Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 01.04.2020 1:08

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: BMW 320i (M20 Turbo)" JLKK"
PostitusPostitatud: 16.08.2012 20:07 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 128
Asukoht: L-Virumaa
Minu BMW projekt sai alguse umbes aasta tagasi, kui saatuse tahtel sai minust E30-ne omanik. Auto pärineb aastast 1985 ja oli algselt 2.0 liitrine. Minu kätte jõudes oli autole paigaldatud 1.8is mootor kuna autot kasutati enamasti jäärajasõiduks.
Kohe oli selge, et nii se asi ei jää ja sai hakatud ehitama uut mootorit M20B25 baasil.


Tehnika poolest sai asi selline:

Motori plokk - M20B25
Plokikaan - M20B25 (885) Kanalid said kergelt üle käidud ja klapipesad lõigatud.
Väntvõll - M52B28 juurde sai treitud simmeri alune puks
Kepsud - M20B20 Kepsudele sai väntvõlli külgkontaktpinna sisse viilitud väikesed õli kanalid kolvi paremaks jahutamiseks.
Kolvid - Originaalid, pealt veidi madalamaks treitud
Hooratas - M20B20 Kergemaks treitud ja tööpind vastavalt sidurikettale üle treitud
Siduriketas - 525 tds (240mm) pidurimeistri katetega
Sidurikorv - Audi AAN
Käigukast - Getrag 260
Turbo- CT26 Kuna sisene WG oli pragusid täis sai se kinni keevitatud ja kasutusele võetud väline WG.
WG - Audi AAN
Intercooler - Mingist IVECO veoauto omast tehtud

Mootori juhtimine:

MS2-v3 juhtaju. Lisad (taho väljund, tühikäigu juhtimine, boost control, launc control, lisaväljund ventika juhtimiseks)
Segu ja heitgaaside tempi jälgimiseks Vemsi kell
Süütepoolid - Audi V6 mootorilt
Pihustid - 340cc ja on uuemad pliiats tüüpi vist mingilt volvo mudelilt
Bensiinirõhu regulaator - Ford Sierra 2.0 Doch (reguleeritav)
Bensiini pump - Bosch 044 koopia

Mõned pildid erinevatest ehitusfaasidest:

Minu kätte jõudis auto selliselt

Pilt

Pilt

Pilt

Mootori ehitusest

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Mõned mootori kuluosad

Pilt

Suurem radikas

Pilt

Intercooler oli algselt selline

Pilt

ja pärast väikest modimist

Pilt

Hooratas ja sidur

Pilt

Pilt

Pilt


Mootori aju


Pilt

Pilt


Vemsi WB+EGT


Pilt

Ja mõned pildid auto hetkeseisust

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Hetkel auto käivitub ja kohapeal käies enam vähem seades, vaja oleks pidurid üle käia siis saaks juba natuke tõsisemalt seadistama hakata.

_________________
Veermikuproff OÜ


Viimati muutis JLKK, 20.12.2015 17:01, muudetud 4 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.08.2012 21:57 
Eemal

Liitunud: 05.01.2007 21:06
Postitusi: 176
Asi isenesest täitsa viisakalt ehitatud ja mulle meeldib just see, et on kombineeritud, mitte lihtsalt kalleid tükke ostetud.

Siduriketas (240mm) on pärit e38/e39 TDS pealt? Getrag 260 on 2.4td oma? Küsimus seisneb selles, et kas nuut istus 1:1 kokku?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 16.08.2012 22:13 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 128
Asukoht: L-Virumaa
Kuna rahapanustamise võimalused on piiratud, siis on enamus töid enda tehtud ja palju olen kombineerinud erinevate autode kasutatud osadest.

Siduriketas pärineb E39 tds-ilt ja nuut sobib täpselt Getrag 260 kastiga, mis on võetud 525i aastast -88

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 17.08.2012 13:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.02.2005 13:58
Postitusi: 2242
Asukoht: Tartu
Väga lahe projekt! Selle mootori ja turbo kombinatsioon peaks väga madalalt juba töötama ning linnasõit ja aeglasemad rajad on puhas sõidurõõm.

