Tervitused Turboklubi rahvale!
Kuna auto ehituse juures olen jõudnud etapini, kus peaks kapotialust hakkama sättima, siis otsustasin oma auto teemaga ka siia foorumisse kolida, sest asjakohasemat foorumit vist teist sellist eestikeelset ei leidu.
Mootorite ehitusega väga nagu kogemusi ei ole, kuna esiteks on mu sõprus ja tutvus ringkondades rohkem keretöö mehi, kui mootori ja teiseks veel lihtsalt asjaolu, et enamus mu autod on olnud väikse litraasiga bensukad või siis diislid. Neid aga polegi olnud põhjust näppida, kuna nende peamine ülesanne on olnud hommikul käima minna ja mitte keset sõitu kuskil seisma jääda.
Seega pole ma suurt mootoritega tegelenud, seetõttu vabandused ette, kui mõne liialt totra küsimuse esitan! Selle mootori projekti eesmärgiks on rohkem kogemuste kogumine, kui kohe täiesti uute juppidega 500 hp mootori ehitamine.
Arvan, et esialgu pean tegema kogemuste saamiseks ühe nö. säästu projekti ja kui pisik külge jääb, siis vaatame tasapisi edasi.
Esialgu siis pisut autost.
Tegemist siis VW Golf kahega, mil originaalis siis 1,8 L 66 kW mootor.
Ostes nägi ta välja selline:
Autoga oli siis sõidetud Saksast Eestisse, aga ostma minnes oli starteri juhe puru ja seega ostsin ta niimodi, et ei teinud ühtki proovisõitu ja ei kuulnud ka auto hääli.
Põhimõtteliselt siis sai treiler järgi kutsutud ja auto kohe sõbra juurde garaazi transporditud ja pilbasteks kistud.
Üldiselt läks auto üleni värvimisse ja värviks tuli must matt.
Auto siis sai valmis eelmise aasta suve lõpuks ja kuna korteri ostmise eesmärgil müüsin maha oma Golf nelja, siis sai sellest autost mu igapäeva liikur.
Talvega õnnestus muidugi palju liiga teha igausgustele plastikutele ja ühteist on vaja sellel talvel üle käia.
Selle suve alguses vahetasin enne suverehvide alla panekut ka ära suurema osa veermiku juppidest.
Praeguseks hetkeks näeb siis auto välja selline:
Paar nädalat tagasi õnnestus soetada omale aga uus igapäeva liikur ja seetõttu on see auto praegu äraootaval seisukohal:
Kes tahab rohkem keretööde kohta pilte uurida, siis neid leiab siit:
http://t-lab.planet.ee/g2project-2/Aga nüüd siis teema juurde, kus siinsete foorumlaste nõu ja näpunäited on teretulnud.
Pool aastat tagasasi sai kasutaja Jans käest soetatud Corrado G60 mootor, millel siis oli puudu kompressor.
Sooviks ja plaaniks on see asendada turboga, nii et see töötaks ka linnaliikluses, mitte ei ärkaks suurte pöörete juures.
Alustuseks panin siis mootori kohe pukki ja esimese tööna tegin ära mootorile korraliku pesu.
Peale seda võtsin maha kaane ja näha oli, et pole ikkagi tegemist uue mootoriga ja kulumisrant oli täiesti olemas.
Arvan aga, et esialgseks ehituseks on seal veel natukene varu küll.
Turbo sai ostetud foorumist ja selleks on Nissan 200 oma. Ostes teadsin, et turbo vajab kuigi palju remonti, kuid kui asja kätte sain, siis oli selge, et see vajab põhjalikku remonti. Lendasin sellega kohe Hr.Kruuvi juurde, kes vaatas asja üle ja väitis, et sellest peaks veel asja saama küll, kuna võll on vähemalt sirge. Remondi summa pidi aga jääma sinna 3000 kanti.
Praegu pole seda aga veel remontida lasknud, vaid sobitanud seda mootori külge.
Esialgu vaatasin, et see ei tahagi kuidagi sobida, aga praeguseks hetkeks on kollektor valmis punktitud ja mootor on tõstetud mu teise projektika peale.
Esialgu pole musta Golffi plaanis laiali lammutada, niikaua, kui saan enamus asju oranzi Golfi peal valmis teha.
Järgmise detailina otsin omale intercoolerit, et saaks hakata seda kuhugile ära paigutama ja samaaegselt ka sisse ja väljalaske torustikku ehitama.
Uute juppidena on juba varutud kolvirõngad, standard plokikaane tihend ja plkokikaane poldid, kepsu poldid, klapikambri kaane tihend, rihm + rullik jne.
Üritan lähiajal mootorist mõned klõpsud veel üles panna, kuna hetkel on mu pildimajandus arvutis suht sassis. Kollektori tegemisest on pildid jällegi telefonis ja no ei õnnestu sealt neid kätte saada:)
Esialgu olekski alguseks kõik.
Lisaks lõppu siis ka kohe mõned küsimused:
Kas see Nissani turbo on sellele mootorile esialgu piisav? Kuskilt jäi silma, et see sobib pigem 1,6 liitristele mootoritele, kui seda ei kasutata Nissani peal.
Kas intercooleritest oleks sellise projekti puhul parem valik mõni OE (plastik vannidega) või DB-HP'st mõni järelturukas?
arx