TurboClub
http://foorum.turboclub.ee/

BMW E36 5 silindrit + HX50, [MÜÜDUD]
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=13584
15. leht 17-st

Autor:  zoom1 [ 01.11.2017 20:20 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Kui suured need pihustid siis on et 2.4bar peale keerati? Kes seadistab? Kas aru saada polnud, et pihustid ja pump on otsas? Minu 1.8l on 2.0bar ja 900cc pihustid 93% avatud. Sul peaksid nad siis olema vähemalt 1300cc ja 2x044 pumbad vähemalt?

Autor:  jeff01 [ 01.11.2017 20:37 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Kui jõudu ei tule siis pole vaja ka ei pihusteid ega pumpasid. Niiviisi 1:1le totaalselt ja igast otsast erinevaid asju võrrelda ei saa ja pole kaugeltki välistatud, et mootor teeb 2,7bari all vähem jõudu kui 2 bariga kui turbo on otsas, õhk kuum, TIP laes, klapid lahti surutud, süüde maas tekkinud ollukorra tõttu vms muul põhjusel. Mul oli kaa eelajaloolisel mootoril 2,4 bari peal, jõudu ehk 20% rohkem kui 1,3 bariga.

Autor:  Corrado [ 02.11.2017 22:40 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Klappide probleem mul oli küll, sest ega mul piiraja pidi ka üsna madalale(max 6k) jääma sest ei jõudnud minna rohkem, kuigi vabalthingavana läks ilusti edasi. Nüüd peaks see probleem siiski lahendatud olema.

Jõudu ei tea jah palju oli ja kuna keps ka kõver oli, siis sellejagu veel vähem pauku seal silindris käis.
2,5 barini igatahes oli segu veel ilusti paigas ja mingit kütusepuudust ei täheldanud.

Minu pihustitega(880cc per pütt) absoluutne jõu maksimum oleks mul ideaaltingimustes 570hp ja seda siis 100% duty puhul :D Ja kaheldav, et seal selle 2,4 bariga nüüd kõik see ära kasutatud oli.

Aga no mul juba cooler pisikene mis ehk toimib ka ainult tänu väiksele jõunumbrile ja suurele turbole, mis õhku väga kuumaks ei küta. Kui aga asjad vastupidiseks lähevad siis kindlasti jääb vajaka juba. Tegelikkuses peaks selle ka välja vahetama korraliku suure cooleri vastu.

Kõigele lisaks kuna ta mul seades oli 1,6 barini ja sealt edasi 2,4ni ma ise näppisin ainult segu(süüdet ei puutund, jälgisin vaid, et ei detoks), siis seal ka jõud kinni. Seadistab kaak muidugi.
Sellep ongi nüüd siuke seis, et mootor koos ja käib. Wg vahetan välja kuna sai kunagi hädaga ajutine tuuning sellele tehtud ja pole kõige tihedam lahendus(loe: lääg) ja hetkel salong ka laiali kistud.

Esimesel võimalusel dünosse minek ja siis vaatame mis saab :car

Autor:  Corrado [ 09.11.2017 10:01 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Pilt
Proovitiir tehtud, kõik toimib :P
Nagu näha siis sain suurema cooleri kah ette :)

Nüüd siis dünoaeg.

Autor:  Corrado [ 06.01.2018 22:40 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Kuna Joosep juba oma teemas tegi tähelepaneku, et ma pole ammu postitanud siis vahelduseks teen seda :-D

Viimasest pildist on muutunud täpselt niipalju:
Käisime Kaagiga seadistamas, 2 barine seade jäi kuna mapi väljund oli vaja ringi tõsta mujale sisselaske külge(pulseeris liiga palju), garaasi juurde sõites murdus lihtsalt üks klapp ära ja kukkus mootorisse, pekstes kõik segamini.

Aamen...

Suure vihaga viskasin pooled jupid mootorist minema ja teise poole müüsin puhmasele, ning nüüd istub(ajutiselt) aiste vahel m52b20, mis sai siis sõbralt laenatud :axe

Mootor 100% stock, lahti võtmata. Eelnevalt olnud "hobidriftika" peal ning kõvasti rehve kärsatanud ja külgees sõitnud.
Orig torukolletest keevitasin kiirkorras sisuliselt log-type turbokolde ning ladusin kõik kokku tagasi ja ruttu sõitma.
Esimene seade sai 0,8 barini, jätsime sinna kuna küünlad olid ka mingid iidamast-aadamast junnid seal peal ning jättis boosti all vahele. Lisaks toimus heitgaaside pihkumine kollektori ja kaane vahelt, eks oma osa selles oli puuduvatel poltidel.

Uued küünlad peal ja leke kõrvaldatud, käisime täna uuesti kruttimas. Nüüd siis 1,3 bari peal ja kõik vinksvonks.
82% duty cycle järgi võiks ennustada siis kuskil 250kw olemasolu.
Siinjuures eelnevale arutelule jätkuks, siis selle 1.8ga oli 2bari pealt duty 70%@880cc, ehk siis umbes 300kw kanti ta oli selle 2 bariga.
Seda, mis seal 2,4 bariga toimus teab aind vanajumal ise.
Igatahes arvutused on toredad, millalgi peab julguse kokku võtma ja jälle dünotee ette võtma.

