TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2385
9. leht 11-st

Autor:  Raceboy [ 07.03.2011 10:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

murjam kirjutas:
Porschel on kaaned ikka väga peeneks aetud.. suuremaid klappe panna 944S-i kaande ei mahu vist ühti?


Pole eriti mõtet ka, stockis voolab sisselase juba u. 310 cfm @ 0.50. Pildilt on võibolla raske aru saada, aga silindrimõõt on ju 100 mm, need klapid on isegi suured juba.

Autor:  Raceboy [ 17.11.2011 10:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Seoses talve lähenemisega tuleb kiirendada ka selle masina edenemist. Sain hiljuti tasakaalustusvõllide o-rõngad kätte ja kui nüüd plokikaanetihendi ka kätte saan, võiks mootori pealetõstmisele mõelda. Talve jooksul plaanis enne veel ka mootoriruum üle värvida. Tõenäoliselt tuleb suurema vahejahuti tõttu kasutada modifitseeritud 944 esipõlle praeguse 931 oma asemel.

Tegin masinast garaažis ühe pildi ka, lükkasin teised masinad tahapooole, kuna nendega tegemist vähem (punase 924-ga pole vaja midagi teha, sellega sõitsin viimased 2 kuud). Ignoreerige palun segadust, hiljuti viisin sinna kuuri lammutuse tõttu hunniku asju ja pole jõudnud korda luua veel.

Pilt

Autor:  Raceboy [ 27.12.2011 10:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Väike edasiminek. Tegin ettevalmistusi mootoriruumi värvimiseks: vanast jamast puhtaks ja kiskusin ka vana heliisolatsiooni maha.
Lisaks oli enne vaja veel proovida, kas vahejahuti istub normaalselt, et pärast midagi enam lõikuma ei peaks.

Avad õhu liikumise hõlbustamiseks:
Pilt

Jahutist väljuv otsavann:
Pilt

Pilt

Katsetus sobivuse osas:
Pilt

Autor:  valdz [ 27.12.2011 13:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Vinge cooler tulemas, kust sellist kärge said?

Autor:  Raceboy [ 27.12.2011 13:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

See on kaks 944 Turbo kärge kokkupanduna. Saagisin lintsaega originaalotsavannid maha ja teen lihtsalt uued. Põhjuseks see, et see kärg on päris normaalsete omadustega (jahutus vs voolavus) ja nad on odavad (50 usd/tk pidevalt leida).

Autor:  valdz [ 27.12.2011 13:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Väga hea leid, kas saad ühe tk kärje mõõte jagada, ma pean endal ka sellise asja mõttesse võtma. Ja kui sul selliseid veel üle siis anna teada :)

Autor:  Raceboy [ 27.12.2011 14:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

valdz kirjutas:
Väga hea leid, kas saad ühe tk kärje mõõte jagada, ma pean endal ka sellise asja mõttesse võtma. Ja kui sul selliseid veel üle siis anna teada :)


Kärje mõõdud on 130x130x380 mm. Endal enam üle pole, kuid tean üht tüüpi, kellel neid 50usd/tk mingi 7-8 tk vedeleb.

Autor:  arxman [ 28.12.2011 15:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Just tegelen enda Golfil kah cooleri asukoha ümber ehitustega ja üldiselt on nii mõnigi asi selle autoga sarnane.

Üldiselt võib ju olla nii performance intercooler kui tahad, aga kui sinna ikka õhku kuskilt peale ei kipu tulema, siis on tast tolku minuarust ikkagi suhteliselt vähe.

Ei tea neid Sinu plaane, mis ja milline see auto tulevikus olema peaks, aga mina lõikaks stangesse numbri taga oleva voldi kujuga suurema ava ja nende nelja augu asemel samuti kärje laiuse kandilise ava. (Võin vajadusel ka joonistada, kui mu jutt liiga segane tundub :-D )

Ennast nagu hoidsin stange lõikumisega nii kaua tagasi, kui suutsin, aga nüüdseks on seal ikkagi üks lisa ava, milleta jääks cooler 80% stange taha.
Lihtsalt asi selles, et ei see auto, ega minu auto nagu välimuselt ei salli väga suuri avasid stanges ja iga lõige teeb autot pigem koledamaks kui lahedamaks, kui see just omanikule üldse oluline peaks olema.
Nissanid ja muu selline jaapani tehnika sallib oma disainilt neid suuri avasid tunduvalt paremini :)

arx

Autor:  Raceboy [ 28.12.2011 15:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Kõiksugu jahutitel pole kõige tähtsam mitte see, kui palju nendele peale õhku tuleb, vaid see, et nende tagant õhul kuhugi minna oleks (=hõrendus). 944 Turbol on jahuti tuledevahelise pleki all ja selle sees pole ühtki ava, samuti pole suuri avasid stange sees, kuid ometi töötab see jahuti väga efektiivselt.

