TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2145
1. leht 32-st

Autor:  Mihkel [ 06.02.2007 15:18 ]
Teema pealkiri:  BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Mootor:
* Mootor M10B18 (18 4E B)
* Kõik mootoridetailid põhjalikult pestud
* Kõik uued mootoritihendid ja simmerid
* Plokk puhastatud, värvitud, puuritud/hoonitud, tööpinnad lihvitud, keermed puhastatud (raamipakud üle mõõdetud)
* Plokile tehtud kolvipõhja õlipihustite pesad + pihustid installitud
* CP Pistons 8.5:1 surveastmega 90mm custom sepiskolvid, kolvisõrmed ja stopperid (CR üle kontrollitud)
* CP Pistons kolvirõngad (rõngavahed arvutatud ja paika viilitud)
* SPM 135mm sepiskepsud (avad üle mõõdetud)
* ARP 2000 kepsupoldid (stretch gauge järgi pingutatud)
* ARP 12mm plokikaane tikud + mutrid
* ARP 12mm raamipaku tikud + mutrid
* Väntvõll poleeritud, õlikanalid faasitud (mõõdetud ja sirgus kontrollitud)
* KolbenSchmidt standard mõõtu raamsaaled (faasitud)
* KolbenSchmidt standard mõõtu kepsusaaled (faasitud)
* Cometic 1.3mm metallist plokikaanetihend
* Windorfis kapitaalremonditud plokikaas (juhtpuksidel uued hülsid + klapipesad lõigatud + klapid üle käidud + tööpind lihvitud)
* Stock mõõdus klapid (46mm sisse, 38mm välja, 8mm säärega mõlemad)
* Dr. Schrick klapivedrud
* Enem Z55 Turbo nukkvõll (284/113/11.2/1.4, 7 kraadi varasemaks keeratud ehk 2.1mm lift)
* IE performance nookurid
* IE nookurilukud
* Laso tutikas õlipump
* Febi tutikad nookurvardad
* Febi tutikas mootorikett, õlipumba kett, mootori ketirattad, keti juhtsiin
* BMW orignaalosa ketitald, ketipinguti vedru, ketipinguti kolb, õlipumba ketiratas, õlipumba keti pingutuslehed
* Mahle tagasivooluklapiga õlifilter
* Sachs Race Engineering 765 240mm sidurikorv (1450kg clamp load)
* Kennedy Engineering 240mm 4-ja labaga siduriketas
* BMW vanakooli M30 mootori 6.9kg hooratas
* BMW M30 Getrag 260 käigukast
* Custom kardaan + suur kardaanimuhv
* Custom käigukangi hoovastik + custom hoovastiku puksid
* MegaSquirt 2 V3.0 programeeritav juhtaju
* VEMS AFresTiny WideBand + EGT
* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack
* M20B25 segusiiber
* M50B25 TPS sensor
* Kiire GM IAT sensor
* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks
* 36-1 Trigger Wheel
* Made by JõuJaam turbo kollektor (34mm runnerid)
* Holset HX35 Super turbo
* HKS GT II 60mm V-Band wastegate (replica)
* HKS SSQV BOV (replica)
* Intercooler (550mmx180mmx65mm)
* 840cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid
* 3.0bar kütuserõhuregulaator
* Bosch 044 kütusepump
* 3" RV Downpipe (Made by JõuJaam)
* 3" RV Summuti (Made by JõuJaam)
* 2.5" RV Sisselasketorustik
* AEM 4"x5" koonusfilter
* AutoBahn88 silikoonvoolikud
* ThermoTec soojusisolatsioon
* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator
* M20B25 Tropical jahutusradiaator

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:
* 5x120 conversion
* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)
* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)
* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga
* E34 M5 supportid taga
* Koni Sport Short sportamordid
* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)
* 60mm madaldusvedrud taga
* Tagumised põhjalöögipuksid
* PowerFlex esimesed õõtsapuksid
* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)
* PowerFlex diffripadi
* PowerFlex tagumised stabikapuksid
* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)
* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras
* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar
* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:
* Mustad neerud
* Hella Black esituled
* Smoke Udutuled (custom)
* Inpro Smoke esimesed suunatuled
* Crystal Smoke tagatuled
* Originaal esilisa
* OZ Racing Superleggera 17"x8.0" kerged valuveljed
* 205/40/17 suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:
* Aku tõstetud pagasiruumi
* Automaatsed päevasõidutuled
* Kolme lisakella alus armatuuri keskel
* AutoMeter UltraLite õlirõhk ja boost lisakellad

Hetkel siis 400m ???, 0-100km/h ???

