TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=17944
5. leht 7-st

Autor:  LordVampire [ 28.10.2020 19:37 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Bruno kirjutas:
Kuna kõik mõtted teretulnud, siis ...


Jah, väga hea... :bb Endal väga head mõtet ei ole enam...

Bruno kirjutas:
Mingi rõhu peal võivad väljalaske klapid tagasi ka lekkima hakata.


Ega tundub, et peab veits laiali ikka lammutama jah... downpipe-d eest ära siis näeb juba wastegate klappe, saab vaakumpüssiga aktuaatorist veel üle testida. Või siis kui midagi ei leia sealt, et äkki proovida ühe turbo haaval kiirendada... ja siis graafikuid võrrelda.


Bruno kirjutas:
Kuna kõik mõtted teretulnud, siis pakuks, et väljalaskekollektorisse tekib liiga suur rõhk, turbodel äkki kompressoritiivik liiga suur ja turbiin ei jõua ringi vedada. Ühe turbo kohta ju 1700 cm3


Neid on enne ka peale pandud ja väga eduliselt liigavad. Mul kui ainult siis turbo(d) praagid sattund või midagi. Ja võibolla üks hakkab teist segama või maeitea... mingi lahe anomaalia see on... see selge.

Autor:  murjam [ 30.10.2020 0:58 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Ühenda turbode juhtimine lahti või kuidagi muudmoodi proovi kindlaks teha, kas viga on tarkvaraline või raudvaraline. Ma esialgu arvasin, et kindlasti tarkvaraline, aga mine tea.. raudvaralised vead (a la klapid jäävad lahti) tavaliselt tulevad kuidagi sujuvamalt peale, mitte, et 5200 pööret ja nätaki.

Kuna rõhk langeb väga järsult, julgeksin arvata, et kas wastegate'id tulevad ikkagi lahti või siis tõesti sisselaske poolel leke (a la blow-off tuleb lahti vms). Jaksu!

Autor:  LordVampire [ 30.10.2020 11:37 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

:bb väga hea mõte... proovib ära enne kui lahti lammutab... hoian kursis.

Autor:  Bruno [ 30.10.2020 16:53 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Netist leitud, Why do tuners like the N54 over the N55? Although BMW posted the same 300 horsepower, 300 ft/lbs of torque for both of these engines in stock trim, the tuning capabilities of the N54 far exceed that of the N55. Both engines have the same displacement of 2,979 cc (181.8 cu in) and a 10.2:1 compression ratio but the turbo setups make the difference. The N55’s single turbo has its limitations at higher RPM’s. In stock use, BMW programmed both engines to run at a max boost of between 8-9 PSI. Increasing boost pressure, or “tuning” increases horsepower and torque in either engine. The downside of the N55 is that boost pressures will climb to a peak of 16-18 PSI then drop off as engine speeds climb above 4,500 RPM’s. On the other hand, the twin-turbo setup on the N54 will climb to as much as 20 PSI (depending on supporting mods) and does not fall off as dramatically as the N55.
Võib-olla tuleks proovida seadistada vähe väiksema rõhuga?

Autor:  LordVampire [ 02.11.2020 10:16 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Tegin nädalavehtusel mõned katsed.

1 test. Panin tagasi originaal plastukust chargepipe-i koos originaal BOV/direction valve-dega. Tulemus: sümptonid samad, lekkis veits rohkem sujuvalt koguaeg ja 5000 pöördejuures kadus rõhk.
2 test. Ühendasin turbo juhtimise lahti, tõmbasin vaakumiga wastegate-id kinni. Tulemus: sümptomid samad. 5000 pöördejuures kadus rõhk.
3 test. Panin tagasi metallist chargepipe-i koos originaal TIAL-i BOV-iga. Ühtlast lekest vähem, 5000 pöörde juures kukub rõhk.
4 test. Ühendasin turbo juhtimise lahti, tõmbasin vaakumiga wastegate-id kinni. Tulemus: sümptomid samad. 5000 pöördejuures kadus rõhk.
5 test. Meelitasin vaikselt pöörde ca 4000 tuhade juurde,,, hakkasin sealt kiirendama. Tulemus: sümptomid samad. 5000 pöördejuures kadus rõhk.
6 test. Väga ilus nii teha pole vist aga ... midagi tuli proovida. Ühendasin mõlema turbo juhtimised lahti, tõmbasin vaakumiga kordamööda wastegate-id kinni. Proovisin eraldi, palju kumbki turbo toodab. Bank1 (silindrid 1,2,3) Bank 2 (silindrid 4,5,6)


Bank 1

Pilt


Bank 2

Pilt


Bank 2 turbo suudab toota sisuliselt poole vähem. Aga ikka kukub suht järsku....

