Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 06.05.2024 5:55

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 97 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 09.10.2006 22:23 
Eemal

Liitunud: 09.10.2006 14:47
Postitusi: 129
Asukoht: Saue
Tere !

Kuna ostsin hiljaaegu uue hobiauto, siis tekkis vajadus mingi online päevik tekitada, kus kõik asjad mis tehtud ja juhtunud kirjas. Turboclub on minu tähelepanekute kohaselt üks asjalikemaid kohalikke foorumeid ja kuna turbo on sel autol olemas, siis oli justkui loomulik valik siia tulla.:) Evo on tulevikus kindlasti mitmete siinsete kasutajate hobiauto ehk loodetavasti pakuvad mu kogemused huvi teistelegi.

Auto on ostetud Saksast, kuna kahjuks siin kohapeal ei olnud sobiva värvi ja varustusega autot ja tellimine oleks kaua aega võtnud. Soovisin kas sinist või punast ja sportpaketti. Sportpakett tähendab, et autol on all BBS'i forged veljed ja Bilsteini amortisaatorid. Velg pole küll superkerge, 17x8 kaalub tsipa üle 7 kg aga siiski standardveljest tervelt 1,2 kg kergem. Forged peaks vist lisaks tähendama suuremat mehaanilist tugevust ?

Reede, 15 september oli see päev, kui sai autole numbrid külge keeratud ja esimene sõit tehtud. Odomeeter näitas ainult 3 km. 8) Esimesed paarkümmend kilomeetrit tuli taluda parajat kärsahaisu, kuni õli kuumadelt metalldetailidelt maha põles. Kuna nädal hiljem toimus Open Track, siis oli vaja kiirelt sissesõitu teha. Manuaali järgi on sissesõit 600 km aga lähtusin netis soovitatust ja otsustasin vähemalt 1600 km maha sõita, enne kui pöörded üle 4500 lasen. Pühapäeva õhtuks oli sissesõit tehtud. :p

Nädal hiljem sai esmakordselt proovitud kiiremini sõitmist. Vahe võimsa tagaveolisega oli juhitavuses päris oluline. Igaks juhuks hoidsin endiselt pöörded 5500-6000 peal, vähemalt 1000 pööret alla redline. Samuti säästsin pidureid, kuna klotsid/kettad polnud veel sisse töötanud. Auto käitus rajal hästi, kuid selgus, et tehase esisilla seadetega ja tänavarehviga pole Sauga karedal asfaldil just palju teha. Ca. 80 rajakilomeetriga oli parema esirehvi välisserv tükkideks, kuigi kuumalt oli 3,0 rõhku sees. Hoolimata tugevast kaldumisest kurvides ja alajuhitavusest, oli ta rajal parajalt kiire ja kontrollitav. Ringiajaks tuli 1.07,5 (shikaaniga). Suurimat esmamuljet avaldas väga hea roolitunnetus. Aastaid neliveoliste VAG grupi toodetega sõitnuna, olin juba leppinud, et neliveolise rool on tuim ja tundetu võrreldes tagaveolistega (loe BMW).

Tehtud asjadest niipalju, et tänaseks (ls. 2000 km) olen tagumised klaasid ära tooninud ning eemaldasin tagaluugilt kirjad ja embleemid. Clean look meeldib palju rohkem.

Samuti sai tehtud täiendav korrosioonitõrje. Kuigi ta tuleb mingi möksiga alt ära tehtult, siis seda on ikka suht. suvaliselt sinna põhja alla pritsitud. Palju on paljast plekki ja kõik põhjaalused tugevdusstruktuururid on seest töötlemata, kruntvärv ainult. Väidetavalt on kere galvaniseeritud aga ikkagi, meie kliimas see vaevalt päästab. Seega tegin Dinitroli toodetega põhja üle, uue autoga on seda suht. lihtne teha. Loomulikult igale poole ilma lammutamata ligi ei saanud aga parem sai kindlasti.

Ainus tõsine etteheide on momendil värvkate. Värv on eriti õhuke ja tundub, et juba kokkupõrge keskmist mõõtu kärbsega lööb kapotile täkke sisse, neid on tekkinud kümmekond (!) ja tagumisel tiivakaarel on ka värvi maas. Ei kujuta ette mis talvel saab, kui liiv ja muu jama lendab ? Lisaks on kapotil laigud, justkui õhumullid oleks laki sees. Mujal pole nii hull aga kapott tuleb vist üle värvida kevadel. Kruusale ilma porilappideta ei julge küll minna, tõenäoliselt peaks siis terve auto üle värvima.

