Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 13:27

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 48 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 01.04.2014 23:27 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Peale paari nädalast pausi, kui olin oma Golfi maha müünud, tundus elu ikkagi ilma mingi projektita liiga igav olema ja otsustasin siis lõpuks ka BMW ära proovida.

Peale nüüd pikemat plekitööd, mitte, et see nüüd oleks otsa saanud, mõtlesin vähe haaval ka mootoriga tegelema hakata ja seepärast ka siis see teema siin.
Auto nägi siis ostes välja selline:
Pilt

Seisukord midagi suurepärast ei olnud ja seega polnud ka eriliselt kahju seda suuremat sorti projekti tarbeks toorikuks võtta.

Tänaseks päevaks näeb ta välja siis selline:
Pilt

Keretööde kohta eriti midagi siia postitama ei hakka, aga keda huvitab, siis selle kohta leiab rohkem:
http://foorum.e30.ee/topic/4101-bmw-e30-coupe-87-projekt/
ja
http://t-lab.planet.ee/badbayer/

Mootori koha pealt on peas tiirelnud igasuguseid ideid. Kõige pikemalt mõlkus mõttes V8, aga kuna selle ostu hind oleks jäänud suurusjärku 1500 eur, siis hakkas mul kripeldama autoga kaasas olnud 2,5e M20 mootor. Selle soetus väärtus on hetkel 0 EUR + siis remont. V8 puhul oleks see ikkagi olnud 1500+remont (no väga ei usu, et ilma ikka saaks), seega on hetkel mingi eelarve juba olemas :)
Kui nüüd keegi küsib, et miks mitte M50 või midagi uuemat, siis peidan ennast lihtsalt kogemuste taha. Praegu olen arvamusel, et üks kooliraha vähe vanema raua ehitamisel kulub veel ära ja kui ikka kõiki polte õieti kinni ei oska keerata, siis lendab iga mootor laiali, olgu see siis M50 või M60 või mis iganes.
Teiseks interneti avarustes neid m20 ehitajaid, kes ka 1000hp numbreid taga ajavad, seega on aretusruumi vist küll ja veel.

Ühesõnaga olengi hetkel põhimõtteliselt mingi nö "mootori retsepti" otsinguil :)
Esialgu plaanis kasutada niipalju originaal BMW osi, kui vähegi võimalik, aga seejuures ei karda puurimist, viilimist, treimist ja lihvimist. Kui kunagi nii saab elujõud tal sisse puhutud, eks siis aega hakata kallimate ja kangemate osade peale mõtlema.

Mootor siis peale aastat nurgas vedelemist:
Pilt

Pilt

Otsustasin siis kaane maha keerata ja esialgne seis ei tundunudki nii hull:
Pilt

Esimene ost oli siis uus plokikaas:
Pilt

Hetkel on see läbinud esmase pesu, kuid on veel siiski "põrsas kotis" staatuses
Pilt

Esimesel võimalusel üritan siis nukkvõlli eemaldada ja kõigepealt keemilisel meetodil vaadata, et ega mõnda pragu kuskilt välja ei tule. Kui tundub nagu korras olema, siis peab kindluse mõttes tegema ka survestamise investeeringu.

Kuigi peale kaane maha võtmist tundus nagu, et ehk on alumine ots veel isegi viisakas seisus, siis päris nii see vist ikka ei ole.
Pilt

Alguses võtsin ühe raamsaale lahti ja vaatasin, et pole hullu midagi, aga kuna hetk tundus aega rohkem olema, siis mõtlesin, et krutin siis juba kõik lahti ja tundub, et sain jaole mitte viimasel minutil vaid pigem sekundil.
Pilt

Paari kepsu saaled kukkusid paku seest niisama välja
Pilt

Ühe raamsaale vahelt oli kah vist mingi võõrkeha läbi käinud:
Pilt

Ja üks kolbidest nägi siis välja selline
Pilt

Täna pisut aga Guugeldasin ja tundub, et tegemist üldse m50 kolviga!?
Ühesõnaga on keegi seal juba midagi aretanud, aga ei saa veel kohe pihta, et mida on teha püütud.
Järgmisena tuleb ka väntvõll kätte saada ja üle mõõta, et ega midagi taga halba pole juhtunud.

Ühesõnaga, saaga võib alata :D
arx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 01.04.2014 23:54 
Eemal

Liitunud: 21.01.2008 15:16
Postitusi: 415
Asukoht: Helsinki
Eta kaas ei ole hea,otsi 2,5 885 lõpuga kaas,googlest leiad vastuseks miks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 02.04.2014 8:44 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
See pildil olev kaas ongi 885. ETA oma vedeleb nurgas ja ainuke, miks seda alles hoian, on see, et selle peal on hea katsetada veekanalite keevitamist, kui asi ükskord niikaugele peaks jõudma.

arx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 08.05.2014 22:52 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Viimasel ajal olnud töö ja muude asjadega seoses suhteliselt kiire aeg, ning auto juures mootori poolega olen saanud tegeleda ainult internetist info otsimisega.

Teha olen saanud ainult niipalju, et nüüd siis väntvõll välja võetud. Plaan nüüd järgmisel võimalusel üritada üle mõõta plokk ja väntvõll. Vastavad mõõteriistad võiks omal isegi kergesti kättesaadavad olla, seega saab esialgu ise proovida, ennem kui kuhugi viia tarvis.

Kasutatav võiks olla sellest mootorist siis plokk, väntvõll ja kepsud, mis tunduvad olema siis ETA omad, kui nüüd mõõtmisel midagi välja ei tule.

Kuigi see m20 tundub suhteliselt leierdatud teema olema, siis pole veel ühtki head kohta leidnud, kus oleks olemas kõikide jupid mõõdud, mis sellesse mootorisse sobitada võimalik on. Samuti on hulganisti igasugu projekte, kus olemas kasutatud juppide nimekirjad, aga puudub lihtne koht, mis lahti lüüa ja see endale ka mõõtude ja muuna selgeks teha.

Igatahes olen jupi haaval ise igasugu infot vaikselt kogunud ja et see kuskile kaduma ei läheks ja teistel ehk lihtsam oleks, siis mõtlesin need oma teemasse üles panna. Tegelikult võiks ju siin foorumis täitsa olla koht, kus oleks enamlevinud turbotamiseks kasutatavate mootorite andmed olemas.

Kolvid:
M20
Pilt
Pilt
M50
Pilt
Pilt

Kepsud (Rohelisega taskukohased asjad ja punasega ehk vähem taskukohased :))
M20B20 - 130mm
M20B25 'i' - 135mm, kaal: 0.626 kg
M20B27 ETA - 130mm, kaal: 0.626 kg
M50B25 - 135mm, kaal: 0.645 kg

M52/M54 - 135mm, kaal: 0.584 kg
S50/S52 - 135mm, kaal: 0.535 kg
M21D25 - 130mm


Väntvõllid
320i - 71mm stroke
323i - 76mm stroke
325e - 81mm stroke
324td - 81mm stroke, forged
325i - 75mm stroke
M52 = forged 84mm, requires simple sleeve for oil seal, perhaps a machined intermediate shaft.

S50 = forged 86mm, requires custom pistons, sleeve for oil seal, a machined intermediate shaft some rods may not clear block.
S52/M54 = forged 89.6mm, requires custom pistons, sleeve for oil seal, a machined intermediate shaft, some rods may not clear block.


Kepsud M42-140mm, S50-135mm, M20-135mm, M20 130mm (võiks olla ka M50 keps):
Pilt

Pilt

Nüüd tuleb ükskord ennast kokku võtta ja ükskord proovida paberil välja arvutada, kuidas neid erinevaid juppe võimalik omavahel kombineerida ja mis see tulemus võiks olla.

arx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 08.05.2014 23:12 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Päris head ja informatiivsed tabelid.....hakka või ise bemmi tegema...infot on küll neile kõvasti saada.

