TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2145
3. leht 32-st

Autor:  Mihkel [ 05.03.2007 18:52 ]
Teema pealkiri: 

Nüüd siis 36-1 trigger wheel ka olemas.
Aju jupid hakkavad vaikselt kokku saama.

Pilt

Eile panin uued roolivardad ka täies tükis külge koos uute tolmukatetega ning sai ka rooligardaan lõplikult modifitseeritud.
Nüüd on tegelikult tekkinud võimalus seda mootorit enne peale tõstmist hoopis mootoridynos seadistada.
Aga eks näis kuidas asjad kulgevad, kollektor tuleb ikkagi nii teha, et mootor aistevahel on.

Autor:  Mihkel [ 11.03.2007 3:17 ]
Teema pealkiri: 

Sai nüüd peale mitmekordset eri velgede ostmist ja müümist lõpuks hangitud üks versioon vanakooli velgedest.
16x9 BBS RS on muidugi maailma ilusaim velg Euroopa autole aga seda on idaeaalkorras raske leida ning
maksavad keskmisest korralikuma E30 hinna.
Seega sai muretsetud 15"X7" Ronal R10 Turbo, peaaegu ideaalses orginiaalkonditsioonis.
Mõned väiksed iluvead on aga need on vaevumärgatavad.

Pilt Pilt Pilt

Lisaks sai veel väike radikaalne mootoripesu tehtud:

Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Autor:  Siim [ 11.03.2007 16:06 ]
Teema pealkiri: 

Mootori pesid sama tehnikaga mis klapikambrikaane ja karteri?

Autor:  Mihkel [ 12.03.2007 0:35 ]
Teema pealkiri: 

Jah mootorit pesin sama tehnikaga.
Praegu olen ainult niipalju targem, et pärast oleks võinud silindri seinad mingi spray õliga üle lasta.
Jube tihke on mootor aga samas mul koht kus keerata ka väga ebamugav.
Kohati käib nagu ülikergelt ja kohati on tunne nagu midagi kraabiks vastu.
Eks näis kuidas asi starteri ja õliga käitub.
Loodan, et kuskilt mingeid kriipse/kraapse sisse ei vedanud.
Algul tuleb starteriga õlirõhk üles saada üritada ja üks kord läbi loputada õliga, siis peaks hea saama.

Keegi pole vist siit foorumist varem mootorile sellise pesuga lähenenud :)

Autor:  kummel [ 12.03.2007 12:38 ]
Teema pealkiri: 

Pesin ise ka survepesuga, mootori leotusvahendi ja paari vahendiga, pärast veel fairyga üle. peale seda lasin seest kergelt w40 õli sprayga üle.
Mul oli mootor lahti võetud.

Autor:  Mihkel [ 12.03.2007 13:47 ]
Teema pealkiri: 

Vot ma suures tuhinas unustasin selle WD40 ära, endal oli algselt just sama plaan.
Lihtsalt pesuga läks oodatust tunduvalt kauem, kuna mootor oli ülinõgine seest (~6h müttamist, ise läbimärg :))

Autor:  Mihkel [ 17.03.2007 23:13 ]
Teema pealkiri: 

Nüüd mootor aistevahel tagasi ja homme hakkan vaiskelt kokku laduma juppe.
Igasugu pisiasju nii palju mida vaja ringi teha.

Ja jällegi tõestab ennast see, et igasugu muud kulutused mõttetutele pisiasjadele on turbotamise juures pea sama suured kui muud projekti asjad kokku.
Näiteks on vaja mul üks detail uuesti üle keermestada teise mõõtu ja korraliku keermepuuri eest küstiakse juba 700.-

Mootor käib nüüd ilusti ringi ka pehmelt, lasin küünlaaugust süstlaga õli silindritesse.

Triggerwheel ka ilusti rihmaratta küljes kinni ja käsitsi ringi ajades tundub, et ka enamvähem sirgelt.
Crank sensori kinnituse keevitasin ka M50 moto tõstmiskonksust kokku :-D

Homme ehk jõuan proovida, kas sensor pöördeid ka ilusti loeb.

Autor:  Mihkel [ 19.03.2007 0:08 ]
Teema pealkiri: 

Väike muudatus MS-is Hall-i pealt VR-i peale ja hakkas kohe esimese proovimisega tööle pöörete lugemine :evil:
Õli jõudis ka starteriga käiates plokikaande ilusti.
Nüüd veel vaja mõned väiksemad mured ära lahendada ja siis saab vaba aja tekkides vaikselt kokku hakata asja laduma.

Mõned pildid ka:
Keevituse kvaliteeti paluks mitte vaadata, kuna keevitasin elus põhimõtteliselt esimest korda.
Varem ainult punktinud detaile.

Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt

Hetkeseis siis selline:
Pilt

Autor:  turbo diisel [ 19.03.2007 1:34 ]
Teema pealkiri: 

Ei asi areneb kenasti sul, keevituse kohapealt niipalju,et eks alati on esimene kord :) esimesed õmblused tulevad ikka käkerdised!
Üks asi riivab silma vaid,et ploki oled värvkatteta jätnud, aga muidu väga pro. keep going 8)

Autor:  Mihkel [ 19.03.2007 1:41 ]
Teema pealkiri: 

See sai jäetud värvimata, kuna ei viitsi eriti lakkuda asja blingiks, kui on täiesti teadmata kui kaua see mootor üldse kestab.
Muideks kui sisselaskekollektor külge tuleb kaanele, siis ei ole plokki enam üldse ühegi nurga alt näha.

