TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW 528i, 99' Kristo_K
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=18678
3. leht 3-st

Autor:  Maxdot [ 16.10.2023 20:35 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Pazi88 M52 mootoril andsid ka helicoilid saba. Järgmise sammuna läksid kõik keermed time-serti peale. Time-sert + stock polt ja ateena tihend on minu teada tal tänaseni hästi vastu pidanud kombo 500hp juures.

Time serti hind on muidugi jalust rabav... Kuidagi ümber nurga nö universaal kitina ostes sai äkki isegi söödavama hinnaga kätte.

Igasuguse ARP rauaga tuleb muidugi ettevaatlikult ümber käia ja ühikuid jälgida. Mõningal juhul ei tasu vist ettenähtud momendini higistadagi.

Autor:  Kristo_K [ 02.11.2023 1:49 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Maxdot kirjutas:
Pazi88 M52 mootoril andsid ka helicoilid saba. Järgmise sammuna läksid kõik keermed time-serti peale. Time-sert + stock polt ja ateena tihend on minu teada tal tänaseni hästi vastu pidanud kombo 500hp juures.

Time serti hind on muidugi jalust rabav... Kuidagi ümber nurga nö universaal kitina ostes sai äkki isegi söödavama hinnaga kätte.

Igasuguse ARP rauaga tuleb muidugi ettevaatlikult ümber käia ja ühikuid jälgida. Mõningal juhul ei tasu vist ettenähtud momendini higistadagi.


Kuuldavasti tehakse nii jah, eks tuleb endal ka see tee ette võtta ning asjatundjal lasta paika panna asjad.
Nii räägitakse ka jah, aga 60nM on natukene vähe :-D

Autor:  babylon [ 10.11.2023 17:02 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Aii, mõnesmõttes tore, et ma pole ainuke, kes M52 turbomootoril plokikeermetega hädas. Ise pole veel remontima jõudnud, kuid Würthist sai võetud keermeparandushülsid, mis pidavat hea asi olema. Eks saan katsetada omal nahal nagu ikka :-D

Autor:  Kristo_K [ 12.11.2023 23:50 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

babylon kirjutas:
Aii, mõnesmõttes tore, et ma pole ainuke, kes M52 turbomootoril plokikeermetega hädas. Ise pole veel remontima jõudnud, kuid Würthist sai võetud keermeparandushülsid, mis pidavat hea asi olema. Eks saan katsetada omal nahal nagu ikka :-D


Ma ei oska nende kohta midagi kosta, aga ilmselt viin nüüd juba eos teadjamehe kätte kes pidama paneb. Samuti, ega ei ole ise ka viitsinud tegeleda, väntvõll veel vaja eemaldada ning võiks töösse viia aga "aega ju veel on" :-D

Autor:  Villem666 [ 25.11.2023 18:05 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Würthi timesert on liiga lühike(usa õige komplekt äkki oli 40mm, würthi oma 20mm, võin veidi eksida, aga mõte jääb samaks) Lisaks m50 arp on erinev kui m52 arp. Jälle, m52 arp on 2cm pikem(seda infot väga hästi ei leia, kui just peale ei satu ja palju tuhninud pole)

Ainuke õige viis kuidas tihend pidama saada on M12(poolast saab) peale minna ja athena tihend. Natuke vaja vaeva näha(timeserdiga sama töö ploki osas ning kaane augud 12mm peale puurida, või 12.1).

Autor:  Kristo_K [ 30.11.2023 23:35 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Villem666 kirjutas:
Würthi timesert on liiga lühike(usa õige komplekt äkki oli 40mm, würthi oma 20mm, võin veidi eksida, aga mõte jääb samaks) Lisaks m50 arp on erinev kui m52 arp. Jälle, m52 arp on 2cm pikem(seda infot väga hästi ei leia, kui just peale ei satu ja palju tuhninud pole)

Ainuke õige viis kuidas tihend pidama saada on M12(poolast saab) peale minna ja athena tihend. Natuke vaja vaeva näha(timeserdiga sama töö ploki osas ning kaane augud 12mm peale puurida, või 12.1).


Kui nüüd tähte taga ajada, siis on M50/52 ARP sama, aga M52TU/M54 hoopis midagi muud.
Nüüdseks olen õiged ARPid soetanud ning varsti viin ka ploki tegemisse.

M12 on ka võimalus jah, aga just viimasena mainitud (kaane puurimine) asja pärast ma seda jällegi ette võtta ei taha.
Teadja mehed rääkisid, et 12 isegi palju, pigem S54? M11 peale minna ning ei ole õlituse muresid.
Kaanetihendi panen ilmselt originaali aga 1mm paksu, ei raatsi enam maksta ulme hinda Cometic/Athena eest, kui originaal samuti metallist ning 5-6x odavam :-D

Autor:  babylon [ 01.12.2023 13:10 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Mul ka praegu Athena ja ilmselt lähen ka originaali teed, mul ei tule sealt ilmselt niikuinii üle 1bar rõhku ilmselt(hetkel on 0.7bar). See keermete/tikkude teema muidugi hea info, on tõesti Würthi oma 20mm ja ilmselt jääb lühikeseks. Eks kevadeni on natuke aega ja saab mõelda kuidas edasi. Jälgin igaljuhul teemat ja ootame uuendusi.