USA turule tehtud mootoreid on ideaalne laadida. MB`l samamoodi, US turul on madalama surveastmega. Neil on elu seal maru lihtne, aga ikkagi ei saa hakkama.

Kepsu võiks ehk aftermarketi panna. Igaks juhuks. Kuigi 6-silindrit tagab turvalised 600-700Nm ka stock kepsuga. Pöördega peaks vast tagasihoidlik olema.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 08.05.2014 23:38 
Eemal

Liitunud: 29.10.2006 15:56
Postitusi: 656
Asukoht: Lõuna
Tabelid tabelid

http://catalog.mahle-aftermarket.com/eu ... ml?subId=4

Otsingusse bore ja comp height ja kolvisõrm ja hakkab erinevaid kolbe tulema 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 14.05.2014 22:47 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Kuna garaazis olemise asemel olen nüüd kodus natuke tõbine olnud, siis sisustanud oma nn. vaba aega praktika asemel hoopis teooria selgeks tegemisega.

Kasutan siis hetkel foorumit sõna otseses mõttes kõva häälega mõtlemiseks, ehk katsun kirja panna enamvhem, kuidas nagu põhimõtteliset täiesti nullist peale hakkan. Seda mitte sellepärast, et mingit feimi lihtsalt foorumis mulisemisega koguda, vaid lootuses et keegi siit oskab õigel ajal "käsipiduriga" korrigeerida või kohe "täiega" pidurit vajutada, ennem kui otse "seina" oma ehitusega põrutan :)
Samas, kui keegi hakkab seda kunagi algusest lugema, siis vaadake lehele 7;8;9 vms., et seal mingite purunenud tükkide pilte pole, ennem kui kohe sama kopeerima hakkate :-D

Aga nüüd ka asjast.
Kuna hunnik andmeid kogutud erinevate oe juppide kohta, siis panin need exelisse, et neid omavahel siis kombineerima hakata. Pole siis mingi täpne teadus, aga nüüd näeb juba midagi, millesse üldse lähemalt mõtet süveneda. Andmed seal hetkel samuti lihtne "google stuff" mis siis ennem millegi soetamist tahaks võibolla ikkagi veel kontrollimist.

JAH, mul oli palju aega, et nii ilus värviline tabel teha :-D

Pilt

Üks näide, mis mul kunagi jäi netist silma, oli "m20b25 plokk + m50 vanos pistons + -m50 non vanos conrods," kuid kirjas polnud, mis väntvõlli kasutatud on. Tulemus 572hp/699nm @ 2bar. Tundub nagu hea ja oli juba tahtmine neid juppe kokku ostma hakata, aga kui nüüd oma tabeliga arvutasin, siis tundub, et midagi on nihu, sest kolvid peaks kõige väiksema 71mm väntvõlli puhul 1,85mm üle ploki ääre tulema. m20b25 väntvõlliga juba 3,85mm? Kas saan nüüd millegist valesti aru või on omanik teinud mingi trükivea andmetesse.

Kui juba tegema hakata, siis oma ETA väntvõlli asemel peaks aluseks võtma ikkagi M52B28 väntvõlli, mis on siis nö "forged" variant. Seega, kui tulevikus juba ka aftermarket kepsu ja kolvi soov peaks tekkima, siis ei pea enam väntvõlliga tegelema hakkama.

Kui aga oleks kohe plaan kolbi ja kepsu investeerida, siis oleks kõige õigem M54b30 vänt

OE osadega tundub, et saaks esmapilgul kombineerida:
m52b28 väntvõll + m20b27 keps + m50b25 vanos kolb
m52b28 väntvõll + m20b27 keps + m20b25 kolb
m52b28 väntvõll + m50b25 vanos keps + m54b30 kolb

Edasi peab hakkam tegelema siis detailidega, sest see ainult ploki kõrguse ja kolvi käigu järgi võetud. Veel ei tea, kas midagi võib kuhugi vastu minna jne.