Teine probleem on, et vahel harva ei saa kohal seistes esimest sisse ja ka teised takerduvad, kuid ehk on lihtsalt hoovastik liiga uus.

Mingeid olulisi modifikatsioone pole lähiajal plaanis, sooviks autot ikka garantii all hoida. Samuti ei ole plaani osaleda ametlikel võistlustel, esialgu naudin lihtsalt niisama sõitmist ja käeharjutamist.

Tegemist vajavate asjade nimekirjas on sobivate talvevelgede leidmine mõõdus 17x7 ja muusika tekitamine. Samuti on neti andmetel uutel Evo'del tihti sillad paigast ära ehk sillapingist peaks läbi käima ning natuke negatiivset camberit tekitama. Ja need porilapid peaks leidma kuskilt.

Pilte eriti veel pole, panen vaatamiseks Pärnu rajapäeval newton@tqhq poolt tehtud pildid, kus välimus on nii, nagu ta poest tuli.

http://www.tqhq.ee/temp/evo/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 1:21 
Eemal

Liitunud: 22.03.2005 18:10
Postitusi: 385
Hmm kas sellel sport versioonil on ka magneesiumis kompressori tiivik, ning kompressori koda suurem. Ehk teisisõnu kui hästi auto reageerib gaasivajutustele ning kui hea minek on madalamatel pööretel nagu nt 2000 rpmi.

Üldiselt peaks auto suht ülejuhitav olema, vähemalt tehase insenerid võtsid evo IX projekteerides eesmärgiks et elektroonilised abimehed sekkuvad ainult staabilsuse tagamiseks, mitte kurvi läbimiseks, nagu vanematel mudelitel see kombeks oli. Eks neliveoline tahab erilist sõidustiili ka.

Huvitav kas sellel sport mudelil on ka needitud alumiinium katus, nagu jaapani spetsiaal mudelil.

Käiguvahetus on evodel ka selline harjumise asi. Paljudel on kombeks eksida (käik ei lähe sisse) eriti kui on väike närvipinge ka taga.

Suht fun igapäeva sõiduk ta igatahes on. Õnnitlen :) .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 8:40 
Eemal

Liitunud: 20.05.2005 9:40
Postitusi: 395
Kapotil olevad laigud võivad olla nö pigmendilaigud mis tekivad kui auto väljas veidi pikemalt seisab. Uutel jaapanlastel on tavaliselt kapott tehasest kile all ja kui sinna alla satub vett, siis laki sisse tekivad ajapikku laigud. Normaalses värvitöökojas on värvi kiirkuivatuslambid, mis ca 10 minutiga need pigmendilaigud ohutult eemaldavad.

Velgi soovitan vaadata järgnevatelt UK saitidelt: http://ultralitewheels.com/
http://rarerims.co.uk/

Tarne Eestisse on suht kiire, EU sees käib kõik lihtsalt, hinnad on head ja kvaliteet tasemel(veljed on ka kerged). Sarnane jaapani toodang on 2-3x kallim, tarneajad palju pikemad ja hankida keerulisem.

Kui garantiiaeg läbi, siis 350hj peaks suht lihtsalt sellest mootorist tulema :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 9:26 
Eemal

Liitunud: 09.10.2006 14:47
Postitusi: 129
Asukoht: Saue
Head lingid, kahjuks 17x7 velgede, mis ilma vahetükkideta Evo'le alla läheksid, leidmine on peavalu ning esmapilgul ei olnud ka seal sobivat. Saan ehk lähiajal ühte Kosei velge proovida, vähemalt numbrite järgi tundub, et sobivad aga enne ei tea kunagi, kui pole proovinud. Probleemiks on suured pidurisadulad. Seetõttu on eriliste mõõtude tellimine välismaalt riski business. Aga kitsast velge tahaks talveks.

Kõik eurospec Evo'd on tehniliselt samad ja alumiiniumkatusega. Turbo kohta ei oska muud öelda, et koda on jupp maad suurem kui VIII'l. Kui tühikäigupööretega kohalt minna, siis on tunne kui turbodiisliga sõites aga paari tuhande peal veab ilusti ning üle 3000 on juba fun. Ma ei tea mida insenerid mõtlesid aga stock Evo on alajuhitav, jäigema tagastabika install on üks polulaarsemaid handling modifikatsioone.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 9:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
huvitav, et käiguhoovastikuga probleeme. Ma siiamaani arvasin, et käigukang Mitsudel üldse üks täpsemaid/konkreetsemaid. Kahel mitsul proovinud ning väga hämmastavalt hea oli.
Kas manual ütleb ka seda kuidas sissesõitu tegema peaks? :) Mootoris kindlasti juba ostes täissünt ka sees?