Mulle meeldib leidlikkus, kus paljudest originaaljuppidest on masin tehtud (ivari E36 tuleb samuti meelde kohe).

Edu!

_________________
http://www.facebook.com/vemsporsche
http://www.porsche-foorum.org


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.10.2012 10:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 10.05.2011 13:15
Postitusi: 27
Asukoht: Rakvere
Mis süsteemiga on õliradikas ühendatud? Mis, ja kust kuhu midagi läheb?
Vaja natuke asjakohast infot.

_________________
Omega A 2.0 8v turbo


Viimati muutis AnvarV, 10.12.2012 13:38, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.10.2012 12:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2826
Asukoht: tartu
Projekt meeldib, kui enda auto ehitus veidi edeneb küsin veidi konkreetsemat nõu :)
Mõõtmas pole veel käinud ilmselt? seade on poolik? Kui palju rõhku?
Kui palju eelist sa 2,8sase vändal ja 2 liitrise kepsudel näed kui võrrelda 2,7 vända ja kepsudega m20 mooorist? seepärast küsin, et omal on 2,5ne mootor ja 2,7se vänt ja kepsud olemas.....oleks vist bolt on ja ei peaks isegi simmeri kaela treima.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.10.2012 21:31 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 128
Asukoht: L-Virumaa
AnvarV kirjutas:
Mis süsteemiga on õliradikas ühendatud? Mis, ja kust kuhu midagi läheb?
Vaja natuke asjakohast infot.

Kogu õliradika süsteem on täiesti originaal, ehk siis õlifiltri ja mootoriploki vahele käib vastav adapter, kust siis väljavõtted radikale.

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.10.2012 21:58 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 128
Asukoht: L-Virumaa
jeff01 kirjutas:
Projekt meeldib, kui enda auto ehitus veidi edeneb küsin veidi konkreetsemat nõu :)
Mõõtmas pole veel käinud ilmselt? seade on poolik? Kui palju rõhku?
Kui palju eelist sa 2,8sase vändal ja 2 liitrise kepsudel näed kui võrrelda 2,7 vända ja kepsudega m20 mooorist? seepärast küsin, et omal on 2,5ne mootor ja 2,7se vänt ja kepsud olemas.....oleks vist bolt on ja ei peaks isegi simmeri kaela treima.

Seade on hetkel väga toores ja seadistama jõuab ilmselt alles järgmine suvi. Paar prooviringi olen siiski teinud ja spool algab tõesti väga madalalt, juba alates 2000 pöördest tuleb vaakumist välja. Kuna boost control-i veel külge ühendada pole jõudnud töötab süsteem wastegate baasrõhul, ehk üle 0.5 bar-i proovisõidul ei tekkinud. Boosti plaanin tulevikus kuskile 1 bar kanti.
Ega seal suurt vahet vast ei ole kas kasutad 2.7 või 2.8se väntvõlli, kuna mul 2.0 mootor oli olemas, kust kepsud võtsin, siis tundus lihtsalt huvitavam. Sellel hetkel oli just üks M52B28 osadeks müüa ja nii see asi läks :) Tegelikult täiesti bolt on lahendus, surveaste oleks ilma kolbe treimata jäänud 9.3/1

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.10.2012 11:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 12.10.2006 20:47
Postitusi: 541
Asukoht: tallinn/lähiümbrus
Mis valemiga sa need Goetze rõngad peale panid? Said õigete paksustega? Mul viimased 2x kui neid ostsin, oli ülemine rõngas paksem. Ise loll ka muidugi, ei süvenenud kohe (pärast selgus, et õiget mõõtu polegi saada.

Viimane mootor mida tegin, oli ka idee se goetse-pask panna, et ikkagi uued asjad. Muidugi esiteks oli ülemine rõngas jälle paksem, teiseks kui uue ja vana rõnga silindrisse panin, oli vana rõnga vahe 0,3mm väiksem, kui uuel rõngal :-D

Siis oli meil veel juhus tööl siin. Scanial tehti mootoriremonti ja usin klient tassis ise pooled jupid kohale. Kuna tegu oli säästuremondiga, siis läksid vahetusse ainult rõngad, mis jälle goetzed olid. Tulemus oli see, et pill venitati käima kül, aga suitses kui kurat. Hilisemal lahkamisel selgus, et need rüngad ei olnud üldse ümmargused. Kohati ei käinud rõngas üldse vastu hülssi. Mahle rõngad peale ja käis nagu ema süda.