Ennem edasi süvenemist, tekkisid aga mõned küsimused:
-CR suhtarv(?) - Ei saanud pihta, kus see näiteks m20b25 puhul see 9,7:1 võ 8,8:1 võetakse või saadakse?
m20b25 on 2494cc, mis teeb ühe silindri kohta 415,6666
885 kaan on 42,5cc, seega peaks olema
CR=(415,666+42,5)/42,5=10,78
Kuidas see nüüd selleks 9,7 või 8,8 saada?

-Kolb jääb plokist näiteks 1-4 mm madalamale? Paha või hea? Pole praktikas palju erinevaid mootoried näinud, seega pole õrna aimu, kas ja kui palju sellist asja näiteks originaalis esineb.

-Ploki madalamaks freesimine? Palju see reaalselt võimalik on? 1-2 mm, 5mm või 1 cm? :-D

-Kolvi treimine? No ok, 1-2 mm, aga pigem väldiks. Vabalthingava puhul pole ehk probleem.

arx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 15.05.2014 1:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.03.2008 13:01
Postitusi: 689
Asukoht: Tallinn
CR arvutuse kohta lihtsalt üks (võimalik, et väär) mõte: äkki ei arvestata töömahu sisse kaanetihendi paksust?

_________________
Lauda nitro


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 15.05.2014 8:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 21:48
Postitusi: 2829
Asukoht: tartu
Kas sa silindrite alla rõngaid ei saa panna või 2cm suuremaid kolbe pole saada? :-D :lol: :kill

Kui nüüd tõsiselt rääkida siis
Jah, kolvi kõrgus plokist ehk deck clearance / height jääb erinev nagu ka kolvid pole reeglina "topflat" Kui kunagi selgeks teed mis kõrgusega quench turbokale sobivaim on detonatsiooni vältimiseks anna mulle ka teada :) Saad selle oma arvutatud staatilise surveastme ja tehasest antud surveastme vahega teada ka tihendi paksuse kokkusurutult ja selle kui kõrgel istub kolb plokis.
Kuni 1mm treimises ei näe ma mingit probleemi ka 500-600 jõudu turbomootoris. Pole lihtsalt midagi juhtunud nende kolbidega.

_________________
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 01.02.2015 22:33 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Uuendaks siis vähe ka seda teemat.
Autoga küll järjepidevalt tegelenud, aga peamiselt muude asjade, kui mootoriga. Sillaosad on saanud uuenduskuuri ja hetkelgi on käsil turvakaare ehitus.

Mootori osas siis on tähelepanu keskpunktis olnud plokikaas. Sellest kirjutakski, kui palju sellega on tegemist olnud.

Kui kaas oli laiali võetud, siis ennem sellega edasi tegelemist tahtsin mingit kindlust, et kuskil mõnda mõra ei ole. Survestamise asemel proovisin hoopis keemilist moodust, mis kodustes tingimustes teostatav. Arvatavasti pole see ikkagi 100% kindel, aga kui juba sellega oleks midagi avastanud, siis oleks kohe Game Over olnud.
Pilt

Proovi mõttes tegin eelnevalt sama keemiaga katset ka ühe 16V VW kaanega, kus väidetavalt pidi üks mõra olema, et lihtsalt näha, kuidas see keemia toimib. Aga ei avastanud sellelt VW kaanelt ühtki mõra ja ei tulnud ka sellel kaanel ühtki välja.
Pilt

Nüüd võiks saada proovida veel mõnda kolmandat, millel ka midagi viga võiks olla, siis saaks lihtsalt ära näha, kuidas see keemia müne mõra puhul toimib.

