Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 23.05.2024 8:52

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 06.02.2007 2:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Olen igasugused asju kokku aretanud aga turbot ei ole veel ühelegi autole paigaldanud. Pärast GT subarust ilma jäämist otsustasin, et järgmine hobiauto saab olema väike, kiire ja vähelevinud. Alguses vaatasin TT`d aga sobivale ei hakkanud hammas peale (Q ja 164 kw), siis jäi silma Z3 coupe. Piisavalt haruldane ja omadustel mulle sobiv (loe naisele meeldis ka ja ta saab sellega aastaringselt tööl käija). Auto tõin saksast omal käel ja õnnestus tuua 99 % korrasolekuga auto, millel oli olnud kaks head omanikku ja täielik hooldusajalugu. Juba ostes oli mul selge, et see auto saab ümberehitatud veel ainulaadsemaks. Kindel plaan on ehitada auto mis oleks omadustelt võrdne ZM3`ga. Kuna autoga on olen käinud rajapäevadel ja on plaanis seda tegevust jätkata siis ümberehitused lähevad ainult sealse soorituse parendamiseks, jäädes samas tänavaautoks mille ohjamisega saaks hakkama ka mu naine.

Esimesel rajapäeval uue autoga, ilmnesid tüüpilised tänavaauto probleemid, esiklotsidelt lendasid katted, rool lopendas ja hüdrotõukurid kolisesid pärast esimest sooritust.

Esimesena sai vahetatud õli,. 0 w 30 longlife asemele 10 w 60 castroli RS`i. Originaal õõtsapuksid vahetasin M3`e pukside vastu.
Piduriklotsid tahtsin panna ferodo DS`id aga kuna neid ei olnud võimalik see aeg tellida, siis sai paigaldatud olude sunnil Ferodo premierid ja Simmermani perfokettad.

Teine rajapäev oli juba parem, pidurid olid head, rool püsis peos ja tõukurid ei kolisend enam eriti.


Autot ostes kontrollisin ka kohe LSD olemasolu, seda mitte tuvastades hankisin kiirustades viimase. Paigaldades leidsin aga eest torsen diffri, otsustasin siis küll selle LSD`vastu välja vahetada aga plaan on mingi hetk torsen tagasi panna ja rajal proovida, kumb siis on parem. Naisele meeldiks ilmselt rahulikum auto rohkem, sest nüüd talvel on auto saanud temapoolse hüüdnime "uisk" (vaatamata sisselülitatud veojõukontrollile)


Edasistest plaanidest:

Mootor saab turbo GT3267, see on juba riiulis ootamas.
Uued pihustid on hankimisel
Miski piggy hakkab ECU`t lollitama
WB koos EGT`ga on juba olemas
Väljalaskega on juba ideid
Cooleri tellib varsti
Jne. Jne.

Plaan on selline, et mootorit esialgu laiali ei võta ja rohkem rõhku peale ei lase kui 0,6 bar`i. See peaks tagama u. 300 ja natuke peale jõu ja väga hea väände.
Instalatsioon saab olema nii märkamatu kui võimalik.
Sisse ei planeeri mitte mingeid kellasid, ega muid asju, mis vihjaks mingitele modidele kapoti all. Et, kui asi on häälestatud, korjan kõik ajutiselt lisatud kellad välja ja edasi peab asi lihtsalt toimima ja kõik.

Veermiku üritan ZM3`ks ajajooksul ringi ehitada. Esialgu aga on veermik väga hea ja rajal jääb asi rohkem "tihendi", rehvide ja mootori taha.

Kui muud projektid hingata lasevad siis juuni - juuli 2007 peaks masinal vile juba puhuma.

Ootaks Teie kommentaare, eriti piggy osas.



Muud pildid:
http://nublu.lahe.net/gallery/v/z3/

Erik

Pilt

Pilt


Viimati muutis erik, 20.03.2007 12:12, muudetud 5 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 7:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Väga vahva projekt ja ülilahe vaheldus tavapärastele turboprojektidele!
Muidugi piggy-back aju asemel soovitaks tungivalt mõelda kiibi programmeerimise peale dünos emulaatori abil. Nii saad täpselt mootori vajadusi arvestava variandi. Niisama kuskil arvuti taga klõpsitud kiip ei suuda kunagi arvestada just sinu mootori vajadustega.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 9:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Tänan heade sõnade eest.

Raceboy kirjutas:
Muidugi piggy-back aju asemel soovitaks tungivalt mõelda kiibi programmeerimise peale dünos emulaatori abil.



Mhh, huvitav, kes ja kus sellise asjaga hakkama saaks?

See oleks parim variant, sest piggy imponeeri ka mulle.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 10:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 13.04.2006 19:04
Postitusi: 160
sisselase tasuks seal ka 2,5 oma vastu vahetada ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 10:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Väga lahe projekt tulekul. Juba eelmine suvi sai plaanist kuuldud.

Chipi progemine ja standalone lahendus on tegeliult suhtkoht samas hinnaklassis.
Kas sa näiteks topelt pihustitele pole mõelnud, mida hakkaksid eraldi juhtima, samas saad ka boosti all süüdet muuta?
Kui mul M50 motoga E34 oli tunuds see suht hea idee.
Nii jääb originaal aju paika ilusti ja sätib asja rahulikul sõidul ning boosti all lisab juba teine seade lisakütust ja sätib vajadusel süüdet.

