TurboClub http://foorum.turboclub.ee/ |
|
VW Golf 1991 3,0TQ - Ahwen http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2144 |
1. leht 5-st |
Autor: | Ahwen [ 06.02.2007 12:30 ] |
Teema pealkiri: | VW Golf 1991 3,0TQ - Ahwen |
2004 suvi see kõik algaski... Peale pikka otsimist leidsin endale sobiva tooriku. Auto oli ilma roosteta ja mis põhiline - avariivaba. Pikalt mõtlemata lõin omanikuga käed ning sõitsin autoga koduõuele: PILT2 TEHNILINE TÖÖ Ei möödunud kaua, kui nägin kuulutust, kus pakuti avariilist Golf 3-me ja täpselt sellist, mida mul vaja oligi.Ehk siis veidi avariiline, aga mitte kapitaalselt katki. Tänud muidugi sõpradele, kes aitasid toetada järgmise auto ostu finantsiliselt. Auto, mis järgmisena tee minu garaazi leidis: PILT Kannatamatult ootasin iga kord tööpäeva lõppu, et saaks peale tööd tegeleda selle hullu hobiga. Pilte töö käigust: PILT PILT2 Hea oli tegutseda, kui autod olid kõrvuti. Golf 2-le said alla pandud uus esi- ja tagasild, uued pedaalid, uus roolisammas. Kapoti alla sai paigutatud 2,8 liitrine VR6 (AAA) mootor. Kogu elektrijuhtmestik sai uus veetud. Põhimõtteliselt jäi sellest esialgsest autost alles ainult kere. Peale pandud mootori originaal andmed: Silindreid: 6 Maht: 2792cm3 Silindri asetus: 15kraadiline V Võimsus: 128kW @ 5800rpm Vääne: 235Nm @ 4200rpm INTERJÖÖR Alguses aretasin sinna G3 istmed, aga kuna rool kukkus sellega kuidagi sülle, siis vahetasin nad Corrado istmetega välja. Kõige näotum detail üldse minu arvates G2 juures on armatuur. Kuna jällegi G3 armatuur oli olemas siis sai ka see ümber tõstetud. Alguses tundus küll, et see on võimatu, aga tahtmine oli ikkagi nii suur, et oleks ka püramiidid paigast liigutanud. Tükk tööd oli küll sellega, aga kokkuvõttes võib rahule jääda. VÄLIMUS: Tagaluuk siledaks keevitatud (keevitused tinaga üle joodetud), märgid ära kaotatud. Kuna ei meeldinud Golf 2 lingid, siis sai lihtalt lingid + lukusti Golf 3 vastu välja vahetatud. Selleks tuli lõigata G3 ukse küljest plekk ning keevitada see G2 ukse külge ja asi toimima panna. Sai asja küll... Kapott on tehtud täisfiibrist (self made) Võin öelda, et see on olnud senimaani kõige raskem töö. Kõigepealt tuli valmis teha mingisugunegi kuju ning appi tuli makrofleks - PILT Seejärel tuli makrofleks ära lihvida ning anda kapotile soovitud kuju - PILT2 Peale klaasriidega katmist ja pahteldamist nägi ta välja selline - PILT3 Asja miinus oli aga see, et see kapott kaalus oma 30 kilo. Ühesõnaga, mis s****si, see uuesti. Kasutasin eeloleval pildil asuvat kapotti uue vormina ning võtsin uuesti sealt pealt uue kapoti - PILT4 Ja lõpuks ometi sai ta lastud pritspahtli alla - PILT5 Lõpptulemus jäi siis selline - PILT6 Esi- ja tagastange - fiibrist tehtud ja jällegi self made. Tagastange sai valmistatud samamoodi, nagu kapottki. Kõigepealt sai lihvitud välja makrofleksist stange kuju ning seejärel see kaetud klaasriidega. Tagastange tuleb midagi sellist: PILT PILT2 Auto esiosas istub ilma märgita võre. Alguses oli plaan see võre ise valmistada, aga kokkuvõttes võib öelda, et lihtsam oli ta osta.... Esi - ja tagatuled on samuti uued. PILT Alla said krutitud 17 tollised RS4 Replica veljed ning rehvid on Pirellid (205x45x17). Mõned pisidetailid on veel väljast puudu, aga ned vead saavad kevadeks likvideeritud. Ja kokkupanduna: Miks panin auto siia? Sest kui juba hakkad midagi ehitama, siis tekib paratamatult soov peale passimist jälle midagi juurde teha. Nüüdseks arvasin, et kuna väljast on ta juba enam vähem, siis lähen mootori kallale. Minu teada on VR6 turboprojekte olnud Eestis senini 1. Siinselt inimestelt saab tihti kasulikku infot, juhuks kui mingi takistus peaks tulema või nõu jääb vajaka. Et auto seisma ei jääks, ostsin veel teise VR mootori juurde, mida saab pukis nokitseda. Mootor oli kokku jooksnud, saale oli ümber vända jooksnud vms. Kakkusin mootori lahti ja jutt jumala õige Ühesõnaga õnnestus hankida EBayst peaaegu tutikas VR vänt. Samuti EBay abiga PPH-Motoringi lühike sisselase: Olavi käest said tellitud Wiseco 83mm 9:1 kolvid ning peale seda kui kolvid käes, viin ploki puurimisse. Samuti peaksid sel nädalal saabuma uued nukad. Plokikaane tegin puhtaks, võtsin klapid seest välja ja ootan, kuni Windorfis hakkab põlema roheline tuli. Esialgse plaani kohaselt tulevad titaaniumtaldikud, pronkspuksid, tugevamad vedrud, 1 mm suuremad Ferrea klapid. Valujääkide eemaldamisega saan ise hakkama... Kui suudan ka kepsud ära hankida, saab mootorit hakata kokku panema ja vaatab edasi. |
