Tere kõigile!
Teen siia siis oma tsiklist teema, vast pakub kellegile huvi ka turboga kaherattaline tänavapill. Juttu on päris palju, aga proovin hakata siis pihta täitsa selle ratta ostu algusest...
Aasta oli 2013 kevad, kui sai see ratas soetatud Motohoovist. Kohe ära sõites sai sõiduajal küljest keeratud originaal peeglid,mis olid jubedad mikihiirekõrvad. Järgmisena korralikum lenks ja nr märgi alus, ning väljalase ümber, et ikka rohkem röögiks. 2013 juuli 13 sai sellisel üritusel nagu on SMASH, hommikul kell 6 tagarattale tõmmates, teise käiguga kusagil 150kmh juures korralikult peaga asfaldisse lennatud, nii et puru oli kõik. Mootori küljel rusikasuurune auk sees ja ise ka lõhki igaltpoolt. Siis tulin tulemusele, et masin vajab vingemat välimust ja mootori jõu kahekordistamist.
2013a 15.sept alustasin laiali kakkumist. Olin eelnevalt suhelnud Soome tsiklihuligaanidega, ja meeldis nende ehitus,ning sõidustiil ja sai nendega pead kokku löödud ja hakatud nuputama. Esimese asjana tahtsin vahetada originaal rehvi(190) 330 vastu. Tuttav vastas,et selliseid siin tehtud küll ja veel, et teeks midagi vingemat. Siis mainis,et tal vedeleb 360 laiusega rehv,mis on juba valmis tehtud veljel..natuke mõtlesin ja krabasin endale. Siis sai hakatud mõtlema tagumise kiige ehitust. Variante oli mitmeid. Sai valitud lihtsa ehitusega kuid kindla,mis varemgi tehtud. Kiige siis mustast torust, ja keevituste vahele on torude sisse pandud veel teine torujupp, et asi 100% tugev oleks. Peale seda oli vaja saada kett sirgeks. Mootorist sai originaal hammakas välja toodud,ehk siis tehtud niiöelda offset hammasratas, koos korralike laagerkinnitustega tsikli enda raami külge. Järgmisena oli vaja, esiots ka laiemaks ehitada, kuna ei tahtnud, et pill näeks välja nagu anoreksiku ja latiinoperse segu
Selleks sai Soomest Vantaa Uddeholmist ostetud 350x60x60 2 alumiinium tükki, sõber Tartust tegi programmi ja sai CNC masinas välja vormitud uued "prillid". Tagumisest originaal veljest sai sisemus välja freesitud, esimesest orig veljest samuti, ning esimese velje sisemus(kodarad) sai keevitatud tagumise velje sisse. Nii tuli esirehvi laiuseks 180. Paak sai samuti keevitatud ca 15cm laiemaks. Esituli on saksamaalt tellitud, mingi vana seal neid käsitööna meisterdab. Peale seda saigi pill Soomest Eesti toodud,ja hakkas lõplik kokkuladumine suure kiirusega,kuna 3 päeva oli Tartu Motoexoticani jäänud. Seal oli ta nähtaval. Esimesed tiirud kevadel olid huvitavad..tundus et ringristmine peal asi läheb ainult otse. Kuid paari nädalaga sai asi käppa, isegi nii käppa et juba 17 mai kostitas eesti Ment mind 1000eurose trahviga kiiruse pärast Kambjas
Peale seda chillisin siis rahulikult ja rohkem linnas sees. Hakkas kätte jõudma sügis,ning mõte pilli turbotamiseks. Kuna ma olen inimene,kes pole rahul millegagi,siis on vaja koguaeg, et oleks millele oma papp ära raisata
Sai kirjutatud Nils Laurile,ning uuritud,mida annab selle rattaga teha. Sai mingisugune nimekiri pandud paika ja hakkas juppide väike kokkuostmine. Esimese asjana siis TD04-16H turbo,mida kasutatakse soomes igal teisel kaherattalisel tänapäeval
Sai ka uuritud kolde ja plenumi valmistamist Tallinnas,kuid tulin tulemusele,et kuna pill Tartus, siis tahaks leida kedagi siit,et ei pea iga asja pärast hakkama sõitma kaugele. Tegin siis siia foorumisse kasutaja, ja leidsin kasutaja Jeff01 ja KaroK, aga kuna Jeff võttis üsna kiiresti ühendust,siis sai temaga hakatud asja ajama, ja no pole pidanud kahetsema...See milliseid tükke suudab ta voolida on lihtsalt
Palju rohkem teind,kui ma algselt plaanisin. Kuna endal pole keevitusi ega midagi, siis kergem ja vb isegi odavam lasta teha inimesel,kellel kogemused ja tööriistad olemas. Niikaua kui kolle ja plenum valmimisel olnud, olen mina kokku ostnud veel mõningaid juppe: Boosti näidik, koonusfilter, Innovate lambda komplekt, kõik mootoritihendid, ja tuli ka meelde,et vedeleb turbosmarti 50mm orig wastegate paari aasta tagusest bemmi projektist. Olen mõelnud,et mida mootoriga teha, jaanuaris peaks lahti võtma, ning kuidagi surveastet madaldama. Ise kaldun arvama,et silindrite alla paks alutihend. Eks näis sellega veel, mis saab. Turbokolvid oleks ca 700e... Peale seda siis tuleb veel tellida 2-3 elektroonika karbikest, Powercommander 3 USB, ignition module, 3bar map andur, pihustid vb ka kütusepump. Seadistusega tegelevad Deiv ja Nils, nii umbes sai ära räägitud
Hetkel masina värvus mattmust, värvitud T-labis, kuid tahaks kindlasti midagi uuendust. Juba alguses tahtsin värviks läikiv must ja candy punase segu aga siis jäi ära, kuna hooaeg tuli kätte kiiresti. Nüüd tahaks kevadel selle ära teha.
Hakkan siis pilte lisama siia järk-järgult,nii nagu projekt on edenenud. Väga palju neid pole aga midagi ikka. Viimaseks lisan video, mis mu tuttavate tehtud nende sõidustiilist,mille pärast ma üldse hakkasin ratast ehitama. Jõunumbritest ei oska hetkel veel väga spekuleerida, tahaks nigu kahekordistada ehk siis 260hp mootorist..Soomes on samasugusest pillist võetud 310hp tagarattast.
Siin siis see video millest eelnevalt rääksin:
https://www.youtube.com/watch?v=TWEapOcjFUUTüüpide kiirus driftides on 200-260kmh..soome riik on ka kaheks aastaks neilt tsiklid käest võtnud ning hoiule pannud