Edasise nokitsemise tarbeks tegin mootoripuki jaoks eraldi kronsteini, et edasine töö vähe mugavam oleks
Pilt

Kuna M20 kaantel on nõrgaks kohaks põlemiskambrit ümbritsevad veekanalid, siis muu maailma eeskujul tekkis mõte need kinni keevitada. Selleks oli hea algne ETA kaas, mille peal keevitust katsetada ja üleüldse proovida, kuidas see õnnestuda võiks. Keevituse tarbeks freesisin veekanalid veel suuremaks, et oleks keevitusega parem ligi pääseda. Häirisid ka mõned kohad sisse väljalaske kanalites, seega otsustasin oma äranägemist järgi ka neid vähe korrigeerida
Pilt

Keevituse ajaks keerasin kaane ploki külge tagurpidi kinni.
Pilt

Peale keevitust proovisin siis aru saada, et kas nüüd võib "Game Over" olla. Manualist otsisin välja, et kui palju võib see M20 kaas kõver olla. Kui peast õieti meeles, siis oli äkki max 0,3mm
Pilt

Sedasi kodusel teel mõõtes ja katsetades sain tulemuse, mis jäi 0,15 ja 0,2 vahele, seega tundus kõik ok.
Pilt

Kaas oli plaanis Windorfi saata ja ennem saatsin keevitusest mõned pildid, et mis sellega üldse tehtud on. Piltidelt aga tundus keevitus kuidagi kehva ja soovitati ennem proovida, et kaan pole ikkagi kõver ja et ka nukkvõll paika läheb. Seda ma proovinud polnud ja eks ennem garaazi minekut olid juba mõtted peas, et kus ma siis uue kaane leian jne. Selgus aga, et kõik on ikkagi ok. Panin siis proovi mõttes nuka ja ühe nookuri varda paika ja paika nad läksid.
Pilt

Hiljem telefonis Tiiduga vesteldes mainisin, et tegemist pole TIG keevitusega, millepärast see kaane kõveraks olemise kartus vist peamiselt tekkiski.

Suuremad "vorstid" käiasin kodus juba ise käsitsi maha
Pilt

Kui algselt vaatasin, et puhastan kanalid tahmast puhtaks ja hea küll, siis natuke siit ja sealt nokitsedes hakkasin avastama igasugu erinevaid rante, mis minu loogika järgi igatahes voolavusele kaasa aidata küll ei saanud. Midagi suurt ümber viilima ei hakanud, aga ehk said pisut paremad
Pilt

Ennem Tallinnasse saatmist kuulus ka pesu kohustuslikku programmi
Pilt

Ennem kaane saatmist, tahtsin ära oodata veel flantsid, et näha, kas seal kah midagi vaja paika ajada, aga ilma asjata raisatud aeg. Klappis kõik ilusti ja oleks võinud kaane ka juba vähe varem ära saata.
Pilt

Esimesel korral käis kaas lihtsalt lihvimises ja seegi oli selline esmane, lihtsalt et näha mis seis on. Oli vähekene propelleris.
Nüüd oli ka näha, kuidas keevitus oli õnnestunud. Natuke poorne, aga see ei tohiks rolli mängida.
Pilt

Kuna veekanaleid on ikkagi kaane sisse vaja, siis tihendi järgi märkisin vajalikud kohad ära
Pilt

Tihendis on kõigest väikesed augud ja kaanes meeletult suured. Puurisin tihendi järgi augud vajalikesse kohtadesse tagasi. Pildil olevad ovaalse kujuga augud on vaja veel teha selliseks, nagu nad olema peavad. Teised on lihtsalt ümarad augud.
Pilt

Hiljem õnnestus hankida ka 126kW sisselaske kollektor. Arvasin, et pole eriline mure leida, aga ostus siiski keerulisemaks. Endal oli auto küljes 2 liitrise oma, mille avad klapivad kaanega ilusti, aga muu torude rägastik on vist väiksema läbimõõduga. Kui kunagi peaks tekkima mõte ehitada täiesti uus sisselaske kollektor, siis võibolla saab selle 2L oma küljest flantsi. Aga vähe üle käimist tahtis ka see 2,5 L sisselase. Üritasin siis kanalid kaanega võimalikult ühtlaseks saada.
Pilt

Nüüdseks siis kaas uuesti Windorfist tagasi, kus nüüd said siis juba klapipesad lõigatud, juhtpuksid hülsitud ja kaane tasapind üle lihvitud.
Pilt

Edasine plaan näeb siis ette kaane kokkupanekut. Ennem võibolla veel klapipesa lõikusest tekkinud minimaalsete rantide likvideerimine. Esialgu jääb sinna kõik originaal ja mingit performance tükke sinna ei plaani.
Kui kaas koos, siis peab hakkama füüsiliselt katsetama, kas paberil töötavana tunduv kompott ka reaalelus ringi hakkab käima.

