Motary1 kirjutas:
Olen lugedes ja inimestega suheldes leidnud et 11.8-12.0 on hea ohutu segu turbomootorile, sellepärast küsin.
2010.septembrist tehtud AFR TARGET, mitte nüüd päris 100% see mis sihiks, aga noh töötaks esialgu küll.
OK artikkel, aga eks ma ole neid kah juba lugenud - vaatasin selle poindid kiirelt üle. Rääkides boostist, mainib 9-18psi, see ju 0,6-1,25bar, mis boost see on
. Mul siin tabelis selle rõhu juures 12.5...12.0:1, arvestades, et see siuke keskmine spooli rõhk, siis võiks lahjemakski tõmmata, et kuumust juures oleks. See, et pöörete tõustes pole üldse vaja AFR'i tõsta, on vaieldav. Võtame see 1.25bar 6000rpm juures ~350hj, kui masin hingab normaalselt siis 8000rpm juures on juba ligi 450hj, ja ma eelistaks jahutust peale keerata, nii et selle 8k juures hoopis 430hj näiteks, aga jahutus parem, ehk mis sest et rohkem võimsust, turvalisus võibolla isegi hoopis kõrgem. Mida rohkem võimsust sama väikse raua tüki (antud juhul CA mootori) seest välja tuleb, seda parem jahutus peab olema, muidu tolle temperatuur tõuseb. Kui korralikult (näiteks 350hj liitrist) pigistada, aga mootor ei ole disanitud üle 100hj/L soojust välja andma, ja teatud liitrivõimsuse juures enam ta ei jahtugi vaid hakkab koguma. Kolmandat peeneks lasta on tõesti kama, aga õige seadistus tuleb välja, kui 5. käik kuskil miilil tühjaks lasta. 6000rpm võib 90C olla, aga võimsuse kasvades ja aja möödudes soojus koguneb ja temperatuur tõuseb, kui jahutus ei parane - ja 8000rpm juures oleks abiks kui jahutust on juures (segu rikkam) - muidu võiks ju üldse 13 seguga sõita, kui jahutus poleks segu juures põhiline põhjus - tema aga mainib seda sõna vaid 2 korda kilomeetrise teksti peale. Muidu head faktid kokku kogunud, aga nii olulisele nii vähe rõhku andes võib mulje jääda nagu oleks tegemist mingi vteci vennaga kel õnnestus 1bar peale keerata ja ei läinudki laiali, ja nüüd keskkooli tehnika klassis kästi referaat kirjutada, aga keskendumist oleks nagu seganud mõte, et paak jälle tühi, aga ema see nädal rohkem raha ei anna.
Teine point on selles, et kui krutid ikka nii palju, et läheb õige süütega detoneerima, siis 1. asjana krutime ikkagi kütust juurde, nii et ei detoks, ja siis krutime veel boosti peale, ja kui kütust enam sisse ei mahu, tõmbab vähe süüdet maha ja siis ehk törtsu veel boosti peale ja süüdet veel maha kuni veendub, et võimsus enam ei kasva
EDIT: lugesin ise üle ja point jäi vähe segaseks/vaieldavaks. Point oli, et rikkam segu aitab natuke, kui jahutussärk ei võta laksu vastu ja soojus hakkab plokki kogunema.
10:1 vs 12:1 on piltlikult nagu silindris oleks külmik 24kw vs 16kw. Kui ei aitaks, siis poleks ka alkokütusel ja vesi/meta-pritsetel mõtet.
Samamoodi peaks 2bar @ 10:1 olema turvalisem kui 1bar @ 15:1 seguga või 0bar @ 20:1. Võrreldes selle 1 bariga läheks 2 bari juures lisarõhu tõttu kütust siis 150%, et afr'i hoida ja veel +33% segu tõttu ehk kokku +100% rohkem, kuigi kuumust pressitakse silindriseintesse 50% rohkem. Aga jahutussärgil on mingi võimsus kui palju pidevat soojust ta välja pumbata suudab, kui see lagi on näiteks 1 bar juures, siis 1.1bariga hakkab kaane temp näiteks +5C minutis tõusma näiteks 10KW jagu hakkab salvestuma, ja 2 bariga tõuseks see siis juba <50C/min kuna soojus-salvestumine on juba 100KW. Aga kui selle 1.1bar peal törts rikastades võtab lisa-kütuse aurustumine kogu selle üleliigse +10KW kah välja ja temp ei tõusegi. Aga 2 bariga temp jääbki tõusma - hea seadega kannatab miili 25s paugu jagu, aga kehvema seadega lastakse ka alla 10s ehk veerandmiilil juba kaane lagi kuumaks ära - jahutussärki jõuab see hiljem, ehk kui oleks vasest põlemiskamber, võiks lahjema seguga sõita.