Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 12:58

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 17.06.2017 21:53 
Eemal

Liitunud: 02.06.2015 11:22
Postitusi: 25
Juba mitmeid aastaid olen veendumusel, et vabalthingava mootoriga autod ei ole ikka minu teema.

Esimeseks turboautoks oli e30 m10turbokas. Siit foormuist vist varasemalt tuttav masin, mille Mihkel ehitas. Juhuste kokkulangemisel sattus see auto minu kätte ja sai uue hingamise. Väga palju sõita ei ole saanud, laiali lasknud 4 kaant, 3 cometicu tihendit, korra mootoriplokilt külmakorgi minema löönud jne. Ei ole just kõige murevabam auto. Hetkel seisab ja ootab oma aega. Plaan väiksem Precisioni föön ja e21 2.0 kaas sinna m10 ploki otsa istutada. Viimasel korral oli dynonumber 462hp rattast.
Pilt

Teine auto on juba täispuuriga e34 (jz34). Sinna istutasin 2jz gte vahele. Single turbo ja 460hp rattast. Hetkel selle auto mootor pukis. Talvel piiki sõites oli lõpptulemuseks kolb karteris. Merejääl piirajas 230km/h kella peal oli omaette kogemus. Reaalne liikumiskiirus oli vast 200 ligi.
Pilt


Aga aitab sellest sissejuhatusest. Teema peategelaseks on hoopis kolmas auto.
Sain selle üsna kehvas seisus. Viimase 5 aasta jooksul oli rännanud ühest garaažist teise. Lõpuks leidis koha minu juures. Selleks hetkeks oli seal aiste vahel m52b28, keevitustöid tehtud siit ja sealt. Paras rändkarikas

Esialgne plaan oli lihtsalt üle värvida nii nagu on. Mootorivahetus passi kirja ja linnapeale.
Eelmise omaniku käest jäi see auto ühe remonditöökoja juurde. Seal öeldi, et ei tea, enam käima ei lähe. Järgmisel hetkel oli auto mul juba tõstuki peal. Veaks oli paakidevaheline toru, kust oli kogu kütus välja lekkinud.
Ehk siis kogu see teema sai alguse katkisest kütusevoolikust.

Võtsin siis paagi alt ja otsisin uut. No ei ole Eestimaa peal korralikku originaalpaaki. Uus B osa oli ka üsna kirves. Jätsin asja sinnapaika.
Läks päev mööda ja leidsin, et autost on järgi jäänud ainult vrakk.
Elus esimest korda hakkasin autokere keevitama. Kuu aega oli puhkust ja selle ajaga sain ka kõik tehtud.
Kõik "vanad keevituskohad" said välja lõigatud ja asendatud uue plekiga. Lisaks sain vahetada ühe tagumise tiiva, tagapaneeli ja küljekarbi.

Sõber tegi ära eeltööd värvimiseks ja siis teine sõber tuiskas üle.
Auto toomisest kuni värvitud kereni kulus 2 kuud.

Nii.
Ja siis tekkisid lollid mõtted. Ei pane ju seda 2.8 tagasi. Või panen, ei, pigem ei, või noh tahaks sõita ju.
Siinsamas foorumis oli aga müügis üks 1jz gte. Läks mõned päevad aega ja see mootor oligi minu garaazis.
Tõstsin komplektsena korra vahele ja no rullikale lausa loodud.

Ja jälle uitmõtted. No stock turbokas, milleks, aju ju ei saanud kaasa, 200kw ainult, pole mõtet. Järgmisel hommikul oli mootor pukis ja tõmbasin kõik üleliigse selle kere küljest maha.
Mõõtsin ja joonestasin väljalaskekolde sisse ning lasin kohe flantsid lõigata. Järgmisel päeval keevitasin juba kollet.
Parasjagu olin selle m10 jaoks riiulisse varunud Precision 6266 Billet Extreme HD turbo. Ca 750hp peaks ilusasti tootma.
Nagu aru saate, siis m10 valmimistähtaeg lükkus edasi. JZ30 peale läks see turbo.