Autor: | Mihkel [ 06.02.2007 14:48 ] |
Teema pealkiri: | |
Jõudsidki siia ka lõpuks oma projektiga |
Autor: | S4BiT [ 06.02.2007 17:06 ] |
Teema pealkiri: | |
välimus on ikka väga hea |
Autor: | Iff [ 06.02.2007 20:17 ] |
Teema pealkiri: | |
Väga ilus golf tõesti. Jõudu |
Autor: | AlexD [ 07.02.2007 10:29 ] |
Teema pealkiri: | |
5 points |
Autor: | Ragnar [ 07.02.2007 12:18 ] |
Teema pealkiri: | |
kõik on väga hea v.a see massitoodangu küljekarp mis minuarust ei sobi ka esi ja tagastangega kokku. muidu 5+ |
Autor: | Ahwen [ 19.02.2007 9:45 ] |
Teema pealkiri: | |
Väikesed uuendused siis: "Turbomootor" sai siis ette võetud. Mingi õhtu kakkusin kaane küljest ära. Täna võtsin ploki ette: Mõned tunnid lammutamist ja vänt koos kolbide ja kepsudega rändasid pappkasti. Plokk põhimõtteliselt valmis puurimiseks: Mõned nädalad tagasi sai ka siis kaan maha võetud ja puhtaks tehtud klappidest/vedrudest/tõukuritest/nukkadest jms ning puhtaks pestud: Ning kõige lõpuks siis uued Schimmel Performancest tellitud nukad ning lühike sisselase: |
Autor: | Ahwen [ 26.03.2007 9:45 ] |
Teema pealkiri: | |
3 kuud ootamist ja lõpuks siis jõudsid kohale. Wiseco VR6 Kit, diam. 83mm ning 9:1. Tellitud said ka uued taldrikud, klapivedrud ning klapid koos hoidjatega Ferrea toodangust. Ploki saadan lähiajal puurimisse Liguri juurde. |
Autor: | hents99 [ 26.03.2007 15:14 ] |
Teema pealkiri: | |
Väga viis, jätka samas vaimus. |
Autor: | puna [ 26.03.2007 23:17 ] |
Teema pealkiri: | |
Wou ilus ja nobe asi tuleb |
Autor: | Ahwen [ 12.04.2007 13:25 ] |
Teema pealkiri: | |
Uued tuuled Sain kätte Ferrea sisse/väljalaske klapid, poolkuud, taldrikud ja tugevad klapivedrud: Nüüd saab kaane koos vajalike jubinatega kokku panna ja Windorfi saata. Samuti sai kolb plokiga puurimisse saadetud... |
Autor: | Ahwen [ 17.09.2007 13:09 ] |
Teema pealkiri: | |
Vahepeal siis on natuke nokitsetud: Plokikaan Windorfist käes ja uus sisu sees: Plokk üle hoonitud 3 l peale (Ligur motors) Viimane kast, mis üle ookeani siia jõudis koos hüdrotõukurite, saalede, mootori keti, pingutite ja metallist kaanetihendiga. Kõik asjad pärinevad Schimmel Performancest. Nüüd võib auto ära garagesse ajada ja alustada mootori vahetusega |
Autor: | Er!k [ 17.09.2007 13:57 ] |
Teema pealkiri: | |
Kui turbo peale saad,siis peaks üks nobe pill olema Ei,väga kena golf igastahes,ja vaeva on ka ikka üksjagu nähtud. Jõudu siis edaspidiseks |
Autor: | Miq [ 17.09.2007 23:17 ] |
Teema pealkiri: | |
siia maani kõik on väga tubli ja kiidetav, aga jään Syncro't ootatama. 3 liitrit, turbo, esivedu - veits arulage IMO. |
Autor: | Ahwen [ 18.09.2007 8:37 ] |
Teema pealkiri: | |
Miq kirjutas: siia maani kõik on väga tubli ja kiidetav, aga jään Syncro't ootatama. 3 liitrit, turbo, esivedu - veits arulage IMO.
Küll ma selle jõu maha saan Mõtteid on... Aga väike vahekokkuvõte, mis tehtud: Mootori plokk - 2,8 → 3,0 (Ligur motors) Plokikaan - Ferrea 1 mm ülemõõdus klapid + Tit. taldrikud, klapivedrud (Windorf) Pauter kepsud Wiseco 9:1, 83mm kolvid Metallkaanetihend - Schimmel ARP poldid Sisselase - PPH Motoring Väljalase - ATP Nuke performance pihustilatt uued saaled, tõukurid, kett pingutitega, tihendid Turbo ka välja valitud - Eeldatavasti Garrett GT3582R (0.82) Kui mootor istub peal nii nagu vaja, saab hakata jahutust ning kütusesüsteemi ehitama. Tellima peab veel omajagu juppe, aga mul aega on. Tasa sõuad, kaugele jõuad... Eesmärk pole ei drag ega ringrada, vaid lihtsalt veidi kiirem tänavaauto. |
1. leht 5-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |