Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 27.04.2024 16:50

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 143 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 04.11.2009 10:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Vaikselt hakkab juba looma, enamus tükid on nüüd küljes.
Dan tegi mulle muidugi väikese kingituse, mille tulemusena pidin plaaniväliselt ka täiesti korras esisilda remontima. :)
Kuna sillastend maksab antud autol pool esisilla juppide hinda, siis oli mõtetu vaid mõnda vigast juppi välja vahetada ja lihtsam oli terve esisilla tükkide komplekt soetada.
Enne kui päris kõik asjad külge lähevad tuleb muidugi polü puksid ette ära osta.
Hetkel on auto vähemalt uuesti ratastel ja liikuv.

Järgmises plaanis oleks siis mootor kõikide silindritega tööle saada, mootorijuhtmestik ära teipida ja uus cooleritoru valmistada.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.11.2009 2:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Teha ikka veel veidi on aga ei midagi ületamatud.

See, et mootor vaid 2-e või 3-me pütiga käis oli tingitud oma lollusest.
Nimelt olin jagajale süütejuhtmed küll õiges järjestuses aga vale pidi kätt peale pannud.
Ei teagi miks automaatselt päripäeva juhtmed peale panin.
Aga juhtub ka kogenud inimestega labaseid lollusi.
Lisaks on ka üks tutikas NGK küünlajuhe praak. Juba teine tutikas NGK praak küünlajuhe see viimase poole aasta jooksul.

Mittetöötavate silindrite vigu otsides jõudsin ka kompressioonid üle mõõta, mis olid väga head.
1 - 2 - 3 - 4
11 - 11 - 11 - 11 - 3-me pöördega
14 - 14 - 14 - 14 - lõpuni käiates

Muidugi kuna mul ülemist laadetoru polnud sai mootorit käiatud ilma filtrita ja
autot garaaži ajades tekkis järsku ei tea kust meeldiv tolmu/liiva kiht kapotialla.
Loodetavasti see segusiibrist mootorisse väga suures koguses ei jõudnud. Taaskord enda lollus.
Tegu ei olnud nagu päris liivaga ka kuna liiv on raske ja ei lendu nii naljalt.
Eks peale sissesõitu ole näha mis kompressioonid näitavad.
Esmane sissetöötamise õli sai juba välja lastud ja uus mineraal sisse kallatud.

Vahepeal sai siis meisterdatud uus cooleri toru lõpuni valmis.
Selle TIG-isin päris ise kokku tuttava TIG keevitusega.
Oma tehtud kesiselt tehtud võiks esmase TIG keevituse kogemuse kohta öelda aga tulemus algaja kohta IMO piisavalt hea.
Homme prooviks cooleri torudele toed ka ära teha, siis on juba väga hea.
Sai täna tõmmet ka korra proovitud ja juba 0.45bar teise käiguga tõi naeratuse näole. :p

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.11.2009 11:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.11.2004 18:41
Postitusi: 1533
Asukoht: Tallinn
Tuleb välja, et ei mina ega sina pole esimene kes peab tutikates NGK juhtmetes pettuma. NGK hind on päris krõbe ja ma eeldasin kvaliteeti. Tuli ikka nii välja, et pidin suvalised juhtmed asemele panema ja need elasid ka kapotialuse põlengu üle.

_________________
Alfa Romeo Brera 3.6 JTS V6 Q4
Ex Fiat Coupè 16v Turbo 342hj/466nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.11.2009 11:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Iseenesest saaks selle kergelt terveks ravida, kui vaid uue jagaja/pooli poolse piibu saaks.
Aga elu õpetas nüüd seda, et ka tutikad küünlajuhtmed tuleb ALATI ise üle mõõta.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.12.2009 11:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Sai siis polole nüüd väike jõulukink mõeldes suvele tehtud ja soetatud 17"x7" OZ Superleggera veljed.
Kaaluvad teised 7.5kg ja sinna mahuvad ka suured pidurid sisse ära. :)

Pilt

Muidu hetkel auto seisab garaažis ja ootab, millal saaksin katsetada veel viimase õli äravooluanuma ära.
Viimane kord kui sõitsin temaga suitses ta isegi suht vähe.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.12.2009 12:01 
Eemal

