TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

VW Polo 1.4 Turbo ::: 1997 ::: Mihkel
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2996
1. leht 10-st

Autor:  Mihkel [ 09.09.2007 2:26 ]
Teema pealkiri:  VW Polo 1.4 Turbo ::: 1997 ::: Mihkel

Projekti käiku piltidelt saab jälgida --> http://m-tuning.ee/galerii/FDPoloProjekt

Pildid esimesest sõiduõhtust:
Pilt Pilt

Kiirülevaade tehtust:
Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt Pilt

Mõned videod ka esimese õhtu katsetustest kes huvitatud on:
http://www.youtube.com/watch?v=8yhGfhjaBMo
http://www.youtube.com/watch?v=QV6akq4DMSY
http://www.youtube.com/watch?v=Y_e-1MYPEP8

Suured tänud ka Madisele, kes cooleri torustikule TIG-iga õmblused peale lasi.

Tehnika spec siis selline:
* Stock AKV 44kw 1.4 mootor (CR 8.75)
* IHI RHB5 turbo (vesijahutusega, sisemise wastegate-ga)
* MegaSquirt 2 V3.0 EMS
* 250cc/min@3.0bar High Imp pihustid
* VEMS AFresh Tiny WideBand ja EGT kell
* AutoMeter Ultra-Lite boost, oil pressure ja oil temp lisakellad
* 54mm/2.25" RV downpipe
* 63.5mm/2.5" custom RV summutisüsteem
* 550*180*65 Core Intercooler
* 54mm/2.25" RV cooleri torustik (TIG)
* 63.5mm/2.5" RV turbo sisselasketoru (TIG)
* Simoni Racing BOV (HKS SSQV replica)
* SFS Performance ja AutoBahn88 silikoonühendused, ABA klambrid
* Oil catch tank
* AEM DryFlow koonusfilter
* Aku viidud ruumi tekitamiseks pagasiruumi
* SPAL-i 1370m3/h üliõhuke jahutusventilaator
* Pikkade pihustite konversion (originaalis Bosch Short pihustid)
* Sachs Race Engineering 200mm sidurikorv
* Sachs Race Engineering 190mm 4-ja labaga leevendusteta siduriketas

Üldine spec:
* JOM mustad inglisilmadega esituled
* Hella smoke tagatuled
* JOM 60mm madaldusvedrustus sportamortidega
* 17"x7" OZ Superleggera suveveljed
* 185/35/17 suverehvid
* 13" VW originaal valuveljed talveks
* 155/70/13 UltraGrip 7 lamellrehvid
* RS4 stiilis esispoiler (paigaldamata)

Mootoriremondiga seonduvalt tehtud:
* Kõik mootoridetailid põhjalikult pestud
* Kõik uued mootoritihendid
* Surveaste 8.75:1, kasutusel 4 originaal metalltihendit
* Uued Elring plokikaanepolid
* Hüdrotõukurid algosandatud, pestud ja uue õliga komplekteeritud
* Plokikaas remonditud ja tööpind lihvitud (juhtpuksidele uued hülsid, klapipesad lõigatud + pordiga sujuvalt kokku viidud + põlemiskambrit veidi tuunitud, klappidel uus tööpind + 30 kraadi back cut)
* Plokk elektrolüüsitud, värvitud, hoonitud, tööpind lihvitud (5 sajandiku kulunud)
* Väntvõll kontrollitud ja standard mõõtudes (jäi nii nagu mootorist tuli)
* Kolvid täielikult puhastatud ja üle mõõdetud (3 sajandiku kulunud)
* Kepsud puhastatud ja kontrollitud
* KolbenSchmidt standard mõõtu raamsaaled
* KolbenSchmidt standard mõõtu kepsusaaled
* KolbenSchmidt standard mõõtu pikkilõtkusaaled
* Uued Febi stock kepsupoldid
* Stock 10.9 raamipakupoldid

* Tühimass kaalutud 970kg

Hetkel veel paljud asjad poolikud ja saavad varsti lõpetatud.
Näiteks cooleri torustik tuleb RV materjali tekkides ära fikseerida, hetkel toestavad torustiku mõned nipukad.

