Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 14.05.2024 20:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 205 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 16.05.2011 20:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Tee Spidomeeter korda :)

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.05.2011 20:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Spido ise on korras aga spidotrossi pole küljes. Kui spidotross pihku satub, eks panen külge.

Muidu 3. käiguga 7000 p/min on 162 km/h nende ratastega.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.05.2011 12:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Raceboy kirjutas:
Spido ise on korras aga spidotrossi pole küljes. Kui spidotross pihku satub, eks panen külge.

Muidu 3. käiguga 7000 p/min on 162 km/h nende ratastega.

5000rpm on siis 115kmh ja jaheda rajaga peabki selliselt kiiruselt hoolimatu siduriga ringikäimise puhul ringi tõmbama :)
Kuigi spidoka puudumisel tundub, et hoopis sidur mis sul seal libises :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.05.2011 13:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
See ainult tundub sulle. Kas su autol peab siduri libisemisel auto liikumist rooliga korrigeerima hakkama? :)

Logist on näha, et mingit siduri libisemist enam ei ole.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.05.2011 13:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Raceboy kirjutas:
See ainult tundub sulle. Kas su autol peab siduri libisemisel auto liikumist rooliga korrigeerima hakkama? :)
Logist on näha, et mingit siduri libisemist enam ei ole.
Tegelikult ei tundunud, aga vahel on mõnus tögada :). Eestlaslik ju, eriti kui endal garaazis auto laiali ja teised juba "kevadet kuulutamas" :lol:

Aga kas logid ka rataste kiiruseid?

Ma muidu pigem tõmbaks natuke boosti maha, selle asemel, et süüdet hiliseks keeraks. Arvesta sellega, et hooajajooksul see sidur sul paremaks ei lähe, ja pead hakkama iga natukese aja tagant jälle pauku vähemaks kruttima... Vaikselt tasub vist ikka mõelda kõvemale sidurile.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.05.2011 13:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Kõvem sidur ongi plaanis, aga mitte enne sügist, ilmselt kas see komplekt siit: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33730

Või KEP korv+ketas ja stock survelaager. Mõlemad tulevad kokku ühe hinnaga.

Süütenurk on praegugi üle 15 kraadi (2klapitehnikas mootori eripära) ja ma võtsin ikka tugevalt tagasi. EGT tõusis täisgaasil umbes 20 kraadi jagu (hetkel veidi üle 850 kraadi).

Rataste kiirusi ei saa logida, kuna speed sensorit pole külge ühendanud, aga see on üks järgmisi töid. Siis saab juba VEMSTune'i GPS-logiga hiljem vaadata kus sõitsid, mis kell, kui kiiresti ja mida mootor sel ajal tegi.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.05.2011 15:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Kui logis rattakiirust pole, kuidas siis tead, et sidur ei libisenud :) ? EGT tõus tundub suht väike, aga mul kogemust vähe (sellest aastast hakkan egt'd logima).
15 kraadi? Eks iga mootor on erinev. Kui 8v hingab halvemini kui 16v, siis loomulikult on täisgaasil 0bar MAP'iga silindris suurem vaakum ja nurk peab olema selle võrra kõrgem, kuna hõredas levib leek aeglasemalt. Pealegi paljud 16v'd on popima põlemiskambriga, küünal keskel ja puha, mis kiirendab veelgi leegi levimist ja saab selle võrra veel väiksemat süütenurka kasutada. Vastuoluline on aga see, et need 8v'd 2bar peal enam ideaalset süüdet 8:1 CR'iga ei kannata. Eks see nurk sõltub ka kõigest - mida laiem silinder, seda pikema tee peab leek levima jne.
Antud juhul 15+6 kraadi näitaks, et sul oli 1.3bar peal 21kraadi. Vaatasin oma seadistusest, mis pole muidugi mingi etalon aga toimis, ja 1,22bar @ 4400 rpm on 25ˇ ja 8100rpm peal 27ˇ, ning kui 10C õhk ja 50C veetemp, siis 30kraadi. (1,43bar peal 1.6ˇ vähem). Et nagu 8v'l nurk hoopis vähem kui 16v'l? Ja 2.05bar peal on mul 19-20kraadi (ja see on juba 2kraadi lineaarsest hilisem).

Kas sul tõesti üle 21ˇ 1,3bar moment enam ei kasva, või oli see juba "piiratud" nurk, või pole igat punkti välja timminud? Sõidad 95'ega? Surveaste kõrge?
Pakun, et keerates boosti 1.1bar peale ja süüde paika tagasi, langeb sul rajal kütusekulu, oluliselt. Hilise süüte ja boostiga kütad ju ilma.
Teine asi on muidugi see, kui käiguvahetusel libisema läheb. Aga kui näiteks 7K pealt vahetad, ja käigud algavad 4-5K pealt ning 5.5k pealt on TQ-peak ja läheb sidur libisema, siis tuleks maha tõmmata vaid too vahemik. Lõpupööretele kui VE tiba madalam, võib juba süüde jälle paigas olla, kuna momenti vähem vms.
Ega ma ei õpeta, üritan diskusiooni tekitada, ja sel teel ise õpetust saada :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.05.2011 15:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Seda, kui libiseb, näed logist pöörete ja TPS'i järgi.