Praeguseks aga mõned pildid ja siis ma ei teagi mis saab..
Pilt
Pilt

Ja muidugi roosad pidurisupportid :ohshit
Pilt

Nüüd saab bemmist natuke puhata ja lõpuks suprat ehitama hakata :burn

Autor:  murjam [ 07.01.2018 16:00 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m52b20 e36

Mul on küll selle vangerduse üle ainult hea meel :)
Ei taha nina alla hõõruda, aga soodsamat powerit on raske Eestis leida kui pemmi R6-ga, nagu viimase ehitamise alguses siin teemas ka viitasin. No replacement for displacement (antud juhul küll kubatuur üsna vähene).

Muuhulgas on pilte sarnaste lahendustega väga tore näha. Nimelt timmin ise juba mõnda aega ringi täpselt samasuguse komboga, ainsa erinevusena B28 - üsna odavalt ostetud lahti võtmata mootoriga ja tagasihoidliku rõhuga. Jõu puuduse üle ei saa kurta, pigem hädas juba muude detailide vastupidavusega.

On veel plaan seda R4-ja elustada kunagi?

Jaksu!

Autor:  cb4_335 [ 08.01.2018 11:55 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m40 e36

Corrado kirjutas:
Nüüd saab bemmist natuke puhata ja lõpuks suprat ehitama hakata :burn




Oli ka aeg :evil:

Kaua ma üksi seda vanurit siin presenteerin!

Autor:  Corrado [ 09.01.2018 8:29 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m52b20 e36

Murjam, nõustun, et odavamalt jõudu saada on peaaegu võimatu, aga kes veel aru pole saanud siis minujaoks pole kunagi asi selles jõunumbris olnud. Oleks jõudu tahtnud oleks sellele 1.8le eelnenud v8 ära turbotanud, aga see pole lihtsalt see mida ma tahan.
E36 või tegelt enamus bemmid on niigi igavad ja mõttetud autod, high-power r4 tegi asja vähemalt natukenegi huvitavamaks, aga no läks nii nagu läks.

R4 elustama enam ei hakka kuid r6 on siiski ajutine ja ühtteist ikka mõttes mõlgub mida järgmiseks vahele istutada :)

Aga kuna muudest raibetest sai siiber siis praegu bemm daily ja põhirõhk see aasta läheb suprale ja vectrale :)

Autor:  arts24h [ 16.01.2018 11:28 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m52b20 e36

Bemm ei ole ainus odav asi mul on stock m104 MB mootorist üle 100hp silindri kohta. Ja need mootorid ei maksa ka praktiliselt midagi.

Autor:  Nurgatagune [ 27.01.2018 22:01 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m52b20 e36

Vot mida pole elus näinud on e36 v6 turbo. Nt nissani toodangu näol :D

Autor:  jeff01 [ 28.01.2018 19:38 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m52b20 e36

Nurgatagune kirjutas:
Vot mida pole elus näinud on e36 v6 turbo. Nt nissani toodangu näol :D

Joelit tundes peaks see siis pigem omeg MV6 olema :D :-D
Aga miks ka mitte, 1 bariga sama jõud mis 1.8sast 2bariga ja mootor maksab samavähe pmt :-D

Autor:  Corrado [ 28.01.2018 20:55 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW 318 m52b20 e36

No hetkeseisuga on bemm juba nädal aega katki olnud, kõigi eelduste kohaselt purunenud kolb.

Moti ja aja puudus, ning juba varem mõlkunud ja ka uued ideed on viinud selleni, et enam seda masinat ei näpi :car

Autor:  Corrado [ 25.09.2018 22:56 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW e36 T5

See volvohaigus on ikka totaalselt ravimatu :-D
Pilt

Autor:  Corrado [ 19.10.2018 23:59 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 T5

Palju pole vahepeal teha jõudnud, aga samm sammu haaval siiski.

Kuna õlifilter oleks algses asukohas jalgu jäänud, siis sai karterile tekitatud õli väljavõtud ning ehitatud eraldiseisev filter, kasutades näppu jäänud audi mootori õlifiltri talda.

Ühtlasi ka roolivõimu ühendamine osaliselt lahendatud.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Ja saatuse tahtel jõuab lõpuks ka algselt tehasest volvole paigaldatud turbo(FH7 pealt küllgi) jälle volvo mootori külge tagasi :-D
Pilt

Autor:  Corrado [ 25.11.2018 1:01 ]
Teema pealkiri:  Re: BMW E36 R5

Väike samm jälle edasi :)

Õlitussüsteem on sisuliselt valmis.

Jahutussüsteemi kohapealt otsustasin minna tdsi radika ja eraldiseisva paisupaagi teed, kuna volvol jahutustorud natuke teisel pool jooksevad võrreldes bemmi radikaga :ohshit

Näis kas tööle ka hakkab kogu see kompott :-D

Süütepoolid hetkel ajutised peal, lähevad siiski lühikesed variandid vagi omadest kuna need tavalised jäävad rõvedalt kõrgele :burn

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

15. leht 17-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/