Mazda RX8 1.3 raira
Mazda RX8 1.3 raira
Tere
Otsustasin oma auto teema ka siia foorumisse teha,kuna tegu on mu esimese turbo projektiga ja know how-d suht vähe, siis loodan ,et ehk targemad vajadusel abistavad.
Tegu siis Mazda rx8-ga 2003.a, mootoriks 1,3liitrine rootor 170kw
Turboks sai valitud kasutatud,kuid heas korras Holset H1C (hx35 vanem mudel) 16 kojaga
Kolle ehitamine võis alata.
wastegate-ks sai valitud Tial MVS 44mm
Suurimaks probleemiks kolle valmistamisel oli meeletu ruumi puudus.LOG style oleks olnud lihtsaim lahendus,aga mitte parim.
Downpipe 3tolline sai ka valmis tehtud.
Kuna nii kolle kui downpipe jooksevad termostaadi korpuse lähedalt siis polnud muud varjanti kui see totaalselt ringi ehitada välistamaks lõdvikute sulamist.
Kütusesüsteem sai samuti vähe järgi aidatud.
Primary 1 vist oli 320cc
Primary 2 440cc
Secondary 440cc
Minu lahendus sai selline
Primary 1 440cc
Primary 2 440cc
Secondary 957cc
Pihustiteks sai valitud Bosch ev14 957cc @3bar
Kütusetrassi sooviksin hetkel jätta puutumatta,(puudub tagasivool),aga pumba vahetamisest ei pääse,sest originaal pump on vaid 125lph.
Hetkel veel uurin ,mis valida ,aga ilmselt Aeromotive 340lph pumba kasuks otsustan.
Täiesti drop in lahendus paaki.
Teha on veel väga väga palju ja pole eesmärki seadnud valmimiseks,vaikselt nokitsen kui aega saan
Otsustasin oma auto teema ka siia foorumisse teha,kuna tegu on mu esimese turbo projektiga ja know how-d suht vähe, siis loodan ,et ehk targemad vajadusel abistavad.
Tegu siis Mazda rx8-ga 2003.a, mootoriks 1,3liitrine rootor 170kw
Turboks sai valitud kasutatud,kuid heas korras Holset H1C (hx35 vanem mudel) 16 kojaga
Kolle ehitamine võis alata.
wastegate-ks sai valitud Tial MVS 44mm
Suurimaks probleemiks kolle valmistamisel oli meeletu ruumi puudus.LOG style oleks olnud lihtsaim lahendus,aga mitte parim.
Downpipe 3tolline sai ka valmis tehtud.
Kuna nii kolle kui downpipe jooksevad termostaadi korpuse lähedalt siis polnud muud varjanti kui see totaalselt ringi ehitada välistamaks lõdvikute sulamist.
Kütusesüsteem sai samuti vähe järgi aidatud.
Primary 1 vist oli 320cc
Primary 2 440cc
Secondary 440cc
Minu lahendus sai selline
Primary 1 440cc
Primary 2 440cc
Secondary 957cc
Pihustiteks sai valitud Bosch ev14 957cc @3bar
Kütusetrassi sooviksin hetkel jätta puutumatta,(puudub tagasivool),aga pumba vahetamisest ei pääse,sest originaal pump on vaid 125lph.
Hetkel veel uurin ,mis valida ,aga ilmselt Aeromotive 340lph pumba kasuks otsustan.
Täiesti drop in lahendus paaki.
Teha on veel väga väga palju ja pole eesmärki seadnud valmimiseks,vaikselt nokitsen kui aega saan
Re: Mazda RX8 1.3 raira
H1c on turbo, mille kohta midagi justkui kuulda polnud kuniks ise turbot otsima hakkasin ja peale seda jääb nii mõnelgi pool silma Sain miski cumminsi pealt.
Kumma külmarattaga sa ta leidsid? väike või suur.....7 / 8 laba?
Väga lahe projekt....midagi erinevat.
Kumma külmarattaga sa ta leidsid? väike või suur.....7 / 8 laba?
Väga lahe projekt....midagi erinevat.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Huvitav et keskmise silindri port väiksem on kui teistel. Ja päris lahe kollektor.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Tegu siis suure h1c-ga.8 laba külmakojas.Pärit on ta ka mul Cumminsi pealt.
