Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 18:37

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: BMW E34 525TDS (VNT + 6M/T)
PostitusPostitatud: 31.10.2015 22:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
Tervist

Otsustasin, et teeks ka oma masina kohta eraldi teema siia foorumisse. Saab siin teiste diislivendadega mõtteid ja kogemusi vahetada kes BMW foorumis seda teemat lugema ei satu aga kindlasti oskaksid teinekord head nõu anda.

Asi sai alguse sellest, et kolisin oma töökohast kaugemale tüdruksõbra juurde ning hakkasin oma E34 520i asemele otsima diiselkütusel töötavat isendit. Hetkel läbin umbes 500...600km nädalas, seega kütuse pealt peaks säästma ("Selge sääst ju" - arvasin siis :lol: ). Sõbral vedeles selline täiesti plank rikkis mootoriga TDS mille siis odavalt ära ostsin. Teise mootorigi andis kaasa.

Selline ta siis ongi - täiesti tavaline, ilma ühegi lisata vana must sedaan toonklaasi ja ilukilpidega. Ainult Cruise olen ise juurde kruvinud. Täiesti silmapaistmatu vana viiekas.

Aga asjad ei jäänud nii. Riiulis vedelenud intercooler lükkas pöörlema lumepalli :lol:

Algas see kõik kaasa saadud mootori puhastamisega:
Pilt


Siis tuli jube kihk aretada külge väheke suurem intercooler. Seda kõike ikka selleks, et kõikvõimalikud temperatuurid madalad hoida nii pragunemisaltil plokikaanel:
Pilt
Pilt
Pilt

Siis sattus pihku E61 525D pealt tulnud rikkis servoga VNT turbo (GT2056v). Labade nurka panin juhtima originaalturbo küljest võetud aktuaatori. Pole küll nii ideaalne lahendus aga midagi oli vaja aretada ja enamvähem see toimib kah. Üritasin jätkuvalt olla kokkuhoidlik ja torustiku tegin tavalisest summutitorust:
Pilt

Veepumbalt lõikasin jupi otsast maha:
Pilt

....et ära mahuks nii cooler, nihutatud jahutusradikas ning sihuke odav õhuke Biltema el. vent:
Pilt

Summuti oli üsna nigelas vormis, selle asemele tegin ise veidi jämedamast, 2,5"tollisest torust kahe otse-läbi pütiga variandi asemele:
Pilt

Kuna õlijahutusradikas jäi coolerile ette ja oli üldse nigela välimusega (vt pilti ülevalpool), sai too üldse ära võetud. Torud ühendasin lihtsalt väikese kummivoolikuga õlifiltri kopsiku lähedal kokku.

BIG MISTAKE, R@ISK :evil:

Ühel külmal talvehommikul ostustas paks õli selle vooliku lihtsalt minema sülitada ja tulemuseks oli... well, teadagi mis:
Pilt

Siis sai üks kevadejagu mõtteid kogutud ja kui suurem solvumine üle läks, asusin vaikselt juppe otsima. Vahel käis isegi tüdruksõber Forssist (ja SuperAlcost :P ) mulle asju toomas, kui Tallinna sattus:
Pilt

Üritasin seekord anda endast parima:
Pilt

...ja pöörasin tähelepanu ka pisematele nüanssidele. Tagantjärgi võin öelda, et järgminekord oskaks veel paremini teha aga olgu ta praegu nii. Paisupilud jätsin (äkki veidi liiga)helded.
Pilt

Plokikaas käis ühe vanataadi käes, kes vahetas välja kõik 12 klappi ning portis kanalitest välja tehasevalu vead, silus lühemad raadiused sujuvaks ja kohendas juhtpuksi ümbrust.

Seejärel tuli kange tahtmine teha midagi ägedat. 100km päevas, millest 90 toimub kiirustel 90...120km/h tundus ainult loogiline jätk võtta ette 6käigulise kasti alla-aretus. Sobiva leiab näiteks 118d alt.
GS6-37DZ vs TDS originaal:
Pilt

Kasti tala tuli ise meisterdada, kardaanvõllilt treis spetsialist 100mm vahel välja. Võibolla oleks kohe külge sobinud TDSA kardaan aga ei leidnud netist mõõte ja sinnapaika see jäi.

Uuel kasti nuudil on 26 hammas, vanal kõigest 10. Leida tuli sobiv siduriketas TDSi oma hooratta ja surveketta vahele. Kuna E34 diisli ketas on kõigest 228mm läbimõõduga, leidus sobiv väikse bensumootoriga 1.sarja osaderiiulilt.
TDS vs 116i:
Pilt

Et mootoris toimuval veidi terasemalt silma peal hoida, leidis boosti kella kõrvale koha ka väljalaskegaaside rõhu näidik ja EGT jälgimiseks Vems Round mis Lada projektist üle jäi. Välja näeb see umbes nõnda:
Pilt

Selleks hetkeks hakkas juba üsna tublisti jalgu jääma mootori juhtaju. Kuna ühtegi MegaSquirti laadset juhtaju vanale diislile veel keegi valmis aretanud pole(?) sai asja parandamiseks tellitud Inglismaalt EndTuning chip - asi mis nii vanal sõidukil veel manuaalselt ise sisse tuleb torgata:
Pilt

Võib öelda, et see oli üks parimaid 100EURi mis ma selle auto peale kulutanud olen. Või vähemasti üks enim mõju avaldanud tuuninguvidinatest :lol: Et vint veel lõplikult üle keerata, sai külge ühendatud ka Evrymod.

Ja üle see vint käis (ok, teeme seekord "keere"). Nutused 19tuh km peale suurt mootoriremonti otsustas 2barise ülelaaderõhuga katsetamise tulemusel järgi anda plokikaanetihend. Oli teine küll hoolikalt paigaldatud ja natuke VHT coppergasketitki lisatud kuid rikki ma ta sain. Krt seda teab, mis tal hakkas... Tänaseks on see muidugi vahetatud ja hetkel on toiminud kenasti.
Pilt

Vahepeal olen üritanud sotti saada ka jõnksutamise probleemist. Minumeelest on pikenenud ka käivitumine. Starter on pool aastat vana remanufactured, ilmselt on nüüd aku vahetus päevakorras enne külmasid.

Muuhulgas jõudsid kohale ka pihustiotsad, arvasin et vanad äkki ei pihusta nii hästi kui peaks.
Pilt

Need viisin Karla Autosse. Töö võttis vastu ja pärast tegi arve Mikk. Pikka kasvu ja sõbralik mees aga täiesti mittehuvitunud igasugustest tuuningujuttudest ja -inimestest :) Ühtteist muidugi sai lobisetud kuna teisi inimesi polnud järjekorras. Arvas, et ma olen napakas sellist aega ja raha mattes mingisse vanasse eelpõlemiskambriga diiselmootorisse ja mitmes mõttes on tal õiguski :lol: Olengi natuke sihuke "vastutuult purjetaja".

Lõpptulemus:
Pilt

Surved palusin sättida tehase ettenähtud 150bari. Olen kuulnud erinevatest allikatest täpselt vastakaid arvamusi ja soovituslikud väärtused kõiguvad 130 ja 170bari vahel. Seega valisin kesktee.

Vanal juhtmega pihustil oli veidi imelik jälg põlenud otsale (pildil vasak) ja põlemiskambrisse sisse piiludes oli ka olukord tahmasem kui teistes. See seib seal sees ka nagu ära vajunud?
Pilt

Samas said korrigeeritud ka nukk ja kõrgsurve pump nn " üle 20 tuh. km. sõitnud asendisse" .
Mõõtsin ära ka etteandepumba rõhu. Tühikäigul 0,4bari ja gaasi vajutades 0,25bar. Vägisi tundub, et kiidetud Facet Red Top on suhteliselt useless :roll:

Togisin natuke ka pumba kaanest segu rikkamaks. Veider, kuid tundub et kütusekulu läks väiksemaks!??

Jõnksutamist jäi vähemaks kuid ei kadunud ära. Hoolikalt meenutades pean mainima, et see jõnksutamine andis endast tasakesti märku üsna ammu, kohe peale aju chippimist :roll: Plaan korraks tagasi vahetada tehase kiip.
Ja üleüldse lagiseb mu auto mootor kõvemini kui mitmed teised TDSid, oli selline esimesest päevast alates. Järgmine samm oleks ära mõõta nii huvipärast kõrgsurvepumba sisene töörõhk ja üle kontrollida ühendused kõikide asjasse puutuvate andurite ja mootoriaju vahel.

Sidur on ka veidi libisema hakanud viimaselajal. Riiulis on paar jubinat E60 küljest, mis sellevastu tulevikus aitama peaksid aga vaja veidi aretada et toimiks.

Aga sihuke ta on. Eesmärgiks ei ole mingi meeletu jõunumber aga tahaks jõuda 180kW kanti võimalikult lameda momendigraafikuga. Sellest peaks piisama igapäevaseks liiklemiseks ja loodetavasti säilib ka mingisugune töökindlus.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.11.2015 21:39 
Eemal

Liitunud: 19.01.2013 15:29
Postitusi: 26
Asukoht: Jõgevamaa
Kui kütusekulu tujurikkuja järgi vähenes, siis tasub teada, et kaant peale toksides selle näit vähenebki.
Mismoodi ta sul jõnksutab täpsemalt?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 04.11.2015 18:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
Ei, seda ikka läbitud km järgi otsustan. Tuleb täpselt 100km päevas, hea jälgida.

Aga jõnksutab päris vihaselt kõikide käikudega kergelt kiirendades või mäkke tõustes kui pöörded on 1600....1900. Kui vajutan rohkem gaasi või lasen järgi, jõnksutamine kaob. Mõtlen, et peaks äkki pumba juhtpeast ajju mineva signaali ära logima. Äkki reostaat kuskilt kindlast kohast kulunud või vajab puhastamist.

Või siis tahan ma sellelt GT2056v'lt liiga palju liiga madala pöörde pealt ja tekib surge??


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 07.11.2015 20:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.11.2010 18:09
Postitusi: 63
Kunagi audi 80 b4 tdi 66kw ka jõnksutas(teadupärast seal sama pump). Veaks diagnoositi kulunud pumba korpus ja nurga regulaatori kolb. Remont oleks läind 3000 krooni, ja romula pump maksis 2000. Läks romula pump.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 12.11.2015 0:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
Üks õhtu oli natuke aega pusida oma auto kallal jälle. Jõnksutamine on ikka teemaks. Kontrollisin üle kere-mootori massijuhtme ja puhastasin ära ka kohe. Mõõtsin aju pistikuist takistusi ja võrdlesin Autodata andmetega. Enamus nagu klapiks, v.a. süütenurga seadmise solenoid. AD andmetel peaks olema 2 oomi, mina mõõtsin 0,8
Go figure :roll:

Sidur ikka libiseb. Ilmselt sai talle saatuslikuks lekkivad tagasivoolu voolikud mis pihusteid vahetades enam pidama ei jäänud ja lasi kütusel mööda mootorikülge sidurini roomata :oops: Viga küll likvideeritud aga sidur päris kõike jõudu enam kinni ei hoia sellegipoolest.
Kuigi paljud vist sõidavad, olen ise hetkel veel natuke kahevahel, kas panen uuema diisli sidurikorvi läbi distantspukside või mõtlen mingi muu lahenuse. Mul on üks tutikas hooratas-ketas-korv komplekt E60 520d pealt aga see ei ole samuti päris bolt-on.

Vahepeal on Inglismaalt saabunud vigane GT2052v ning Lätist sobiv turbo keskosa. Sellest lähemalt järgmine nädal. Tahan teada, kuidas ta käitub võrreldes 2056'ga mis praegu autos kinni. Alla 2k rpm ikka ei tule seda rõhku hetkel.

Auto sai endale ka valuveljed, Style 3 mida tänapäeval väga ringi ei liigu enam. Nende kohta käib ütlus "nii inetu et juba äge" :)

Mingiaeg enne ülevaatust rookisin autost välja lisanäidikud, üleliigse tähelepanu vältimiseks. Nüüd said need uuesti tagasi kinni, niiet saab mootoris toimuval taas silma peal hoida.

Kaugemalt
Pilt

Lähemalt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.11.2015 13:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 05.03.2011 11:37
Postitusi: 128
Asukoht: Tln
hunnik pilte mootorist, pihustitest ja tea millest veel, aga autost endast ühtegi :-D

_________________
Nissan 200SX S14


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 15.11.2015 15:25 
Eemal

Liitunud: 03.12.2010 10:57
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn, Põlvamaa
Mis käigu juures sa juba ootad alla 2k rpmi rõhku?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 19.11.2015 1:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
ivohi kirjutas:
Mis käigu juures sa juba ootad alla 2k rpmi rõhku?


Iga käiguga tahaks normaalset rõhku, hea oleks juba 1500rpm pealt 1 bar aga selleks tuleks vist gt1749v paigaldada. Samas 4500rpm juures on too ilmselt täiesti tühjaks ennast puhunud juba. Ei tea, kas üldse leidubki nii "laia kaardiga" turbosid? Kindlasti mitte PR= >2 juures.