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 10:19 
Eemal

Liitunud: 09.10.2006 14:47
Postitusi: 129
Asukoht: Saue
Ei, ega need probleemid nüüd nii suured ka pole ja käiguvahetus on tõesti piisavalt konkreetne, arvestades, et tal ilmselt pole otseühendust kasti ja shifteri vahel. Pole uurinud, mis seal on, kas hoovad või trossid ? Kusjuures käigulülitusprobleemid on tekkinud siis, kui sõita rahulikult ja vahetada käiku aeglaselt, rajal toimis asi nagu õlitatult. Kohapeal esimese lülitamisega on probleem tekkinud seni 2-3 korda ehk ei saa rääkida mingist suurest murest, lihtsalt hoian silma peal kuhu suunas see areneb ?

Et nüüd vale mulje ei jääks, siis auto on viimase peal ja ma ise igati rahul, ei suuda kõiki neid häid asju siin momendil lihtsalt sõnadesse panna, lihtsam on kirjedada asju, mis häirivad. Kes on ise Evo'ga sõitnud, saab ehk aru mu probleemist. :-D

Sissesõidu juhendit peast ei mäleta aga manuaalis olid vist mingid kiirused, mida ei või ületada igal käigul. Tegelt ma arvan, et see sissesõit pole eriti oluline, kolvirõngaste sobitumine on vast ainus reaalne asi, mis seal toimub aga oma autot ikka püüad hoida. Õlivahetusintervall on 7500 km, ju seal ikka täissünt on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 10:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.12.2004 16:53
Postitusi: 56
Asukoht: tallinn
Ilmselt tavaline küsimus, aga kas sa proovisid ennem subarut kah? Või mis pani sind mitsut eelistama..?

_________________
TDI power 500NM


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 11:00 
Eemal

Liitunud: 09.10.2006 14:47
Postitusi: 129
Asukoht: Saue
Raivo kirjutas:
Ilmselt tavaline küsimus, aga kas sa proovisid ennem subarut kah? Või mis pani sind mitsut eelistama..?


Nii ebamõistlik kui see ka tundub, siis ei proovinud, kuna tahtsin Mitsut. :) A muidu olen vanema tüübi STi'ga sõitnud Tabasalu rajal, kuid ei meenu sellest midagi erilist, hea auto aga Subaru pole minu maitse lihtsalt. Bokseri sound on neil küll väga hea.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 11:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.11.2004 10:31
Postitusi: 655
Asukoht: Tln
Galant Vr4 oli trossidega - väga täpne ja konkreetne. Just proovisin Evo6 TM kangi - sama mis eelmine. 3000gt - samuti trossidega, kuid pole veel proovida saanud, tehnika maas.

Ega jah, mul oli lihtsalt huvitav mida Mitsu Evo sissesõidust ütleb. Paistab, et väga oluliseks seda tänavaauto puhul ei peeta. Sportlased võtavad niikuinii kohe uuest peast mootorid lahti...

_________________
www.esracing.ee // www.facebook.com/esracingestonia


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 15:59 
Eemal

Liitunud: 22.12.2004 10:17
Postitusi: 570
Asukoht: Pärnu
Peep, sobivad veljed saab venemaalt tellida! Need ei ole kallid, kaaluvad sinna 5.5-6 kg tuuri. Veljed ei ole valatud vaid välja freesitud suurest balvankast ja tulevad tavaliselt valget värvi kattega! Velje laiust, diameetrit offsetti ja augvahet saad valida vastavalt vajadusele!

Kui sul on huvi saada mulle PM, juhatan siis sind edasi! Muide mul sõbral jäi evo8 aegadest üle terve "väikeste pidurite" conversion ehk siis kettad, klotsid. See on küll suurem töö, nende ringiviskamine aga 17" talverattaga 15" vastu ei saa!

Olen minagi seda autot lähedalt näinud, toimus siis alarmi paigaldus ühe väga hea sõbra juures!

Kui sa räägid praegu et neid häid asju on siin autos väga palju, siis tahaks kommentaare kuulda peale esimisi libedaid, rajapäevi jääl jne! Vot seal on see auto tegija!

Muide, Evo9 peaks olema vist esidiffri lukk ka juba originaalis, ei?

