BMW E36 316 Raivz
BMW E36 316 Raivz
Tervist!
Olen siin foorumis lugeja olnud juba mõnda aega ja nüüd otsustasin lõpuks kasutaja teha ja alustada ka enda turbo teekonda
Autoks siis E36, väljaveerend tehasest 97.a ja eesti toodud 2013. Originaal m43b16 mootori vahetasin talvel m42b18 mootori vastu. R6 mootorit lihtsalt ei tahtnud. Uue mootori võtsin pulkadeks ja vahetasin kuluosad ära. Ning nüüd siis aeg kus tuleb autole ka turbo külge pookida. M42b18 mootoril on sepis kolvid,kepsud ja väntvõll. Esialgu proovin stock sisuga. Surveastme püüan viia võimalikult 8.5:1 lähedale. Seda siis kolvilt natuke vähemaks treides ja vähe paksema kaanetihendiga. Turbot veel valinud ei ole. Mootorit peaks juhtima hakkama ms. Kõigepealt proovin kõik jupid kokku osta ja siis paari kuuga pill kokku ehitada.
Esimene küsimus ka, millist megasquirti soovitate ja kui paljud bmw orig. andurid sobivad MS-i jaoks. Triggerwheel-i saab ka originaali kasutada?
Olen siin foorumis lugeja olnud juba mõnda aega ja nüüd otsustasin lõpuks kasutaja teha ja alustada ka enda turbo teekonda
Autoks siis E36, väljaveerend tehasest 97.a ja eesti toodud 2013. Originaal m43b16 mootori vahetasin talvel m42b18 mootori vastu. R6 mootorit lihtsalt ei tahtnud. Uue mootori võtsin pulkadeks ja vahetasin kuluosad ära. Ning nüüd siis aeg kus tuleb autole ka turbo külge pookida. M42b18 mootoril on sepis kolvid,kepsud ja väntvõll. Esialgu proovin stock sisuga. Surveastme püüan viia võimalikult 8.5:1 lähedale. Seda siis kolvilt natuke vähemaks treides ja vähe paksema kaanetihendiga. Turbot veel valinud ei ole. Mootorit peaks juhtima hakkama ms. Kõigepealt proovin kõik jupid kokku osta ja siis paari kuuga pill kokku ehitada.
Esimene küsimus ka, millist megasquirti soovitate ja kui paljud bmw orig. andurid sobivad MS-i jaoks. Triggerwheel-i saab ka originaali kasutada?
Viimati muutis raivz, 04.08.2017 15:47, muudetud 2 korda kokku.
Re: BMW E36 316 Raivz
Kas mitte ei kannataks M42B18 mootorisse istutada pisut lühemaid kepse? Kui mälu ei peta, siis on sellel mootoril kepsu pikkuseks 140mm. Samas on BMW'' valikus nii 135mm kui ka 130mm kepse. Kolbide madalamaks treimist on küll ohtralt harrastatud, kuid siiski selline tegevus pigem nõrgestab kolbi. Pealegi on m42 kolvid korraliku lohuga ning ainult servade maha treimine teab mis suurt CR langust ei anna. Suure tõenäosusega oled ka ise sellise varjandi peale mõelnud ning minust tunduvalt põhjalikumalt seda teemat googeldanud...raivz kirjutas:Tervist!
Olen siin foorumis lugeja olnud juba mõnda aega ja nüüd otsustasin lõpuks kasutaja teha ja alustada ka enda turbo teekonda
Autoks siis E36, väljaveerend tehasest 97.a ja eesti toodud 2013. Originaal m43b16 mootori vahetasin talvel m42b18 mootori vastu. R6 mootorit lihtsalt ei tahtnud. Uue mootori võtsin pulkadeks ja vahetasin kuluosad ära. Ning nüüd siis aeg kus tuleb autole ka turbo külge pookida. M42b18 mootoril on sepis kolvid,kepsud ja väntvõll. Esialgu proovin stock sisuga. Surveastme püüan viia võimalikult 8.5:1 lähedale. Seda siis kolvilt natuke vähemaks treides ja vähe paksema kaanetihendiga. Turbot veel valinud ei ole. Mootorit peaks juhtima hakkama ms. Kõigepealt proovin kõik jupid kokku osta ja siis paari kuuga pill kokku ehitada.
Asjad mida vaja on:
Ecu
Turbo
Cooler
Pihustid (peaks sobima evo 8/9 pihustid)
Bov
Temp sensorit ms-i jaoks.
Esimene küsimus ka, millist megasquirti soovitate ja kui paljud bmw orig. andurid sobivad MS-i jaoks. Triggerwheel-i saab ka originaali kasutada?
Re: BMW E36 316 Raivz
MS-i jaoks sobivad kõik originaalandurid. Vähemalt nii on see M50 puhul, usun, et R4-ga olukord sama.
Temp andur sobib väga hästi originaal - miks Sul muud vaja?