Autor:  murjam [ 08.11.2020 1:12 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Aga mis seda rõhku füüsiliselt niimoodi maha saab tõmmata? Gaasiklapp? Nuka keeramine? Kui väljalaske poolel juba kõik läbi katsetatud, pakuks, et drossel lüüakse kinni. Võib-olla fail-safe originaalaju jaoks käivitubki sellest, et üks turbo toodab oluliselt rohkem kui teine.

Autor:  LordVampire [ 09.11.2020 12:04 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Jah, gaasiklapp elektrooniline ja see sobiks pilti küll, nii et täitsa reaalne. Peab uurima.

Autor:  LordVampire [ 15.11.2020 19:58 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Uuendame teemat. Viga käes. ma ei tea kas lasen arvata? :-D ... see nii lamp, et keegi nagunii ära ei arva. Ise ma seda välja ei mõelnud... ja kuna minu loogika enam seda välja ei mõelnud, viisin auto RAKETIBAASI, rääkisin neile stoori ära, ja küsisin kas nad on valmis challenge-i vastu võtma. Ja nad olid, ja nad mõtlesid vea välja ka... ma ei tea kuidas nad selle peale tulid aga välja nad mõtlesid :bb :bb :bb . Tänaseks on ära katsetatud et tõesti oligi viga selles. Keerutame veel natuke või või räägime asjast :-D . Ühesõnaga, peale igast erinevaid teste RAKETIBAAS võttis minuga ühendust ja küsis, kas turbo inleti-d (sisselaske voolikud, silinoonist) tulid ka koos uute turbote paigaldusega? Ja viga seisneski sellest et need silikoon inlet-id polnud piisavalt tugevad ja nad tõmmati turbo poolt vaakumiga kortsu lihtsalt ja oligi game over. Polnud mingit müstilist turbo viga, anduri kammi, boostileket, failsafe-i, wastegate-i faili, vaakumi probleemi ega solenboidi jura. Ühesõnaga... tellib korralikud inletid ja keerab rõhu peale nii palju kui kütust on praegu ja eks siis näeb palju pauku tuleb. Igaljuhul tänud kõigile, kes kaasa mõtlesid. See viga on lamp, ja nende samade silikoon inletidega sõidavad tuhanded inimesed üle maailma... ju siis sattus "pehme seeria" või krt sda teab, nüüd lähvad igaljuhul natuke kallima otsa detailid. Suured tänud viitsimise ja süvenemise eest RAKETIBAASILE :bb

Autor:  wheelsup [ 16.11.2020 9:48 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Mul oli see viga kunagi singleturbo MX5 peal millel lihtsalt keset tõmmet põhja gaasiga boostist vaakumisse käis. Laptopist numbreid jälgides tundus väga sürr ja võimatu ja kuna ma polnud ise seda ajupaigaldust teinud siis kahtlustasin MAPi kala kuid dünos tehes on võimalik kapotti lahti teha ja sinna ka kaamera paigaldada ja nii ma selleni tookord jõudsin. Seal polnud probleemiks mitte otseselt see silikoonlõdvik ise vaid sellele järgnev kortsutoru mis mingist õhukogusest alates nii kehvasti voolab, et silikoon end sellepeale kokku veab.

Autor:  Mihkel [ 17.11.2020 22:58 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Selle nimi on see, kui liiga palju custom lahendusi auto külge panna :).
On ka mul selline juhus ühe Subaru seadistamisel ette tulnud, nendel on see tuuning imulõdvikutega suhteliselt tüüpiline viga.
Aga eks see on see USA foorumite teema, et kõik stock on tabu auto küljes.

Autor:  LordVampire [ 26.11.2020 15:43 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

BurgerMotorspordist jõudsid kohale uued silikoonist turbo sisselaske torud.

Pilt

Pilt


Need said külge ka, eriti siit näha pole muidugi aga...

Pilt

Pilt


Praegu on ca20 PSI target boost, (19,8PSI) ... 22PSI on eesmärgiks praegu võetud selliste juppidega. Mis see maakeeli on, ca 1,5BAR. Siis saavad MAP sensor ja pihustid, kütusesüsteem otsa nagunii. Et siis tuleb kõigepealt lisapihustid panna kollektori vahele jne. Aga praegu tundub et sinnamaani vist isegi võib jätkuda kütust, surve veel väga ei lange ja piike ka pole sees, eks näis, seadistab edasi ja siis eks siis ole näha.


