Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 12.05.2024 12:27

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 911 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 07.06.2013 19:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
turbonissan kirjutas:
mis süütepooli kasutad?


Audi COPid

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.06.2013 10:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
turbonissan kirjutas:
mis süütepooli kasutad?


Audi COPid
Hetkel on juba Nissani COPid. Need venitavad genekarihma 0.1hj võrra vähem :lol: Võtavad ligi poole vähem voolu ja annavad sädet ka starteri ajal.

DIY dyno :)
Pilt
On mis ta on, aga suitseva kässariga sai täis-boosti üles. Ja tundub, et leidsin ka viimase lörina põhjuse üles. Aju oli leidnud 4200 korda, et triggerirattal on rohkem kui 2 hammast puudu. Nii suht raske mingit kala üles leida, kui juba ülekontrollitud asjad alles hakkavad kalama.
Tegin logi puhtaks ja tühikäigul korra 5000rpm ja juba oli paar erroit sees. Siis perse üles 4. käigu ja kässariga peeneks, ja boosti all luges juba 100+ errorit.
VR vaatas rohkem nagu hammaste nurkasid ja seda suhteliselt kaugelt. Peale väikest ratsimist igastahes enam erroreid sellise Macgyver dünoga ei suutnud tekitada.
Lekkeid enam pole. Ja LSD tundub kah töötavat (tõstsin ühe ratta üles ja enne kui siduri libistamise lõpetasin, tõmbas maas oleva ratta ringi.

Nii, et varsti "Jaanipäevaks kõrgeks kasvand boost.... ütle kus ma rada teha tohin"

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.06.2013 11:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Astrona kirjutas:
Nii, et varsti "Jaanipäevaks kõrgeks kasvand boost.... ütle kus ma rada teha tohin"


Kohe õliga lödistama??? :-D
Enamus autodel on klotsid/kettad/vahetus kallimad kui paar dünotundi :bb

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.06.2013 17:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Lörinat enam pole ja astus päris tugevalt edasi. :car

Ütleks, et puhtam minek kui eelmise mootoriga, aga ikkagi kalakesed päris kadunud pole.
Mingi auk ~6800-6900 vahel ja mingi suurem auk ~7600-7800 vahel, peale seda veel tõmbas törtsu tugevalt enne piirajat. Hüdrokad 256-kraadistega käivad 8000'ni kenasti, ehk et kui 10000RPM plaanidesse ei teki, poleks nagu 270 mehh nukke üldse tagasi pannagi.
Trigger-error'eid polnud, aga temp-andurite ja TPS kohta logis "open circuit". Vee-temp-andurile logis seda "lahtist juhet" ~30 sekundit, TPS ja IAT'ga mingi 2 minutit. Kalade hetked kokku koos kõikide tõmmetega oli vast 10 x 0.3s. Võibolla üldse käivitamisel tekkinud. Massi saavad nad ajust, ja tundub et seega aju ei jaga laksu välja :). Kui garaazi jälle jõuan võtan aju lauale, vaatab luubiga üle ja joodab pesa üle. Küünaldel jäid vahed kah nii nagu karbist tulid, toksib need kah väikseks, äkki saabki hea. Ja ega siis muud ei jäägi, kui veel korra teist KMS aju proovida (selgus et vanal tuttaval kah KMS MP25).

Boosti hoidis ilusti 1.35-1.4bar (spike alla 1.5). Segu oli väga stabiilselt 11.1:1 (~7-8% rikkam kui kangete nukkidega), kalahetkel näitas korra 11.8 kah.

Kokkuvõttes: Perse-düno järgi liigub selle 12.0s tempos (siis oli väike turbo ja suured nukid, nüüd vastupidi).

8)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.06.2013 20:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Miks 11.1 segu kasutad?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.06.2013 22:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Motary1 kirjutas:
Miks 11.1 segu kasutad?
Sest läpaka aku oli tühi :) Sama seade karmi nukiga panin 12.0 kanti.
Aga mis segu sa üritad hoida?
Tähtis oli hoopis see, et hoidis nagu 1-2% täpsusega seda segu otsast lõpuni. Erinevalt kergetest koormustest, kus eelmise seadega segu jooksis esimesel testimisel heal juhul 10-20 piirides. Kusjuures sellise 1.3-1.4 boostiga polegi vist kunagi sõitnud, ja ei plaani kah. Täisboostile just sellise 11.1 segu sihikski, jahutab hästi ja väga raske pole süüdata. Jõudu saaks küll tiba lahjema seguga võibolla rohkem, aga selle regullimiseks on boosti-kruvi ;) Põhimõtteliselt kui segu lahjemaks tõmmata, peaks ka süüdet hilisemaks tõmbama, eeldusel et süüde oli max, ja tõmme vast langeks, ning kütuse kokkuhoid on argment rohkem seal, kus mingid nõmedad piirid ees nagu F1'es jms, ja ega ma viimase raha eest tankimas käi :) ning pealegi võttis Trans Am 300-400% rohkem, varu on :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.06.2013 16:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 18.04.2007 21:24
Postitusi: 729
Asukoht: Tallinn
Olen lugedes ja inimestega suheldes leidnud et 11.8-12.0 on hea ohutu segu turbomootorile, sellepärast küsin. Siit veidi head lugemist:

http://www.sr20-forum.com/tuning/16056-why-i-tune-12-0-1-f-ratio-0-82-lambda-why-you-should-too-all-welcome.html


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.06.2013 0:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Motary1 kirjutas:
Olen lugedes ja inimestega suheldes leidnud et 11.8-12.0 on hea ohutu segu turbomootorile, sellepärast küsin.

2010.septembrist tehtud AFR TARGET, mitte nüüd päris 100% see mis sihiks, aga noh töötaks esialgu küll.
Pilt

OK artikkel, aga eks ma ole neid kah juba lugenud - vaatasin selle poindid kiirelt üle. Rääkides boostist, mainib 9-18psi, see ju 0,6-1,25bar, mis boost see on :). Mul siin tabelis selle rõhu juures 12.5...12.0:1, arvestades, et see siuke keskmine spooli rõhk, siis võiks lahjemakski tõmmata, et kuumust juures oleks. See, et pöörete tõustes pole üldse vaja AFR'i tõsta, on vaieldav. Võtame see 1.25bar 6000rpm juures ~350hj, kui masin hingab normaalselt siis 8000rpm juures on juba ligi 450hj, ja ma eelistaks jahutust peale keerata, nii et selle 8k juures hoopis 430hj näiteks, aga jahutus parem, ehk mis sest et rohkem võimsust, turvalisus võibolla isegi hoopis kõrgem. Mida rohkem võimsust sama väikse raua tüki (antud juhul CA mootori) seest välja tuleb, seda parem jahutus peab olema, muidu tolle temperatuur tõuseb. Kui korralikult (näiteks 350hj liitrist) pigistada, aga mootor ei ole disanitud üle 100hj/L soojust välja andma, ja teatud liitrivõimsuse juures enam ta ei jahtugi vaid hakkab koguma. Kolmandat peeneks lasta on tõesti kama, aga õige seadistus tuleb välja, kui 5. käik kuskil miilil tühjaks lasta. 6000rpm võib 90C olla, aga võimsuse kasvades ja aja möödudes soojus koguneb ja temperatuur tõuseb, kui jahutus ei parane - ja 8000rpm juures oleks abiks kui jahutust on juures (segu rikkam) - muidu võiks ju üldse 13 seguga sõita, kui jahutus poleks segu juures põhiline põhjus - tema aga mainib seda sõna vaid 2 korda kilomeetrise teksti peale. Muidu head faktid kokku kogunud, aga nii olulisele nii vähe rõhku andes võib mulje jääda nagu oleks tegemist mingi vteci vennaga kel õnnestus 1bar peale keerata ja ei läinudki laiali, ja nüüd keskkooli tehnika klassis kästi referaat kirjutada, aga keskendumist oleks nagu seganud mõte, et paak jälle tühi, aga ema see nädal rohkem raha ei anna. :-D
Teine point on selles, et kui krutid ikka nii palju, et läheb õige süütega detoneerima, siis 1. asjana krutime ikkagi kütust juurde, nii et ei detoks, ja siis krutime veel boosti peale, ja kui kütust enam sisse ei mahu, tõmbab vähe süüdet maha ja siis ehk törtsu veel boosti peale ja süüdet veel maha kuni veendub, et võimsus enam ei kasva :kill