Nimekirjast on puudu üks kriitiliselt tähtis asi: wideband lambda.
90+% Megasquirti installidest tehakse wasted spark (ja batch fire), sellisel puhul on kõige sobilikum Megasquirti versioon sellise mootori puhul MS2v3.
Olles ise teinud paar sequential kütusega installi, valiks tänavale võimalusel alati sequential'i - saab kõvasti stabiilsema tühikäigu ja rohkem ökot. Sequential'i puhul saavad aga Megasquirt 2 väljundid üsna kiiresti otsa, mistõttu peaks vaatama Megasquirt 3 poole. Samas, hinda ja keerukust mitte üles ajades sobib wasted spark ja MS2v3 väga hästi.
Ühtlasi soovitan enne turbokraami kokku ajamist Megasquirt vabalthingavale peale installida. Kui sellega hakkama saad, on turbo install lapsemäng.
Temp andur sobib väga hästi originaal - miks Sul muud vaja?
Nimekirjast on puudu üks kriitiliselt tähtis asi: wideband lambda.
90+% Megasquirti installidest tehakse wasted spark (ja batch fire), sellisel puhul on kõige sobilikum Megasquirti versioon sellise mootori puhul MS2v3.
Olles ise teinud paar sequential kütusega installi, valiks tänavale võimalusel alati sequential'i - saab kõvasti stabiilsema tühikäigu ja rohkem ökot. Sequential'i puhul saavad aga Megasquirt 2 väljundid üsna kiiresti otsa, mistõttu peaks vaatama Megasquirt 3 poole. Samas, hinda ja keerukust mitte üles ajades sobib wasted spark ja MS2v3 väga hästi.
Ühtlasi soovitan enne turbokraami kokku ajamist Megasquirt vabalthingavale peale installida. Kui sellega hakkama saad, on turbo install lapsemäng.
Lauda nitro
Re: BMW E36 316 Raivz
Pikem keps oleks muidugi parem kui lühike muidu sobiksid küll m50b25 kepsud. Tean ka seda lohu värki ja et kepsu nõrgestab. Sellepärast oligi plaan natukene kolbi ainult treida ja ülejäänu panna tihendiga. Kui saaks kolvi mis TDC oleks 1.7 mm allpool ploki äärt siis oleks peaaegu 8.5:1. Seda temp sensori asja lugesin kuskilt :D Ja wideband on jah puudu jäänud. Keegi siin müüs ka MS-e, või teab keegi kus odavalt saab. Vaatasin mingi aeg soome lehti siis seal olid üsna mõistlikud hinnad aga ehk saab ikka siitpoolt lahte kellegi käest.
-
- Postitusi: 40
- Liitunud: 07.12.2013 14:47
Re: BMW E36 316 Raivz
Lühem keps on su turbokale parem, eriti kui on stock osadega.. Nagu mainitud siis võiks vaadata 135mm kepsude poole
M50B20: 135mm (non VANOS engine)
M50B25: 135 mm (non VANOS engine)
M50B20: 135mm (non VANOS engine)
M50B25: 135 mm (non VANOS engine)
Fx164AGE
Re: BMW E36 316 Raivz
Mina paneksin kah lühema kepsu (135mm). Lihviksin kaane ja ploki pinnad üle ning tõmmbaksin uute korralike boltidega originaal papist tihendi sinna vahele. Selline kombo kannatab vähemalt 1.0bar laaderõhku. Tean meest kes sõitis pikalt M50 baasil ehitatud stroker turbokaga ning papist tihendiga oli laaderõhk lausa 1.4-1.5bar Esimese asjana arvuta muidugi lühema kepsuga kaasnev CR täpselt välja.
Re: BMW E36 316 Raivz
M42 mootoril on tehasest piisavalt madal surve aste et ei peaks selle pärast muretsema. Märk sõnaks ka squish area mis läheb igasuguse treimise ja muu juraga paigast ning võib rohkem kahju olla kui kasu ehk detoneerib lihtsamalt koos selle madala surve astmega kui oleks surve aste kõrgrm aja korrektne squish area
Üks hea artikkel enda harimiseks http://www.superchevy.com/how-to/engine ... nce-guide/" onclick="window.open(this.href);return false;
Üks hea artikkel enda harimiseks http://www.superchevy.com/how-to/engine ... nce-guide/" onclick="window.open(this.href);return false;
BEST ET11.051@207km/h
Re: BMW E36 316 Raivz
10:1 ei ole just väga madal. Kujutan ette et 135mm kepsuga oleks ikka väga madal. Väljamaa foorumis pakuti kohe välja et paneks jube paksu tihendi. Et nii pidi hea saama küll aga ei tahaks eriti. Siis peaks otsakaane vahelist vahet ka täitma hakkama. M42club foorum täis neid pille millel vahetatud ja treitud kolbe, puuritud silindreid ja palju muud, pole ükski kurtnud et enam ei tööta nii hästi nagu ennem. Originaal ajuga vb tõesti ei oleks asi enam see. Leiaks kolvi millel compression height oleks 30-30.5mm siis oleks ka mure murtud.