Pilt

Üks auto pilt ka..

Pilt

Autor:  S4BiT [ 15.12.2020 8:46 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Mihkel kirjutas:
Aga eks see on see USA foorumite teema, et kõik stock on tabu auto küljes.


See on tõesti ebanormaalne kohati, esimese asjana pannakse külge “tugevamaid” torusid ja koonusfiltreid. Ma olen seal normaalselt vaielnud ja puid alla saanud, kuna kasutan samasugusel autol siiani originaal charge pipe, bypass klappe, küünlaid jne., kuigi auto on a la 2x võimsam originaalist ja kohe lendab kõik õhku jne., mis siis et sõidab probleemideta ja kõik need tükid kestavad väga edukalt.

Autor:  mis-w2rk-on [ 31.12.2020 3:54 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Kunagi ajasin ühel volvol sarnaste sümptomitega anomaaliat taga ja viga oli sama :D

Autor:  S4BiT [ 31.12.2020 13:26 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Omale panin originaal õhuvõtu + filtri tagasi, kuna koonusfiltrite kahin ei ole mulle mitte kunagi meeldinud. Peale seda tekkis logisse sarnane anomaalia, et mingist pöördest kaob boost kolinal alla. Selgus, et originaal paberfilter on piisavalt tihe, et nende turbode jaoks ei jätku enam õhku.

Autor:  LordVampire [ 09.04.2021 1:11 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E92 COUPE 335xi "Küla laadija rästik"

Pole ammu teemat uuendanud, see ei tähenda, et midagi toimund ei ole. Alustame sellest, et üle aegade ilus talv oli, kus sai päriselt päriselt sõita, nii et saigi sõita. Jääga oli nagu oli aga Rakvere piirkond oli lumeradasid täis ja nädalavahetused möödusid vara-hommikuse stardi ja hilisõhtuse koju jõudmisega, selleks et hommmikul jälle võtit keerata ja uuesti radade poole minna. Peab ütlema ja kiitma Lääneviruma lumeradade korraldajaid, et on ja oli jaksu teha, kift, lihtsalt kift. Üks pilt enne kui stooriga edasi.

Pilt


Noh, et kõik algusest ära rääkida... (vb ei ole mõistlik liiga aus olla)... aga seda autot müügiks nagunii ei ehita, nii et... tegelikult väga vahet pole, et nii oli, nagu oli, kõige mõistlikum see ei olnud ja pff,... ma tean. Eks pildid räägivad enda eest. Stooriks niipalju, et talve alguse poole, oli legaalne lamell rehv küll all, aga see enam kõige uuem ei olnud ja ega ma ei plaanindki seda talveks alla jätta autole. Aga taevast sadas "subarut" (loe:lund) ... koju ka ju ometi ei jää passima. Ja siis üks kurv oli natuke ootamatult libe nii ees sõitva Audi kui minu jaoks. Lihtsalt mul oli valida kas Audi või põõsad. Kahte autot polnd mõtet ka ära lõhkuda ja sinna põõsasse ta läx...

Pilt

Pilt

Pilt


... noh... ÕNNEKS ... ikka väga väga joppas. Palju plastikut küll läks katki aga see kõigest plastik ja õnneks patju lahti ei löönd. Peale seda sai auto koju ja natuke oli mott maas. Ja mõtte koht... nii ta seisis ilmselt päris tükk aega... pöösastest kogutud pori ja pagasnik katkist plastikut täis. Mingil hetkel kogusin end ja vaatasin "damage" üle ja sebisin uued jubinad. Kokku ei olnud motti veel autot panna. Nii ta seisis. Kogusee pull ei olnud rahaliselt kallis aga mõtte koht jäi. Kas on mõtet rajapilli lapmpi ikka põlluradadel lõhkuda. Ning sellest tuli witerbeateri mõte, millest ma pikalt ei räägi kuna pillil puudub turbo, 92kw puhast jõudu. Aga ei, uskumatult aus 4wd pill talvel. Peale kerget ülekäimist... õlid, filtrid, paar radiaatorit ja mingi siiasinna nipetnäpet... kõlab palju vb aga päev või kaks boxis ja terve talv sisuliselt "Send IT" hommikust õhtuni. Sõita sai... isegi mannergutel käisime ära... medalit ei saanud, aga kiireim ringi aeg jäi küll meile :D ... vahet ei ole... see auto oli fun kogu raha eest. Mõned pildid:

