TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

Nissan 200 SX '91 RFL
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2232
18. leht 21-st

Autor:  Sassu [ 29.05.2010 21:10 ]
Teema pealkiri: 

Saatsin täna kiirele sõidule telefoni ja gpsi kaasa ning kuna igast numbrid ja graafikud on siin foorumis popp teema siis:

Pilt
Vasakul 1.sõit, paremal 2. ja võrdlus esimesega.
Võistlustel läks kirja vastavalt 272 ja 267 kmh.

Pilt
Tumedam joon 1. kiirem sõit.
Siit näha, et 2.sõidus neljanda käigu lõpp vajus ära ja sinna see sõit ilmselt läks kuna viiendaga oli kiirendus veits parem kui esimesel katsel.

Oodati vist rohkemat aga ei saaks just öelda, et tegu aeglase autoga.

Autor:  RFL [ 29.05.2010 21:28 ]
Teema pealkiri: 

Tänud graafikute eest!
Peale esimest sõitu tundus, et vara sai viies pandud ja teises sõidus kannatasin kauem enne vahetust. Mis aga osutus veaks, nagu elektroonika näitab.
Stardis surun gaasi põhja ja kui tahho jõuab 8000rpm lähistele kerkida - lasen siduri järsult lahti ning ET Drag Radiali all põlema, et kiiresti lahti saada pidamismuredest. Seda üllatavam on 12,23 veerandmiiliaeg ja 2,27 60ft. Ka 4,3s 0-100 on päris meeldiv.
Nende graafikute järgi teeb Astrona niikuinii suure hunniku arvutusi, kuid ma palun, et alustaksid sellest, kui kiiresti siis mul dragi rajal 0-100 tuleb 1,66 60ft ajaga :)
Tänud kõigile abistajatele!

Autor:  Astrona [ 30.05.2010 22:05 ]
Teema pealkiri: 

See 2. sõidu 4. käigu venitamine oli stardialasse kuulda, et mingi 3sekki kiirus ei kasvanud.
Autode sajani kiirendusi antakse üldiselt tänava-rehviga, ja dragi-rehviga mõõdetut saab võrrelda vaid teiste dragirehviga tõmmetega.
1. sõitu ma ei näinud, aga 2. sõidus läks see 3. käik imo suht hilja sisse, sellise uisutamise võib oletada, et dragi rehviga paraneb sul kiirendus kuni sajani. Kasutan CarTesti, ja kui seal kaalujaotust muuta, mis peaks otseselt pidamist mõjutama, näen et 0.6s 60ft paranemine parandaks 100kmh tulemust 2.1s :lol: (1.83s 3.38s vs 2.43s 5.49s)
Ütleme, et see ~65kmh 1. käigu lõpus on dragi-rehviga 60ft, kuskil 2s peal on 2. käik sees ja veab, ning sealt peaks veel 1.4s sajani minema. Seega 3.2-3.6s 100ni.
Palju õnne tubli koha puhul! Pealegi kiiremad olid ainult suuremate mootoritega isendid :)

Autor:  zoom1 [ 26.07.2010 10:44 ]
Teema pealkiri: 

Tubli tulemus, arvestades et turbo sõi boost controlli vooliku ära :-D
Aga, sa pead maksimmi persest kinni võtma, et ta selle käiguvahetus tärina korda teeks, sest nii kiiresti sõita ei saa. Juhtimise vahetuse peale ei ole mõelnud?

Autor:  murjam [ 04.08.2010 14:49 ]
Teema pealkiri: 

Müügiteema põhjal võin väita, et tegeled nii mõnegi tähtsa jupi väljavahetamisega. Millised on edasised plaanid/eesmärgid (kui kannatab avalikustada :))?

Autor:  Astrona [ 04.08.2010 14:58 ]
Teema pealkiri: 

murjam kirjutas:
Müügiteema põhjal võin väita, et tegeled nii mõnegi tähtsa jupi väljavahetamisega. Millised on edasised plaanid/eesmärgid (kui kannatab avalikustada :))?
Need jupid on juba välja vahetatud :)

Autor:  RFL [ 10.11.2010 22:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Hetkel seis selline, et mootor asub VKM-i intensiivosakonnas Karoli järelvalve all.
Õnneks ei olegi asi väga hull ja peale ülekäimist peaks saama 2 ämbrit spooli ja 3 ämbrit hobujõude juurde, sest piltlikult öeldes kütsin kivisöega sauna, millel uks ja aken lahti.