EDIT: lugesin ise üle ja point jäi vähe segaseks/vaieldavaks. Point oli, et rikkam segu aitab natuke, kui jahutussärk ei võta laksu vastu ja soojus hakkab plokki kogunema.
10:1 vs 12:1 on piltlikult nagu silindris oleks külmik 24kw vs 16kw. Kui ei aitaks, siis poleks ka alkokütusel ja vesi/meta-pritsetel mõtet.
Samamoodi peaks 2bar @ 10:1 olema turvalisem kui 1bar @ 15:1 seguga või 0bar @ 20:1. Võrreldes selle 1 bariga läheks 2 bari juures lisarõhu tõttu kütust siis 150%, et afr'i hoida ja veel +33% segu tõttu ehk kokku +100% rohkem, kuigi kuumust pressitakse silindriseintesse 50% rohkem. Aga jahutussärgil on mingi võimsus kui palju pidevat soojust ta välja pumbata suudab, kui see lagi on näiteks 1 bar juures, siis 1.1bariga hakkab kaane temp näiteks +5C minutis tõusma näiteks 10KW jagu hakkab salvestuma, ja 2 bariga tõuseks see siis juba <50C/min kuna soojus-salvestumine on juba 100KW. Aga kui selle 1.1bar peal törts rikastades võtab lisa-kütuse aurustumine kogu selle üleliigse +10KW kah välja ja temp ei tõusegi. Aga 2 bariga temp jääbki tõusma - hea seadega kannatab miili 25s paugu jagu, aga kehvema seadega lastakse ka alla 10s ehk veerandmiilil juba kaane lagi kuumaks ära - jahutussärki jõuab see hiljem, ehk kui oleks vasest põlemiskamber, võiks lahjema seguga sõita.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.07.2013 3:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Käisin sõitmas, tunne on hea, kala oleks nagu kokku kuivama hakanud, vähemalt ei riku tõmmet ära :car Mingit hüper-lisapauku uue mootori ja ümberehitustega pole tulnud, aga noh lahjemad nukid ja madalam surveaste kah ning sama jõud kenast alles, ja saab turvalisemalt boosti keerata.
Täna oli ka 1. päev, kui oli üldse nagu mõnus sõita - ta ei üritanud fooride taga enam välja surra ja pedaali-vajutades ei puterdanud. Nüüd müra ei käi kah enam nii ajudele: ratsisin 2.5" sõela 3" tagapüti sisse, riputasin bensu-pumbanduse nii, et 2km peale kuulda poleks ja seade kah parem, ei müdista niisama.

Tegin mõned 3. käigu tõmbed. Algul, ei tea, kas rehv oli jahe, igatahes tahtis nagu pidamise piiri ületada ja ujus nii räigelt et lasin paar korda gaasi 75%ni.
Logi baasil exceldasin kah natuke... siin näitab seda kohta nagu tõmme oleks kasvanud @ 6000, 6600, 7700.
1. vs 2. tõmme.
Pilt

Boosti hoidis 1.35bar. Kusjuures 256 hüdro-nukkidega ongi spool-up paranenud võrreldes mehhaaniliste 270+264-kraadistega - täis-boost 3. käiguga 6000rpm asemel <5700rpm.
IAT langeb tõmbe ajal a la 28->24C, mitte ei tõuse :). CLT langeb kah kraadi 79->78C.
Tõmme suhteliselt hea ~1.9sek 120-150kmh, mis peaks arvestuslikult olema tiba parem kui 2010a 1.69sek @ ~1.65bar olenemata sellest, et kütet pidin maha kruttima lahjema nuki tõttu.
Graafikult on ka näha, et see hüdrokas hingab kenasti 8000'ni välja. Max moment 6000-7000, max võimsus 7000-8000RPM. Piiraja on 8100, seepärast näitab et jõu-graafik langeb 8000 pealt, aga tõmbaks kenasti edasi. Peakski väheke kergitama, muidu nagu parima koha pealt kukub täristama. :evil:

2. vs 3. tõmme, sai järjest tõmmatud... Joonistasin peale jämedaga mõned jooned, et kala oleks paremini näha.
Segu järgi on kah näha vahele jätmised - tõmbab nagu 11.5:1 segu 13 ja 14 peale.
Pilt

Homme proovin vähe boosti kergitada, ega see kala ongi nii, et mida rohkem rõhku seda rohkem täristas. Ja eeldangi, et kala tuleb järgmise proovisõiduga tugevam.
Mõned asjad on veel proovida - pikka elu sel kalal pole :D

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.07.2013 12:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Nonii, kahtlusaluste nimekirjast nüüd aju kah maha tõmmatud. Kodanik "kulleer9" laenas korra oma KMS'i (Suured tänud!)- mingit vahet ei olnud.
Järgmise asjana, pihustite tekitatud müra vähendama ja igaks juhuks ka 36-2 trigger külge (kuigi diganost enam trigger erroreid pole tuvastanud)
See kala tekkis Rihol peale seda kui peale laiali minemist kokku ladus, ja siis nad komplekteerisid ka uued ühesuurused pihustid... Kusjuures 1x jootsin juba takistid uuesti vahele, 1 oli nagu poolpiduselt küljes, mis viitab sellele, et võivad kuumeneda. Panen sinna rohkem takistust vahele, eks näis.
1 asi mida pole proovinud, aga tasuks kah ära proovida, on VR andurile signaali ja massi vahele pull-down potekas panna mingi 500...5000oomi ja siis võibolla ka mingi 0.01uF kondekas vahele panna.
Hetkel nii, et kala ajal, kuna ei süüta, tõmbab täis, ja 4 pütiga hakkab tööle alles mitusada meetrit hiljem - seda trigger errorite puhul ei juhtunud. Ja need küünlad ise juba tekitavad õige kala otsa veel oma vahele jätmist. Tõmbasin boosti alt segu lahjemaks kah, aga pigem läks hullemaks. Mingi 100km sõitnud NGK7 vaja jälle ära puhastada.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.07.2013 19:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
36-2? miskit uut või kirjaviga?