Pilt

Pilt

Pilt




Väike video Võhust: https://www.instagram.com/p/CKLdnszpL7s/?utm_source=ig_web_copy_link

Väike video mannergutest: https://www.facebook.com/Juhani.Takk/videos/476588580414717



Talv hakkas lõpu poole jõudma, ja subaruga pm igas asendis oldud,... huuh... hakkas uuesti tekkima mõte, et üks nelik on siiski veel, mille juhitavust tegelt tuleks sisse harjutada. Ja selleks ajaks hakkas vaikselt igatsus tekkima ja mott tagasi tulema. Subaru läx müüki (osteti konkreetselt mõne tunniga, sest suur talv oli peal veel) Panin BMW-le uue stange ja asendasin katkised plastikud. Uued naelad ja auto oli jälle "game". Ja jällegi peab ütlema, et subaru pealt kogemusi sai rakendada, aga kui palju see auto juhitavus lihtsam on.... huuh... mõnus, lihtsalt mõnus. Kurvis libisedes võid nurka korrigeerida gaasi ja rooliga, väga ok bmw-l 4wd juhitavus. Päris künklikud rallirajad lemmikud polnud enam selle pilliga. Aga näiteks super kvaliteediga Võhu rada oli hea, kus sai palju kütet põletatud (kiitus rajameistritele, parim lumerada, kus mina sõitsin kindlasti 2021). Kus veel, noarootsis jää peal sai lõpuks hobused ka tallist välja lasta, täis gaasiga jääpeal kolmas põiki tühjaks lasta ka päris hea tunne. Seal piikidega bemmide vastu ei saand... aga üldiselt fun fn fun. Muidu seal noarootsis jäi natuke päev lühikeseks kuna ei suutnud õigel ajal maha tulla. Lasin üldise tempi kõrgele (õli tempi järgi näha) ... ja viskas lõdviku cooleri küljest ka maha... loomulikult vastu rihmaratast mis selle õhukeseks sõi. Panen pilti ja kommenteerin piltide all...

Siin ta seisis..

Pilt

Ja radadele läxime...

Pilt

Pilt

Lõdvik...

Pilt



Talv tehtud... kevad hakkas lähenema. Mõtted uuesti ringradade peal. Mõttes üle, mis tähelepanekud olid eelmisest suvest: liiga pehme, kuumaks läks kiiresti. Kõigepealt vedrustus. Kuna sõbral samasugune 335xi BCRacing coilidega, mis rajal olid super head aga tänaval ja talvel lõid rõvedalt läbi koguaeg siis mõte oli palju kiidetud combo ära proovida: Eibach madaldusvedru koos bilsu amordiga. Vedru on nüüd all... ja sillastend ka tehtud. Väga palju paremaks läks. Aint eelarve pole lubanud veel bilsu B8 ära osta, ca 800eur amordiring. (https://www.bilstein.com/us/en/product/ ... lstein-b8/)
Ma tean et bmw originaal amort kahepoolselt hoiab valel kõrgusel praegu. Aga ikkagi palju parem juba. Parem kui kui enne, vb sllastendipärast ka. Eks näis, nii ei saa jätta nagunii, üks tuttav soovitas lihtsamaid bislteini amorte... mis oleks palju soodsam variant. Ja no kuna need ühepoolsed, siis vedru kõrgus tglt nii ei määra, aga no tugevus. Eks vaatab. Teine asi siis jahutus. Sõber pani oma 335-le edevad Mosselmann õlikuulerid koopasse ja lõikas kapoti auguliseks. Mina jätsin originaal õlicooleri koopasse ja panin ühe suure õlikuuleri ette... eks näis kumb variant parem ja kas üldse kumbki töötab lõpuks. Paar ubinat on kohale tulemata... eks panen pildid lõpp tulemusest ka kui kõik kohal. Eks näis. Juttu sai küll vast üle pika aja, näeb kas lastakse üldse see aasta üritusi teha midagi. Aga esimene üritus on, mis plaanis on bestlap.ee 1.mai ... kaskusmis eks siis vaatab jooksvalt. Pildid.

Eibach

Pilt

Pilt

Pilt

Selline ta jäi madaldusega

Pilt


Ja õlicooler...

Pilt

Pilt

Kui voolikud koos, siis panen pildi kuidas jäi ka. Ja tegelikult on video materjali ka päris palju... peab üle revideerima ja mingi jutu kokku panema... seniks: olge muhedad!

5. leht 7-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/