma oleks vist juba ammu switchinud Megasquirt-i või VEMS-i peale.
Mis asi see sensitivity alumistes kastides on?
See sensitivity ongi see, kui tundlikuks ta seadistajat antud aju suhtes teeb ;)

Autor:  Astrona [ 03.10.2013 13:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Tundub, et liiga vara hõiskasin.
See MAP-pump vähendamine kaotas küll signaalist selle läbu ära ja kaotas ära "küünalde uputamise" pooltelt pööretelt (eriti kui mitu käiku järjest lasta), mistõttu tõmme on umbes sama puhas kui 2010 lõpus. 1. testidel suutis ta 1.6-1.7bar spaikiga "kogemata" mitte vahele jätta ja peale seda ära ei uputanud, andis hea tunde, aga hiljem 1.1 ja 1.4bar graafikutega võrreldes on näha, et tegelikult oli see 1 suur sujuv vahele jätmine peale spaiki.

Ehk siis vahepeal oli poolide jama + vana kala. Nüüd siis seis tegelikult hea - ainult vana kala, mida peaks olema võimalik tuvastada, kui teiste jamade pärast samal ajal vahele ei jäta.

Kala-RPM on siis madalam kui boosti tõsta (boosti võrra, et see ikka 250kw jälle oleks)! (ei ole konkreetsed kaartide lahtrid)
1 suur vahele jätmine algab alati 250kw piiril ja maxKW on kah olenemata boostist 300-315.
1.7b spaigiga tuli lagi-KW ~6300rpm ja 1.2-1.3b ~7000rpm, ~1.1bariga 7400rpm.
KW sõltub DC%'ist. 250kw on ~50% avatud ja 300kw ~60% avatud.
Pihusti-avatus-ajast viga ei tundu sõltuvat, kuna 1.7 spaigi ajal oli avatus suurem, aga vedas nagu välja (kuigi see võis ka kalaga pooleks olla).
1.3-1.4b võimsus on kõrgem kui 1.6b oma, kuna vahele jätmised on väiksemad.

Esimesed 2 tõmmet on 3 päeva vanad, kui spaik oli 1.6 ja 1.7. järgmised 2 on eilsed kui spaiki nagu polnud (spaigi hetkel väike miss )
Rõhukell näitab 0.2bar rohkem ehk mainin graafikutel olevat veaga-arvutuslikke rõhunumbreid MAP väärtusest, mis KMS puhul pole muidugi mingi rõhuühik.
Pilt

1.0-1.15bar (pruun on WB, mis näitab suurema kala kohta)
Pilt

1.15-1.3bar - 2 tõmmet
Pilt

Diagnoos: aju ei suuda pihustitele massi jagada.
Toetus selle diagnoosile on see kahtlane signaali taseme tõusmine koormuse/pöörete all. (vana pilt, enam seda müra enam pole, ainult sig. tõus)
Pilt
Variandid:
* panna pihustitele võimendi/driver vahele - mõte on lihtsalt süütevõim vahele lükata (oleks juba proovinud, aga 1 pistik oli puudu)
* panna 33% suuremad pihustid, siis saaks sama DC%'iga kuni 2bar lasta :lol:
* suurendada takistust (aga selle peale avanevad aeglasemalt ja vaja DC tõsta mis mängib kasu tagasi)

Kala kõrvalt sain eile ka muuga kah tegeleda...
* Keerasin BOVi jäigemaks, kippus liiga palju susistama
* ühendasin tühikäiguklapi sisselaskesse, et ei pläriseks.
* tegin veel audi-poolidele kinnituse. Ja selgus, et pooled need BR8ES küünlad ikka tulid lõpuks lahti (kuna padrun otsa ei mahtunud, siis pidi häkkima neid peale)
* Panin tiba sõitnud 7ES'id tagasi 0.5mm vahedega, ja midagi ei muutunud, ei aidanud ka dwelliga mängimine.
Pilt
Tööpäevad kestavad ~20-21'ni ja väga aega pole tegeleda, küll aga on aega tööajal sellist jama genereerida :lol:

Autor:  jeff01 [ 03.10.2013 18:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

Ei oskakohe mitte midagi öelda aga midagi ju peab sest muidu kisub vaid arvude keeles monoloogiks mida ilmestavad "pildid" kellegi õmblustööst? :-D
Sul oli kunagi MS logimas seal vahel? seda nagu päriselt sinna vahele joota ei taha? Sinu kala tagaajamise jooksul on minul kui harrastus susserdajal kogemata mitu autot häälde saanud ja 1 viimaseid oli 22psini puhutud stock m50 millel suvaline bkr7e suvalise sädevahega suvaliste vanade bemmi poolidega ja APPI mis juhtmestikuga aga näed töötab ja ei kala :roll:

Autor:  Astrona [ 03.10.2013 20:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

jeff01 kirjutas:
Sul oli kunagi MS logimas seal vahel? seda nagu päriselt sinna vahele joota ei taha? Sinu kala tagaajamise jooksul on minul kui harrastus susserdajal kogemata mitu autot häälde saanud ja 1 viimaseid oli 22psini puhutud stock m50 millel suvaline bkr7e suvalise sädevahega suvaliste vanade bemmi poolidega ja APPI mis juhtmestikuga aga näed töötab ja ei kala :roll:
MS logis mul korra teisel SXi'l Nis-stock aju, millel ROMulator logida ei tahtnud.
Iga päev käib mõte läbi, et paneks selle MS1 v2.2 kasvõi nii, et triggeri annab KMS ette :), siis vähem jebimist, signaali saamiseks. Aga alati on mõni muu mõte, mis võib aidata ja võtab vähem aega :D
Boosti võrdlus pole alati piisav: 22psi ehk 1.5bar @ VE70% on kergem süüdata kui 1.0bar @ VE90%.
Hetkel pole probleem 200hj/L aga 230hj/L läheb hulluks ära. (tööpäev lõpebki :), lähen vaatan, mis teha viitsib) Sisetunne ütleb, et KMS'i transsidele ei meeldi see koormus (hetkel 3oomi vähem kah kui eelmiste takkidega). Lähen proovin süütevõimu vahele, paistab et kellelgi midagi selle vastu pole - kuigi ega ma ise väga ei usu, et ta käimagi läheb :lol: aga midagi peab tegema.

Autor:  Raceboy [ 04.10.2013 7:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200SX S13 'Astrona

No aga miks sa kohe mingeid korralikke pihustitransse ei proovi sinna vahele joota? Need maksavad paar €/tk ja alati annab originaalid tagasi panna...

60. leht 61-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/