TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Nissan 200 SX '91 RFL
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2232
19. leht 21-st

Autor:  KaroK [ 11.11.2010 18:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Mina arvutan mootorivõimsust niimoodi: rattavõimsus/0,85 = mootorivõimsus
Selle põhjuseks on see, et kui kaod on 15%, siis rattavõimsus on 85% mootorivõimsusest.
490/0,85=576,5

Puust ja punaseks:

ehk kui
490 = 85
x = 100

, siis x= 490*100/85 = 576,5

Autor:  RFL [ 11.11.2010 23:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Astrona kirjutas:
Siim kirjutas:
Kehv kompressioon oli mille süü?

Sain tekstist aru, et klapid ei sulgunud. Mainis kas sütt, seega tekib tõesti küsimus, et kas see 10L vee läbi ajamine tõesti puhtaks ei teinud? ja miks ta üldse tahmane oli? Või olid lihtsalt klapid kõverad ja puksid viltu?

:lol: Ei olnud 10l vett, ei olnud tahma, ei olnud klapid kõverad, ega puksid viltu.

Kõik väljalaskeklapid lekkisid. Silindripeal on üldse süütus võtmata. Ei ole porditud, ega klapipesasid tehtud. Portima ei hakkagi, kuid muud asjad teeb ära. Üks kolvirõngas oli ka katki.
Nukkide ajastus oli ka vale ja overlap liiga suur. Kusjuures hankisime suvel Ringoga ka seda kahtlustades mõõtmiseks vajalikud instrumendid, kuid ajapuuduses ei jõudnud mõõta :)
Saaledel kulumisjäljed ja hangib kõik uued, nagu ikka.
Carshopist ka uus kaanetihend, sest vanal tihendikiht kohati kulunud.
Uus mootori tihendikomplekt jne.
Vänt endiselt ülesannete kõrgusel ;)

Mul tuju väga hea, et mootori viimased ülekäimata nurgad saab nüüd jonksu ja kõiges on varsti selgus.
Datsun ikkagi pereliige ja õnneks ei olnudki ta südamega midagi väga hullu :) .

Autor:  Astrona [ 12.11.2010 9:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Millali muidu viimati enne kostiveret kompressioone mõõdeti?
Huvitab, et kas need klapid kaotasid pidamise su selle viimase 1000km, mil ta paari aasta jooksul valu sai? Või oli juba a la 2008 sul juba lihtsalt ~20a vana kulunud plokikaas?
Tead mul siuke mõte kah, et näiteks mu projektil see "kala" töötas n.ö. 5. taktina - jahutus-taktina, mis võis päästa ka mootori. Et kui sa nüüd kompressioonid üles ajad, siis ei saa enam sellist boosti kasutada, kuigi jah täisvõimsusel suurel kiirusel ta ei jõua palju lekkida, aga koos overlapi paika panekuga, võid sama võimsuse võtta juba 1.99bar juures, kui peak-pressure juba silindris kõrgem kui praegu. Ja üleüldse tuleb seadistus nüüd kevadel rahulikult üle vaadata...
Las kontrollib ka kepsu ja sõrme vahelist lõtku - mul näiteks kõik lõtkud sellised, et ime pole kui hästi pöörde läheb kuna kõik on nii lõdva :lol:
Kas rõngas oli läinud töökäigus, või on hülsil näha ka kinni roostetamise jälge? Mul näiteks oli näha. Tavalise talvise seismisega oli Riho too lihtsalt kinni roostetanud, ilma et ta teaks.

Autor:  jeff01 [ 12.11.2010 15:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Kohe kindlasti tuleks boost maha keerata kevadeks kui vigu mootoril nii palju oli.
ja ise magasid rahuliku südamega kui auto garaazis sellise kaanega piinles? :-D
Kahjuks pole kõik detailid meeles ja kiiruga ei leidnud et mis te selle kaanega enne peale panemist üldse tegite? st et kui uued puksid panite kas siis ikka said klapid pidama? üle lõikamiseta reeglina ei saa.
Huvitaks pilt saaledest.
(kuna arusaam kulunud saalest on erinev....minu jaoks on kulunud kui see matt kiht on kadunud kuid mõne jaoks käib seni kuni üleni vase värvi on.)