Sellel mootoril on normaalne kasutada vähemalt 24-25 kraadi süütenurka ja 2V vs 4V süütenurkade vahe ei tulene mitte niivõrd voolavuse erinevusest, kuivõrd küünla asukohast sõltuvalt. 2V-l on suuremat süütenurka MBT jaoks kasutada (erandiks on vaid dual-plug) kuid samas enamasti ei kannata nii palju kui 4v mootor. Kahekordselt kehva.

Ja teades paljudel teistel mootoritel kasutatavaid süütenurkasid, siis 15 kraadi full boostil on täiesti normaalne seda enam, et EGT ei ole laes.

See, kas lasta boosti tagasi ja samas keerata süüdet varasemaks vs vastupidi, sõltub paljuski sellest, kui efektiivne on kompressor. Mul IAT ei muutunud isegi kraadi võrra kõrgemaks 0.9 bar vs 1.3 bar (mõlemal korral 32 kraadi C kui väljas oli 17-19 kraadi sooja).

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.05.2011 16:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
* see, et IAT ei tõusnud, et tähenda ju, et peab 1,3bar boostiga kütust läbi pumpama. Pane 1.1bar ja süüde paika ning PW langeb 10% ilma et tõmme muutuks. Samas Peak-pressure peaks sul isegi selle variandiga väiksem olema, ehk kolvil on vast kergem, aga see pole vast piirav ja ikkagi ebaoptimaalne.
* See, et EGT pole selle rõhu peale laes, ei tähenda ju, et süüde õige on :). No kui üritan vähem andmeid painutada, siis oletades et sul 0bariga 34kraadi ja 1,3bariga siiski 21kraadi, siis -1kraadi/10KPa. Mis tähendaks 13kraadi @ 2bar, mis on tundub juba suht ok. Kui võtta 15kraadi @ 1.3bar aluseks, siis 2bar juures jookseks lineaarse graafikuga süüde negatiivseks ära. Samas ju sul laiad kolvid ja 8V, seega 2bar peal võiks puht füüsiliselt 20-25kraadi nurk olla kui ei detoneeri (vajadusel hea kütusega) jne. Ühel juhul jookseks graafik 10, teisel juhul 25kraadi liiga hiliseks. Aga nuh kui EGT veel liiga ei tee, siis lase minna :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2011 7:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
No kõik ju ei käi mootori juures väga lineaarselt, eriti boosti/sobiva süütenurga puhul. :)

Üritan selle masinaga võimalikult palju (ringrajal) sel hooajal sõita ja püüan seda teha nii, et auto kohe katki ei läheks. Aga ringrajal pole eriti vahet, kas võtab paarsada grammi rohkem või vähem ringi peale, mul on 85 l paak sellel autol ;)

Võimalik, et Tartu etapil proovin streetman klassis korra veerandmiili ka, aga seal huvitaks rohkem, mis lõppkiirus tuleb kui aeg, kuna start pole just kõige parem.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2011 11:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Raceboy kirjutas:
No kõik ju ei käi mootori juures väga lineaarselt, eriti boosti/sobiva süütenurga puhul. :)
ju? Mis täpsemalt, äkki selgitad?
Mina saan aru, et pauk on pauk ja auk on auk, ehk siis mootorit ei koti näiteks, kas oleme mägedes ja WOT on 80KPa ja boosti all PR 1.25 on 100KPa, või oleme orus ja pool-gaasi on 80Kpa vs täisgaasil enne boosti 100KPa. Põhi erinevus vaid selles, et summutil kah mägedes väiksem vastussurve ja jahutus õhk kah hõredam.
Selge see, et päris lineaarne pole, kuna kaane jms temperatuurid kõrgema rõhu peale jõudes on juba kõrgemad, ja ka VE samal pöördel võib seetõttu muutuda. No ja spooli ala tõmmatakse hilisemaks jne. Aga peale spooli tuleks ikka süüde paika tagasi keerata. Vaikimisi, kui muid reegleid ei mainita, on kõik ikkagi lineaarne :)


No vot kui 1. eesmärk on ikkagi vastupidavus, mitte tulemus, siis miks mitte rinkal juba parema kütusega sõita, ja siis võiks juba kulu olulisemaks muutuda :) Ega kui masinad kütust nii palju ei tarbiks, käiks kõik koos õlivahetusega ka kütusevahetusel, ja laseks ikka parima kütuse sisse panna :) Ei tea rinkast eriti midagi, aga eeldan, et seal on mass 2-3x tähtsam kui dragis, kuna lisanduvad tsentrifugaal ja pidurdamis jõud. Aga nojah, enamasti on väike massierinevus ületähtsustatud.

