TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2385
1. leht 11-st

Autor:  Raceboy [ 26.03.2007 10:00 ]
Teema pealkiri:  Porsche 924 "Turbo" 2.0 -> 2.5 16V '83, Raceboy

Paneks siis selle projektikese ka siia üles.
Kuna 924 mootor originaalis just liiga kiire pole (125hj, 0-100km/h ~9s), siis otsustasin natuke särtsu juurde anda suveks enne kui uus 2.5liitrine 16V Turbo mootor peale läheb.

Turboks IHI, mis pärit 2.9liitrise Hyundai Terracanilt. Vahejahuti on Audi 200 oma.
Nii sisselaske kui väljalasketorustik enda tehtud ja summuti on ühe pütiga otseläbi. Kuna väljalase päris pikk, on hääl suht vaikne.

Puhub kenasti 0.8 bari välja ja suht konservatiivse süütegraafikuga liikus väga mehiselt. Kuna wastegate vaakum on kohe turbo juurest võetud on max boost käes u 3000 pöördel.
Turbiiniosa on selle mootori jaoks ülisobiv, kuna puhuma hakkab õige koha peal (al 2000p tuleb vaakumialast välja) ja kõrgematel pööretel mingit rõhulangu pole. 924 mootor on madalatel pööretel piisavalt jõuline, et niisama kruisata.

Esimene häda tuli kohe esimesel vajutamisel välja: jätsin tehase lõdviku gaasiklapi otsa ja tulemuseks oli, et 0.7 bari pealt läks see pikuti lõhki.
Egas midagi, meisterdasin r/v toru osa pikemaks ja keevitasin TIGiga kinni. Sai palju parem, kuid toru ja gaasiklapi vaheline lõdvikujupp oli väiksem ja pealevenitamine jättis toru päris inetult istuma. Esimesel võimalusel panen etema asja sinna.

Näis, kui hästi see kõik mootorile mõjub, tegu siiski '83a pensionäriga :)

Mõned pildid ka:

Cup 1 velgedega (7" ja 9" x17) 924. Tõstsin valgele oma 931 alt, kuna twistidel rehvid suht läbi ja uued jõuavad alles paari nädala pärast.
Variant oli ka mu kallikesed sepistet ja 3osalised BBS RS-id (8" ja 9" x16) panna, aga hoian neid ikka slikkide jaoks. Ei taha viletsatel tänavatel rikkuda.
Liikuma sai päris hästi ja lähiajal plaanis Liguri dünosse autot häälestama minna.
Pilt

Kapoti alune vajab tugevat korrastamist ja sättimist, kuna viimased liigutused sai ülikiirelt tehtud. Põhjuseks muidugi jube tahtmine autot proovida.
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt

Vahejahuti jäi veidi viltu, aga tööd ei sega õnneks:
Pilt

Ja mõni aega tagasi jõudsid kohale ka 951 supordid. Lasin peenliivapritsiga puhtaks nad ja tänud ühele Porsche foorumi kasutajale kes nad üle värvis :wink:
Pilt

Autor:  Mihkel [ 26.03.2007 11:50 ]
Teema pealkiri: 

Kena projekt.
Kas see on juba 944 tagatiibadega või tava 924 ikka?
Kust need BBS RS-id pärit on? :p

Autor:  Laisu [ 26.03.2007 12:03 ]
Teema pealkiri: 

Mihkel kirjutas:
Kena projekt.
Kas see on juba 944 tagatiibadega või tava 924 ikka?
Kust need BBS RS-id pärit on? :p


peale velgede on välimus originaal.

Autor:  Raceboy [ 26.03.2007 12:23 ]
Teema pealkiri: 

Tegelikult päris originaal ei ole, sest antitiib pärineb 944-lt.

BBS RS-id on kunagi olnud Kerdi auto all, tol ajal oli auto James Herne omanduses. Õnnestus need pmst tasuta saada, õnnelik juhus lihtsalt.

Autor:  turbo diisel [ 27.03.2007 20:35 ]
Teema pealkiri: 

Ei piduri supordid said küll kenad,eks näis kuna mees ise ka sinnamaani jõuab, et enda pillil selliseks värvida. aga jah edu siis edasi ehitamiseks. krt veel üks vilega porsche tartus juures ;)

Autor:  Raceboy [ 29.03.2007 8:31 ]
Teema pealkiri: 

turbo diisel kirjutas:
eks näis kuna mees ise ka sinnamaani jõuab, et enda pillil selliseks värvida.


Misasja?

Autor:  turbo diisel [ 29.03.2007 18:43 ]
Teema pealkiri: 

Segane lause oli vist vähe :) Pidasin silmas meest, kes sul need supordid ära värvis, et kuna ta ise sinnamaani jõuab,et enda suppordid sama kenasti ära teha, teadaolevalt on tal 944 turbo mootoriremont ja auto värvimine veel pooleli :!:

Autor:  Raceboy [ 29.03.2007 18:49 ]
Teema pealkiri: 

turbo diisel kirjutas:
Segane lause oli vist vähe :) Pidasin silmas meest, kes sul need supordid ära värvis, et kuna ta ise sinnamaani jõuab,et enda suppordid sama kenasti ära teha, teadaolevalt on tal 944 turbo mootoriremont ja auto värvimine veel pooleli :!:


Nii see on, kuigi õnneks hakkab asi vaikselt lõpule jõudma.

Tänaseks siis masinaga nädal sõidetud ja mootor täpselt sama elus, kui varem.
Tõsi, õliradikas ei teeks paha. Eks näis, kui ilmad kehvemaks lähevad, kruvin kastis vedeleva kiti külge :)

Autor:  Kristo [ 29.03.2007 21:52 ]
Teema pealkiri: 

Kui ei eksi, siis nägin seda u. tund aega tagasi Tartus Raekoja platsi taga seismas. Lärmas natuke liiga palju... Turbo on sul ainult õlijahutusega ma eeldan?

Autor:  Raceboy [ 29.03.2007 22:12 ]
Teema pealkiri: 

Turbol on vesijahutusega keskosa, aga pole viitsinud ja ei näe vajadust veevoolikute vedamiseks.

Lärmamine? Nii ja naa. Kuna vaid üks otseläbi pütt ja 3", siis teatud pööretel on vast veidi vali, aga nt maanteekiirustel täiesti mõistliku valjusega. Eks näis, selle suve ootab ära, niiehknaa tuleb sügisel-talvel uus mootor.

Praegune seade muidugi annab päris palju võimalusi autot veel kiiremaks seadistada, kuna mul on maksimaalse momendi ala suht koservatiivne ja ega ma max hj alaski liiga optimistlikku süütegraafikut teinud. Ei viitsi küll kaanetihendit vms vahetama hakata. 330 000km sõitnud originaalmoto kohta peab kenasti ja WB, EGT, stetoskoobi ja küünalde järgi on masin täie tervise juures, detonatsiooni siiani null.

Õhufiltri HAI süsteemi ümbertegemine CAI'ks ei teeks samuti paha :)

Autor:  Renn [ 30.03.2007 12:19 ]
Teema pealkiri: 

...ja mina rumal arvasin, et see porge jääbki vabalthingavaks :=)
ilusti oli tagastane must summuti kohapealt, meenutas väga minu vana Nissanit!
Edu ja ehk näeme laupäeval Raadil:)

Autor:  Raceboy [ 30.03.2007 12:21 ]
Teema pealkiri: 

Renn kirjutas:
...ja mina rumal arvasin, et see porge jääbki vabalthingavaks :=)
ilusti oli tagastane must summuti kohapealt, meenutas väga minu vana Nissanit!
Edu ja ehk näeme laupäeval Raadil:)


Loodan tulla, aga kodanik cmf ajab mind vägisi Tlnsse, kuna ta kolle ootab auto külge istutamist. Eks ole näha.

Autor:  Raceboy [ 01.04.2007 8:53 ]
Teema pealkiri: 

Nonii, Raadil siis käidud ja muljed päris head.

Tegin autoga 10 sõidu ringis, mingeid äpardusi ei juhtunud. Liikus päris hästi, kuigi see"HAI" õhusüsteem annab ennast ikka tunda: pärast päikeseloojangut on auto minek lausa pe**edünoga tunda.
Sellegipoolest suutsin ühe Audi S4 finišis kinni püüda ja Renn-i S6 lähenes ka pärast starti jõudsalt.
Aaa, Pontiac GTO vastu oli sõit eriti huvitav: 1. ja 2. käik sõitsin lihtsalt eest ära, aga 3. käigu ja oma 450 Nm+ momendiga liikus järgi.

Eks näis, teen ühe dünosessiooni, meisterdan külmaõhu võtu ja panen boost control solenoidi vahele. Mitte rõhu tõstmiseks, vaid WG kinnihoidmiseks seni, kuni max boost saavutatud on.

Autor:  Raceboy [ 15.04.2007 12:56 ]
Teema pealkiri: 

Nüüdseks külmaõhuvõtt valmis koos veidi parema õhufiltriga, samuti täiendasin summutit ühe 3" resokaga, mis endise suht valju hääletämbri päris stock auto tasemele tõmbas. Maanteel nüüd väga chill sõita: mootori häält pea et polegi kuulda.

Ja modifikatsioonid on auto palju paremini tööle pannud: eilsel Raadi sõidul S-Audidest (Renni S6 japaar S4) vastaseid polnud :) Stardis lähevad küll eest ära tänu 4WD-le, aga jõuga võtab mehed enne finišijoont vabalt kinni.

Kui nüüd IC-le ka nädala sees uued otsavannid teha, siis võib asi veelgi paraneda. Ahjaa, dünosse häälestama minek ka veel tegemata, ilmselt sealt saaks enim kasu.

Autor:  M-Tuning [ 15.04.2007 13:49 ]
Teema pealkiri: 

Raceboy kirjutas:
Ja modifikatsioonid on auto palju paremini tööle pannud: eilsel Raadi sõidul S-Audidest (Renni S6 japaar S4) vastaseid polnud :) Stardis lähevad küll eest ära tänu 4WD-le, aga jõuga võtab mehed enne finišijoont vabalt kinni.

[OT] SR-foorumis mainiti mingit BMW-d, mis Sulle (poole)autopikkusega ära tegi. Arvestades, et Sinu auto nagu nalja S-Audisid kotib, siis tekib väga suur huvi mis imebemmiga tegu? :) [/OT]

1. leht 11-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/