Väike meenutus sellesama auto pealt, kuidas 944 Turbol jahuti paikneb:
Pilt

Autor:  arxman [ 28.12.2011 16:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Selles suhtes on Sul kindlasti õigus, et kui üheltpoolt tuleb jahe õhk, siis teiseltpoolt eralduv soe õhk peab samamoodi kuhugile pääsema.
Eks see niikunii ole praegu siin hull teooria jutt ning "efektiivsel" ja "efektiivsemalt" on ikkagi ka mingi vahe.
Kui ta antud hetkel ilma igasugu avadeta töötas juba täiesti normaalselt, siis enda loogika järgi pakuks, et kui juhtida coolerisse rohkem õhku ja see omakorda ka veel teiseltpoolt paremini veel ära juhtida, siis oleks see tunduvalt efektiivsem.

Iseasi, kas see on üldse eesmärk. Eks tänavaauto ole ikkagi ju kompromiss välimuse, jõunumbrite ja kestvuse osas.

Kindlasti on oma osa ka kärje paksusel, mis on isenesest päris uhke. Arvan, et see hea jahutuse efekt tulebki paksust kärjest, kus väikestest avadest juhitakse õhk läbi pikema kärje. Teine variant on siis kasutada kitsamat kärge ja omakorda siis suuremat pinda.

arx

Autor:  Raceboy [ 28.12.2011 19:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Ma võibolla väljendasin ennast ebaselgelt. Oluliselt tähtsam on õhu ärajuhtimine ja hõrenduse tekitamine, kui jahutisse lisaõhu surumine. Küll see õhk tee jahutisse jõuab, kuid kui kuhugi minna ei ole, ei ole tolku ka 200 km/h selle peale lendavast õhumassist.

Autor:  kilplane [ 30.12.2011 3:15 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

pean nõustuma..
esiteks, kui võrdleme õhu imemist ja puhumist siis paneme tähele, et imemise puhul liigub õhk kõikides punktides ühtlaselt (radiaalselt) ja õhuliikumine aeglustub kauguse ruuduga. puhudes aga liigub õhk ainult sirgjooneliselt seega tema mõjuväli ulatub oluliselt kaugemale.
lihtne eksperiment: proovi küünalt kustutada puhudes ja siis imedes..
tulles tagasi autoradikate juurde, siis võrdleme asja sedapidi, et radika ees toimub nö imemise pool, taga aga puhumise pool.
seda siis õhuvoolude poolest. ehk radika taga tahab õhk liikuda otse, talle seda võimaldades liigub õhk vabalt läbi radika ja see, et radika esine pole otsese õhuvoolu käes, ei ole nii suur probleem. kui aga radikas on tagant plokeeritud näiteks teise radikaga, siis ei saa õhk vabalt voolata ja radika taha tekib kõrgem rõhk. ja see pärsib õhuvoolu.
toon ekstreemse näite: papitükk radika taga. ehk siis radika taga (radika ja papitüki vahel) on sama rõhk mis radika ees ja õhuliikumist ei toimu.
tähele tuleb ka panna, et mängus on korraga kahte erinevat sorti mudelid: üks õhu liikumine takistuseta, teine on radika takistusest tingitud rõhkudevahest tekkiv õhuvool. esimene näitab ära maksimaalse õhukoguse mis radikat saab läbida, teine on aga tingitud esimesest(ja paljudest muudest faktoritest) ja määrab ära lõpliku õhukoguse, mis radikast läbi käib. arvutuskäik on muidugi tibakene keerulisem, kui pragu näites toodud.
siit tuleb ka välja, et madala takistusega radikal on õhu voolavuse osakaal tähtsam, suurema takistusega radikatel aga rõhkude erinevus.
isiklikult arvan, et mõlemad on tähtsad, aga ei piisa ainult ühest. viimane jutt on juhusest kui peab valima kompromissi vahel, kas paremini juhtida õhku peale või paremini ära. ärajuhtimise all mõtlen siis lisaks voolavusele ka hõrenduse tekitamist radika taha. isiklikult arvan, et hea tulemuse saab üksnes siis, kui on mõlemad olemas, nii hea pealevool kui hea äravool.

Autor:  Raceboy [ 16.01.2012 11:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Sisselaskekolle, mis juba mõnda aega valmis. 944 S2 originaalkollest jääb flants ja runner'id. Hiljem, kui mootor peal, lasen CNC pingis torude pikkused parajaks ja ühtima täpselt kolle trompetitega. Ühendus tuleb silikoonlõdvikutega (kuumust ja vibratsiooni mootorist pole vaja, samuti lihtsam maha võtta kui vaja).

Pilt
Pilt

Vahejahutile lõdvikuühendused:
Pilt

Autor:  TevoDekk [ 16.01.2012 19:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Kas SL kolle on RV-st?

Autor:  Raceboy [ 16.01.2012 22:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Alumiiniumist.

9. leht 11-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/