Hetkel siis olemas ETA 2,7 ja M52 2,8 L väntvõllid, M20 ETA ja M51 kepsud.
Kolbe saan katsetada esialgu m50 2,8 kolbe (sest need tundusid mul algses mootoris sees olevad) ja sealt edasi mõtlema hakata.

Muidugi vaatan, kuna mootoriga edasi jälle aega tegeleda. Hetkel siis tegelen rohkem kere ja turvakaarega, millest siia kirjutama ei hakka. Kel huvi siis Facebookis Bad Bayer e30 project. See peaks koguaeg enamvähem "up do date" olema.

arx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 02.02.2015 10:32 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Väga hea ülevaade. Põhjalik ja puhas nagu üks projekt peab olema.
:bb

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 02.02.2015 14:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 16.12.2004 2:41
Postitusi: 4626
Asukoht: Tallinn
Minu kogemus 885 kaanega on selline, et häirivana tundunud rantide eemaldamine portidest (pordi suurust ei muutnud) tegi voolavust reaalselt viletsamaks.
Kaant mõõtis toona Tiit aga muidugi võrdluseks ei olnud see sama konkreetne kaas vaid sama koodiga stock kaas.
Samas olen ka mujalt kuulnud, et seda kaant ei tasu torkida, ilma kanali kuju muutmata läheb asi pigem hullemaks.

_________________
Subaru Impreza GT MY99 | VW Passat 6.0 W12 '02 | VW Golf 2 4motion '91
ECUMASTER tooted http://ecumaster.ee | M-Tuning - http://www.m-tuning.ee | @Facebook
Tavahooldus, performance & tuning teenused + osad, mootorite ehitamine ja remont - Tallinn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 02.02.2015 18:04 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
Vaidlust pole siin mõtet hakata üles tõmbama, sest neid jutte kuulsin ka ise. Ja kuna mul pole "before and after" midagi ette näidata, siis võin ju igasugu sooja tuult siin kirjakeeles puhuda ja saada samasuguseid vastuseid teistelt vastu :-D Pigem STOP ja las olla. Elame ja tjuunime edasi :)

Aga selles, et järgmine kord olla targem ju kogu see katsetamine proovimine ju vajalik ongi. Sul ju Mihkel oli sama, et kui see kaas käepärast oli, siis loogika käskis asja üle käia. Mis siis, et pärast sai kehvem. Nüüd oled kogemuse võrra rikkam.

Ja üks asi, mida siin olen õppinud just mootoritega tegelevate inimeste puhul ja nendega suheldes: Ole kuss ja kuula alati targemad ära, pane kõik kuuldu kõrvataha, aga see, mis sulle räägitakse pole kah alati kõik kuld. Lõpuks on vaja sellest kõigest kujundada oma arvamus. ;)

arx


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 02.02.2015 20:16 
Eemal

Liitunud: 04.09.2009 11:49
Postitusi: 25
Asukoht: Võru
Mis see punane vedelik on millega kaane oled kokku määrinud?
Väga põhjalik ja huvitav teema muidu ja edu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW E30 -87 arxman
PostitusPostitatud: 03.02.2015 10:50 
Eemal

Liitunud: 29.10.2009 13:45
Postitusi: 102
Asukoht: Tartu
See punane on esimene 3 osalisest keemiast, mis peaks siis igasugustesse mikropragudesse ronima. Teisena on siis puhastuvahend, millega see maha pesta (käib ka piduripuhastus, mida minagi kasutasin) ja siis kolmandaks teistel piltidelt näha olev valge aktivaator, mis siis need kohad, kuhu punane on sisse roninud esile peaks tooma. Ühesõnaga peaks palja silmaga mitte nähtava prao välja joonistama või nähtavaks tegema.

arx


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 48 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11