Kolde tegemiseks kulus mul kokku 1 tööpäev. Youtuubist näinud küll, kuidas tehakse, mis see paar torujuppi siis ise kokku keevitada on. Käed otsas, relakal lõike- ja lihvkettaid on, keevitus on. Tean, et kolde tegemise taga on tegelikult suurem teadus, aga ma pigem teen ja proovin ise. Siiani kõik toiminud. Tegin ka tõmbetesti kollele, toimib (No vähemalt töölaual toimib)

Kuna ma olin juba varem ühe 2jz teinud, siis 1jz puhul sai enamvähem samamoodi asjad lahendatud.
Alumiiniumist sisselaskekolle
90mm throttle body
noname kütuselatt
1300cc bosch pihustid originaalid
hiina wg
nuke bov
3 tolli dp
hks timing belt
hks nukarattad
elektrooniline boostkontroller
ms3+ms3x
egt
tiltoni sidur
bmw käigukast
kütus 4x044 originaali

Algusest lõpuni tegin kõik asjad ise ja esimene käivitus oli vist aprilli keskpaigas.
Esimene sõit oli juba 23 aprill.

Käivitusel oli abiks Kaak, põhiseade oli paigas, aga nuka kraadi ei saanud paika.
Viimased ponnistused ja auto treilale ning sõit Tartu poole.

Dynos saime rattast 380kw 558nm. Rõhku 2 bar.
ca 430 kw mootorist vs tehase 206

Hetkel olen tegemas väiksemat sorti pidurite upgrade ja paigaldust ootab 6 käiguline kast.
Roolivõimu pean ka leiutama. Ilma võimendita seda kilovattide hunnikut ikka suhteliselt keeruline ohjata.
Korra sain maateel ka infarkti osaliseks. Korralik litter käis ja siis oli küll, et nüüd on keps väljas. Tegelikult lõi sisselaske puruks :kill



Paar pilti ka lõpetuseks

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 18.06.2017 12:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 07.10.2012 1:22
Postitusi: 130
Väga ägedad masinad ehitatud. Päris hästi istub e30-le see mootor jah :-D

_________________
M50 stroker


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 18.06.2017 12:31 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Karteri tuulutusele ehk jämedamad voolikud/ühendused?
Või tunduvad pildil väiksed?

Kena töö!

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 18.06.2017 19:11 
Eemal

Liitunud: 02.06.2015 11:22
Postitusi: 25
Karterituulutuse osa võiks tõesti järgi aidata. Hetkel seal 14 mm sisemõõduga voolik.

Jaanipäeval võtan mootori esimese otsa korraks lahti. Vahetan triggeri 2jz oma vastu (24 hammast vs 1jz 12), et nukalt ei peaks siganaali lugema.
Hetkel seades väike kala ja anduri tundlikkust ajust maha keeratud. Piiraja viidud 6200rpm juurde.

Jahutuse probleeme esineb ka. Jahutussärki lööb korraliku surve sisse. Loodan, et kaanetihendit pole minema löönud. Vedelikud kõik muidu omal kohal ja õli puhas. Maanteel sõites toimib korralikult, aga niikui väike peatus või linnakiirus hüppab temp lakke. Vahetan el-vendi natuke võimsama vastu. 250W peaks juba jahutama küll(hetkel 120W). Samas mul aretatud sinna ge veepump. Võimalik, et selles ka viga.
Uus gte pump jõudis ka lõpuks kohale, seega saab triggerit vahetades ka kohe veepumba ja termostaadi vahetada.