Kogu puhastamine sai ette võetud selleks, et selle sentimeetrise õlikihiga midagi kuumuse tõttu põlema ei läheks kapotiall.

Keevituse puhul oli oluline, et ilusti läbi materjali võtaks, mitte vibratsiooniga küljest ära ei kukuks.
Selle eesmärgi ma ka saavutasin. Teine pool, kus poldipea jaoks pool õmblust maha lihvitud tuli juba kenam.
Näha pole teda enivei peale asjade külge installimist, oluline on funktsioon.

Autor:  Miq [ 19.03.2007 16:40 ]
Teema pealkiri: 

mind häirib veits, et see vändaanduri juhe alguses ette poole tuleb ja siis alles üles keerab. Muidu kõik ülejäänud teeb vaid kadedaks. 8)

Autor:  Mihkel [ 19.03.2007 17:14 ]
Teema pealkiri: 

Ennast häirib ka see juhe aga kuna antud andur oli M50 jupitamisest üle jäänud ja tasuta võtta, siis otsustasin ära kasutada.
Kinnituspolti ei saanud ka kahjuks mujale panna, kuna siis oleks pidanud materjali juurde keevitama hakkama.
Fikseerin juhtme ära ja loodan, et ventikas liiga lähedale ei jää juhtmele.

Millalgi paneb ehk mõne teise anduri sinna ja otsib sellise, millel juhe teiselt poolt välja tuleb.

Mind ennast tegelikult häirib veel ka kronsa algmaterjal, see auklik ehitusmetall aga jällegi oli see kohe sahtlist võtta ja ei pidanud kuhugi poodi jooksma.
Poldiaugud olid ka imekombel just õige koha peal, ainult oli vaja suuremaks puurida.

Täna vaatasin väheke kollet ka ja vaja nüüd materjal otsida.
Esialgu üritan originaal kollele ülemineku teha, kuna nii saaks asja kiiremini sõitma.
Tundub, et tagasipööret ettepoole isegi mahub tegema, kuigi jube kitsas on.
Toru saaks ka ilusti originaal malmkolle külge poltidega kinnitada, sisi jääks vähe kindlamalt ka asi.
Turbiin õnneks tilluke ja tundus, et asjad mahuvad ilusti ära.

Nüüd on jälle üks haruldane detail vaja leida, mida Igor-il ka ei ole.
Nimelt M10 mootori roolivõimupumba kronstein.
Enne ei tahaks väga sisselaset külge panna, sest roolivõimu pumba ja lati vahelised voolikud vaja ka lasta Hydroscandis teha lasta.
Ei tahaks väga 1k eest seda UM-ist tellima hakata. (kui RealOEM hind enamvähem lähedal on Eesti omale)

Autor:  Silwer [ 19.03.2007 17:24 ]
Teema pealkiri: 

Mihkel kirjutas:
Nüüd on jälle üks haruldane detail vaja leida, mida Igor-il ka ei ole. Nimelt M10 mootori roolivõimupumba kronstein.


Kas käisid ise tema juures pumpade hulgas sobramas? Mulle ta ka väitis et tal midagi ei ole aga kui läksin kohapeale siis pika vingumise peale ta lubas mul sobrada oma asjade hulgas. Leidsin ilma probleemita vajaliku asja - ta lihtsalt ei viitsi igasugu pisikese kolaga tegeleda ja ega ta ise ka ei tea mille pealt need pumbad seal hunnikus algselt pärit olid.

* Mina otsisin veel eksklusiivsemat asja - 318is roolivõimu pumpa koos kronsadega.

Autor:  Mihkel [ 19.03.2007 17:48 ]
Teema pealkiri: 

Ma helistasin talle täna, ütles et helista 15min pärast uuesti, läheb otsib.
Helistasin tagasi ja ütles, et ei leidnud. Ma ei oled temaga veel nii hea tuttav ka (nägupidi vast teab mind).
Ausaltöeldes ma ei tea ise ka milline see välja näeb, peale RealOEM pildi.
Pumpasid pidi tal lademetes olema, aru ma ei saa, kas need seisavad siis enamus mootoritel õhus mitte kronsa küljes.

Kui sul Igor-i juurde asja millalgi, siis võid "in case" ise ka uurida temalt.
Ei kujutagi eriti ette, kust seda Eestist leida võiks.
Siis kui vahepeal otsisin rihmaratast, olid kõik lehekuulutused ja lammarid ilma võimuta mootoreid täis.

Autor:  Miq [ 19.03.2007 20:16 ]
Teema pealkiri: 

mul on m10 väljalaske flansid olemas, igale pütale eraldi. Ja kolle ka enamvähem koos. nänänää :P
Ei leia pilti üles, muidu näitaks.

3. leht 32-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/