Re: BMW E36 316 Raivz
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?p=281475" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW E36 316 Raivz
Lühema kepsuga oleks surveaste 6.72:1. Originaal kepsude ja kolbidega oleks 9cc juurde vaja et surveaste oleks 8.67:1
Re: BMW E36 316 Raivz
6,7 on kindlasti täiesti välistatud. Ei tee jõudu ka 2 bariga absoluutselt.
Mina kuigi CR on seoses nukaga valiks stock nuka korral mina selle turbo järgi. Miski k24 jne junnid ei kesta niikuinii palju üle 1 bari piitsutamist ja selleks oleks 9-9,5 : 1 ehk paras ja ei kaotaks ka boostita alas eriti jõudu. kui plaanid miskit holsetit vms turbot mis ettenähtud 2 bari all töötama siis a-la 8 ja 2 bari peale. Ja turbo valiksin selle järgi palju seal kepsu sees on või selle järgi kas eelistad seda, et jõud tuleb koos pöördega või lepid ka läägimisega ja sellega, et madalate käikudega ei pruugi fullboosti saavutada.
Mina kuigi CR on seoses nukaga valiks stock nuka korral mina selle turbo järgi. Miski k24 jne junnid ei kesta niikuinii palju üle 1 bari piitsutamist ja selleks oleks 9-9,5 : 1 ehk paras ja ei kaotaks ka boostita alas eriti jõudu. kui plaanid miskit holsetit vms turbot mis ettenähtud 2 bari all töötama siis a-la 8 ja 2 bari peale. Ja turbo valiksin selle järgi palju seal kepsu sees on või selle järgi kas eelistad seda, et jõud tuleb koos pöördega või lepid ka läägimisega ja sellega, et madalate käikudega ei pruugi fullboosti saavutada.
DÜNOPINK Tartus 56231442 https://www.facebook.com/WhlsUP/
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Pakun ka Megasquirt juhtajusid ning nende paigaldust, ümberehitust ja seadistust.
Re: BMW E36 316 Raivz
lag peab olema, kuid võiks ikka full boost iga käiguga. Alguses plaanisin k0422-528 turbot kasutada. Kuid nüüd ei teagi. Peab veel uurima ja vaatama. Soov oleks hoida projekt võimalikult low budget ja samas kõik vajalikud asjad korralikult ära teha. 8.5-9:1 Võiks jääda CR
Re: BMW E36 316 Raivz
Kui kõlbab ka 9:1 siis võib ju originaal kolvile treida dishi(väikse lohu keskele ja ongi asi korras. Üldiselt pole näinud kolbi keskelt purunemas tavaline valatud kolb puruneb rõngaste vahelt . Üldiselt nii m50 kui m60 on näidanud ennast väga hea detonatsiooni kindlusega isegi kui surve ate on stock.
BEST ET11.051@207km/h
Re: BMW E36 316 Raivz
http://www.e30zone.net/e30zonewiki/inde ... Piston.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Äkki jääb ikka liiga nõrgaks. Vb teha vähekene põlemiskambrit, võtta vähekene kolvi pealt ja suurendada vähekene lohku, ja panna o.7mm paksem tihend. Vaatab, kõigepealt tuleb MS peale saada ja siis mootorit lammutama hakkama.
Äkki jääb ikka liiga nõrgaks. Vb teha vähekene põlemiskambrit, võtta vähekene kolvi pealt ja suurendada vähekene lohku, ja panna o.7mm paksem tihend. Vaatab, kõigepealt tuleb MS peale saada ja siis mootorit lammutama hakkama.
Re: BMW E36 316 Raivz
M40b18 kannatas täiesti stock sisuga 1,5bar rõhku ilma ühegi probleemita ja 1,3 bariga dünotas ca 220hp rattasse.. ei näe põhjust miks m42 seda ei peaks suutma :D
M40 ainuke eelis on see, et surveaste juba tehasest 8.8, muus osas on keps peenem ja üleüldse kõik laidavad seda mootorit
Volvo sõitis mul 10.0 surveastmega ja 1,2 bariga väga ilusti ja see pill oli veel üldse mingi normaalse seadeta ka..
Ma arvan, et ma ei eksi, kui väidan, et see surveastme osa mõeldakse natuke liiga üle
M40 ainuke eelis on see, et surveaste juba tehasest 8.8, muus osas on keps peenem ja üleüldse kõik laidavad seda mootorit
Volvo sõitis mul 10.0 surveastmega ja 1,2 bariga väga ilusti ja see pill oli veel üldse mingi normaalse seadeta ka..
Ma arvan, et ma ei eksi, kui väidan, et see surveastme osa mõeldakse natuke liiga üle