Autor:  Ragnar [ 12.11.2010 18:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

jeff01 kirjutas:
Kohe kindlasti tuleks boost maha keerata kevadeks kui vigu mootoril nii palju oli.
ja ise magasid rahuliku südamega kui auto garaazis sellise kaanega piinles? :-D
Kahjuks pole kõik detailid meeles ja kiiruga ei leidnud et mis te selle kaanega enne peale panemist üldse tegite? st et kui uued puksid panite kas siis ikka said klapid pidama? üle lõikamiseta reeglina ei saa.
Huvitaks pilt saaledest.
(kuna arusaam kulunud saalest on erinev....minu jaoks on kulunud kui see matt kiht on kadunud kuid mõne jaoks käib seni kuni üleni vase värvi on.)


No sooned on saaledel ikka sees. Minuarust suht jube vaatepilt, aga Karol ütles et CA puhul täiesti normaalsed :)

Autor:  zoom1 [ 12.11.2010 19:18 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Tanel, sa oled vist esimene ullumeelne kes orig. kaanega võtnud üle 500hp. :)
Sinu projekti põhjalikkust arvestades tuleks esimese asjana vahetada vl klapid nt. rb omade vastu ja kanal vastavalt klapile portida. Sl ja Vl klapi erinevus on ca´l liiga suur, lisaks enamustel turbo japsidel on see väiksem. Nt. rb25det mis on suht 6sil ca18det on sl klapp sama mis ca´l, aga vl. oma ~1mm suurem.
Muidu tore et asjad jälle liiguvad :p

Autor:  jeff01 [ 12.11.2010 21:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Turbosid ju pannaksegi autodele seepärast, et gaaside liikumist läbi kaane kiirendada. :)
Rootsis turbotati põrnikas 40nelt originaal hobujõult 370nele hobujõuni rattast jäädes originaal väntvõlli ja 1,6L töömahu juurde sellele lihtsalt tugevdused keevitades. Plokikaanteks olid originaal klapimõõduga (32,5 välja ja 35mm sisse) kaaned. :shock: Kütus : E85 Kõik muu mootoris muidugi vahetatud hea ja parema vastu.
Ei tundu teile ehk nii ulme kuid minu jaoks teeb asja hulluks 1 parimaid töömahu/hp suhteid mida selle ülimalt primitiivse õhkjahutusega mootori puhul tean. Eriti huvitav on see, et suure ameerika peale pole ma foorumitest miskit võrreldavat leidnud, mida kõrvale näiteks tuua.
Teiseks mind vapustavaks asjaks on klapimõõt, kuna sel mootoril on selle mõõduga klappe vaid 2 iga silindri kohta.


Saale pilti tahaks kangesti näha.
Millest saale kulub? kas õliamort jääb nõrgaks ja saale puutub vahepeal vastu väntvõlli? Või ujus miski õlis? Filtreid oled lahanud?
Kas selle vastu järgmiseks aastaks ka rohtu otsitakse või on see iga aasta saalesid vahetades piisavalt ohutu et sellega mitte tegeleda?
Igatahes on see nissan mind hobujõu numbritega üllatanud kuid millegi pärast olen kogu aeg justkui paremaid aegu oodanud.
Jõudu

Autor:  Astrona [ 13.11.2010 0:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Jeff, mida sa vingud :)
Ainus kes on minu teada väiksema mootoriga autoga siinmail kiiremini sõitnud on vist Mati Põld, ja seda hiljuti, peale mida pole Tanel revansi võimalust veel kasutanud. Ise teab, kas üldse üritabki kiiremini sõita. Sõida ise sellise kompressiooniga 10s, kui sulle 11s ei sobi :-D
Ise tood näite, et maailma kõvemaid põrnikaid, mis on ise maailmas 1 enim tuunitavaid masinaid big ja small block'i kõrval, mille mootor vaid mõni % väiksem on ikkagi lahjem kui antud suvaline ida-euroopa metsade all kokku klopsitu, pealegi antud nissani on veel rohkem stock kui see vw ja mingeid tugevdusigi peale kepsu ja kolvi pole pandud. Isegi radikas on orignaal mahtuvusega <2L. E85'ga teatavasti seal samal maal võetakse 1.8 nissanist 2x rohkem kui antud põrnikast, ja 1 vähemalt kah raskem kui stock, umbes sama boostiga mis RFL, aga 10.5 rehvi, E85 ja parema seadega sõitiski 10.keskmine. Jaapanis 9.0s, aga seal juba käigukast kallim kui antud projekt.
Vähe sellest et jahutus- ja õlitussüsteem on stock, on ka masin raskem kui stock... närune 56mm segusiiber ja stock sisselase, tavalise kolle otsas twinentry koda jne, kuskil idas kokkuklopsitud aju ja koplis seadistamas käidud... 11s ja ikka ei sobi??? :lol:
Windorfis lasin mõõta, VL voolavus oli 50% sisselaske omast. Ja näiteks Opeli C20LET'il on 70% vms. RB'l on peale suurema klapi ka tiba väiksem silinder.
Mul lahkamise käigus kõigil kepsusaaledel oli hall läind ja osadel oil juba vase välja ajanud, raamiomadel vaid keskmine oli nii kulunud, ja vändal pole veel viga midagi. Tean vaid et paar korda on ta näinud 6000rpm kui õli rõhk <3bar, kuna tase langes normi, ei tea mis ajalooga õlipump ja ei tea kaua üdse suva b-varuosa saale 3x kõrgemat võimsust kannatama peaks, pealegi, kui pöördeid kah 7k asemel 8.5k. Tanelil olen kah õlikankut kaasas näinud, võibolla kah lihtsalt mõned korrad vähe kuivale jäänud.

EDIT: Leidsin lingi hents'ile viewtopic.php?f=5&t=3600&p=54386#p54386

Autor:  hents99 [ 13.11.2010 12:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Mis voolavuse näitajad on sellise mootori plokikaanel?

Autor:  635Driver [ 13.11.2010 19:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Sai ka natuke piilutud seda mootorit lahtivõtmise ajal ja peab ütlema,et väga puhas mootor oli seest,kolvid,kepsud nagu uued ja karterikaanes,õlivõtturi sõelas mittemingisugust sodi.Läikis seest see mootor ja saalede kohta ütlen ma vaid seda,et nii ilusaid saalesi ma pole veel näinud CA mootorist väljumas ja need üksikud väiksed kriimud on täiesti pohhui. :-D
Tanel kui tihti sa õli vahetasid ning mis õli kasutasid???

Autor:  RFL [ 14.11.2010 9:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Kevadel, mootori koostamisel uus õli sisse ja keset hooaega suviti ka õlivahetus. Castrol Edge 10w60.

Autor:  jeff01 [ 14.11.2010 14:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Rahu rahu Astrona
Loomulikult on see uskumatult kiire arvestades kompressioone, kuid kas tõesti sõitis see auto need ajad ilma kompressioonita? sain justkui aru, et lasti vett mootorist läbi ja eeldasin, et see lõhkus rõnga? Ei pandud ju mootorit kokku nii et sellel polnud peale kokku panemist surveid?

See meenutaks minu mootorit, kuna ostsin seisnud stock mootori ja poole hooaja pealt avastasin, et surved on 3-9 bari....sõitsin paari võistlusega surved korda (Tõenäoliselt oli miski roostes vms) ja viimase võistlusega samale tasemele kuna kolvid olid katki :-D Parim aeg tuli viimasel võistlusel katkiste kolbidega.

EDIT:
Olen alati respekteerinud selle auto töömahu/hp suhet...küsimus oli pigem selles, et 500hp tundub mulle hirmus palju ja olles pidevalt sukeldunud sulgkaalus sõitvatesse autodesse siis minu ootused on justkui reaalsusest kõrgemal.

Kui suur on võistluskaal?

Autor:  Astrona [ 14.11.2010 21:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

jeff01 kirjutas:
Rahu rahu Astrona
...
Kui suur on võistluskaal?

Vett aetigi läbi, kuna kompressioone juba polnud, ja loodeti klappidelt tahma maha pesta vms...
Ega need kompressioonid peale viimast võistlust seistes ära kadunud...