Suvel tundus, et 500hj ongi lagi, mis 3071 välja annab ja sai pandud peale uus turbo, milleks oli Holset hx40 Super 16cm.
Ringo valmistas sellele korraliku divided kolle, paigaldas 1400cc pihustid, tegi kapotialuse kultuursemaks ja veel palju muudki ning läksime dünosse seadistama. Suur oli üllatus, kui sama rõhuga (2,5bar) saime nõks vähem hobuseid, kui varem ja kõvasti vähem väänet. Midagi oli väga mäda ja vajasime second oppinionit.

Sai siis auto viidud Kostivere dünosse, mis jättis ikka väga sügava mulje autode seadistamise ja töökultuuri seisukohalt.
Seal selgus mitmeid asju:
Esiteks minu kindel veendumus, et Dynomax näitab mootorinumbreid lükati ümber - 490rwhp Dynomax vs 560hj Kostiveres, mis oli siis koefitsendiga 1,15 juba korrutatud.
Teiseks tuli välja, et mu wb andur näitab vananemise märke ja selle järgi seadistates oli segu liiga rikkaks sätitud.
Ning kolmandaks tundus düno operaatorile Vanaseljale, et mu mootor käib liiga kergelt ringi ja tegi ettepaneku kompressioonid ära mõõta. Mõõtetulemused olid 4,0-5,2bari ning see tõmbas hooajale kriipsu peale, sest rahakoti finantsandmed algasid miinusega.

Niisiis liiguvad asjad selles suunas, et saab 2011 jälle sõitma :bb

Autor:  Mihkel [ 10.11.2010 22:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Selle 1.15 korrutamisega ehk 15% lisamisega saab suht umbkaudsed tulemused, kuna reaalset veermikukadu koormuse all on väga keeruline mõõta.

Mis sul DynoMax WHP versus Kostivere WHP oli? See oleks parem nende dynode võrdluseks.

Autor:  RFL [ 10.11.2010 23:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Põhimõtteliselt sama number oli mõlemis kohas, kui võtta Kostivere koefitsendi järgi 560/1,15=487 ja Dynomaxis 490.

Autor:  Mihkel [ 10.11.2010 23:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Ei teagi, kas see on nüüd hea või halb uudis. :)
Setup oli mõlemas stendis sama?

Autor:  RFL [ 11.11.2010 0:30 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Me reguleerisime veidi nukkade ajastusi, kuid nendega olid suht väiksed muutused.
Aju näppida ka ei saanud ja need 490rwhp tulid mõlemas kohas 2,5-2,6 bariga.
Dynomaxis oli 2,5 ja 2,6 bari vahe alla 10hp ka nii, et tõenäoliselt mul ongi hobujõukasum olnud u 15% suurem, kui ma ise olen arvestanud :) . Mis on muidugi tore.

Ma varem ei uskunud rattajõusse, sest originaal MAF sai 301hp peal otsa, nagu igal pool mujalgi teatatakse ja hilisemaid 325hp @1,7bari gt2560r-ist ei kippunud ka läbi korrutama (373hp), sest Garrett ise pakub maksimumiks 330hp.
Äkki Garrett peabki maksimumiks 1-1,2 bari? Tegemist ju madala efektiivsusega riigi firmaga.

Autor:  Aigo [ 11.11.2010 5:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

garrett paneb maximumi "safe" suurustes, mu fiati turbo kohta ütlevad andmed, et 1.05 bar on lagi mina sõidan lekkiva kolle tihendiga 1,2bar rõhuga ringi

Autor:  jeff01 [ 11.11.2010 10:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Aigo kirjutas:
garrett paneb maximumi "safe" suurustes, mu fiati turbo kohta ütlevad andmed, et 1.05 bar on lagi mina sõidan lekkiva kolle tihendiga 1,2bar rõhuga ringi


jah Aigo MR. Garret panebki vaid seifi. Selline vend on lihtsalt.
Sina sõida oma lekkiva tihendiga edasi ja ära trügi oma ajutegevusest ette.
Ei ole teemaalgatajal abi sellest, et sinu fiatil on garret või 1,2 bari.

Kas näiteks autoleht ei tahaks teha eksperimenti, kus võetaks üks loom ja rakendataks see kõigis eesti dünodes? Või klapiks ise miski summa foorumi peale ja teeks võimalikult lihtsalt võrdleva testi?

Autor:  Siim [ 11.11.2010 10:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Kehv kompressioon oli mille süü?

Autor:  Astrona [ 11.11.2010 16:11 ]
Teema pealkiri:  Re: Nissan 200 SX '91 RFL

Siim kirjutas:
Kehv kompressioon oli mille süü?

Sain tekstist aru, et klapid ei sulgunud. Mainis kas sütt, seega tekib tõesti küsimus, et kas see 10L vee läbi ajamine tõesti puhtaks ei teinud? ja miks ta üldse tahmane oli? Või olid lihtsalt klapid kõverad ja puksid viltu?

18. leht 21-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/