Antud projekt oli minu keevitusoskuste harjutamisfaas, seega mõnda kohta ei tasu väga kriitilise pilguga vaadata :-D
Sihilikku pornot pole kuskil tehtud ja mõni koht mis summutil jäi vähe viletsam kaob sealt lähiajal uue summuti installiga.

Autor:  Er!k [ 09.09.2007 10:37 ]
Teema pealkiri: 

Väga mõnus liikur vist nüüd :)
Kuidagi tuleb ju keevitama õppida ka,ja eks seda ikka praktikaga.
Aga hea töö olete ära teinud.
Installige ülejäänud asi ära,ja tahaks siis andmeid teada.

Autor:  junsu [ 09.09.2007 11:40 ]
Teema pealkiri: 

Mihklil paistavad need turbotamised juba suht möödaminnes käivat :)

päris tore sleeper jälle.

Autor:  Ice [ 09.09.2007 22:17 ]
Teema pealkiri: 

Endal oli pmst samasugune auto kunagi kuid sellele sai pigem mõeldud 1,8/2,0 conversionit. Teoorias sai räägitud mootor +paigaldus u. 20k neil päevil. Mis selle projekti hind (suurusjärk) on tulnud? Küsin puhtalt huvist, kuna ise ei hakanud mässama sellise autoga aga tahaks just mõista, miks sai turbotamise teed mindud (jätame fun-factor-i kõrvale)...

Autor:  Kaido [ 09.09.2007 23:37 ]
Teema pealkiri: 

Ütleme nii, et esialgne roosiline plaan kulutada ca. 16k juppide peale on hetkeks vähemalt 2 kordseks kasvanud.

Aga fun-factory ongi põhiline. Mina ei tea Eestis ühtegi 1.4'a mis oleks vabalthingavast turbokaks ehitatud. Auto ei pea olema väga kiire, peaasi et endal lõbus sõita oleks ;)

Autor:  Mihkel [ 13.09.2007 2:32 ]
Teema pealkiri: 

Täna sai MS-i installiga algust tehtud. Õhtuga sai ~75% installist tehtud.
Vaja veel salongis mõned ühendused ära teha ja juhtmestik üle teipida.

Meeldiv oli see, et viimasel ajal on kõik autod ilusti pöördeid lugema hakanud.
Vimased 2 autot on ka esimesest proovist käivitunud, loodame, et ka Polo.

Ehk saab homme ka veidi seadistada asja (kui tervis lubab :()

Autor:  jeff01 [ 13.09.2007 11:31 ]
Teema pealkiri: 

õli äravooluga turbost mingeid probleeme ei esinenud kui turbo nii madalale sai?

Autor:  Mihkel [ 13.09.2007 12:15 ]
Teema pealkiri: 

Siiani küll ei tundu, et mingeid probleeme oleks.
Äravool on siiski paar cm kõrgemal kui õlitase.

Autor:  Mihkel [ 14.09.2007 15:22 ]
Teema pealkiri: 

Eile sai siis MS install 99% valmis ja veidi ka asja seadistatud.
Fuel MAP sai juba suht ühtlane aga süütega on veidi imelikud lood.
Originaal tahhomeetri peaks ka täna tööle saama, kuna unustasin selle enne ühendamata (väike skeem vaja vahele teha).
Juba harjunud lihtsalt coilpacki ja hi-volt installidega, kus piisab ainult mõnest dioodist, et tahho tööle saada.

ES-Tuningu MBC töötab ka kuidagi väga järsult nii väikse rõhuga.
0.4bar pealt 0.8bar peale on pool keeret ainult :?.
Mootor nägi ka hetkeks ~1bar ülerõhku aga detonatsioon on kiire tulema nii kõrge surveastme ja rõhu juures.

Täna peaks külmemaid küünlaid ka otsima, kuna süüdet peab suht palju tagasi tõmbama.
Ehk see aitab natuke. Muidugi süüte 0 punktis ei ole ma ka 100% kinde, kuna on variant,
et rihmaratta märk võib olla nihkunud või on tegu 6 kraadi märgiga.
Originaal hooratta märk asub sellise kohapeal, et ei tea kas nutta või naerda.
Eile ei viitsinud väga oma pead ka vaevata sellega, täna kontrollib asja ehk üle, kui aega on.