2009 emv'l kaaluti 1300, vist isegi kilo täpsusega.
Peale seda tuil vist suurem turbo ja kollektor ja võibolla veel nipet näpet.
Arvan, et Viljaril suht sama massiga auto, aint et võimu 2-3x rohkem.

EDIT: Aga noh see kompressioon võib 300rpm peal 50%, aga 20x suuremal kiirusel, mida võistlusel kasutatakse, jõuaks ta vast 5% langeda.

Autor:  Raceboy [ 15.11.2010 9:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Astrona kirjutas:
aga 20x suuremal kiirusel, mida võistlusel kasutatakse, jõuaks ta vast 5% langeda.



Mis alustel see väide põhineb, kui küsida tohib? Jõu väntvõllil tagab ikka võimalikult suur surve silindrites ja kahtlen sügavalt (loe: olen vastupidises veendunud) et nii väikesed surved silindrites mõjutavad rohkem, kui vaid 5%.

Autor:  Astrona [ 15.11.2010 16:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Raceboy kirjutas:
Astrona kirjutas:
aga 20x suuremal kiirusel, mida võistlusel kasutatakse, jõuaks ta vast 5% langeda.
Mis alustel see väide põhineb, kui küsida tohib? Jõu väntvõllil tagab ikka võimalikult suur surve silindrites ja kahtlen sügavalt (loe: olen vastupidises veendunud) et nii väikesed surved silindrites mõjutavad rohkem, kui vaid 5%.
See on küll OT, aga vastan siiski.
Nõustun, et väiksed surved silindrites mõjutavad täies osas.
Kompressioonide mõõtmisel on 1 eeldus, et näiteks aku oleks laetud jne...
See väide põhineb sellel, et neid surveid mõõdetakse 20x madalamal kiirusel.
Kui mootor teeb näiteks 30rpm, siis on kõik surved nullilähedased (näiteks 0-2bar), kui teeb 300rpm, siis jõuab lekkida märksa vähem ja tekitatakse 4bar, mis on veel surveastet arvestades 3x väiksem kui võiks ideaalis tekkida. Kui aga 3000rpm, siis ma "suht kindel" et tekib mingi 6bar ja 9000rpm peal juba 7-8bar, mis erineb ideaalist juba märksa vähem. 50% vs 5% oli arvatavsti tõesti liialdus. 50% vs 20% vast enam mitte. Ma pole isiklikult mõõtnud, aga olen selles üsna veendudnud. Selle iseärasuse füüsikaline põhjendus seisneb gaasi voolamises ja takistustes - sama väiksest avast poole lühema aja jooksul jõuab väljuda poole vähem gaase. (Näiteks rehvi tühjendamine läbi väikse ventiili). Loomulikult on asi keerulisem, näiteks kiiremal pöörelmisel sama lekke ava kaudu väiksema aja tõttu vähem lekkinud gaasi tõttu suurenenud silindrirõhk omakorda põhjustab suurema lekke, kuna rõhkude vahe (karteris/pordis) suureneb. Miks see kadu praktiliselt nulli ei lähe on tingitud pigem sellest, et kuna silindri-rõhk töötakti ajal on 5-10x suurem kui mõõtes ja leke ka seetõttu suurem, ning ka sellest, et boosti all on juba sisselaske ja kompressiooni takti ajal leke tibakese suurem, aga too mõjutab vähem, kuna rõhkude vahe on väike.

Mida tahtsin öelda: 50% madalam mõõdetud kompressioon (4,5 vs 9bar) ei põhjusta ka silindri töörõhkude langemist 50%, näiteks 50bar pealt 25bar peale. Selle tõestuseks on ka antud teema 4.5bar kompressioonidega Kostiveres käik, mille tõttu võimsus on märkimisväärselt kõrge.

See, et sellised klapid, millel kontakt praktiliselt puudub, nende ülekuumenemist ja seejärel detonatsiooni ei tekitanud on imekspandavalt positiivne uudis (mis lubab mul klapikõrisid portides laiendada, vähendades ka klapi tööpinda).

19. leht 21-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/