Autor:  Villem666 [ 24.12.2023 13:32 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Kristo_K kirjutas:
Villem666 kirjutas:
Würthi timesert on liiga lühike(usa õige komplekt äkki oli 40mm, würthi oma 20mm, võin veidi eksida, aga mõte jääb samaks) Lisaks m50 arp on erinev kui m52 arp. Jälle, m52 arp on 2cm pikem(seda infot väga hästi ei leia, kui just peale ei satu ja palju tuhninud pole)

Ainuke õige viis kuidas tihend pidama saada on M12(poolast saab) peale minna ja athena tihend. Natuke vaja vaeva näha(timeserdiga sama töö ploki osas ning kaane augud 12mm peale puurida, või 12.1).


Kui nüüd tähte taga ajada, siis on M50/52 ARP sama, aga M52TU/M54 hoopis midagi muud.
Nüüdseks olen õiged ARPid soetanud ning varsti viin ka ploki tegemisse.

M12 on ka võimalus jah, aga just viimasena mainitud (kaane puurimine) asja pärast ma seda jällegi ette võtta ei taha.
Teadja mehed rääkisid, et 12 isegi palju, pigem S54? M11 peale minna ning ei ole õlituse muresid.
Kaanetihendi panen ilmselt originaali aga 1mm paksu, ei raatsi enam maksta ulme hinda Cometic/Athena eest, kui originaal samuti metallist ning 5-6x odavam :-D



Krt ma nii täpslet ei oska vaielda, ise jõudsin järeldusele, et alu ploki omad peaks pikemad olema 2cm.

Kaane puurimine kõige lihtsam, tavaline puurpink ja puurid läbi. Raskem on tihendi aukude puurimine(et ära ei lõhuks), ning ploki sisse sirgelt keerme ajamine, need tahavad veidi hoolikamat lähenemist. Ülejäänu suhtes ei olnud mingeid probleeme.

Autor:  Kristo_K [ 15.02.2024 22:21 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Hallou Hallou!

Uus aasta - sama mootor ehk alustame jälle otsast peale :-D

Mõned päevad tagasi võtsin end kokku ning hakkasin tegelema asjadega, sest nagu ikka, aeg möödub meeletu kiirusega ning avastad end jälle mai kuus, et polegi kuhugi jõudnud.
Hetkeseisuga teostatud:

Plokk ning otsakaas lihvitud tasapinda.
Ploki keermed said vahepeal taastatud keermepukside näol.
Uued ARP (M52/M54) tikud on olemas.

Mõned tunnid tagasi alustasin kuskilt otsast ning Mooseworksi abiga saime paigaldatud keermepuksid kui ka tikud nende sisse. Vahepeal käis plokk treiali käes kes siis puuris augud üle, keermestas ning treis valmis puksid. Igaks juhuks panime need liimiga (Kuigi ei tohiks olla probleemi ka ilma AGA ma enam ei jõua seda saani kokkulahti pannavõtta seega kindla peale välja) - Eks tekkis mingeid iseärasusi ikka nagu näiteks mõni puks ei tahtnud korralikult sisse minna, lõppes veidi varem kui teised, kuid lõppkokkuvõttes peale tikkude paigaldust ning kaane peale proovimist on ruumi parajalt ning saab ka kenasti peale pingutada.

Edasi minnes paneks kokku alumise otsa (Väntvõll, kepsud, kolvid, õlipump jms) ning seejärel juba üles poole tegutsema.
Kasutusse läheb originaal kaanetihend kui rem. mõõdus ehk 1mm paks ning 85mm borega.

Sealt edasi peaks veel vaja minema üht väljalaskenukka (Sealt midagi vahelt läbi käinud ning natuke liialt palju ära treinud :? ), sidurikomplekt on ka veel ostmata/konfigureerimata, suuremad pihustid samuti soetamata.
Sidur tuleb Tiltoni 3 kettaline, kettad vaja ringi teha bemmi nuudile.
Pihustid 2200cc (varasemalt 1000cc), sest plaanis etanoolile üle minna :-D

Mingit pudi padi veel, aga hetkel ei meenu.
Selle korra ehitusest teen kindlasti rohkem pilte, siis on ka mida Teiega jagada!


:car

Autor:  Kristo_K [ 23.03.2024 3:13 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 528i, 99' Kristo_K

Vahepeal tekkis hetk lisada mõned fotod, aga meelest läinud, kuidas neid siia ilma lingita panna :-D aga kel huvi, saab pilgu peale visata.
Praeguseks hetkeks mootor suures osas koos, sidur on töös ning saab ka mõne aja pärast veel tolle külge panna. Pihustid vaja ka veel tellida ning siis suurem osa asju olemas ja valmis.
Hetkel lähitulevikus vaja kere garaazi viia ning kütusetrass välja vahetada.
Mootori osas saab kolle teibitud, pudipadi külge pandud ning kui mõlemad tehtud, siis lõpuks uuesti kapotialla :-D

https://ibb.co/CwLKptW
https://ibb.co/NxQBtH3
https://ibb.co/4F9gGrg
https://ibb.co/Jx0csWQ
https://ibb.co/r4HKZRj
https://ibb.co/cYphKrR
https://ibb.co/HN0hmQX
https://ibb.co/5cMpgRT
https://ibb.co/1z8jqVp
https://ibb.co/cQ3SF2b
https://ibb.co/DzzBTK1
https://ibb.co/L6Y7yqb

3. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/