Get Adobe Flash player

 
Tänane kuupäev 28.03.2024 21:53

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: 30.11.2014 18:04 
Eemal

Liitunud: 13.03.2011 11:13
Postitusi: 66
Teen siis siia foorumisse ka oma taksost teema ära. Tegu vana mersuga mida vaikselt ehitanud olen. Esialgu sai 3,2 liitrine mootor 2,3 asemele pandud ja nüüd ka turbo juurde et peaks sobima küll siia foorumisse.

Väike list.

Billet hooratas ~4.3kg
Alcon 3-kettaline 184mm sidur
Hüdrauliline survelaager (originaal süsteem kahvliga)
2x 10" ventilaatorid
Enda aretatud 2 trosseriga sisselaske süsteem
Piduri võimendi vahetatud 2 kambrilise vastu
3.07 ülekandega LSD differ
Lairiba lambda
VEMS juhtaju
Surveaste 10.5
VEMS LCD ekraan mootori töö parameetrite kuvamiseks
Siemens 630cc pihustid
Turbo K31
Hooratas ja survelaager sõbra toodetud Elbe Engineering.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Oma tehtud vannidega radikas.
Pilt
Ja kollektoripoiss.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 30.11.2014 19:25 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Surveaste on 10.0

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.12.2014 0:43 
Eemal

Liitunud: 13.03.2011 11:13
Postitusi: 66
Kehv mälu numbrite peale, valesti meelde jäänud.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.12.2014 10:31 
Eemal

Liitunud: 07.10.2005 14:26
Postitusi: 87
Kas auto sõidab ja mis rõhuga? Vägev sleeper igatahes.

_________________
BB Chevy, Audi TQ


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.12.2014 16:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 27.05.2013 21:54
Postitusi: 142
Asukoht: jõgevamaa
Mersumehi fooritaga peab hakkama lausa kartma juba:) äge projekt

_________________
Black smoke....also the tires


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 01.12.2014 16:59 
Eemal

Liitunud: 13.03.2011 11:13
Postitusi: 66
Veel mitte wg vaja kätte saada ja külge pookida uus sumpa teha. Ilmselt üle bari ei hakka peale väga keerama. Surveaste on suure rõhu jaoks pisut kõrge. Palju vaja pole rõhku vaja kah sest mootor pole kõige nõrgem toorik, tehasest 161kw 310nm.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.12.2014 18:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
10 surveastmega ilmselt ei saagi midagi väga peale lasta. 0,5bari ja +40kw äkki? Panen jumala puusalt praegu, sest enda autol 1,6 mootoril tehases 0,6bar-iga oli võetud sisuliselt samast konest NA-ga võrreldes +20kw ja sul topelt suurem mootor.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.12.2014 19:23 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.

Like teemale!

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 02.12.2014 22:48 
Eemal

Liitunud: 13.03.2011 11:13
Postitusi: 66
Seda 40 kw on küll vähe tehase numbrid korda 2 on juba rahuldav. Aga eks näha mis tuleb. Viimast taga ei aja ja kepsud võiks ka sirgeks jääda.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2014 11:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 21.04.2006 18:45
Postitusi: 644
Asukoht: tallinn
mitsu_manic kirjutas:
Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.

Like teemale!

Usun, aga need on tänapäevased pillid mis on ekstra nii ehitatud ja rõhk ilmselt ongi 0,6bar kanti. Muidugi võiksid ka näiteid tuua mingite 20a+ vanade autode vallast millel 10 surveaste ja rängalt boosti peale keeratud mis mu jutu põrmustaks.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2014 12:35 
Eemal

Liitunud: 03.12.2009 19:22
Postitusi: 496
Mis vahet on, kas ehitad ise 10.0 surveastme peale või ehitab tehas? Tehasel on võimalik ainult täpsem seadistus ning nässu mineku korral võetakse järgmine sama mootor ja proovitakse uuesti.

20+ vanadel autodel ei olnud ka sellist juhtmoodulite ja andurite valikut, mida on võimalik tänapäeval soetada ja külge kruvida.
Kõrgema boosti korral hoiad süütenurgaga tagasi. Mida madala surveastme korral saaks äkilisemaks tuua.
Kas 10a vana auto sobib? 2005a Outlander 2.0 turbo.