Mootor siiski 2 rootoriga.Väljalaskes kolm porti ,sest gaasid liiguvad nii paremalt kui vasakult rootori kojast välja.
Kui ma nüüd hästi mäletan,oli keskmine port veel kaheks jagatud.
Pakuks et keskmisest pordist liigub vähem gaase välja ja sel põhjusel ta ka väiksem.
Mootor siiski 2 rootoriga.Väljalaskes kolm porti ,sest gaasid liiguvad nii paremalt kui vasakult rootori kojast välja.
Kui ma nüüd hästi mäletan,oli keskmine port veel kaheks jagatud.
Pakuks et keskmisest pordist liigub vähem gaase välja ja sel põhjusel ta ka väiksem.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Org aju küll näpitav aga kas ta võimaldab ka leading/trailing spark split-i ja primary2 ja secondary pihustite töölehakkamise hetke keerata?
Pumba poolest ma rx7-l kasutasin 340lph pumpa ja 950primary 1600secondary pihusteid. 2x550ccm ja 2x950ccm 270lph pumbaga sai 0.8bar juures otsa hx40-ga.
IvarR
Pumba poolest ma rx7-l kasutasin 340lph pumpa ja 950primary 1600secondary pihusteid. 2x550ccm ja 2x950ccm 270lph pumbaga sai 0.8bar juures otsa hx40-ga.
IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Arvasin ka ise ,et 340lph oleks sobilik pump.
Soetasin DeatschWerks dw300 pumba.
Rx8 originaal aju on väga hästi seadistatav nii Cobbi kui Mazdaeditiga.
Ei ole pihustid ega leading-trailing spark split takistuseks.
Soetasin DeatschWerks dw300 pumba.
Rx8 originaal aju on väga hästi seadistatav nii Cobbi kui Mazdaeditiga.
Ei ole pihustid ega leading-trailing spark split takistuseks.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Ok siis võin sulle mingid safe syytenurgad jne anda millest lähtuda, detot see mootor ei kannata pmst yldse, apexid 2korda nõrgemad kui rx7-l.
Toeta turbo ära kindlasti, piitsutades saad rootoriga kolde tulipunaseks teibi all ja võib deformeeruma hakata.
IvarR
Toeta turbo ära kindlasti, piitsutades saad rootoriga kolde tulipunaseks teibi all ja võib deformeeruma hakata.
IvarR
Mootori juhtajude müük/paigaldus/seadistamine.
Võistlusautode ehitus.
Võistlusautode ehitus.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Tänud IvarR,võtan kindlasti su nõuandeid kuulda.
Eks mazda selle renesisega ämbrisse astus.Oleks ju võind vana hea 13b sinna vahele istutada.
Muideks COOPY apexid pidid väga head vastupidavad turbokal olema...
Mis ajusse puutub ,siis pole veel otsustanud mida kasutusele võtta.
Adaptronic, p'n'p lahendus mis tundub parim.Hind küll soolane aga samas ka seda väärt.
Eks mazda selle renesisega ämbrisse astus.Oleks ju võind vana hea 13b sinna vahele istutada.
Muideks COOPY apexid pidid väga head vastupidavad turbokal olema...
Mis ajusse puutub ,siis pole veel otsustanud mida kasutusele võtta.
Adaptronic, p'n'p lahendus mis tundub parim.Hind küll soolane aga samas ka seda väärt.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
tore näha, et asi edeneb
vana 13b-ga poleks saand autot müüa enam sellel ajal.
goopy apex tihendid oleks ka minu esimene valik.
vana 13b-ga poleks saand autot müüa enam sellel ajal.
goopy apex tihendid oleks ka minu esimene valik.
Wankel mootorite remont TEL: 5 5 5 1 8 2 8 8
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Voolujuhtmega ikkagi see reegel, et mida jämedam, seda parem.
Endal sama teema mingi hetk ja ise pakun 35 ruutu juhe võiks ehk ok olla. Eks see sõltub ka auto otstarbest, mis sealt kaablist nö läbi peab käima. Suurim tarbija on minuarust ikkagi starter, millel suuremat särtsu vaja. Kui auto juba käib, siis muude voolude puhul võiks olla ka väiksem kaabel.
Sõltuvalt autost on seal see kaalu küsimus lihtsalt. Ringraja autol nüüd vaevalt 50+ ruutu juhe on, sest see juba kaalub märgatavalt rohkem.