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 05.07.2013 22:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
36-2? miskit uut või kirjaviga?

Uut. Hetkel 60-2 ja häkkerina muretsesin :D , et äkki CPU'l jääb ressurssi väheks, kui aju peab 8000x sekundis kõik uuesti üle arvutama ;) Vanadel MS'idel oli see igastahes 2MHz prose peale probleemiks. Aga noh teine mõte uue ratta kõrval oli, see, et tuleb ka parem kronsa, ja too ratas on ~500g kergem (Sunny pealt 2-rihmaline). Ja väheks ei tohiks jääda, kuna mäletan, et Oplja sõitis 2 triggerit per mootori-pööre kah puhtalt kuni 8000 :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.07.2013 9:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Mōtlesin pigem seda, et 36 hambaga triggeritel jäetakse 1 tegemata mitte 2

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 06.07.2013 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
jeff01 kirjutas:
Mōtlesin pigem seda, et 36 hambaga triggeritel jäetakse 1 tegemata mitte 2
No loodame, et ikka 36-1, sest 36-2 triggerit toetab vaid kangem KMS - jublakas vedeleb veel Jõujaamas.

4. käiguga väike spooli näide. (boost, kiirus, kiirendus vs aeg). 5500 ja 5900 peal ka näha väiksemat sorti kala.
4.'ga 100kmh pealt gaas põhja, tõmbad mõned mahvid suitsu ja läheb :D
145-175kmh 2.6s, aga see on tegelikult veel täpselt 3. käigu kiirus.
Pilt

Lähen jändan nüüd pihustitakistustega...

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 08.07.2013 18:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Polnud aega süveneda, toppisin neid CA originaal takisteid igale poole :D
Kui kogemata kogu süütele ~3oomi vahele panin, siis masin käis 2. käiguga kuni 5000rpm <0.5bar vms ehk 30% võimsusest - isegi hästi :D, Samas võib-olla viitab, et ega 100% mootorivõimsuse juures võibki voolu puudu jääda. Peab proovima Audi COPidega.

Kui lisasin pihustitele vanadele ~11-oomistele LISAKS selle ~6.5oomised, siis üle 1500RPM ei käinud - normaalne, hästi kasulik info :D
Kui lisasin pihustitele vanadele ~11-oomiste ASEMELE selle ~6.5oomised, siis käis nagu puhtamalt, aga see kõigest sisetunne - mis ära ei kadunud on vahele jätmine kõrgel pöördel täis-boostil (1,65 hetkel) mõnes punktis. Kuna hullemaks ei läinud, mida mõneti ootasin, siis võiks järeldada, et viga polegi pihustite tekitatud müras. Kui veerandgaasiga minna, siis oli vahelejätmine vaid hetke ja rebis korralikult (võib järeldada et 60mm gaasisiiber on piisav), aga ei loginud, ja karta on, et siis hoidis vähem, mingi 1.4-1.5bar.

Pimedaks hakkas minema ja kiireks läks selle proovisõiduga, puhastamata jäid küünlad. Naiivsus räägib, et see võiski nüüd olla vaid ainult mõne saja kildiga hapuks aetud küünaldest, eriti kuna viimasel ajal kala tõmbab nagu küünla märjaks (2010 polnud kordagi sellist probleemi), podistab peale kala mõnda aega 2-3 pütiga (samas võib olla ka ühe pooli ülekuumenemine - peab ikka tihemini küünlaid vaatama). Ütleks, et oli tugevam kui 2010 lõpus, aga võib-olla lihtsalt hirmul suured silmad :D, enda auto, juba mõnda aega sõitnud jälle, aga ikka tõmbab aegajalt kerge adreka sisse :)
Ja no põhimõtteliselt kui 7000rpm peale piiraja panna, siis polekski probleemi, lihtsalt 100kw vähem - aga see oleks igav.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 911 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11