Üsna toores on see komplekt hetkel. Ajapikku täiendan ja likvideerin väiksemaid vigu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 18.06.2017 21:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.01.2017 0:00
Postitusi: 6
Järjekordne siga vinge projekt! Jään update ootama

_________________
Lühifilmis "Tulnukas ehk Valdise pääsemine 11 osas" kasutatakse sõna "t*ra" 63 korda


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 22.06.2017 10:51 
Eemal

Liitunud: 02.06.2015 11:22
Postitusi: 25
Et 6-käigulise kasti alla saaks, jõudis kohale uus sidurikomplekt.
Custom 1jz/2jz hooratas, tiltoni sidur ja hüdrauliline survelaager.
Seekord kasutan ilmselt 2 kettalist varianti. Riiulis olemas ka 3 kettaga.
Kuna valmistaja lubab selle siduriga kuni 1200nm vs minu poolt dünos tõmmatud hädised 560nm, siis peaks sõit suhteliselt muretu olema.

Kõike saab minu käest ka tellida, kui on millegi vastu huvi külasta kodulehte badassparts.se või kirjuta order@badassparts.ee

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 26.06.2017 23:53 
Eemal

Liitunud: 02.06.2015 11:22
Postitusi: 25
Rullikal tuli täna mootor maha.
Sisselase on natuke õline, turbol null lõtku, aga alates külmakojast kerge õlikile peal.
Keeran homme väljalaskekolle ka maha. Vaatan, kas lekib õli silindrist või siis peab juba turbot lahkama.

Vahepalaks 2JZ ehitusest.
Sai mootorijupid puhtaks pestud ja see lego kokku laotud.
Esimene mootor, mille ma ise nullist kokku ladunud olen. Niisama kaanetihendit ennegi vahetatud, aga seekord oli asi natuke teistmoodi.
Siht on selle mootori puhul 800+hp. Sisse läks sepiskeps, aga kolb jäi seekord originaal. Kepsud ja kolvid sai peaaegu tasakaalu aetud, erinevus jäi esimeses ja viiendas silindris 1 g.
Kolvirõnga minimaalne vahe on arvutuslikult lubatud 0,14 ja 0,6. Minul oli see ülemises asendis 0,5 ja alumises 0,4. Seega ei pidanud enam midagi paika viilima.
Kaanetikud ja hooratas ARP
turboks Precision 7675
wg Precision 66mm
pihusti 2200cc
kütus eta
toyota reissing poolid
hiina sisselase (mis on seekord üllatavalt hea kvaliteediga)
hooratas ABC
sidur Tilton 3 kettaline 1500nm
Saale läks originaalmõõdus originaal, kuna King Bearingu ja ACL omad ei jõudnud kohale.
Mootori juhtajuks saab sel korral EMU standard.
Mootori ehitusest ka paar pilti.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 27.06.2017 7:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 29.06.2009 14:24
Postitusi: 134
Asukoht: Pärnu
kõik on ilus ja supper, aga tobe hoida nii head autot vaid raja autona. Ark ja ÜV punktid jätavad mõned sõdame löögid vahele.
hetkel enda turbokas seisab puhtalt sellepärast, kuna pole ideid kuidas saada ÜV oma E30le.

_________________
E30 335T, E30 327, Lexus LS460, Audi A6 C7 ja 2101 :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 27.06.2017 13:59 
Eemal

Liitunud: 02.06.2015 11:22
Postitusi: 25
Rullikas ei ole rajaauto. Kindlustus on olemas ja kui kannatab, sõidan ikka igal pool. Kuigi seda sõitmist on remontimise kõrval suhteliselt vähe.

Turbokolle tuli maha ja on näha, et klapisääre tihendid lekivad. Võtan mootori algosadeks, või noh sõber võtab, tal lihtsalt igav. Ma proovin samal ajal driftika peal 2jz tööle saada.
Kaas lihvi, paksem kaanetihend, uued tikud ja läheb kokku tagasi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 29.06.2017 23:18 
Eemal

Liitunud: 29.11.2014 12:30
Postitusi: 28
Töristasin sama päev kõrvalrajal oma vabalthingava audi quattroga, kui su driftikas laiali läks. Tolle driftika hääled olid mitu km eemale kuulda juba :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 01.07.2017 11:20 
Eemal