Autor:  Mihkel [ 15.09.2007 3:32 ]
Teema pealkiri: 

Sai küünlad üks aste külmemate vastu vahetatud ja natuke veels eadistatud asja + veidi rõhku tõstetud :-D
0.65bar tulemused ~1050kg kaaluva auto kohta (koos juhiga) siis järgmised:
8.6s 0-100km/h ja 16.3s 400m
Mõõdetud G-Techiga ja juhi sõiduoskuseks käiguvahetus ~0.8s, mis räägib juba enda eest.
Hetkel all veel ka originaal summuti lõpuosa, kus üks põlv ~30mm sisediameetriga.
Pole just performance väljalase.
Sealt loodaks veel natuke juurde hammustada.

Ausaltöeldes ise ei oleks sellist tulemust 1.4 mootorist oodanud, mis tehases vaid 44kw.

Suured tänud ka Kuunole, kes seadistamisel veidi nõuga abiks olnud.
Antud autol tuli minu silmale kuidagi väga imelik süüte map, nagu vabalthingav.

Autor:  Mihkel [ 19.10.2007 17:21 ]
Teema pealkiri: 

Vahepeal sai autole tellitud ka Sachs Race Engineering sidurikomplekt.

Ketast peab veel mõni aeg ootama aga korv ja survelaager olid juba kohal.

Nüüd kaob ehk Kaidol sidurilibistamise komme ära, kuna selle kettaga on ilmselt suht raske üldse ilma nõksuta kohalt minema saada :cool:

Samas tekkisid mootoriga komplikatsioonid.
Nimelt hakkas täna mootor summutist ja karterituulutusest tühikäigul suuremas koguses sinist suitsu välja ajama.
In case sai sooja mootoriga ära mõõdetud kompressioonid:

Sil. | 3 pööret | max rõhk
1. | 12 bar | 16 bar
2. | 11 bar | 15 bar
3. | 11 bar | 15 bar
4. | 12 bar | 16 bar

Huvitav mis seda suitsemist põhjustada võib?
Klapisääretihenditest vaevalt suitseb nii kõvast, karterisse sealt ju gaasid ei pääseks, kuna klapp ju suletud survetakti ajal?
Õlirõngad kinni jäänud?

Autor:  Mihkel [ 20.10.2007 23:12 ]
Teema pealkiri: 

Täna sai natuke lahatud asja.
Selgus, et turbo on täiesti korras, lõtke pole, õlilekkeid ka pole.

Tuleb mootor maha ja juppideks võtta ilmselt.
Siduri vahetuseks kast enivei vaja alt ära võtta.

Autor:  Kuuno [ 22.10.2007 11:23 ]
Teema pealkiri: 

tuletab väga meelde minu esimest aretamist hyundaiga :)
aga see on paljudes asjades koaarlikum-ntx progetav aju

suitsemise kohapealt ei ole vist jah muud avrianti kui moto sisu kontrollida....
aga enne...lase silindritesse rõhku kui leiad kuskil koha kes seda teeks...saad kindlalt teada kas rõngad peavad v mitte!

Autor:  Fos [ 22.10.2007 16:53 ]
Teema pealkiri: 

Mihkel, mis surveastme ja mis boostiga(0.65?) sa käitasid seda, kui ta veel elus oli?

Autor:  Mihkel [ 23.10.2007 1:04 ]
Teema pealkiri: 

10.2 surveaste (kui tehast uskuda) ja 0.65bar boosti.
Laiali asi otseselt ei läinud, otsustasime lihtsalt, et parem õigel ajal viga välja selgitada, kui pärast maybe terve plokk prügikasti saaata.

Max väände juures tuli küll süüde väga maha tõmmata (8 kraadi vist oli) aga lõpus läks asi paremaks.

Eks see lahtivõtmata mootorite turbotamine ongi õnnemäng.
Ise kahtlustan, et asi ei olnud niivõrd turbos, kui just mootori eelnevas hooldatuses.
On teine päris nõgine seest.

1. leht 10-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/