Masinaks siis E28 528i ,iseenesest väga korralik isend nii kere kui ka sisu poolest (hiljem pilte ka) ja mootor mis sinna vahele peaks lõpuks istutatama 2.5l 110kw M30 tüüpi isend.
Plaan sellest mootorist saada lõpuks 500hp ligi jõudu ,esialgu aga alustaks natuke tagasihoidlikumalt (300hp) ,et selgitada välja milleks see mootor võimeline ka on.Siin on juttu olnud M30 tüübi mootoritest kubatuuriga 3.4l ja3.5l aga nende väiksem "vend" on jäänud tähelepanuta.
Kuna mootor hetkel täiesti juppideks siis oleks hea ,kui keegi natuke infot annaks mõne asja kohta.
Nimelt: Kas ka selle mootri ploki ja väntvõlli kohta käib sama arvamus mis 3.5l kohta (st "pommikindel") ?
Kui suur võib olla originaalkolvi ja silindri vaheline max vahe? (tehasest sisse pandud 85,97mm kolvid ja silinder ise 86mm) Või on targem (kallim) osta uued kolvid ,mis oleks remontmõõdus ja lasta silinder üle puurida ja hoonida? Hetkel on vahe nende vahel 0,5-0,75mm ,mis kindlasti sisaldab mõõteviga ,kuna ei oma väga täpseid vahendeid hetkel.
Kepsud on plaan jätta esialgu nagu nad on.Lihvimisse läheb võntvõll ning kindlasti saab ta endale ka uued saaled peale.
Küsimuse tekitab veel see ,kas panna originaal plokikaanetihend või see 0,7mm paksem versioon ,kuna kuidagi oleks vaja ju surveastet ka alla saada (originaalis surveaste 9.60:1) ja kolvipea paksus ligikaudu 8,5mm. Esialgu plaanis kolvid pinnata lasta ,võimlik ,et nii saab taastada mingi osa kulunud külgpinnast ning pealt teha termoplahvatusele vastupidavamaks (lahtine ,kui keegi teab paremat varianti on nõu alati teretulnud). Kas on ka teada ,kui palju BMW originaalkolvid paisuvad või paisuda võivad?
Ülejäänud komponentide osas on asi veel lahtine va see, et väljalaske kollektor jääb samaks ning sinna tuleb torustik ja flants turbole,mis siis ise jääb natuke ettepoole.
Viimati muutis Mario, 22.03.2007 10:04, muudetud 1 kord kokku.
|