Mõtted käivad jadamisi ühendatud VNT turbopaari suunas. Stiilis: madalal pöördel väike turbo suurema PR'iga ja suuremal pöördel suurem turbo suurema PR'iga. Ehk tulemuseks võiks olla PR=3,2....3,4 kogu pööretealas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 20.11.2015 0:41 
Eemal

Liitunud: 03.12.2010 10:57
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn, Põlvamaa
Vaatasin just enda turbo gtb2056v originaal auto softi ja turbo kaart näitab 1500rpmi peal ca 1,1bar rõhku. Reaalsus peaks olema suht sama mis softis kirjas.
Volvo 2,4.
Võibolla aitab juba kui panna uuema gen turbo peale. GTB2056 kannatab igapäevaselt 2.1-2.2 bari juures piinamist.
VNT juhtimine peab ainult täpne olema. Mina sain vnt peenhäälestamisega maxboosti 500rpm varasemaks. :burn


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 22.11.2015 14:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
ivohi kirjutas:
Vaatasin just enda turbo gtb2056v originaal auto softi ja turbo kaart näitab 1500rpmi peal ca 1,1bar rõhku. Reaalsus peaks olema suht sama mis softis kirjas.
Volvo 2,4.
Võibolla aitab juba kui panna uuema gen turbo peale. GTB2056 kannatab igapäevaselt 2.1-2.2 bari juures piinamist.
VNT juhtimine peab ainult täpne olema. Mina sain vnt peenhäälestamisega maxboosti 500rpm varasemaks. :burn


Palju sel hetkel rõhk väljalaske poolel on?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 25.11.2015 22:36 
Eemal

Liitunud: 03.12.2010 10:57
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn, Põlvamaa
Minu 1.9tdi järel max 2 bari.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 26.11.2015 8:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
ivohi kirjutas:
Minu 1.9tdi järel max 2 bari.


Ma pigem m6tlesin vastur6hku Volvol (1,1bar @ 1500rpm)

Minu masina puhul on TIP tublisti suurem boostist kui selle turboga väga madalalt laadima hakata. Tundub nagu see pärsiks hingamist, ikkagi 6 silindrit (yhine kollektor ja 2 samaaegselt avatud väljalaske klappi R6 puhul on paha-paha kui erialakirjandust uskuda).


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 29.11.2015 21:39 
Eemal

Liitunud: 03.12.2010 10:57
Postitusi: 13
Asukoht: Tallinn, Põlvamaa
Jah, kahjuks ei oska selle turbo originaal mootori käitumise kohta öelda.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.04.2016 2:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 14.12.2005 17:08
Postitusi: 366
Asukoht: Vantaa
Hei rahvas, visake ideid välja. Ikka j6nksutab see masin.
Ma ostsin mingiaeg bmw foorumist teise kasutatud pumba ja sellega läks asi peaaegu korda, st jäi minimaalne j6nksutamine. Nyyd aga on see tasapisi tagasi tulnud. Juhtub see miskipärast vaid teatud pöörete ja umbes 0,5 barise boosti juures. TIP on sellel hetkel umbes sama aga olen täheldanud et seier hyppab ysna märgatavalt. Samamoodi hyppab see ka siis, kui ma Evry nupust liiga palju diislit peale keeran. Paar nädalat tagasi sain veel yhe pumba varuosadeks (normaalselt toimiv masin, ise sain proovida), v6tsin sellelt SOI solenoidi ning el. juhtpea ja muutust ei tulnud.


Hakkan juba tasapisi kahtlustama kas mu k6rgele kiidetud EndTuningu chip on natuke liiga käre?


Sidurimure lahenes samuti. Hangitud sai E39 TDS hooratas (240mm vs originaali 228mm) ja ristasin selle eelpool mainitud SAC-korviga, mis riiulil tolmu kogus. Sisuliselt bolt-on lahendus Ei ole rohkem libisema saanud seejärel, peaks olema tublisti varu.

2056v asendus katsetamise vaimus 2052V'ga. Boostib kyll madalamalt aga 4+ tuh rpm läheb TIP jubedalt eest ära boostist, tundub nagu jääks väikseks aga kuidas see saab olla kui originaalis selline föön 2,5liitrise DOHC-diisli pealt???


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 23.04.2016 10:26 
Eemal

Liitunud: 02.11.2011 12:00
Postitusi: 37
Moss kirjutas:
Juhtub see miskipärast vaid teatud pöörete ja umbes 0,5 barise boosti juures. TIP on sellel hetkel umbes sama aga olen täheldanud et seier hyppab ysna märgatavalt. Samamoodi hyppab see ka siis, kui ma Evry nupust liiga palju diislit peale keeran.

Hakkan juba tasapisi kahtlustama kas mu k6rgele kiidetud EndTuningu chip on natuke liiga käre?

95% kindel, et probleem on tarkvaras.

Moss kirjutas:
2056v asendus katsetamise vaimus 2052V'ga. Boostib kyll madalamalt aga 4+ tuh rpm läheb TIP jubedalt eest ära boostist, tundub nagu jääks väikseks aga kuidas see saab olla kui originaalis selline föön 2,5liitrise DOHC-diisli pealt???

Turbo ei hinga rohkem.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11