Liitunud: 02.06.2015 11:22
Postitusi: 25
Driftikas sai mootori peale. Sõber aitas kütusesüsteemi ära teha, kui ma ise varuosade jahil olin.
Süsteem full eta. Segu puhas etanool ja 100ml õli iga 20 liitri kohta.
Eile õhtul lõpetasin viimase juhtmestiku osa ja sai esimene käivitus tehtud. 8)

Pilt

Pilt


1JZ lahti võtmine tundus olevat ka õige otsus. Klapisääretihendid täiesti läbi. Osad sääretihendid olid juba läbi õlipumba nukkadeni jõudnud.
Lisaks ei pea originaal pikilõtku saale Tiltoni sidurile vastu. Vahetan saaled kangemate vastu ja laon mingi hetk mootori uuesti kokku.
Eelnevalt tuleb väntvõll poleerida, kuna pindadel õrnad kriimud saalepurust.
Kaas töösse saata ja ilmselt mitu kasti brake cleanerit osta, et plokk ja muud detailid puhtaks pesta.
Kuna mootorist ei teadnud enne miskit, siis nüüd tuleb välja, et see on lõpuaastate toodang. Keraamikaga kaetud kolvid tulid juba tehasest.

Kokku panemisel kasutan nüüd natuke paksemat kaanetihendit. 0.9 asemel läheb 1,25. Esimeseks põhjuseks kaanetihendite saadavus null ja teiseks see, et 2jz oma istub 1-1le peale.

Pilt

Pilt

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 14.07.2017 10:22 
Eemal

Liitunud: 02.06.2015 11:22
Postitusi: 25
Natukene infot siis driftika mootori kohta.

Sai dünotatud ja hetkel 527kw 800nm rattast. Seda olematu süüte ja 1.8bar boostiga @5500rpm
Korra lasi dünos ratta ringi ja hiljem läksid tõmbed sidurisse. Vahepeal haakus, vahepeal lasi ikka korralikult põlema.

Tiltoni kolmekettaline sidur ei jõudnud kinni hoida. Võimalik, et mul endal seal väikene kala sees. Vaatan siduri silindri üle.

Teiseks puuduseks see, et vaja mootorisse veel suuremat küttekogust. Hetkel 2+2AEM pumpa, mis teeb 12 liitrit tagasivoolu. Vaja ca 16, et oleks ka väikene varu.
Proovime need kiirelt korda teha ja siis uuesti.
Seade jäi parajalt toores, kuna 5500...7000 pööret ei tea, mis küttetabel teeb ja mis need reaalsed nm numbrid on.

video link kah https://www.youtube.com/watch?v=a3q5ynikDFo


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 14.07.2017 12:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.11.2007 12:21
Postitusi: 341
Asukoht: tln
Kütuse kohapealt vist väga palju valikuid pole. Midagi sellist äkki
http://www.ebay.co.uk/itm/Aeromotive-A1 ... SwlXhZX7HV

_________________
Nitrous is like a hot girl with an STD. You know you want to hit it, but your scared of the results. If everything seems under control, you're just not moving fast enough.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 17.07.2017 12:29 
Eemal

Liitunud: 12.07.2011 12:20
Postitusi: 36
onesuspect kirjutas:
Kütuse kohapealt vist väga palju valikuid pole. Midagi sellist äkki
http://www.ebay.co.uk/itm/Aeromotive-A1 ... SwlXhZX7HV

Neid peab siis paar tükki panema? Üks toodab ju suht vähe? 900lbs/h@50psi(3,5bar). See on umbes 500l/h ehk 8,5l/minutis ette. Ühest jääb küll väheks :-D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: BMW JZ30, '88, JaanisK
PostitusPostitatud: 19.07.2017 7:00 
Eemal

Liitunud: 13.03.2011 11:13
Postitusi: 66
Selline vääne 3 kettalist küll ringi tõmmata ei tohiks mul omal aastaid kasutatud alconi 3 kettaline ja tagarattast 860nm ei libise miskit. Üks kiirendusmees hiljuti rääkis et tal pidavat olema 1300hp ja 1200nm ja ühekettaline hoiab ilusti see kõlas küll nagu ilus muinasjutt.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11