See nagu minu arusaam asjast..
Ennast huvitaks rohkem, mitu amprit kaitse pagasnikus kaabli vahel peaks olema?
arx
Endal sama teema mingi hetk ja ise pakun 35 ruutu juhe võiks ehk ok olla. Eks see sõltub ka auto otstarbest, mis sealt kaablist nö läbi peab käima. Suurim tarbija on minuarust ikkagi starter, millel suuremat särtsu vaja. Kui auto juba käib, siis muude voolude puhul võiks olla ka väiksem kaabel.
Sõltuvalt autost on seal see kaalu küsimus lihtsalt. Ringraja autol nüüd vaevalt 50+ ruutu juhe on, sest see juba kaalub märgatavalt rohkem.
See nagu minu arusaam asjast..
Ennast huvitaks rohkem, mitu amprit kaitse pagasnikus kaabli vahel peaks olema?
arx
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Paljuski sõltub ristlõige ka kaablist endast sest mul oli 50 ruuduse hiina võimukaabliga nii, et see tõmbus korralikult krussi starterit andes ja tihti ei lasknud ka piisavalt läbi, et autot käivitada. Samas vanadel bemmidel stockis peal olev kaabel on suhtkoht overkill mumeelest....aga samas pole ka kellelgi probleeme. Mul pole aimugi kui võimas on rootormootori starter kuid eeldan, et üsna lahjake võrreldes tavaliste R6tega millel a-la 1,2kw starter peal 1200w 12v korral 100A otsest tarbimist starteri poolt. Kui liita sinna nüüd varu mida on vaja ka sädeme tekitamiseks, pihustite ja poolide jne toiteks siis 130-150A võib olla ehk tarbimine kuid oluline polegi see kas kaabel selle vastu peab vaid see kui suur on pingelang kaabli teises otsas.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Tehasest väljudes oli starter vanematel mudelitel 1.3kw 11 hambaga,mis aga kahjuks jäid lahjaks(käivitus probleemid).
Need vahetati välja 2kw 13 hambase starteri vastu uuematel mudelitel.
Ka minul läbikäidud rada.Mittekäivitumine just sooja mootoriga.
Mul oli starteri esimese puksi korpuse sees ringi tõmmand.
Uus uprated starter peale ja kõik mured lahenesid.
Ehk siis ikka olekski mõistlik mõne bmw pealt pluss juhe hankida ja peaks olema piisav.
Need vahetati välja 2kw 13 hambase starteri vastu uuematel mudelitel.
Ka minul läbikäidud rada.Mittekäivitumine just sooja mootoriga.
Mul oli starteri esimese puksi korpuse sees ringi tõmmand.
Uus uprated starter peale ja kõik mured lahenesid.
Ehk siis ikka olekski mõistlik mõne bmw pealt pluss juhe hankida ja peaks olema piisav.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
kui pikka juhet tarvis, mul seisavad riiulis keevituse kaablid 600 amprise keevituse küljest. Ristlõiget ei oska öelda aga päris jäme on.
Re: Mazda RX8 1.3 raira
Sai siis aku pagassi vedamisega tegeletud.Päevake tööd ja voilaa
Kaabli ristlõige oli 35mm2,hetkel arvan ,et peaks olema piisav,aga eks seda aeg näitab.
Kohale jõudsid ka mbc ja lisakellad(boost ja õlisurve) tootjaks STRI
On kellegil kogemusi kuidas toimib cooler horisontaalselt paigaldades nii öelda v-mount?
See oleks nagu ainus võimalus kasutada suuremat coolerit,sest väidetavalt pidid mootori jahutusega probleemid tekkima kui paigaldada suur cooler kliima ja jahutusradika ette.
Kaabli ristlõige oli 35mm2,hetkel arvan ,et peaks olema piisav,aga eks seda aeg näitab.
Kohale jõudsid ka mbc ja lisakellad(boost ja õlisurve) tootjaks STRI
On kellegil kogemusi kuidas toimib cooler horisontaalselt paigaldades nii öelda v-mount?
See oleks nagu ainus võimalus kasutada suuremat coolerit,sest väidetavalt pidid mootori jahutusega probleemid tekkima kui paigaldada suur cooler kliima ja jahutusradika ette.