Proovi kindlasti dragis aeg ja kiirus kirja saada. Sest eks ta kõva rehvi ja vedrustusega selle boostiga sul 14.0-12.0s @ 160-200 vahele tuleb, nagu enamus kiired masinad. Aga oluline vahe on, kas 12sekiga 200 või 14sekiga 160, nimelt 1. variandiga on tõmme lihtsalt ligi 50% kõvem kui 2. variandiga :) Ja need kes pole ametlikult mõõtmas käinud, võib arvata 2. variandi alla :)

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2011 11:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Ma olen 14 sekundiga (täpsemalt 13.97 s) oma teise 924-ga sõitnud kiirusega veidi üle 160 ja võin kinnitada, et opraegune auto on ikka oluliselt kiirem sellest :D

Võimalik, et lähengi Tartu MRT etapile hoopis oma selle 14 s masinaga sõitma, kui mingil põhjusel teisega ei lubata sõita vms. Eks näis.

Selle vastupidavuse kohalt ma ei väljendanud ennast eriti selgelt. Asi pole mitte niivõrd selles, et autot iga hinna eest hoida (siis peaks loobuma üldse sõitmisest) vaid pigem selles, et erinevalt dragist on ringrajal kiire olemiseks rajal võimalikult palju sõita. See, kas sõidad 50 või 100 hj võimsama autoga, on rinkal lihtsalt numbri küsimus, kuna suurema mõjuga on hoopis teised asjad. Põhiline on see, et autoga oleks fun ja ta sõidaks. Kui ta sõidab, siis enamasti ongi fun ja kui ei sõida endast mitteolenevatel põhjustel kuigi tahaks, siis ei ole kohe üldse fun.
Ja noh, vastupidavus dragil (või lõppkiirusel) vs ringrajal on kaks eri asja. Mu eesmärgiks on auto ringrajal vastupidavaks saada viisil, et see peaks vastu ka nt 6 tunni sõite. Ega piiri peal sidur sellele kaasa just ei aita, aga kuna mul on auto enda jõududega ehitatud, mingit sundi kuhugi sõitma minna või midagi saavutada ei ole, siis teen nii kuidas aega/raha/tahtmist on. Puhtalt eneseteostuse ja katsetuste projekt. Vahepeal seisis ju 4-5 kuud nii et muttergi ei liikunud :)

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2011 13:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Muidu nõus, aga lõppkiirusvõistluse paneksin pigem samma patta rinkaga kui dragiga. Drag on u. nagu düno, et numbrid ilusad oleks :) ja võid seda teha eelnevalt jahutatud mootoriga, nii et 10 sekundiga veel ei sulaks.
1km 20-30sek täisgaasil on aga üldiselt mootoril kõik temperatuurid üles tõstnud, ja kiirusel 250kmh mootor seisab suht pikalt ühes vahemikus, mis tähendab, et kui 1 punkt valesti seadistatud (a la mingi sisselaske resonants, mis nõuab hilisemat süüdet ja rikkamat segu), siis kiirusel 150 ei juhtu midagi, kuna 0.2sekundiga kolitakse juba järgmise lahtri peale, aga kiirusel 250 juba võib laiali minna. Rinkal on sirged küll lühemad, aga alg-temp on ka mingil ringil juba kõrgem kui miilisõidul 1km peal.
Su 13.9 @ 160+kmh masinal on aeg teada.

11 päeva pärast on AC drag - kus sind vast ikka lastakse rajale. Usun, et ta peab sul selle Tartu-Haapsalu otsa ikka vastu :lol:

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2011 13:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2243
Asukoht: Tartu
Selle autoga tänavale asja pole aga ma ei näe mingit pointi sõita treilaga hulk maad maha (260+260 km), et siis paar 400m sõitu teha. Sama raha eest saab Pärnus sõita mitusada kilomeetrit.

Lõppkiirusvõistlusel pole päriselt ka rinkaga midagi ühist. Võrdluseks kui miilil lased gaas põhjas võibolla 30 sekundit, siis rinkal tuleb neid gaas põhjas sõitmisi järjest enamasti mitukümmend minutit korraga ja kiirematel radadel saad kõik käigud puhtaks lasta. Ja seda kümneid kordi järjest.

Ma ütleks nii, et kui mootor miilikiirendust vastu ei pea ja ikka läheb mootor katki, siis pole rinkale sellega küll asja.

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.05.2011 16:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2007 18:43
Postitusi: 3424
Asukoht: tln
Mul Trans Am võtab maanteel paugutades 2x100km'ga sama palju kui sul 2x260km treila vedamine, aga ikka käisin korra Haapsis ära, et ametlik aeg teada saada. See pole minu jaoks kuluarvestamise koht, vaid põhimõtte küsimus. Iseasi on muidugi see, et treila-pilliga üle >11s sõita on imo natuke naljakam kui iseliikuvaga 13s sõita.
Aga siiski, see on pikem nädalavahetus - saaksid ka OMC'l miili-kiiruse teada. Järgmine kord hea võrrelda enda uute tulemustega, ja muidu saaks kah teistega kaasa rääkida.

Ega kui mootor miili peal laiali ei lähe, ei lähe ta ka järgmise katsega. Pealegi seal ei tõsteta gaasi põrandalt nagu rinkal seda tehakse. Viitsid, vaata mitu % ajast sul on Saugal "fullboost". Ikkagi ma paneks Sauga ja miili ühele pulgale.

_________________
slyy2048
WhatsApp: +6281339093884
12.0s CA18DET


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 205 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11