Kui logis rattakiirust pole, kuidas siis tead, et sidur ei libisenud
? EGT tõus tundub suht väike, aga mul kogemust vähe (sellest aastast hakkan egt'd logima).
15 kraadi? Eks iga mootor on erinev. Kui 8v hingab halvemini kui 16v, siis loomulikult on täisgaasil 0bar MAP'iga silindris suurem vaakum ja nurk peab olema selle võrra kõrgem, kuna hõredas levib leek aeglasemalt. Pealegi paljud 16v'd on popima põlemiskambriga, küünal keskel ja puha, mis kiirendab veelgi leegi levimist ja saab selle võrra veel väiksemat süütenurka kasutada. Vastuoluline on aga see, et need 8v'd 2bar peal enam ideaalset süüdet 8:1 CR'iga ei kannata. Eks see nurk sõltub ka kõigest - mida laiem silinder, seda pikema tee peab leek levima jne.
Antud juhul 15+6 kraadi näitaks, et sul oli 1.3bar peal 21kraadi. Vaatasin oma seadistusest, mis pole muidugi mingi etalon aga toimis, ja 1,22bar @ 4400 rpm on 25ˇ ja 8100rpm peal 27ˇ, ning kui 10C õhk ja 50C veetemp, siis 30kraadi. (1,43bar peal 1.6ˇ vähem). Et nagu 8v'l nurk hoopis vähem kui 16v'l? Ja 2.05bar peal on mul 19-20kraadi (ja see on juba 2kraadi lineaarsest hilisem).Kas sul tõesti üle 21ˇ 1,3bar moment enam ei kasva, või oli see juba "piiratud" nurk, või pole igat punkti välja timminud? Sõidad 95'ega? Surveaste kõrge?
Pakun, et keerates boosti 1.1bar peale ja süüde paika tagasi, langeb sul rajal kütusekulu, oluliselt. Hilise süüte ja boostiga kütad ju ilma.
Teine asi on muidugi see, kui käiguvahetusel libisema läheb. Aga kui näiteks 7K pealt vahetad, ja käigud algavad 4-5K pealt ning 5.5k pealt on TQ-peak ja läheb sidur libisema, siis tuleks maha tõmmata vaid too vahemik. Lõpupööretele kui VE tiba madalam, võib juba süüde jälle paigas olla, kuna momenti vähem vms.
Ega ma ei õpeta, üritan diskusiooni tekitada, ja sel teel ise õpetust saada