Raimo kirjutas:
sisselase tasuks seal ka 2,5 oma vastu vahetada ;)

Mul see juhusslikult oelmas ka :-D

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 10:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Olen korra 2,5 kollet näpuvahel keerutanud ja enda omaga väliselt võrrelnud, siis suurt erinevust nägu polnud. Midagi varjatut või? kas äkki pole tegemist mingi linnalegendiga? Ja kui ongi 2,5 se kolle parema voolavusega, siis kas ta ei riku ära seda suurepärast power band`i mis 2,8 `l on võrreldes 2,5`ga. Enamus heast väändest madalatel pooretel tuleb muidugi topelt vanosest aga osa ka kollektorist, vähemalt nii olen ma asjadest aru saanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 11:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 19:03
Postitusi: 236
Asukoht: Tallinn
soovitaks samuti piggyback idee maha kanda ja lasta Karalal Soomes pingis vastav soft kirjutada kui mootor uue setupiga kokku pandud. Hinnaklass sama, mis piggybackil+install kuid rõõmu ja töökindlust kuhjaga rohkem!

_________________
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 11:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Väga hea, kas keegi vahendab neid kontakte või saab teenusepakkujaga otse ühendust võtta. Saan ma õieti aru, et Siemensi ECU kirjtatakse üle ja see toimub ennetavalt vastavalt rauale ja asja kontrollitakse hiljem dynos?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 12:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Õige lahendus on ehitada raud valmis ja sõita dünosse häälestama! Seda võimaldab kiibi emulaator, sellega saab reaalajas häälestada ja hiljem saadud ROM image'i kiipi kõrvetada. Mitte nii, et kirjutatakse soft enne!
Mootori VE'd mõjutab isegi kulumine ja mitte kunagi ei arvesta suvalt kirjutatud soft (isegi siis kui specid on nö samad, mis mõnel teisel "samal" autol) mootori kõiki vajadusi. See puudutab nii süütenurka kui VE'd.
Lisaks on kõige õigem häälestada seesama dünos max võimsusele häälestatud kiip ka teede peal saavutamaks parimat sõidetavust.

Sellise korraliku auto puhul olekski mõeldav IMO ainult 2 varianti: kas täielikult programmeeritud kiip või standalone. Nii on tulemuseks viisakas ja clean setup.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 12:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Vot, standalone on tore aga... mis saab veojõu kontrollist ja pardakompuutrist? AC ja kiirusega valjenev originaalstereo pole vist probleemiks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 12:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 19:03
Postitusi: 236
Asukoht: Tallinn
standalone-ga on nende funktsioonide kalamine või nende puudumine probleemiks. Sul ei ole vaja standalone aju kui sa teed kindla setupi ja selle peale jääd.

http://www.turbotec.com koht kuhu auto pead viima. Enne tasub ka uurida, kuidas ja mida on mõistlik teostada õhukoguse lugemiseks orig. anduritega jne.

_________________
http://tatech.dc-ice.ee /// http://www.dc-ice.ee
Turbo- and supercharged engines suck in air, compress it and force it into the cylinders, NA engines just suck... ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 12:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
erik kirjutas:
Vot, standalone on tore aga... mis saab veojõu kontrollist ja pardakompuutrist? AC ja kiirusega valjenev originaalstereo pole vist probleemiks?


Sellest kuidas standalone sobitada kokku BMW originaal elektroonikaga võiksid rääkida Patrickuga. Ma arvan et ta oskab nii mõndagi huvitavat selle kohta soovitada.

Samas veojõukontrolli saab tööle ka otse korralikust standalone ajust. Mina soovitaks igal juhul progetavat aju - juhul kui vaja hiljem midagi seadistuses muuta on see lihtne.

Ja WB, boost ja õli rõhk kellad võiksid ikkagi salongis olla. Boosti kell võib olla kasvõi selline: http://www.youtube.com/watch?v=S5KwL2DUkro

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 13:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Alati saab tööle kui vaja, aga mina isiklikult kalduks jätma siiski originaalaju. Eriti kui plaan pole teab mis high-boost ja high-hp pilli ehitada vaid tänavasõidu auto, millega vahel OT-l käia.
Valjenev originaalstereo on ilmselt Becker ja selle featuuri saab tööle iga autoga, millel kas spidomeetrist või rattast 5-12v amplituudiga digitaalsignaali (nt. kõik Hall sensorid).

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 13:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 11.08.2005 17:44
Postitusi: 305
Silwer kirjutas:


Ja WB, boost ja õli rõhk kellad võiksid ikkagi salongis olla. Boosti kell võib olla kasvõi selline: http://www.youtube.com/watch?v=S5KwL2DUkro



Mul selline economeeter puudub ja ei mingeid nähtavaid lisakellasid, kui siis mingi alarm või tuli, kui segu ära kukub (vemsi WB kella peaks saama ju nii progeda). Mis ma sellest rõhust ikka vaatan, kui setup`i ei ole plaanis muuta. Mulle hakkas see emuleerimise mõte meeldima ja ma uurin nüüd natuke seda suunda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 06.02.2007 13:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 09.12.2004 20:12
Postitusi: 664
erik kirjutas:
Mis ma sellest rõhust ikka vaatan, kui setup`i ei ole plaanis muuta.


Süües kasvab isu, eriti veel turboga auto puhul kus seda rõhku ja võimsust on nii lihtne lisada... :)
Selle pärast soovitan ka progetavat aju.

_________________
BMW 325i E30 2,8L stroker & BMW 328iA E36 Touring


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11