Liitunud: 29.12.2009 11:59
Postitusi: 6
Asukoht: Raplamaa
Mõtlesin, et oled sõitnud ju päris mitmete autodega (ka kiiretega) ning siis oled nõus sõitma ka Punto'ga. Kas ta peab ennast siis tee peal hästi üleval?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 29.12.2009 12:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Antud juhul on jutt Polo-st mitte Puntost. ;)
Punto kohta ei oska öelda aga Polo seisab antud sportvedrustusega küll väga mõnusalt teepeal.
Nagu kartautoga sõidad erinevalt suurematest sarnase vedrustusega autodest.
Lihtsalt väike FUN auto millega ringi paugutada ja lisaks ökonoomne.
Esivedu on ainuke miinus asja juures aga hetkel hea vaheldus teiste autode juures.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2010 0:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Täna jõudsin lõpuks sinna maale, et sai ära katsetatud ka turbo alla anuma tuunimine (~0.5L sai see).
Antud juhul peab nentima fakti, et siiski on turbo defektne.
Tossamine tühikäigul läks väiksemaks aga peale mõningast peenestamist suitses ta tallamisel ikkagi veel sama moodi, järelikult tuleb õli summutisse pidevalt juurde.

Huvitav on see, et turbo äravoolu tuulutusest tuleb kohati ropult suitsu, karterituulutus on ilusti suitsu vaba.

Tagantjärgi järeldades võib oletada, et see suits, mis 2 aastat tagasi äkitselt tekkis oligi tegelikult turbost, kuna tol hetkel oli tagasivool otse karterisse ja
tegelik sinine suits ei tulnud mitte õlirõngaste kulumisest vaid turbo tagasivoolust.
Seda suitsu oli lihtsalt väga vähe ja auto sai kohe peale seda seisma ka jäetud.

Homme võtan sisselaske poole otsa ka lahti, see on oletatavalt sama moodi kuiv nagu 2 aastat tagasi lammutades.

Mis puudutab mootoriremondi tegemist eeldades mootori kulumist, siis mööda külge see kindlasti maha ei jooksnud, kuna enne olid tegelikult õlirõngad täiesti kinni nõgi sees ja terve mootor oli seest nagu sitakäi.
Lisaks sai nüüd ka surveastme alla ja sõidan boosti all inimliku 20+ kraadi süütenurgaga mitte alla 10 kraadi nagu enne max pöördemomendi kohas oli.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.02.2010 11:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Kuna pidevalt maadlesin antud mootori tühikäigumootoriga, mis liigutab segusiibrit, siis otsustasin proovida esimest korda stock aju ja MS-i ühiskooslust.
Antud segusiibril on PWM mootor tühikäiguklapi juhtimiseks ning nii TPS-i kui IAC-i jaoks kokku 2 siibri liikumise reostaati.
Lisaks veel tühikäigulüliti, seega segusiibri küljes on kokku 8 juhet.
Vaid PWM-i kasutades ja asukohta mitte teades tekkis effekt, et näiteks käiku vahetades kui gaasi maha lasen, siis tühikäigumootor tõstis pöördeid, olenemata, mis pöördel käiku vahetasin.
MS1-ega closed loop PWM korralikult tööle saamine on ka paras jebimine.

Eilsega jõudsin originaal juhtmestiku tagasi taastada ning originaal ajust kadusid enamus veakoodid.
Jahutusvedeliku temp. anduri panin teise lisaks, et mitte jamada originaal aju versus MS bias resistoritega.
Uus tempandur lisaks koos tihendiga maksis kõva 55.- eek ka, oleks võinud parem 2 päeva ajusid ragistada, kuidas see raha säästa ja 2 aju koos tööle saada. :-D
Eesmärk on originaal aju nii ära lollitada, et OBD-ga testides aru ei saa, kas juhib mootorit originaal aju või mitte.
Kuna läksin liiga hoogu ja eemaldasin MS-ist in case hall anduri pullup-i, siis eile veel pöördeid MS-i ekraanil ei näinud.
Õhtul panin pullup-i tagasi ninig vahetasin ka prose MS2 vastu, mis on mulle veidi meelepärasem.
Esimene tagasilöök on muidugi see, et originaal aju loeb TPS-i tagurpidi.
Seega tuleb mingi vaheahel ehitada, mis pinge vastupidiseks converdib.
Originaal ajul gaasi vajutades pinge väheneb (ADC count) aga MS ja enamus progeajud tahavad et pinge tõuseks.