_________________
Wivel- Worlds 1'st activity tracker for cars and motorbikes


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 16:08 
Eemal

Liitunud: 20.05.2005 9:40
Postitusi: 395
Full-time all-wheel drive with an active center differential (ACD)... The Lancer Evolution 9 also features front- and rear-limited slip differentials...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 16:37 
Eemal

Liitunud: 24.03.2006 12:23
Postitusi: 267
EVO-del esimene LS differ vist kogu aeg olnud (kõigil mudelitel) ja keskdiffer seatav ?
Huvitav, et on alajuhitav. Tavaliselt Imprezasid peetakse rohkem alajuhitavaks ja Evo-sid rohkem ülejuhitavateks. Ehk EVO pöörab paremini kurvi ja Impreza väljub paremini kurvist. Ja just Imprezal selle alajuhitavuse vähendamiseks ka soovitatakse esimese asjana jäigem - jämedam tagastabikas installida. Tehaserõhkudest erinevad rehvirõhud esi- ja tagasillas muudavad Subarul asja samuti tuntavalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 10.10.2006 16:48 
Eemal

Liitunud: 09.10.2006 14:47
Postitusi: 129
Asukoht: Saue
Jah, Evo jõuülekanne on high tech. Süsteemi süda on ajuga juhitav ketas tüüpi keskdiffer, normaalasendis on jaotus 50/50. Sama aju juhib ka tagadiferentsiaali, mis küll pole limited slip tüüpi, aga suudab kahe siduri abil suunata olulise osa veojõust ühele rattale ja tänu sellele aidata kaasa auto juhitavusele kurvides ja veojõule kiirendusel analoogselt limited slip differentsiaaliga. Tagadifri juhtimine toimub hüdrauliliselt. Suurim efekt tekibki sellest, et kesk- ja tagadifri juhtimine on integreeritud ühte programmi. Esisillas on IX'l torsen tüüpi LSD.

Lisaks on sel autol edasiarendatud ABS süsteem, mis lisaks tavapärasele rattakiiruse anduritele saab infot rooliasendi andurilt, piki- ning külgkiirenduse anduritelt ja seetõttu suudab eri olukordades ABS'i võimalusi paremini kasutada, aidates kaasa auto juhitavuse säilimisele mistahes olukorras.

Evo X lisandub sellele kõigele veel auto juhitavuse korrigeerimine rattaid eraldi pidurdades ja kõik see kokku peaks igast suvalisest pidurist Evo roolis kotka tegema. :-D

Mis alajuhitavust puudutab, siis ega see asi nii hull ka pole, et läheb otse kurvis. Lihtsalt pigem lahkub enne esiots. Näiteks Audiga võrreldes on ta oluliselt neutraalsem. Kerge alajuhitavus stock tänavautol on igati normaalne ja ohutuse seisukohast vajalik, ma arvan, et juba camberi modimisega saab asja paremaks.


Viimati muutis peepp, 15.11.2006 12:42, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.10.2006 9:33 
Eemal

Liitunud: 24.03.2006 12:23
Postitusi: 267
Suure mootoriga (praktiliselt esisillast eespool asendis) Audist on ka raske midagi veel suuremale alajuhitavusele kalduvat välja mõelda.
Üks keskmine tehaseseades Audi on väga kiirel sõidul alajuhitavuse musternäide.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11.10.2006 10:43 
Eemal

Liitunud: 09.10.2006 14:47
Postitusi: 129
Asukoht: Saue
Ar21 kirjutas:
Suure mootoriga (praktiliselt esisillast eespool asendis) Audist on ka raske midagi veel suuremale alajuhitavusele kalduvat välja mõelda.


Kusjuures kaalujaotus on neil identne, Evo IX 61/39 ja B5 RS4 60/40 aga ilmselt teevad oma töö geomeetria erinevused, kuna Evo mootor on silla kohal ja mis peamine, ACD ja AYC suudavad alajuhitavusega efektiivselt võidelda.

Evo IX pole veel andmebaasis, kuid B5 RS4 vs. Evo VII on asfaldil täiesti sarnase kiirusega autod, vaadake ringiaegu. Mujal kui asfaldidl pole muidugi mõtet võrrelda, Audi pole selle jaoks mõeldudki.

B7 RS4 on Nürburgringil kiirem kui standard IX aga mitte oluliselt (8.09 vs. 8.11). Olen uue RS4'ga sõitnud ja tõesti, need on sõidutunnetuselt ja omadustelt väga sarnased autod, RS on lihtsalt kvaliteetsem, eksklusiivsem, parema mootori ja piduritega ning muidugi 2x kallim. Nagu Evo suurem vend ühesõnaga.:)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 97 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 43 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11