Dyno tulemustest siis niipalju (???bar boost):
???kw/???hp mootorist (???kw/???hp rattast) @ ????rpm
???nm mootorist (???nm rattast) @ ????rpm

----------------------------------------------------------------------------
Kogu algne aastaid tagasi kirjutatud jutt on siin:

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).
Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.
Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.
Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.
325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :D
Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.
Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.
Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.
Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.
Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:
* Tagavedu
* Baasmudeli kaal 1050kg
* Aegumatu välimus

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:
Pilt Pilt Pilt Pilt

Vaheetapp:
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:
http://www.youtube.com/watch?v=T5wTkwnlIkA
http://www.youtube.com/watch?v=wzUqXbgklxc
http://www.youtube.com/watch?v=Yf2lHjVvh_U

Autor:  mart154 [ 06.02.2007 15:55 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 316 'SLEEPER' ::: 1988 ::: Mihkel

Mihkel kirjutas:
* HomeMade lukuga differ (vaatab kuidas süsteem toimib)


räägi sellest lähemalt?
või vahendiks lihtsalt keevitus? ei usu :D

Autor:  Mihkel [ 06.02.2007 15:58 ]
Teema pealkiri: 

See on sõbra hübriid CorollaBMW peal testitud lahendus. Ja abivahendiks on jah keevitus.
Ega ta ilmselt korrektne lahendus pole aga selle eest odav.
E30 normaalseid LSD-sid pole eriti saada ja hinnad 3k+ ilmselt.
Rullnokkade hooldamata ja ära hooratud LSD-d ei kipu just kaua kestma.

Autor:  Taavi [ 06.02.2007 17:18 ]
Teema pealkiri: 

Kihvt projekt! Aga kui vanakooli sleeperit teha tahad, siis velg ja välimus võiks küll midagi sarnast olla:

Pilt

Praegused veljed pane sr.org foorumis müüki :D

Autor:  Mihkel [ 06.02.2007 17:21 ]
Teema pealkiri: 

Praegused veljed ongi tegelikult vaikselt müügis.
Päriselus sobivad nad auto alla paremini kui piltidelt paistab.
Lihtsalt oli valida selline diil ja eks nad on vähe paremad kui originaal 14" plekid.
Unistus oleks 16x9 vanakooli poleeritud BBS.

Ma millegipärast ei suuda ühtegi autot välimuselt originaalina hoida.

Autor:  junsu [ 06.02.2007 19:08 ]
Teema pealkiri: 

panid selle sama 4,1:1 difri alla ve?

Autor:  Mihkel [ 06.02.2007 19:16 ]
Teema pealkiri: 

junsu kirjutas:
panid selle sama 4,1:1 difri alla ve?

Ootab veel natuke seest pesemist ja alla kruvimist.
Aga sama differ sai sõbral ümber lastud modida jah.

Autor:  Taavi [ 06.02.2007 19:26 ]
Teema pealkiri: 

Kas 318is 16V mootorid on kallid? Olen ise just mõelnud, et E30 keres selline mootor vilega oleks põnev.

Autor:  Raimo [ 06.02.2007 19:33 ]
Teema pealkiri: 

Taavi kirjutas:
Kas 318is 16V mootorid on kallid? Olen ise just mõelnud, et E30 keres selline mootor vilega oleks põnev.


ikka osatakse küsida nende eest jah. seisukord ei kipu kahjuks hinnale vastama. M42 tahab ka mingist hetkest kindlasti ketivahetust, ca 8k jupid.