Nagu nii pooled isetehtud turboviled on 2.5 bari boosti, süüde mega hiline ja segu rikas. Et saaks ainult boosti tõsta, kuna muu ei loe.

_________________
Daily stock 400hp/620Nm


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2014 12:50 
Eemal

Liitunud: 12.03.2005 18:40
Postitusi: 1371
Asukoht: Tartu
Seadistamise küsimus. Muidugi detonatsioon tuleb kiiremini ja seab piirid võrreldes madalama surveastmega.

Enda autol oli MB R4 2.3 mootor (29a vana ja stock, lahtikäimata) 10.5 surveastmega ja enne läksid pilbasteks kepsud kui detoneerima hakkas. Jõudu vast umbes 470hp
Pilt

Teine kogemus stock BMW S50B30 mootoriga, millel oli 10.8 surveaste. Ei mäletagi kunas see detonatsiooni märki näitas, vist 550-560hp juures. Pärast võtsin süütenurka tagasi ja jätsime 520hp.

Kui ahneks ei lähe, siis pole häda midagi.
Tänavale on paras ca 9.5-10 surveaste ja natuke rõhku juurde. Siis on mootor ka alt-otsast sõidetav.
Ise langetasin surveastme 9.0 peale ja tuleb tõdeda, et seda on ka tunda (mitte positiivsest küljest).
Kindel on see, et 100% jõulisa tuleb igal juhul. Sel motol on stockis 220hp. 450hp ei ole probleemiks.

_________________
Hobisõikukite mehaanika, elektroonika, custom jupid - ideest teostuseni ühes kohas.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2014 12:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.01.2007 11:07
Postitusi: 91
Asukoht: Tartu
Jaan kirjutas:
mitsu_manic kirjutas:
Paljud tehase turbokad tuleva juba 10+ surveastmega. Seega on asi ainult seadistamises. Sama Nm vähema boostiga.

Like teemale!

Usun, aga need on tänapäevased pillid mis on ekstra nii ehitatud ja rõhk ilmselt ongi 0,6bar kanti. Muidugi võiksid ka näiteid tuua mingite 20a+ vanade autode vallast millel 10 surveaste ja rängalt boosti peale keeratud mis mu jutu põrmustaks.


Eestis on väga mitmeid turbotatud V8 drifti bemme M60B40 (10.5:1 surveaste) ja M62B44 (11:1 surveaste). Sõidetakse stock mootoritega 0,6-1,0bar rõhuga probleemivabalt. Kusjuures enamjaolt on kütuseks bensiin mitte etanool. Kui heas seades ja hästi säilinud M60B40 annab vabalthingavana dünos rattast 200kW/400Nm siis 0,6bar rõhu juures (HX40 Super/18cm koda) on rattast mõõdetud 325kW/640Nm ning 1,0bar rõhuga 390kW/780Nm. Kiire arvutus näitab, et 0,6bar annab juurde 125kW, mis teeb ühe liitri töömahu kohta võimsuse kasvuks 125/4=31,25kW ning 1,0bar annab juurde 190kW mis teeb ühe liitri töömahu kohta võimsuse kasvuks 190/4=47,5kW.

Mina pakun, et see 3,2L mersu mootor võiks HX40 Super'iga (16cm või 18cm koda) 0,5-0,6bar juures julgelt 250kw välja anda ning seda rattast :)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 03.12.2014 17:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: 22.01.2007 11:07
Postitusi: 91
Asukoht: Tartu
Panen siia mõned graafikud võrdluseks:
Kõigil turbokatel on kasutusel HX40 Super (18cm)
Rõhud on mälu järgi kirja pandud :oops:

Mihkel Norman Tults - e28 ~0,8bar 4.4L V8 (M62B44)
Randar Kajo - e30 vabalthingav 4L V8 (M60B40)
Märt Kuvvas - Supra ~0,6bar 4L V8 (M60B40)
Eduard Vahemets - Mustang ~1,0bar 4.0L V8 (M60B40)

Pilt


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: 21.12.2014 15:09 
Eemal

Liitunud: 13.03.2011 11:13
Postitusi: 66
Natukeseks ajaks nokitsemist jälle, õnneks kevad veel kaugel kiiret pole.
Pilt


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
PhpBB 3.0.11