Õhtul loodaks pöörded uuesti lugema saada ja mootori käima.
Kogu selle aretuse lisaboonus on see, et saan mootori stock konditsiooni vaid pihustite 4-ja juhtme ning süütepooli 1-e juhtme tagasiühendamisega taastada.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.02.2010 12:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Kas sa MS-is ei saa TPS-i nö tagurpidi kalibreerida? St. TPS Low lahtrisse paned high väärtuse ja vastupidi? See toimib igati kui ei viitsi juhtmeid ringi tõsta nt.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.02.2010 12:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
MS1-te ei saa kahjuks tagurpidi TPS-i lugema panna.
Kuna flood clear saab olla ainult mingist väärtusest suurem, siis tagurpidi ühendades istub asi pidevalt flood clear-is käivitamise ajal.
Võimalik, et kui flood clear funktsiooni limiidi tõstmisega ära kaotan, siis asi isegi töötaks.
Aga vaatan õhtul, mida MS2 pakub, kuna see on veidi teisel ideoloogial üles ehitatud kui MS1.
Seal saab juba ka correctioneid ise vabalt muuta ja funktisoone rohkem.
Pole lihtsalt seda tagurpidi TPS-i vaja läinud kunagi, kuna ise ühendades panen alati õiget pidi TPS-i tööle.
MS1 suudab muudatusi teha (kütte ja süüte muutused) vaid iga 100rpm tagant aga MS2 iga 1RPM tagant.
Ilmselt selle tõttu tundub ka MS1 tühikäigu paika saamine veidi suurem töö ja üldse sujuvus on viletsam kui MS2-el.
Aga oma töö teeb ta siiski ära, lihtsalt kui oled ka kallimate ning kordades kiiremate ajudega harjunud, siis oskad seda sujuvust juba hinnata.
MS1-ega stiilis 3000rpm järjest ühtlast segu saada on IMO võimatu, pidevalt kõigub (põhjagaasil siis) aga MS2 suudab ilusti sirget joont hoida.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.02.2010 13:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 06.01.2005 20:02
Postitusi: 566
Asukoht: tln - kristiine
am.. Mul on küll TPS tagurpidi kalibreeritud. Kalibreermisel viskab väikse hoiatus akna, et "ou, sul on tagurpidi juhtmed!" Aga saab aru küll ja loeb ilusti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.02.2010 13:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Saab jah tagurpidi ka kalibratsiooni ära teha aga osad funktsioonid eeldavad asja õiget pidi töötamist.
Vähemalt MS1 puhul, kuna MS1 võtab TPS-i kui ADC mitte kui protsentuaalselt.
Kuidas sa määrad idle advance-i näiteks, kui see eeldab TPS ADC näiteks alla 20, kui gaas maas ADC 15?
Nüüd juhtmed vastu pidi on sul seis, kus näiteks kirjutad et peab alla 200 olema, kui gaas maas on tegelt ADC 215.
Ja rõhu panen sõnale ALLA, mida muuta ei saa!
Pedaal põhjas ADC 40 näiteks aga kuidas sa paned selle funktsiooni tööle, kui alla näit läheb alles gaas peal alla määratud ADC ehk siis ei ole täidetud konditsioon IDLE.

Lisaks on asi põhimõttes.
Mul on lihtsalt põhimõte, et asjad peavad töötama nii nagu ette nähtud, mitte käib kah (juhtmed tagurpidi) aka ÜT.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.02.2010 13:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Vaatasin veidi MS2-e softi ja tundub, et seal kasutab firmware ikkagi protsendina TPS-i peale kalibreerimist ja peaks saama asja kasutada ka tagurpidi kalibreerituna.
Antud juhul ei jää mul ilmselt muud üle kui seda tagurpidi kasutadagi.
Oleks asi vaid standalone režiimis viskaks kohe vref ja ground vahetusse aga siis läheb stock aju lolliks.

Hetkel siis tundub, et prose vahetus aitas ka ühest probleemist vabaneda aga ärme hõiska enne õhtut. :)

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 15.02.2010 14:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Aju loeb TPS-i asendit ikka protsentuaalse väärtuse järgi sedasi et mingile protsendile vastab mingi pinge väärtus, mitte automaatselt sisendisse tuleva pinge järgi. Muidu poleks ju kalibreerimist vaja.

Aga õigetpidi ühendades on muidugi õigem, lihtsalt sinu olukorras on lihtsam elada valepidi TPS-i juhtmetega, kui hakata muundurit meisterdama :) Eeldusel, et MS-il kõik funktsioonid ikka toimivad vastupidi kalibreerituna?

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 143 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 51 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11