Mihkel tahab asja "odavalt" ja normaalselt toimima saada, nii olen aru saanud.

Autor:  turbobmw [ 06.02.2007 19:45 ]
Teema pealkiri: 

Mihkel kirjutas:
See on sõbra hübriid CorollaBMW peal testitud lahendus. Ja abivahendiks on jah keevitus.
Ega ta ilmselt korrektne lahendus pole aga selle eest odav.
E30 normaalseid LSD-sid pole eriti saada ja hinnad 3k+ ilmselt.
Rullnokkade hooldamata ja ära hooratud LSD-d ei kipu just kaua kestma.


Ja mis hinnaga see nn "HomeMade" valmis tehtaks, kui ise difri annan? st. 100% lukk tuleb?

Autor:  altz [ 06.02.2007 20:06 ]
Teema pealkiri: 

Nagu ma aru saan siis lihtsalt "kokku" keevitatud differ, huvitav kuidas sellega keerata/manööverdada on... :roll:
to turbobmw: Sellega saab iga vähegi arvestattav keevitaja hakkama, pigem lähevad maksma uued tihendid/simmerid/õli...

Autor:  Mihkel [ 06.02.2007 20:11 ]
Teema pealkiri: 

Keerates lohistab rattaid kaasa ikka.
Aga väiksemates kurvides ei anna vast tunda.
Ma esialgu kasutan seda autot rohkem otse sõitmiseks kui rinkal sõitmiseks, seega ajab esialgu asja ära.
Mingi aeg peaks siiski korraliku LSD diffri muretsema.

Hinna kohta pean järelpärimise tegema.

Autor:  mart154 [ 06.02.2007 20:20 ]
Teema pealkiri: 

OT: vanasti oli vähemalt dragrace tehnilistes nõuetes, et keevitamise teel saavutatud 100% blokeering keelatud ;)

Autor:  Mihkel [ 06.02.2007 20:25 ]
Teema pealkiri: 

mart154 kirjutas:
OT: vanasti oli vähemalt dragrace tehnilistes nõuetes, et keevitamise teel saavutatud 100% blokeering keelatud ;)

Ma pole väitnud, et ma selle autoga dragrace-ile osalema lähen ;)

IMO olid viimase hooaja klassid suht jaburad, mõttetult USA rauda soosivad.
Ja ma arvan, et nad ei suuda ise ka kõikidest reeglitest kinnipidamist jälgida.
Mõnda asja pole sugugi lihtne pealevaadates kontrollida. (eeldades, et kõik on korras)

Autor:  Mihkel [ 19.02.2007 1:24 ]
Teema pealkiri: 

Vahepeal siis niipalju toimunud, et panin need Ikon+-id huvi pärast müüki ja ära nad ostetigi.
Asemele muretsesin randiga veljed, mis peaksid ehk vähe paremini autole sobima ja on tiba laiemad ka (17"x8" ja randiga).

Mootorit lammutasin ka natuke. Karteripõhja tihend oli konkreetne plokiga kokku kasvanud plastik.
Noaga tuli seda metalli küljest maha lõigata, mõni ime, et ta tihendina enam ei toiminud.

Saaled vaatasin ka üle ja superhead nad ei olnud, ei olnud ka ülikulunud.
Otsustasin, et hetkel neid vahetama ei hakka, kuna plaan ikkagi suurema kubatuuri poole liikuda.
Lihtsalt kui saaled vahetada siis võiks juba ka rõngad vahetada ja kõik kulumised üle mõõta.
Samas kui kaas maha käib võiks juba ka juhtpuksid vahetada, klapipesad ära teha, portida jne.
Enamus inimesed teavad ise ilmselt kuhu see "kui juba lahti on" välja viib.

Plaan oleks ikka see suvi ka autoga juba sõita, mitte ainult ehitada.
Kui nüüd ketikattele saaks õli tagasivoolu tehtud ja jagaja augule ka punni ette, saaks juba mootori kokku tagasi panna.
Suurtes asjadest nüüd veel siis triggerwheel vaja sebida ja väntvõlli rattale installida.

1. leht 32-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/