_________________
Impreza GT `98 (Ex)
Impreza STi `06


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.10.2012 19:13 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 128
Asukoht: L-Virumaa
junsu kirjutas:
Mis valemiga sa need Goetze rõngad peale panid? Said õigete paksustega? Mul viimased 2x kui neid ostsin, oli ülemine rõngas paksem. Ise loll ka muidugi, ei süvenenud kohe (pärast selgus, et õiget mõõtu polegi saada.

Viimane mootor mida tegin, oli ka idee se goetse-pask panna, et ikkagi uued asjad. Muidugi esiteks oli ülemine rõngas jälle paksem, teiseks kui uue ja vana rõnga silindrisse panin, oli vana rõnga vahe 0,3mm väiksem, kui uuel rõngal :-D

Siis oli meil veel juhus tööl siin. Scanial tehti mootoriremonti ja usin klient tassis ise pooled jupid kohale. Kuna tegu oli säästuremondiga, siis läksid vahetusse ainult rõngad, mis jälle goetzed olid. Tulemus oli see, et pill venitati käima kül, aga suitses kui kurat. Hilisemal lahkamisel selgus, et need rüngad ei olnud üldse ümmargused. Kohati ei käinud rõngas üldse vastu hülssi. Mahle rõngad peale ja käis nagu ema süda.


Rõngad sobisid ilusti, ei olnud paksemad ja lukupilud olid kah normis :o , aga eks ole kindlasti kvalittetsemaid tootjaid :)

_________________
Veermikuproff OÜ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.10.2012 7:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4613
Asukoht: Tallinn
Goetze peaks ka mõndasid BMW originaalosasid tootma IMO.

Võimalik, et mingite kataloogide ristkoodide kasutusel on sattunud valed rõngad.
On autosid, millel ongi samas mootoris erinevad kolvid kasutusel ja mis sul seal sees on, seda ei teagi enne lahkamist ja mõõtmist.
Näiteks seisab mul terve komplekt Kolbenschmidt rõngaid Sierra mootorile juba aastaid riiulis, kuna mul olid mootoris teised kolvid ning
seda, et neid erinevaid on avastasin loomulikult hiljem, kuna üks kataloog ei näidanud mitut varianti.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2012 21:08 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 128
Asukoht: L-Virumaa
Vahepeal niipalju auto juures toimetanud, et sai alla pandud teised veljed ja vedrud asendatud 3cm lühematega


Manused:
Faili kommentaar: Üle tüki aja sai auto õue aetud ja puhtaks pestud
PB120099v.jpg
PB120099v.jpg [ 168.37 KB | Vaadatud 20141 korda ]

_________________
Veermikuproff OÜ
Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 18.11.2012 21:17 
Eemal

Liitunud: 27.10.2009 16:57
Postitusi: 128
Asukoht: L-Virumaa
Sai alustatud summuti ehitusega, mis tuleb 3" ja roostevaba. Kuna originaalkütusepaagist oli nagunii plaan loobuda, siis otsustasin tekkinud vaba ruumi ära ksutada summuti püti jaoks.


Manused:
PB180007v.jpg
PB180007v.jpg [ 186.17 KB | Vaadatud 20127 korda ]
PB180002v.jpg
PB180002v.jpg [ 201.41 KB | Vaadatud 20127 korda ]
PB180001v.jpg
PB180001v.jpg [ 200.86 KB | Vaadatud 20127 korda ]

_________________
Veermikuproff OÜ
Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2012 6:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2826
Asukoht: tartu
Täpselt sama idee mis minul kuid jõudsid teostusega veidi ette :D
....jääb ära see silla alt vedamine mis 3" toru ja madala autoga on üsna jube.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2012 17:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 26.10.2005 0:16
Postitusi: 589
Asukoht: Võru
On veel üks variant, nimelt silla pealt vedada aga see tähendab relaka kasutamist kere peal

_________________
- KKD Motorsport - EstPerformance -


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 85 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5, 6  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11